Okolju prijazni avtomobili

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.436
3.509
113
No ja.
Samo kolo ravno nima hlajenje celic.
Zraven tega pa proizvajalci nastavljajo Softwerski pufer, da ne boš opazil degradacije.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon

sad

Guru
24. avg 2007
20.566
9.249
113
Kaj menite, kakšen management baterij imajo Toyota hibridi?
Sedaj pa pojdite na mobile.de in poglejte koliko jih ima pod garancijo zamenjane baterije. Pa ne pri pol milijona km, kot je urbana legenda. So tudi že pri 100.000.
Lastniki se ne zavedajo, da je potrebno malce “skrbeti” za baterije. Ne moreš pustit elektro avta s 5% baterije poleti na pripeki in it za 1 mesec na Bahame. Če ga boš stalno filal na hitrih polnilnicah do 100% in praznil do konca tudi ne bo ravno najbolje za baterijo. Itd.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.657
784
113
Toyotin hibrid drži SOC v območju 40-80% pri NiMH, pri li-ion mislim da je 20-80%. Hlajena je z ventilatorjem ki zajema zrak iz kabine pod zadnjim sedežem.

Koliko jih ima zamenjane baterije? A boš rekel da si šel klikat nekih 100 oglasov in si bral opise da je menjana baterija? Če si to res naredil se priporočam za kakšne otipljive podatke.

Samo mislim, da bom razočaran, ker to si ti naredil neko svojo sliko ko si naletel na nekih 10 oglasov izmed več sto, ki se jih prodaja na mobile.de.

Sicer pa pri Toyoti je baterija izpostavljena velikim C vrednostim, tako pri polnjenju (regen) kot pri praznenju (pospeševanje). Baterija ima kapaciteto ranga 1 kWh (0,8 li-ion, 1,3 NiMh) in od sebe da ~20 kW moči (20 C), sicer tako moč da res bolj redko, pri normalni vožnji pa zelo pogosto gre do 8 kW moči (8 C). Za primerjavo Tesla Model 3 Performance ki ima 82 kWh baterijo od sebe, da max 377 kW, kar je 4,6 C, take moči pa itak ne moreš koristit kaj več kot 5s v kosu, ker greš takoj prehitro in ni ceste kjer bi to lahko delal.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon

Marxon

Majstr
24. feb 2009
704
365
63
Naslikas lahko marsikaj v painterju. Je pa dejstvo, da lahko s svojim e bikeom z li-ion baterijami prevozim manj kot 50% kot z novimi, na oko 30%. Kolo je 8 let staro. 9 bo pomladi. Prevozenih cca 12.000km
Primerjaj še prosim tvojega 4 leti starega samsunga ali iphona, boš ugotovil, da ima samo še 40% baterije, to je še slabše kot tvoj ebajk, mogoče bo električni avto že po pol leta crknil. Jao bože logike.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Cak, bom enkrat za vikend ko bom imel cas v win painterju narisal diagram in se podpisal approved by toyota ing motors upper india, da boste delili naprej.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.566
9.249
113
Najdem več dizlov z menjanimi turbinami pri 200kkm. Pa tale baterija je cenejša od turbine.
Spravi se v drugo temo s tvojimi turbinami. Tukaj se pogovarjamo o baterijah.
In nekateri trosijo pravljice, da to je vse oh in sploh. Kar žal ni. Tudi pri uber vozilih Toyota.
Jaz upam samo, da se bo dovolj hitro razvila industrija obnove/popravil baterij (v ZDA se zadeva že razvija, sploh za Toyote imaš kup neoriginal zadev na izbiro), ker drugače bomo kupci lepo naj... Zelo eko, ko bo šel 8 let star avto v prešo, ker ga ne bo stroškovno smiselno popravljat. Aja, pardon eko EV fanatiki bodo rekli, da se bodo te baterije reciklirale za home battery systems, preostali avto gre pa itak v prešo. So what. Samo, da smo eko.
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa in NekdoK

Marxon

Majstr
24. feb 2009
704
365
63
Toyotin hibrid drži SOC v območju 40-80% pri NiMH, pri li-ion mislim da je 20-80%. Hlajena je z ventilatorjem ki zajema zrak iz kabine pod zadnjim sedežem.

Koliko jih ima zamenjane baterije? A boš rekel da si šel klikat nekih 100 oglasov in si bral opise da je menjana baterija? Če si to res naredil se priporočam za kakšne otipljive podatke.

Samo mislim, da bom razočaran, ker to si ti naredil neko svojo sliko ko si naletel na nekih 10 oglasov izmed več sto, ki se jih prodaja na mobile.de.

Sicer pa pri Toyoti je baterija izpostavljena velikim C vrednostim, tako pri polnjenju (regen) kot pri praznenju (pospeševanje). Baterija ima kapaciteto ranga 1 kWh (0,8 li-ion, 1,3 NiMh) in od sebe da ~20 kW moči (20 C), sicer tako moč da res bolj redko, pri normalni vožnji pa zelo pogosto gre do 8 kW moči (8 C). Za primerjavo Tesla Model 3 Performance ki ima 82 kWh baterijo od sebe, da max 377 kW, kar je 4,6 C, take moči pa itak ne moreš koristit kaj več kot 5s v kosu, ker greš takoj prehitro in ni ceste kjer bi to lahko delal.
Zelo lepo razloženo!
Poleg tega, hibridne baterije niso namenjene temu, da stojijo dalj časa pri miru. Torej če je bil avto zasežen, ali kje drugače pospravljen po pol leta ali več v kosu, ni za pričakovati, da bo baterija ravno nova.
Ravno tako, je treba menjat filter pred ventilatorjem pod sedežem, starejši modeli tega nimajo in je potrebno pucat prah, domači DIY mojstri pa na to pozabijo,... zato pa je tako kot je.
 

Marxon

Majstr
24. feb 2009
704
365
63
Spravi se v drugo temo s tvojimi turbinami. Tukaj se pogovarjamo o baterijah.
In nekateri trosijo pravljice, da to je vse oh in sploh. Kar žal ni. Tudi pri uber vozilih Toyota.
Jaz upam samo, da se bo dovolj hitro razvila industrija obnove/popravil baterij (v ZDA se zadeva že razvija, sploh za Toyote imaš kup neoriginal zadev na izbiro), ker drugače bomo kupci lepo naj... Zelo eko, ko bo šel 8 let star avto v prešo, ker ga ne bo stroškovno smiselno popravljat. Aja, pardon eko EV fanatiki bodo rekli, da se bodo te baterije reciklirale za home battery systems, preostali avto gre pa itak v prešo. So what. Samo, da smo eko.
Spravita se vidva z zaseko v drugo temo, ker trdita, da bo avto po 8 letih samo še za v prešo.
Tudi če pride baterija na 80%, boš imel namesto 400km samo še 320km dosega, res avto za v prešo. Komaj, da prideš do sosednjega lidla.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.566
9.249
113
Ravno tako, je treba menjat filter pred ventilatorjem pod sedežem, starejši modeli tega nimajo in je potrebno pucat prah, domači DIY mojstri pa na to pozabijo,... zato pa je tako kot je.
Poglej servisni manual za Toyota hibride in mi pokaži, kje je zapisano, da je potrebno pucat prah. Pri novejših je zahtevana menjava filtra, ki pa še vedno ne zadrži finega prahu. In ravno DIY domači mojstri sami čistijo te ventilatorje. Tako da, ti imaš vse pomešano.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.566
9.249
113
Spravita se vidva z zaseko v drugo temo, ker trdita, da bo avto po 8 letih samo še za v prešo.
Tudi če pride baterija na 80%, boš imel namesto 400km samo še 320km dosega, res avto za v prešo. Komaj, da prideš do sosednjega lidla.
Seveda. Ker se ti voziš samo pomladi in jeseni. No, iz lastnih izkušenj ti povem, da pozimi ti doseg pade za slabih 30% (in to pri avtomobilu s toplotno). Torej smo pri tvojem primeru že na 280km oz. 224km. Začne hitro stiskat.
V primeru tega sranja z dosegom po WLTPju kvazi 330km za 60 jurjev smo pa kje? Glih do soseda se pozimi morda lahko še zapelješ potem:

Pa še to, ker si toliko pameten: poglej koliko Leafov letnik 2012 je še na cesti.
 

Marxon

Majstr
24. feb 2009
704
365
63
Poglej servisni manual za Toyota hibride in mi pokaži, kje je zapisano, da je potrebno pucat prah. Pri novejših je zahtevana menjava filtra, ki pa še vedno ne zadrži finega prahu. In ravno DIY domači mojstri sami čistijo te ventilatorje. Tako da, ti imaš vse pomešano.
Sosed Safed, k šrava vse avte je reku: "Sam menjaj olje i vozi." Filtra ni omenil.

Tukaj pa lahko kupiš nove baterije: https://www.battery-bna.com/en/#New
 
  • Všeč mi je
Reactions: vogel

Marxon

Majstr
24. feb 2009
704
365
63
Seveda. Ker se ti voziš samo pomladi in jeseni. No, iz lastnih izkušenj ti povem, da pozimi ti doseg pade za slabih 30% (in to pri avtomobilu s toplotno). Torej smo pri tvojem primeru že na 280km oz. 224km. Začne hitro stiskat.
V primeru tega sranja z dosegom po WLTPju kvazi 330km za 60 jurjev smo pa kje? Glih do soseda se pozimi morda lahko še zapelješ potem:

Pa še to, ker si toliko pameten: poglej koliko Leafov letnik 2012 je še na cesti.
Citroen je kanta. Francoz pa elektronika ne gresta skupaj.
Leaf je robni primer. Zračno hlajena baterija, stara kemija, malo ekspremientiranja z začetki EV,...
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.566
9.249
113
Sosed Safed, k šrava vse avte je reku: "Sam menjaj olje i vozi." Filtra ni omenil.
Ne vem kaj tvoj sosed dela, ampak si spregledal tole: In ravno DIY domači mojstri sami čistijo te ventilatorje.
Torej ne dajo tvojemu sosedu šraufat, ampak SAMI ČISTIJO NA SVOJEM AVTU.
Recimo:
Sedaj pa vprašaj na pooblaščencu, kdaj so očistili kakšen ventilator hibridne baterije :). Tako da, ne širi LAŽI.
Tukaj pa lahko kupiš nove baterije: https://www.battery-bna.com/en/#New
Sem na hitro pogledal. Obnovljene baterije so cca. 900 EUR, 6 mesečna garancija. Nove baterije z dvoletno garancijo so pa skoraj 2 jurja, torej zelo podobna cena na Toyoti.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.245
4.743
113
Ko zmanjka argumentov, začnejo verniki znamke pisariti verske resnice in tresti iz rokava dogme, ki negirajo druge religije.
Edit: težava je, da se ortodoksni verniki kot so denimo pripadniki znamke toyota, sploh ne zavedajo svojega problema. Ko bi jih vsaj toyota plačevala za to spamenje, tako pa se trudijo zastonj. To bi še razumel. Identično je s VW verniki.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon

Marxon

Majstr
24. feb 2009
704
365
63
Ko zmanjka argumentov, začnejo verniki znamke pisariti verske resnice in tresti iz rokava dogme, ki negirajo druge religije.
Ah z bedaki se je težko drugače pogovarjat, kakor da se spustiš pod njihov nivo. Pač izpadeš večji bedak, samo kmalu tudi njim zmanjka argumentov. :)

Obnova turbine z delom je tudi hitro jurja,... avto pač stane. Je pa baterija bolj zanesljiva od turbine. Pravilno uporabljena je kar trdoživa.
 
  • Haha
Reactions: sad

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.657
784
113
Filter pri novih (4. gen) je dovolj, da zadrži kakšne pasje dlake in podobno, ki so v preteklosti dobesedno zabili tisti ventilator, manjši prah ni noben problem, tako kot to ni problem pri kakšnem kaloriferju, s tistimi preprostimi filtri. In kot si ugotovil, ta filter sedaj na servisu čistijo, tako da hlajenje od 4. gen naprej nebi smelo biti problem.

Je pa tako, da če je pri hibridu baterija enakomerno degradirana, bo nemoteno delal dalje tudi ko ima baterija samo 50% kapacitete, nižje pa hitro pride do tega da določen modul pade pod vrednost in avto javi napako. Če se to zgodi znotraj 10 let Toyota menja baterijo. Tu je tudi glavna razlika pri garanciji, pri hibridh se tiično ne gleda degradacije, ampak dokler avto dela pač dela, pri EV pa imaš garancijo na kapaciteto, to je še en faktor zaupanja več.

Na koncu je z vsakim avtom tako, znotraj 10 let starosti in 200k km naj nebi bilo sitnosti, po tem obdobju se pa pač moraš odločit, ali boš servisiral, ali pa prodal za nekje 20% vrednosti novega (inflation adjusted). Če si lastnik od novega imaš pa nekako občutek kako se avto drži, sploh degradacija baterije je taka enostavno merljiva stvar, če je vse OK, potem tudi nekaj let preko 10 let nebi smelo biti problemov. Saj če pogledaš cene rablejnih je to kako se avto drži po 10 letih lepo izraženo v ceni. Ko se pa odločaš za nakup novega, je pa to ohranjanje vrednosti zelo težko predvideti.

Torej pogledaš največji poden EV kar se baterije tiče - Nissan Leaf in pogledaš po koliko se prodajajo 8+ let stari.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon in sad

sad

Guru
24. avg 2007
20.566
9.249
113
Obnova turbine z delom je tudi hitro jurja,... avto pač stane. Je pa baterija bolj zanesljiva od turbine. Pravilno uporabljena je kar trdoživa.
Ne razumeš težave. Turbino ti za jurja ali jurja in pol zamenja skoraj vsak šušmar v vsaki vasi.
Rabljenih baterij še ni toliko in izkušenj tudi ne. Poleg tega je recimo baterija 2 jurja za Toyoto hibrid. Sedaj pa to preslikaj na EV, pa si verjetno na 15 jurjih. Zato pravim, da bo škoda, če bo do tega prišlo. In ne polagaj mi besed v usta, ker sem napisal, da UPAM, da se bo ta industrija tudi pri nas razvila. Ker če se ne bo, bo potem točno do tega prišlo, da bodo EVji še v dobrem stanju (-baterija) šli v razrez.