Nujno-Temperatura mašine

smoukar

Majstr
3. avg 2007
3.717
193
63
41
dolenska
Kam smo prišli s neznanjem . Dvajset let nazaj bi takega človek s bifeja vrgel, če bi take spraševal. Itak da je termostat, zaradi vseh komplikacij okol motorja se je potrebno vpašat kater. Na mondeo sta bla dva. Seveda sem na lastno roko/nogo spoznal, ko sem enga menjal a še vedno motor mrzel ko špricer po par 10 km. Po drugi strani kako češ sledit teh tehnologiji. Clio s 1.5 dci se ni segrel (kabina), ker je pač sodoben motor bil in kao izkoristil gorivo kolikor je. Za gretje pozimi ni porabil dovolj soka hehe. Potem pa dodatne grelce not montirajo. Pa bodi pameten. Pa še en primer, ki me je nasmejal v daljni preteklosti. Za božično novoletene praznike pelem deklco domov v Ajdovščno. Seveda čez Col. V hribih mrzlo kot je bilo gretje na muč. In tako dol v dolino. Proti dolini pa zelen ratoval, ker jo je začel zebst avto pa cukal. Rešitev??? Neveš? Zauhg sem potegnil pa je blo. Kaj pa vem, mogoč e smo včasih mogel mal bl pametni bit.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
37.535
1.533
113
pri taščici
McGiver -30 se ne gleda kot normalni pogoji :)
Pa ne primerjat avtodoma kjer moreš bajto zadaj ogret z 2 kubika veliko kabino avta.
Valda če pri nekem mrazu zgeš kabino na polno bo odvzem toplote motorja podobno kot pri odprtem termostatu. To so pač ekstremi.
In glih zaradi tega majo eno prostorci in kombiji dodatne grelce (nekateri). Konec koncev se to dela ko avto zakuha, da dodatno hladiš (poleti).

Glede zmrzovanja hladilne pozimi. To je kriva prešvoh mesanca. In če ni pretoka valda zakuha.

In ko vse teorije obdelamo. Ne ni normalno, da na osebnem avtu ne zagreje na delovno temperaturo. Res, da če božaš gas po regionalki pri 70 bo to prišlo zeloooo pozno. Ampak na ac pri 130 ali v breg pa more vsak avto hitro zagret.

Je pa to tema, ki se ob vsakemmrazu ponavlja. In vedno znova se odkrivajo teorije kako je to normalno. Primenjavi termostata pa čudežno zginejo problemi.
Zakaj pa potem v večje avtomobile montirajo webaste.
Dizel.ki porabi okoli pol litra nafte na 10km pač ne segreje nekaj 100kg železa, 10 litrov antifriza, pa se kabino vozil. In to s tistima 2kwh energije.
 

mihaj999

Pripravnik
7. dec 2019
31
6
8
Hvala vsem za kritike in nasvete!
Zanima me se ena stvar okoli potovalnega racunalnika. Ko zastartam avto ponovadi zacne povprecna poraba zelo nihati, na vsakih nekaj metrov druge cifre. Kot da daje neka zadeva lazne podatke. Use skupaj je podobno kot trenutni porabi. Ko das gas cifta raste, ko spustis spet pada. a bi lohk biv kksn merilc pretoka zraka al kej podobnga?
 

Spajky

Majstr
7. jun 2017
1.638
343
83
Obala
...Rešitev je ...ali/in zapiranje maske spredaj (včasih povsem običajno).
Kam smo prišli s neznanjem .... mogoč e smo včasih mogel mal bl pametni bit.
Yup, DIY maska zna pomagat poceni pri takih problemih :zardelalter: ...
Evo, vzameš rjuho, jo zavežeš skupaj na vogalih in pričvrstiš z elastikami za tovor čez delno haubo in napneš čez ogledala, pa še luknjo izrežeš in montiraš prozorno plastiko kjer je tablica in luči, pa je :evil: ... Tudi če prehitevaš kakega pozitivnega nadebudnega kolesarja pred sabo, ki šprica viruse in imaš vklopljeno delno recirkulacijo kabine, si malce zaščiten pred Korono od njega :evil: ...

Jest sem napravil na mojem Puntiču removable masko (v trakovih); ko je stalno pod 10st.C je kompletna, ko je vedno nad 20, pa je brez in ostalo vmes po potrebi odstranim .. delam zelo kratke relacije, še posebej zadnjih par mesecev ... Evo sivi trakovi pod tablico : https://www.elektronik.si/phpBB2/files/puntofront.jpg
V podobnem stilu sem imel (z regulacijo zraka spredaj) tudi na Favoritki in Dianah ... znajdi se :zardelalter: ... gretje je delalo kmalu :aplauz: ..
------------------------------------
" ... I'll Be Back ..." :zardelalter:
 
  • Všeč mi je
  • Haha
Reactions: Hanzi and McGiver

Vadim

Fizikalc
2. jul 2020
157
132
43
Hvala vsem za kritike in nasvete!
Zanima me se ena stvar okoli potovalnega racunalnika. Ko zastartam avto ponovadi zacne povprecna poraba zelo nihati, na vsakih nekaj metrov druge cifre. Kot da daje neka zadeva lazne podatke. Use skupaj je podobno kot trenutni porabi. Ko das gas cifta raste, ko spustis spet pada. a bi lohk biv kksn merilc pretoka zraka al kej podobnga?
Če ti ob štartu niha poraba, kasneje pa se ustali je verjetno to, da ti resetira porabo ko zalaufaš avto. Poglej v navodila.
 

blazko

Fizikalc
21. sep 2007
6.712
45
48
Sam nikoli ne speljem(!) v času, ko so pri zagonu vrtljaji malce povišani - avtomatski zaug. Tudi višjih vrtljajev ni na začetku vožnje.
Motor mora biti segret!
Bog ne daj, da bi si garažo omislil.
Ali še huje, bajto z integrirano garažo.
Se bo cela družina znašla na naslovnici slovenskih novic.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Hanzi

Guru
27. jul 2007
37.535
1.533
113
pri taščici
50evrov dam za.menjavo termostata, tistemu ki bo vgradil takega, da bo 1.7dti (1.9tdi) motor segret na delovno temperaturo pri vklopljen.gretju, vožnji po ravnem v okviru omejitev, na razdalji.manj kot 10km in temperaturo pod 0C.
Kdo se javi? Osrednja Slovenija.
Če ti to ne uspe, lahko montiras starega nazaj, ali pa puitis tako kot je. Brez 50 evrov.
Je 50 evrov premalo?
Bo 100 dovolj?
 

mihaj999

Pripravnik
7. dec 2019
31
6
8
lahko kaj več, kaj si zamenjal, slika, koda, šifra, lokacija v avtu?
zal slik nimam nekaj posebnih, na eni sliki je razvidno koliko se je najvec segrel z starim termostatom in na drugi ko je bila masina segreta. vendar vem da se termostat nahaja pod alternatorjom ki so ga fantje morali odstraniti da so lazje prisli do termostata. Nabavil sem Meyle termostat, saj nekako prisegam na to znamko ze zaradi njihovih rok (HD verzija).
Cena termostata v bartogu je bila 9,04€ vendar mi je prodajalec dal se 15% rabata tako da je bil nekaj cez 7€. Za menjavo sem placal eno servisno uro in racunali so mi 4 litre antifriza. Vendar nevem ali je slo toliko novega antifriza, tako da sem malo skepticen ali so ga res toliko vlili. delo+antifriz je prislo skupaj 52€ z davkom.
 

Priponke

brane_new

Guru
10. feb 2008
6.266
868
113
Daj ne ga srat, kakšen zaug neki, saj ni bencinar.
govorimo o avtomobilskem motorju:) pri zagonu/hladnejšem vžigu se obogati mešanica, ki gre v izgorevalno komoro/cylinder :)
dizli imajo pač žarilne svečke, ki omogočajo lažji zagon dizel motorja-segrejejo vstopni zrak.

Mašina se ne more hladit preko hladilnika, dokler je termostat zaprt, razen posredno, kar pač pihne do bloka motorja in kar se hladi preko grelca kabine.
1. Termostat ali termoventil?
2. ko je dosežena delovna tempera motorja se motor (hladilna tekočina v njem in po vrnitvi v blok motorja posredno motor :) ) hladi kako?
 

zoom

Fizikalc
14. maj 2014
319
68
28
pozdravljeni forumaši,
a bi gdo vedo kaj bi lohk bilo narobe na Audiju A4 ce se ne segreje na delovno temperaturo. Namrec pri voznji se segreje le nekaj cez 50°C kjer se sele zacne merjenje. Tudi po daljsi voznji na avtocesti je se vedno isto. Segreje se le na mestu nekje do 65°C. motor je 1.9 TDI oznaka AVF 131 KM.
najbolj sumim termostat ali senzor. Ce ima gdo kaj vec izkusenj dobrodosli predlogi.
Nč narobe.... Audi... Audi ima tako optimiziran motor da ni dovolj trenja... termofor pod havbo :)
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
6.266
868
113
...Za menjavo sem placal eno servisno uro in racunali so mi 4 litre antifriza. ....
Ja, ja o tem govorim. Kos, ki je bil zamenjan 'vsebuje' temperaturno tipalo in 'ventil'. Oba med seboj mehansko povezana
Ko do njega - kosa - pride dovolj vroča tekočina preklopi in spusti tekočino naprej v hladilnik. In pri menjavi izteče hladilna tekočina in so ti pač dal nov antifriz - dotočili razliko :(


Ventil (kos) Vložek (tipalo z ventilom)
a.jpg
b.jpg
 

luka51

Guru
16. avg 2007
9.641
1.643
113
50evrov dam za.menjavo termostata, tistemu ki bo vgradil takega, da bo 1.7dti (1.9tdi) motor segret na delovno temperaturo pri vklopljen.gretju, vožnji po ravnem v okviru omejitev, na razdalji.manj kot 10km in temperaturo pod 0C.
Takega termostata ni, ker mašina ne proizvede dovolj, da bi segrelo v 10km pri majn od 0°C.
Fizika.....
Za kaj takega bo treba bencin, webasto ali električni grelec.
 
Nazadnje urejeno: