Nujno-Temperatura mašine

mihaj999

Pripravnik
7. dec 2019
34
6
8
pozdravljeni forumaši,
a bi gdo vedo kaj bi lohk bilo narobe na Audiju A4 ce se ne segreje na delovno temperaturo. Namrec pri voznji se segreje le nekaj cez 50°C kjer se sele zacne merjenje. Tudi po daljsi voznji na avtocesti je se vedno isto. Segreje se le na mestu nekje do 65°C. motor je 1.9 TDI oznaka AVF 131 KM.
najbolj sumim termostat ali senzor. Ce ima gdo kaj vec izkusenj dobrodosli predlogi.
 

mihaj999

Pripravnik
7. dec 2019
34
6
8
pozabil sem napisati da ko se na mestu segreje na 65°C da se po nekaj metrih voznje spet ohladi na dobrih 50°C
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.211
3.367
113
pozdravljeni forumaši,
a bi gdo vedo kaj bi lohk bilo narobe na Audiju A4 ce se ne segreje na delovno temperaturo. Namrec pri voznji se segreje le nekaj cez 50°C kjer se sele zacne merjenje. Tudi po daljsi voznji na avtocesti je se vedno isto. Segreje se le na mestu nekje do 65°C. motor je 1.9 TDI oznaka AVF 131 KM.
najbolj sumim termostat ali senzor. Ce ima gdo kaj vec izkusenj dobrodosli predlogi.
In kaj je toliko nujnega?
Na mojem Fiat Ducato 2.8 pozimi nikoli ne doseže delovne temperature, vsako spomlad tegoba izgine do začetka naslednje zime. Ima pač predimenzioniran hladilnik.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.273
5.823
113
pri taščici
Kak predimonzoniran hladilnik.
Predimenzionirano pečko imaš ;) najverjetneje.
Zakaj misliš da so v sharane tlacile eberspacherje (vebaste)? Zato ker motor ni zmožen segreti tako velikega volumna s tako majhno porabo goriva.
Poslataj cev od motorja do hladilnika, če je ta mrzla, potem je "vse ok" samo prevelik avto imaš, oziroma premajhno porabo goriva.
Najdi klanec s 500m višinske razlike, p ga boš segrel.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Bajkman

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.211
3.367
113
Očitno teoretiki te mašine še niso videli od blizu in najbrž ne šraufali, še manj imeli termostat v roki. Po avtocesti se ne ogreje do konca, čeprav je lahko gretje izklopljeno. Ogreje se (po kazalcu) šele po res daljšcem klancu, recimo proti Ljubelju in potem spet pade malo dol. Na tej mašini lahko menjaš termostat vsak dan, samo dokler temperature niso vsaj 10 nad nulo dela tako.
Če me spomin ne vara, je svoje čase McGiver vozil enako mašino, med drugim tudi v mašini ne ravno prijaznih temperaturah. Takrat je še mašino ogreval z vebastom.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Očitno teoretiki te mašine še niso videli od blizu in najbrž ne šraufali, še manj imeli termostat v roki. Po avtocesti se ne ogreje do konca, čeprav je lahko gretje izklopljeno. Ogreje se (po kazalcu) šele po res daljšcem klancu, recimo proti Ljubelju in potem spet pade malo dol. Na tej mašini lahko menjaš termostat vsak dan, samo dokler temperature niso vsaj 10 nad nulo dela tako.
Če me spomin ne vara, je svoje čase McGiver vozil enako mašino, med drugim tudi v mašini ne ravno prijaznih temperaturah. Takrat je še mašino ogreval z vebastom.
Tak termostat sem imel na C5. Pod majhno obremenitvijo in v mrazu se je motor ogrel na dobrih 70 stopinj, ko si ga malo bolj gnal pa na standarnih 83-85 stopinj.
Ko je bil motor pod bolj resno obremenitvijo, se je pa temperatura nevarno začela dvigat.
Po menjavi za original termostat (75€, ne nek šrot za 15€) so simptomi čudežno izginili.
Zdaj ali je pri tebi isto, ali pa ni tok top motor.
 

mihaj999

Pripravnik
7. dec 2019
34
6
8
Hvala vsem za odgovore! Sicer naj dodam da se zelo rad vozim na nizjih obratih ce lahko temu tako recem nekje do 2k obratov. Potem se posledicno ze zaradi tega ne segereje kot ce bi bili vecji obrati?
Porabo na racunalniku mi kaze ponovadi nekje cca. 7,5 litra/100, da bi ga dobil nizje od te stevilke se mi zdi da vcasih zelo tezko, vendar to bolj zadnje case. Kaj mislite se o tem?
Ali lahko potem kaj nizja temperatura kaj skoduje motorju ce ni toliko ogret?
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
25.523
267
113
dej voz avto, tko kot ga dedc vozi, pa ne glej tistih cifer porabe. tko taksisti, k skurijo 1 tank na dan...

verjetno res ni ok, da se olje nikoli ne segreje do delovne temperature. na koncu ti bo neki crknilo, in bo drazje kot pa tist liter porabe.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Ker sem bil "poklican" - moje izkušnje z zimskimi vožnjami (max. sem šel na -30°C na Švedskem) s Fiat mašinami (3.0 in 2.3L). Normalno delojoč avto na taki temperaturi ne bo ogrel dovolj, da bi notri gretje na ful laufalo in dalo kaj resnega od sebe. Rešitev je motorni webasto ali/in zapiranje maske spredaj (včasih povsem običajno). Pa seveda vožnja v višjih obratih!

Skoraj enako se dogaja v "lagano sportski" vožnji pozimi z osebnim avtom na AC, so mi pripovedovali (prva roka) da jim je avto v najhujši zimi zakuhal na AC, ker jim je hladilna v hladilniku spredaj zmrznila - ustaviš z delujočo mašino in prebije hitro. Verjetno je bila kriva tudi slaba hladilna tekočina ali celo sama voda not.

Zanimivo pa, da takih težav z 25 let staro mašino od Sprinterja nisem nikoli imel. ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe in nemenabijat

luka51

Guru
16. avg 2007
13.871
5.140
113
McGiver -30 se ne gleda kot normalni pogoji :)
Pa ne primerjat avtodoma kjer moreš bajto zadaj ogret z 2 kubika veliko kabino avta.
Valda če pri nekem mrazu zgeš kabino na polno bo odvzem toplote motorja podobno kot pri odprtem termostatu. To so pač ekstremi.
In glih zaradi tega majo eno prostorci in kombiji dodatne grelce (nekateri). Konec koncev se to dela ko avto zakuha, da dodatno hladiš (poleti).

Glede zmrzovanja hladilne pozimi. To je kriva prešvoh mesanca. In če ni pretoka valda zakuha.

In ko vse teorije obdelamo. Ne ni normalno, da na osebnem avtu ne zagreje na delovno temperaturo. Res, da če božaš gas po regionalki pri 70 bo to prišlo zeloooo pozno. Ampak na ac pri 130 ali v breg pa more vsak avto hitro zagret.

Je pa to tema, ki se ob vsakemmrazu ponavlja. In vedno znova se odkrivajo teorije kako je to normalno. Primenjavi termostata pa čudežno zginejo problemi.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.271
2.267
113
Termostat, termostat?!
Verjetno gre za termoventil(!), ki spušča vodo v hladilnik. Pokvarjen in skozi odprt - hladilna tekočina takoj steče v hladilnik. Posledično nikoli dovolj segreta voda v motorju/ogrevalnem sistemu.
Temperatura vode je tam okoli 90 stopinj. Ni zastonj tako visoka (kakorkoli vzamemo), tudi včasih zaug, čok niso bili zastonj.
Sam nikoli ne speljem(!) v času, ko so pri zagonu vrtljaji malce povišani - avtomatski zaug. Tudi višjih vrtljajev ni na začetku vožnje.
Motor mora biti segret!
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
McGiver -30 se ne gleda kot normalni pogoji :)
Pa ne primerjat avtodoma kjer moreš bajto zadaj ogret z 2 kubika veliko kabino avta.
Valda če pri nekem mrazu zgeš kabino na polno bo odvzem toplote motorja podobno kot pri odprtem termostatu. To so pač ekstremi.
In glih zaradi tega majo eno prostorci in kombiji dodatne grelce (nekateri). Konec koncev se to dela ko avto zakuha, da dodatno hladiš (poleti).

Glede zmrzovanja hladilne pozimi. To je kriva prešvoh mesanca. In če ni pretoka valda zakuha.

In ko vse teorije obdelamo. Ne ni normalno, da na osebnem avtu ne zagreje na delovno temperaturo. Res, da če božaš gas po regionalki pri 70 bo to prišlo zeloooo pozno. Ampak na ac pri 130 ali v breg pa more vsak avto hitro zagret.

Je pa to tema, ki se ob vsakemmrazu ponavlja. In vedno znova se odkrivajo teorije kako je to normalno. Primenjavi termostata pa čudežno zginejo problemi.
Se strinjam, da -30° ni običajno, je pa večkrat v Dolomitih zjutraj preden se odpeljem -10 do -20.

Avtodomov in njih gretje pa ne poznaš prav natančno. ;)

Meni je gretje od motorja glih, da mi po nogah in na šipo piha, za vse ostalo je Truma in zračni Webasto (no fejk - kitajc). Pa preden zakurblam in se odpeljem je "hiša" ogreta na 22° vsaj. Moti me, ker mi iz Corvare do Brunica mrzlo piha po nogah. :cool:

Aja glih na AC pri 130km/h ko vsak normalni dizel avto laufa na +-2000 obratov (ne mi zdaj turbo mlinčke) se mašina bolj hladi kot segreva.
 
  • Všeč mi je
Reactions: nemenabijat

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Termostat, termostat?!
Verjetno gre za termoventil(!), ki spušča vodo v hladilnik. Pokvarjen in skozi odprt - hladilna tekočina takoj steče v hladilnik. Posledično nikoli dovolj segreta voda v motorju/ogrevalnem sistemu.
Temperatura vode je tam okoli 90 stopinj. Ni zastonj tako visoka (kakorkoli vzamemo), tudi včasih zaug, čok niso bili zastonj.
Sam nikoli ne speljem(!) v času, ko so pri zagonu vrtljaji malce povišani - avtomatski zaug. Tudi višjih vrtljajev ni na začetku vožnje.
Motor mora biti segret!
Daj ne ga srat, kakšen zaug neki, saj ni bencinar.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Mašina se ne more hladit preko hladilnika, dokler je termostat zaprt, razen posredno, kar pač pihne do bloka motorja in kar se hladi preko grelca kabine.