Nov davek na vozila

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
25.857
6.545
113
Citat:
Skrb za okolje ali polnjenje proračuna?

Ker okoljski inšpektorji ne zmorejo preverjati, ali ljudje izrabljene avtomobile puščajo na parkiriščih, v gozdovih in na črno delujočih avtoodpadih, se jih bo država lotila z novim davkom.

Kdo vse bo plačeval nov davek

Namesto da bi omogočila odkup odsluženih vozil ali zaposlila več okoljskih inšpektorjev, ki že dalj časa opozarjajo na vedno večje obveznosti in kadrovsko podhranjenost, se je vlada Mira Cerarja kljub pomislekom ministra za gospodarstvo Zdravka Počivalška odločila za uvedbo novega davka.

Na ministrstvu za infrastrukturo pod vodstvom Petra Gašperšiča so v vladno usklajevanje že poslali predlog novega zakona o dajatvah na motorna vozila. Ta prinaša manjše popravke pri plačevanju obstoječe letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu in — novo dajatev za odjavljeno vozilo.

Plačati bi jo moral zadnji lastnik izrabljenega avtomobila, ki ne bi poskrbel za njegovo ustrezno razgradnjo. Torej ga ne bi zapeljal do enega od 17 sprejemnih centrov izrabljenih vozil po vsej državi, kjer bi dobil potrdilo, da je oddal avtomobil.

S tem naj bi država prisilila ljudi, da izrabljenih avtomobilov ne bi več puščali na parkiriščih, v gozdovih, na črno delujočih avtoodpadih ali pa jih prepustili tistim, ki nezakonito trgujejo s surovinami in deli.

Nova zakonodaja naj bi začela veljati z začetkom prihodnjega leta.

Lastniki avtomobilov sicer že sedaj plačujejo "dajatev za onesnaževanje okolja zaradi nastajanja izrabljenih motornih vozil".

Nova dajatev bi veljala za:
osebna vozila z največ osmimi sedeži,
tovorna vozila do 3,5 tone največje dovoljene mase ter
mopede in trikolesnike, katerih hitrost ne presega 45 km/h oziroma delovna prostornina ne presega 50 kubičnih centimetrov.

To pomeni, da bi dajatev za odslužena vozila znašala:

do vključno 1.800 cm3 25 evrov,
nad 1.800 do vključno 2.500 cm3 38,3 evra,
nad 2.500 do vključno 3.000 cm3 70,5 evra,
nad 3.000 do vključno 4.000 cm3 113 evrov,
nad 4.000 cm3 141,3 evra.

Za primerjavo, za 100 evrov je mogoče prek spletnega portala avto.net kupiti starejše rabljene avtomobile, letnik od 1995 do 2000.

Za vozila, ki imajo vgrajen samo električni pogonski motor, bi medtem plačali 25 evrov (osebna in tovorna) oziroma 20 evrov (mopedi in trikolesniki).

Obveznost plačila bi prvič nastopila leto dni po odjavi vozila in nato vsako leto, dokler ne bi njegov lastnik dokazal, da je poskrbel za razgradnjo. Edina druga možnost je plačilo enkratnega zneska 500 evrov.

Vir: http://siol.net/posel-danes/novice/nov-davek-na-vozila-skrb-za-okolje-ali-polnjenje-proracuna-441867
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.098
1.764
113
Podpiram. Sicer nima veze z ekologijo, ampak problematika odsluženih vozil je trenutno siva cona kjer služi neke vrste mafija in nastradajo klasični uporabniki vozil ter okolje.

Bo pa tole malce spremenilo tudi trg rabljenih vozil v "spodnjem" segmentu.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.444
1.123
113
To je torej dodatek okoljski dajatvi, ki jo plačamo ob prvi registraciji ali uvozu. Krasno, še kaj?
smile-1.gif
 

_BANDIT_

Pripravnik
12. feb 2008
772
21
18
Citat:
Uporabnik bertoncl pravi:
Tole je bedno v primeru, da imaš nekega oltimerja v garaži.

Ali več njih. Ali pa imaš pač v lasti več avtov, katere nima vse registrirane. Kreteni zahojeni!
 

ceedevita

Fizikalc
24. jul 2009
6.724
42
48
štajerska
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Podpiram. Sicer nima veze z ekologijo, ampak problematika odsluženih vozil je trenutno siva cona kjer služi neke vrste mafija in nastradajo klasični uporabniki vozil ter okolje.
Bo pa tole malce spremenilo tudi trg rabljenih vozil v "spodnjem" segmentu.

to samo polnjenje proračuna. birokrati si vsak teden izmislijo nov davek oz dajatev. spreminjajo zakone ( tudi za nazaj ) ipd. to je mafija
pri starih kantah pa ni nobene mafije , sive cone
pri nas je vse prepovedano. država je bolj papeška od papeža
v nekaterih normlanih državah lahko na odpadu nabaviš rezervne dele , prodaš avto za rezervne dele.
v sloveniji se intenzivno dela na tem, da se to onemogoči
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.046
134
63
Citat:
Uporabnik _BANDIT_ pravi:
Citat:
Uporabnik bertoncl pravi:
Tole je bedno v primeru, da imaš nekega oltimerja v garaži.

Ali več njih. Ali pa imaš pač v lasti več avtov, katere nima vse registrirane. Kreteni zahojeni!

beda, svetovna beda: če hočem golfa 4 prodat po kosih, bom to tudi storil - zakaj tega ne bi smel narediti?
poznam osebo, ki ima v lasti vsaj 10 special avtov kot so E30 M3, lancia evo HF integrale ipd. - naj jih sedaj pelje na odpad, ker jih ima v hrambi in se jim vrednost vsako jutro veča?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.098
1.764
113
Citat:
Uporabnik VanZ pravi:
To je torej dodatek okoljski dajatvi, ki jo plačamo ob prvi registraciji ali uvozu. Krasno, še kaj?
smile-1.gif

Okoljska dajatev je dajatev za uradno razgradnjo (pa mislim da se plačuje v centih na kg/tono). Torej odsluženo vozilo pripelješ do ustreznega koncesionarja/pogodbenika, on ti da listek s katerim vozilo odjaviš, oni pa dalje vozilo obdelajo po postopku reciklaže na eko način. V tem primeru tega novega davka ne plačaš, razgradnja pa je zastonj (oz. jo plačaš v okoljski dajatvi).

Problem so "avtoodpadi" ki odkupijo tvoje vozilo na način da si ti uradno zadnji lastnik (odjava vozila z opisom opombe kje se vozilo nahaja). Oni vozilo razgradijo neekološko tako da poberejo kar se splača pobrat (katalizator, rezervni deli, ipd.) z ostankom pa se zgodi bogvekaj.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
38.697
1.981
113
pri taščici
Sorodnik je kupil hišo, v njej pa dobil 20 let star Scenic brez dokumentov in ključev. Kaj naj naredi z njim?
Najbrzž sivi trg na odpad, ker mu baje ponujajo cca 50 evrov za njega.
Avto je bil Garažiran registriran in v delujočem stanju. Je pa res da je tega že ccca 5 let.

Sam davek pa je pač še en način filanja proračunske luknje ki nastaja zaradi drugoih razlogov in ne zaradi ekologije pri avtih.

Mogoče je to še en razlog da slovensi pohitrimo uvedbo ali posvojimo nek koncept sheranja avtomobilov.
rolleyes-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.098
1.764
113
Citat:
Uporabnik _BANDIT_ pravi:
Citat:
Uporabnik bertoncl pravi:
Tole je bedno v primeru, da imaš nekega oltimerja v garaži.

Ali več njih. Ali pa imaš pač v lasti več avtov, katere nima vse registrirane. Kreteni zahojeni!

Če znaš brat ... prvič plačaš 1 leto po odjavi. Če imaš oldtimerja ki je vozen potem pač 1x letno opraviš prijavo, se malo zapelješ in nimaš nobenih dodatnih stroškov. Kar poznam lastnike imajo tkao rešeno oz. če imaš oldtimerja s certifikatom potem je itak cestna taksa 10% in zavarovanje ravno ene toliko za celo leto. Če imaš oldtimerja ki ne gre čez tehnični oz. ga imaš samo za gledat, plačuj pa letno tistih 25 EUR (kar resnici na ljubo ni velik denar).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.098
1.764
113
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
Citat:
Uporabnik _BANDIT_ pravi:
Citat:
Uporabnik bertoncl pravi:
Tole je bedno v primeru, da imaš nekega oltimerja v garaži.

Ali več njih. Ali pa imaš pač v lasti več avtov, katere nima vse registrirane. Kreteni zahojeni!

beda, svetovna beda: če hočem golfa 4 prodat po kosih, bom to tudi storil - zakaj tega ne bi smel narediti?
poznam osebo, ki ima v lasti vsaj 10 special avtov kot so E30 M3, lancia evo HF integrale ipd. - naj jih sedaj pelje na odpad, ker jih ima v hrambi in se jim vrednost vsako jutro veča?

Aja imaš avto kot investicijo .. plačal nebi pa niti % od zaslužka. Dejansko si s tem davkom celo srečen ker se znebiš neresne konkurence (če imaš res tako super specialke doma).
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
24.959
2.765
113
877ed95dee9b9b2cde33.jpeg


takemu recimo na sliku, ki bi dejansko moral nekaj računat, mu tak ne boš mogel. Vzeli bodo spet tistim katerim lahko,to sošač eniko imajo v garažah neke gare, ki nimajo z ekologijo ali s čim drugim nobene veze.

Pač grabež denarja, požrešna država. Kako dolgo še, se sprašujem.
 

BuDi

Guru
6. sep 2007
4.886
840
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
plačuj pa letno tistih 25 EUR (kar resnici na ljubo ni velik denar).
Pa smo spet pri tistem standardnem "nov davek/podražitev/dajatev je samo ena kavica na mesec...boš pač eno kavico manj" ... pa če gre za podražitev POPtv, zdravstvenega zavarovanja ali pa davek na vozila/registracijo mopedov.
 

_BANDIT_

Pripravnik
12. feb 2008
772
21
18
Dej ne bluzi. Kaj pa če drugače vprašam bolj po slovenceljsko: Doma imam 2 Cliota, lepa vozna, nista oldtimerja, vsak je druge barve. Vsako leto imam registriranega drugega, tistega katerega barva mi tisto leto bolj paše. A za drugega bom moral plačevati tole kretensko takso, da ga bom lahko imel doma?

Če jih tako žulijo nelegalni odpadi, naj red naredijo tam, ne pa da s svojimi kretenskimi ukrepi udarijo še pol ostale populacije zraven, ki nima nič s tistimi posli. Isto debilni davek kot tisti na luksuz, kjer so luksuz ocenjevali po kubaturi motorja, ne po vrednosti avta. Al pa kriterij za ceno vinjete, ki se določa po višini avta nad prednjo osjo... Mislim WTF?!?! Mogoče bi se lahko potem tudi po barvi tapicirung?
Pa sej v bistvu od te vlade debilne tko ni za pričakovat nič pametnega, čist vse kar se spomnijo je skregano z zdravo logiko. Gnoji zahojeni!
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.046
134
63
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
Citat:
Uporabnik _BANDIT_ pravi:
Citat:
Uporabnik bertoncl pravi:
Tole je bedno v primeru, da imaš nekega oltimerja v garaži.

Ali več njih. Ali pa imaš pač v lasti več avtov, katere nima vse registrirane. Kreteni zahojeni!

beda, svetovna beda: če hočem golfa 4 prodat po kosih, bom to tudi storil - zakaj tega ne bi smel narediti?
poznam osebo, ki ima v lasti vsaj 10 special avtov kot so E30 M3, lancia evo HF integrale ipd. - naj jih sedaj pelje na odpad, ker jih ima v hrambi in se jim vrednost vsako jutro veča?

Aja imaš avto kot investicijo .. plačal nebi pa niti % od zaslužka. Dejansko si s tem davkom celo srečen ker se znebiš neresne konkurence (če imaš res tako super specialke doma).

seveda bom plačal davek, ampak KO ga bom prodal, lahko čez 10 let
zakaj bi sedaj vsako leto plačeval za avto, ki je na hrambi, če sem si ga kupil iz lastnega denarja, prav tako gre iz mojega žepa stroški prostora za hrambo?
Stavka o sreči pa ne razumem, prosim obrazloži. Ja, superspecialke se najdejo, brez skrbi... Vse v lasti ene osebe
 

Gasper008

Majstr
24. sep 2012
4.087
411
83
A ni bila včasih neka fora, da če si odjavil avto, da ti je lahko nekdo prišel kontrolirat v kakšnem stanju je avto? Verjetno tega nihče ni kontroliral in sedaj pač vsi taki plačajte nek pavšal za obremenitev okolja. Če bi se inšpekcija izvajala tako kot je treba oz. bi zakon inšpekcijo sploh omogočil, bi s kaznimi pobrali denar od pravih kršiteljev.

Morda je problem tudi v samih pogojih izgradnje, ker kolikor mi je znano na razgradnjo moraš pripeljat popoln avto, brez odstranjenih delov. Kako se danes sploh lahko legalno znebiš nekega na pol "oropanega" avta?
 
Nazadnje urejeno:

_BANDIT_

Pripravnik
12. feb 2008
772
21
18
Me zanima če bodo potem zdej v Bistri registrirali tiste bivše Titove avte, ker drugače bodo plačevali 141€ po avtu na leto.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
14.098
1.764
113
Ne morem verjet. Meni na leto ni problem dat 25EUR za neregistrirano in tehnično neizpravo lado nivo ki jo imam za vozit drva iz gozda pa me dejansko tak davek direktno prizadane. Kaj ima pol alterja doma cigo odpade ali kaj in boste bankrotirali če vam obdavčijo svinjarijo na vrtu?
grin1.gif


Ta davek reši eno problematiko sivega trga z rabljenimi vozili ki pomojem predstavlja kar velik (če ne večinski) delež prometa z odsluženimi vozili. Dejansko vaše kavice ki jo dobite ko vam avtovlekar stisne 100tko za vaš razbit avto niso OK, niso ok s stališča davkarije (trgovanje z rabljenimi avtodeli na črno) in s stališča okolja. Nov davek ta problem reši. To da stvar prizadane par ljudi z dodatnim stroškom ne odtehta rešitve primarnega problema.
 

XXXL

Majstr
9. sep 2007
6.731
352
83
Izgleda, da se bodo močno povečale ''kraje'' starih, odsluženih vozil...