Nissan Leaf

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
#6
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Fajn.
Kaj počneš v ponedeljek, 24.9 popoldne in proti večeru? Če mi uspe priti do Leafa (in zgleda, da mi bo) za par ur, te zanima?
Nimam še ničesar planiranega. Kaj imaš v mislih?

Ob 15h poberem tamalo iz varstva in okoli 16h pride domov punca, tako da imam načeloma čas po tej uri.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
#7
Na MyNissanLeaf forumu so imeli člani foruma zanimivo diskusijo (zdajle se mi ne da iskati linka).

Debata je bila o tem, koliko koristnega električnega dosega ima Leaf v primerjavi v Volt/Ampero.

Volt/Ampera imata ob primerljivo nežni vožnji z Leafom okoli 80km dosega na polnjenje. Opomniti moram, da imata Volt/Ampera MY(Model Year) 2012 16kWh kapacitete baterije MY2013 imata 16.5 kWh baterije, to je še za dodatnih 4-5km.

Pa vseeno vzemimo MY2012, ki ima 16kWh. Od tega je uporabnih okoli 10.4kWh kapacitete. Baterija se ne polni več kot 86% in ne prazni pod 22% - tako je vedno. S to kapaciteto se ob mirni vožnji naredi od 70-80km.

Leaf ima baterijo kapacitete 24kWh. Pusti jo prazniti toliko, da v njej ostane 3kWh, to je 12.5%. Lahko se jo polni do 100% polnosti, a ker za življensko dobo to ni priporočljivo, se jo (z izbiro na sredinskem zaslonu) lahko nastavi, da se polni le do 80%, kar podaljša življensko dobo baterije (če odštejemo Ariznosko vročino).
Torej, če polnimo do 80%, je 20% pri bateriji, velikosti 24kWh, 4.8kWh.

4.8kWh (zgornji cut-off pri polnjenju) + 3kWh (spodnju cut-off pri praznjenju) = 7.8kWh.

Torej, uporabne kapacitete je 24kWh - 7.8 kWh = 16.2 kWh


Zdaj pa pride trik, ki ga jaz poznam iz Vectrix-a, ki ima samo baterijo, tako kot Leaf.
Voznik samo električnega vozila ne sme nikoli računati dolžino predvidenega cilja z razdaljo, ki mu jo prikaže računalnik. Vedno si moraš v mislih narediti eno rezervo baterije za raznorazne spremenljivke, ki se ti lahko zgodijo na cesti, ki ti popapa baterijo, npr. veter v trebuh, dež, klima, ogrevanje,...
Tudi jaz se z Vectrix-om nikoli ne odpravim na pot skrajnega dosega motocikla, ker bi s tem samo prosil za težave, da ostanem na cesti. Vedno planiram pot tako, da bi mi načeloma, do cilja oz. do naslednje polnilne točke, moralo ostati vsaj 20% polne baterije. Tako sem tudi planiral včerajšnjo vožnjo z Vectrix-om do Kopra. Prvič sem polnil doma (Domžale), drugič na polnilni Postaji v Vrhniki, tretjič na Petrolu v Postojni, po Kozini je bil tak klanec dol, da mi ni bilo poterbnega polnjenja. Ko pogledam nazaj, mi polnjenje na Vrhniki ne bi bilo potrebno, ampak za nazaj je lahko biti pametno, vendar ko planiraš vnaprej, si moraš pustiti nekaj rezerve.

Torej, recimo, da si te rezerve naredimo 20%. Pri 16.2kWh uporabne kapacitete baterije Leaf-a je to 3.24kWh, torej je dejansko uporabne kapacitete, pri Leaf-u, za planirano pot 12.96kWh.


Ker imata Volt in Ampera še bencinski motor, ki se vžge, ko zmanjka baterije, lahko voznik Volta/Ampere vedno popolnoma izprazni baterijo, ker ne bo zaradi prazne baterije nikoli ostal na cesti, torej vedno lahko računa polnih 10.4kWh kapacitete in mu ni potrebno delati rezervo v bateriji.

Zdaj pa primerjajmo uporabni kapaciteti:
- Volt/Ampera = 10.4kWh
- Leaf = 12.96kWh

Nekaj plusa Leaf še vedno ima, vendar samo za 2.5kWh, to je cca, 20km. In če pogledamo ti dve številki, ima ob moji vožnji Ampera okoli 80km dosega, Leaf pa 100km dosega, ker zaradi različnih nepredvidljivih spremeljivk na cesti, ki povečajo porabo, moram za vožnjo vnaprej vedno, v mislih, narediti eno rezervo, da ne ostanem na cesti.

80km proti 100km uporabnega dosega pa ni tako velika razlika. Poleg tega že prihajajo Ampere/Volti z baterijo z večjo kapaciteto, torej 10.9kWh uporabne kapacitete in to za isto ceno vozila, torej 10.9kWh proti 12.96kWh in je ta razlika še manjša.

Kaj mislite o tem ostali?
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
#11
http://www.plugincars.com/rece...ars-124343.html

Citat:
At the heart of the backlash lie two issues. First, despite pledges from Nissan that the LEAF would carry a range of "about 100 miles," for most drivers, it simply isn’t true. To be fair, the EPA debunked the 100-mile range claim before the first LEAF had been delivered, rating the car at 73 miles using official testing procedures. Still, some drivers in colder climates have found that decreased battery efficiency drops range significantly below the 73-mile mark during the winter—enough to render the car unsuitable for their needs.

The second gripe—one that many owners in warmer climates like Texas and Arizona have become more and more vocal about over the past few months—is much more troubling. On web forums like MyNissanLeaf.com, dozens of users have experienced battery degradation early on in the life of their vehicles, causing them to "lose bars" of charge capacity. In nearly all of these cases, hot weather is suspected as the major contributing factor.
To je pa razlika med toplotno menedžirano baterijo (Volt/Ampera + Tesla, ki imajo baterijo potopljeno v tekočino) in nemenedžirano baterijo (Leaf jo ima nepropustno zapakirano, znotraj pa le meša zrak s pomočjo ventilatorja).
 

Ogo

Fizikalc
28. jul 2007
4.835
64
48
#12
Renault Made in Japan, torej fail.
Tole ne bo prav dolge življenjske dobe. Litijeve baterije so itak jebeno občutljive na toploto, ne samo za izkoristek, temveč za življenjsko dobo.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

Avtomagazinovec
18. jul 2007
16.292
131
63
Obišči stran
#13
Danes sem po koncu Bonace jaz zlezel v Leafa, Andy pa na Vectrixa. Da bo on polnil na Kozini, v Postojni in na Vrhniki je povedal že vnaprej, mene je pa zanimalo, kako bo z Leafom. Po stari cesti in po vsepovsod omejitvah. 123 kilometrov, od tega 16 ali 17 po AC.

Do Dekanov smo šli kar po AC oz hitri cesti, potem pa ven in po tastari čez črni kal do Kozine. Na Kozini je bilo v Leafu še pol baterije, črnokalski klanec je hud pri 90 km/h. Ampak na Kozini nisem dal polnit, samo počakali smo na Andyja, da dofila Vectrixa (čeprav tudi njemu ne bi bilo treba, se mi zdi). Pred Postojno je bilo ene 2 km kolone, ampak na Petrolovi črpalki je Leaf kazal se za 37 kilometrov dosega. Pa smo šli na pico, vmes pa oba dali polnit na Petrolovi črpalki. Po dobri uri in pol smo nadaljevali, Leaf je trdil, da je po polnjenju še za 70 km noter. Na Vrhniki je trdil, da je še za 40 (tam smo pustili Andyja, da dofila Vectrixa in do konca prebere knjigo od Lutza), od Brezovice naprej je šlo po AC. AMjev foto, ki je peljal od Vrhnike naprej (jaz pa sem se presedel v "spremljevalni" Prius+), je na Brezovici zavil na AC (tam je kazalo še za dobrih 30), pa pravi, da je potem na AC "malo stisnil". Končni rezultat "malo stisnil" do odcepa Lj jug (kar je cca 15 km) plus še enih 3 km naprej po navadni cesti (ta del spet lepo po omejitvi, večinoma 50) je razviden s slike, posnete pred domačo garažo




Skratka: z enm normalnim postankom za hrano je šlo zlahka in brez nežnosti pri hitrosti - bili smo med hitrejšimi znotraj omejitev (peljali smo čim bolj točno po omejitvi po GPS, če so le prometne razmere dopuščale). Če bi bil v Postojni recimo Chademo polnilec, ne bi bilo niti časa za pico, ravno za eno kavo bi trajalo polnjenje (enih 15 min, recimo) ...
 
Nazadnje urejeno:

Ogo

Fizikalc
28. jul 2007
4.835
64
48
#14
Tole je sedaj, dokler je elektro kantica še nova. Ko bo baterija po treh letih že zmatrana, se bo pa treba na takih relacijah že matrat.
Se pa strinjam, da bo za vožnjo iz ljubljanske suburbije na službo v center in nazaj OK tudi za dlje časa.
 

SJTV1

Avtomagazinovec
18. jul 2007
16.292
131
63
Obišči stran
#15
Moraš upoštevat, da v Postojni nismo nafilai do nonca, le kakih 20% dofilali. Če bo čez 3 leta, ko bo baterija malo zmatrana, recomo že mreža polnilnih postaj, se bo v pol ure nafilal skoraj do konca, pa spet ne bo problema.
Ampak o tem, kakšna bo baterija čez 3 leta, je malo akademsko razpravljat, ker nihče nima pojma ...
 
24. sep 2012
2.818
66
48
#18

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.265
98
48
#19
Dejansko si še 1x napisal, kar sem že napisal zgoraj. Problemi so v Texasu in Arizoni, kjer dnevna temperatura doseže 50°C, Leaf pa nima toplotno menedžirane baterije, kot jo imata Tesla in GM.
Poleg tega sem zgoraj napisal, da ima Leaf tesno zapakirano baterijo, v njej pa meša zrak ventilator. Kakor sem prebral nazadnje, tudi tega ventilatorja nima in da so imeli ventilatorje le testni Leaf-i.

Še pred štartom prodaje Leaf-a sem pričakoval kaj takega, saj so bile izkušnje z Vectrix-om podobne, kljub temu, da ima Vectrix aktivno ventilatorsko hlajenje z zunanjim zrakom. Pr nas je to ok, vendar npr. v Avstraliji, kjer so tudi prodajali Vectrix-e, ni bilo.
Zato sem se čudil, zakaj je Nissan kot države, kjer je začel prodajo Leaf-ov, izbral tudi Texas in Arizono.
 
16. sep 2007
5.437
26
48
Pomurje
#20
Sem včeraj našel probleme s Priusi v Grčiji. Baterije kaput po 3 letih oz. nekaj čez 140kkm. Večini se je zamašil ventilator oz reže ventilatorja in se je baterija pregrevala.