Nedelovanje klima naprave

EFX

Pripravnik
13. nov 2007
90
1
8
Že več kot eno leto imam problem z mehansko klima napravo - ko pritisnem gumb za vklop, se ne zgodi nič...

Ko je klima še delovala, si takoj čutil, kako se je vklopil kompresor, avto je celo malce cuknil, pa tudi med vožnjo se je čutilo, da klima deluje (pomanjkanje moči). Sedaj se prižge le lučka za delovanje klimo, čuti pa se, da klima ne deluje.

Zanima me, kaj bi bil lahko vzrok, oz. še bolje - ali se mi avto s tako napako sploh splača peljati na servis klime? Avto je Rover 45, letnik 2001, klima pa ni bila še nikoli servisirana - do lani je delovala bp.
 

DMX

Fizikalc
20. avg 2007
2.324
11
38
99.9% je klima prazna...imel iste simptome pri svojem avtu
wink-1.gif


pelji ga nekam kjer ti jo bodo napolnili in zadeva bi morala ponovno delovati
 

DMX

Fizikalc
20. avg 2007
2.324
11
38
hmmm....

pri meni se ni slišal, po polnjenju pa se je takoj
 
I

Izbrisan uporabnik 3287

Pri meni isto sranje. Peljal nafilat plin - še vedno nič. Potem peljal na pregled in ugotovijo, da je šlo neko stikalo (presostat). Popravilo (stikalo, polnjene, barvilo, delo): 190 eur (že upoštevan 10% popust) pri avtoelektrika vodnik jože s.p.

Še dobro, da ni crknil kompresor klime: cena od 400 eur naprej (plus delo).

lp
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.208
1.827
113
Najprej nafilaj plin pa boš videl potem. Če to ni to je najbolje da ne diraš. A kot rečeno...tistih 99 % še vedno ostaja da ni plina (a ma spljoh
wink-1.gif
).
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.547
9.229
113
Pa za plin nafilat poglej malo po stranh z dnevnimi akcijami. Te pride cca. 25 EUR, da ne boš plačeval polne cene...
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.394
1.013
113
Celje
Obišči stran
Sam da je klima POPOLNOMA prazna je nekaj narobe s sistemom in samo filanje ne bo dolgoročna rešitev! Ker če je sistem zaprt plin nima kam (porablja se pa ne). Če pa je v klimi vsaj malo (ampak res malo) plina, pa presostat ne zna izmeriti ali ga je dovol ali premalo. On lahko samo vidi samo: plina ni NIČ in plin je. Dobro lahko vidi še tretje stanje: pritisk je prevelik!

Sicer se na avto klime ne spoznam, poznam pa osnove...
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.731
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik igi pravi:
Sam da je klima POPOLNOMA prazna je nekaj narobe s sistemom in samo filanje ne bo dolgoročna rešitev! Ker če je sistem zaprt plin nima kam (porablja se pa ne). Če pa je v klimi vsaj malo (ampak res malo) plina, pa presostat ne zna izmeriti ali ga je dovol ali premalo. On lahko samo vidi samo: plina ni NIČ in plin je. Dobro lahko vidi še tretje stanje: pritisk je prevelik!

Sicer se na avto klime ne spoznam, poznam pa osnove...

Ne govori neumnosti. Presostat je pač stikalo in je od določene meje (ki je pri klimatskih napravah v vozilih) vedno različna od 0, vključen. Torej - če je v sistemu PREMALO (in ne nujno nič) plina, klima ne bo aktivirana.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.394
1.013
113
Celje
Obišči stran
hja... verjamem, da poznaš zadeve, če vsak dan popravljaš avte... in verjetno imaš narejen tudi kak izpit na temo servisiranja klim (zakonodaja ga predpisuje tudi za servisiranje avto klim).

Bi si pa upal trditi, da kaj veliko delal nisi s temi stvarmi
smile-1.gif
Če se pa motim, pa prosim za obrazložitev, da ne bom živel v zmoti. Vse kar bom napisal spodaj, pa izhaja in mojih izkušenj v hladilni tehniki in ne iz avto klim. So pa verjetno zadeve precej podobne.

Presostat je samo "stikalo" ki reagiran na tlak. Je pa to del v klimi kot nekakšna varovalka za kompresor. Če je premalo tlaka izklopi kompresor (nekje sem zasledil da je to pri avtih pod 1 bar), pri zares povišanem tlaku izklopi kompresor ker pomeni da nekaj ni OK v samem sistemu. In presostat je ena od zadev, ki dostikrat odpove poslušnost!

Količino hladiva (plina) v sistemu ne moreš izmeriti z meritvijo tlaka! To lahko storiš le lako, da zajameš plin in ga dejansko stehtaš (za avtomobilske klime se za ta namen uporablja popolnoma avtomatska naprava, ki praktično vse naredi sama).
Zakaj tako? (zdaj čisto po šolsko ti ne bom znal napisati, lahko pa si tudi vzamem čas in poiščem skripte, vprašanja, odgovore...) Pri recimo ugasnjenem sistemu je hladivo delno v tekočem in delno v plinastem stanju. Za primer vzamiva jeklenko, v kateri je 10kg hladiva, zgoraj pa je še nekaj prostega prostora. Ta prostor zapolnijo pare hladiva. Tlak teh par v odvisnosti od temperature in različnih hladiv lahko poiščeš v tablicah. In recimo narediš meritev 21 barov. Po tem pa iz jeklenke izpustiš 9,5kg hladiva. Ostane ti samo še 0,5kg. In zgoraj je spet prazen prostor v katerem se zberejo pare. In te pare bodo imele pri enaki temperaturi kot pri polni jeklenki popolnoma enak tlak!

Iz tega sledi, da tudi če je v sistemu klimatske naprave ZELO malo hladiva bo tlak v sistemu dovolj visok, da bo vklopil presostat. V praksi to pomeni da mora biti klima praktično prazna, da v njej ni nič tlaka!

In če je klima prazna pomeni, da nekje spušča!
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.731
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Poglej, tvoje trditve ne držijo.

Kot prvo - maso hladiva v hladilnem sistemu (oz. v katerikoli "posodi") lahko enostavno določiš s plinsko enačbo - poznati pa moraš vsaj temperaturo (kar ni problem) ter seveda prostornino posode (kar v konkretnem primeru predstavlja velik problem, ker tega podatka ne najdeš nikjer). Zaradi teh ovir se hladivo najprej v celoti izčrpa iz sistema ter nato stehta.

Kot drugo - če ne verjameš, ti stvar lahko enostavno dokažem v praksi. Recimo - sistem s 600g hladiva bova popolnoma izpraznila ter ga nato napolnila recimo s 100g hladiva.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.731
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik igi pravi:
Za primer vzamiva jeklenko, v kateri je 10kg hladiva, zgoraj pa je še nekaj prostega prostora. Ta prostor zapolnijo pare hladiva. Tlak teh par v odvisnosti od temperature in različnih hladiv lahko poiščeš v tablicah. In recimo narediš meritev 21 barov. Po tem pa iz jeklenke izpustiš 9,5kg hladiva. Ostane ti samo še 0,5kg. In zgoraj je spet prazen prostor v katerem se zberejo pare. In te pare bodo imele pri enaki temperaturi kot pri polni jeklenki popolnoma enak tlak!

Napaka v tvoji domnevi izhaja iz dejstva, da nisi upošteval, da imajo "pare" po izčrpavanju 9,5kg hladiva na voljo veliko več prostora kot prej, posledično je tlak nižji.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.394
1.013
113
Celje
Obišči stran
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Poglej, tvoje trditve ne držijo.

Kot drugo - če ne verjameš, ti stvar lahko enostavno dokažem v praksi. Recimo - sistem s 600g hladiva bova popolnoma izpraznila ter ga nato napolnila recimo s 100g hladiva.

Kaj bova tukaj ugotovila? Da bo manometer pri ugasnjeni klimi v obeh primerih pokazal enako?

Pri hišni klimi ti to lahko brez težav demonstriram, pri avto pa malce težje, ker nimam primerne opreme!

Pri vklopljeni klimi pa je zadeva drugačna!
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.731
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik igi pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Poglej, tvoje trditve ne držijo.

Kot drugo - če ne verjameš, ti stvar lahko enostavno dokažem v praksi. Recimo - sistem s 600g hladiva bova popolnoma izpraznila ter ga nato napolnila recimo s 100g hladiva.

Kaj bova tukaj ugotovila? Da bo manometer pri ugasnjeni klimi v obeh primerih pokazal enako?

Kot prvo se boš lahko na lastne oči prepričal, da presostat ne bo dovolil zagona klimatske naprave.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.394
1.013
113
Celje
Obišči stran
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik igi pravi:
Za primer vzamiva jeklenko, v kateri je 10kg hladiva, zgoraj pa je še nekaj prostega prostora. Ta prostor zapolnijo pare hladiva. Tlak teh par v odvisnosti od temperature in različnih hladiv lahko poiščeš v tablicah. In recimo narediš meritev 21 barov. Po tem pa iz jeklenke izpustiš 9,5kg hladiva. Ostane ti samo še 0,5kg. In zgoraj je spet prazen prostor v katerem se zberejo pare. In te pare bodo imele pri enaki temperaturi kot pri polni jeklenki popolnoma enak tlak!

Napaka v tvoji domnevi izhaja iz dejstva, da nisi upošteval, da imajo "pare" po izčrpavanju 9,5kg hladiva na voljo veliko več prostora kot prej, posledično je tlak nižji.

Niti ne...Se pač več hladiva upari. Tako so me naučili, tako je pokazala praksa...

In eno od izpitnih vprašanj, ki se nanaša na to je bilo:

Hladivo v sistemu identificiramo:

c) na osnovi tlaka v napravi pri dani temperaturi okolice med mirovanjem
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.394
1.013
113
Celje
Obišči stran
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik igi pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Poglej, tvoje trditve ne držijo.

Kot drugo - če ne verjameš, ti stvar lahko enostavno dokažem v praksi. Recimo - sistem s 600g hladiva bova popolnoma izpraznila ter ga nato napolnila recimo s 100g hladiva.

Kaj bova tukaj ugotovila? Da bo manometer pri ugasnjeni klimi v obeh primerih pokazal enako?

Kot prvo se boš lahko na lastne oči prepričal, da presostat ne bo dovolil zagona klimatske naprave.

- kakšne so mejne vrednosti za presostat?
- sem rekel, da ne poznam delovanja avto klime v detajle, ampak presostat ne more zaznati ali je v klimi pravilna polnitev hladiva. Lahko ugotovi le čisto mejne vrednosti!

Bi se pa mogoče res enkrat dobila, ker me zanimajo tele stvari, pa ne bom rekel, da se ne morem kaj novega naučiti!
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.731
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Seveda ne more zaznati, ali je pravilna polnitev hladiva ... ne deluje pa tako, kot si ti rekel - JE HLADIVO / NI HLADIVA.

Ko je hladiva premalo (= tlak pade), se presostat pač ne vklopi in tako praktično obvaruje kompresor pred okvaro. Kot sem dal primer - če bi napolnil le npr. šestino predpisane količine (100g namesto 600g), se klima zagotovo ne bo vključila. Meje so seveda različne od sistema do sistema.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.394
1.013
113
Celje
Obišči stran
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Seveda ne more zaznati, ali je pravilna polnitev hladiva ... ne deluje pa tako, kot si ti rekel - JE HLADIVO / NI HLADIVA.

Ko je hladiva premalo (= tlak pade), se presostat pač ne vklopi in tako praktično obvaruje kompresor pred okvaro. Kot sem dal primer - če bi napolnil le npr. šestino predpisane količine (100g namesto 600g), se klima zagotovo ne bo vključila. Meje so seveda različne od sistema do sistema.

če se ti da... enkrat izmeri tlak v sistemu pri 100g polnitvi in drugič pri predpisanih 600g. Jst še vedno trdim, da bo razlika minimalna.

In drugo, zame je 100g od predpisanih 600g v sistemu praktično prazno!
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.731
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Glej relativiziramo lahko v nedogled ... lahko dam tudi kot primer 150g hladiva namesto 600g, pa klima še vedno ne bo delala ... pa je 25% polna. Meni ni 25% niti relativno blizu 0%, tako finančno (cena hladiva), kot fizikalno. Če je pa to zate enako, bi te prosil, da mi 25% svojega denarja nakažeš na moj bančni račun - tebi se ne bo nič poznalo, meni pa kar precej.
cheer.gif


Skratka, tale izjava niti približno ne drži:
Citat:
Uporabnik igi pravi:
On lahko samo vidi samo: plina ni NIČ in plin je.

Tlaka pri 100g in 600g pa ne bom šel sedaj merit, ker je očitno, da je razlika ... saj je v nasprotnem primeru presostat ne bi zaznal.