Ne delajo vsi 4 smerniki

lost1

mnz
19. jul 2007
8.414
125
63
Torej, zamenjal sem zmigovce ( original dol, pa nove iz TC-ja gor) in od takrat naprej mi ne delajo vec vsi 4 smerniki ( Yamaha R6 2004 ) .

Kaj naredit?
Če odklopim zadnji par,potem smerniki delajo,samo to ni rešitev
grin1.gif

Namreč ko prižgem vse 4 smernike, se samo prižgejo za sekundico in potem ne dela nič več.
Je problem upornost žarnic ali kaj drugega?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.042
4.049
113
Mislim, da mora biti upornost žarnic enaka upornosti prejšnjih žarnic, ker žmiganje dela na zvijanje bimetala, ta se pa zvija glede na upor. Zato tudi avtomobilom žmigavci, če kakšna žarnica crkne, utripajo hitreje, ker se upornost zmanjša in se bimetal hitreje vrne v prvotni položaj.
 

moturer

Pripravnik
28. okt 2007
89
0
6
Torej če imam sedaj žmigavec z lučko, mi ne bo delal žmigavec z led diodami, če prav razumem. Sam namreč nameravam tudi zamenjati zadnji par.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.042
4.049
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Močno dvomim, da ima Yamaha letnik 2004 mehanski rele, saj ni tole Zetor letnik 1970. Rele je skoraj gotovo elektronski.

Zakaj pa, potem, tudi na sodobnih avtomobilih, ko jim pregori žarnica za en žmigovc, utripa preostali žmigovc še 1x hitreje?
S tem ti ne oporekam, samo kako pa to zaznajo? Imajo posebej merilec upora oz porabe? Prosim, utemelji svoj odgovor.
 
Nazadnje urejeno:

lost1

mnz
19. jul 2007
8.414
125
63
Saj je elektronski verjetno, ker tudi slisim neko brčanje tam okoli računalnika pod sedežem. Ce vklopim smernike ( levo ali desno) , se pa tudi slisi ritem tega brenčanja.

Sedaj mene zanima,kako to rešit da bodo delali vsi 4 smerniki.
 

Torque_monster

Pripravnik
4. avg 2007
547
0
16
Kot veste se hitrost utripanja spreminja z obremenitvijo zato mora avtomat (karkoli že krmili smerokaze) čutiti enako breme (upornost) tudi po zamenjavi navadnih žarnic z LED diodami. Vzporedno LED diodam je potrebno dodati upor ~ 3,5 ohm-a in moči ~ 40W.
smile-1.gif
 

Matrix

lawyer
20. jul 2007
238
0
16
Ptuj
Popolnoma enak problem imam na Yamahi FZ6, ko sem zamenjal žmigavce. Potrebno je menjati avtomat za žmigavce...
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.414
125
63
Aha.

In kje dobis drugega oz. kaksen strosek je to? Namreč če je to prevec drago,zihr nemislim menjati ker vse 4 smernike uporabis ravno 1x na leto mogoče.

@Torque_monster: saj zarnice niso LED,ampak so klasicne zarnice.
 

Matrix

lawyer
20. jul 2007
238
0
16
Ptuj
Citat:
Uporabnik lost1 pravi:
Aha.

In kje dobis drugega oz. kaksen strosek je to? Namreč če je to prevec drago,zihr nemislim menjati ker vse 4 smernike uporabis ravno 1x na leto mogoče.

@Torque_monster: saj zarnice niso LED,ampak so klasicne zarnice.

V Louisu recimo se dobijo. Eni so za navadne žarnice, eni pa za LED. Glej da kupiš pravega. Cena pa je med 10-15 eur.
 

gs1422

ekonomist
13. okt 2007
1.158
0
36
43
Dobova
Upornosti oziroma porabe, kot jo navajaš ti nima smisla meriti s posebnim merilcem. Danes ima že vsak moped serijsko vgrajen mikrokontroler, ki skrbi za kup preostalih funkcij na mopedu. Vsaka žarnica ima svojo upornost, ki ob določenem toku ustvari tudi določen padec napetosti. Padec napetosti je preko ohmovega zakona direktno odvisen od upornosti. Danes ima že vsak mikrokrmilnik kup analognih vhodov s katerimi je možno zajemati padec napetosti. Če žarnica pregori predstavlja to našemu sistemu neskočno upornost, kar mikrokrmilnik zazna bodisi kot, da ni padca napetosti na prvi žarnici oziroma kot povečanje padca napetosti na drugi žarnici (odvisno od vezave smernikov). Software potem ustrezno ukrepa s spremembo hitrosti utripanja delojočega smernika z nastavitvijo ustreznega časovnika znotraj kontrolerja. V kolikor menjaš smernike na motorju, ki ima prvotno nameščene smernike s klasičnimi žarnicami, za tiste z LED diodami, spremeniš celotnemu sistemu utripalk upornost. LED diode namereč nimajo enake upornosti kot žarnice z žarilnimi nitkami. Kako se bo celoten sistem ob spremembi upornosti obnašal je pa odvisno od programerja, ki je programiral kontroler na dotičnem motorju. V primeru menjave klasičnih smernikov z LED smerniki, je potrebno torej uskladiti še upornosti novih smernikov z vezavo ustrezenga predupora bodisi celotnemu sistemu, bodisi vsakemu smerniku posebej. Na kratko, v takih sistemih upornosti ne merimo direktno ampak indirektno preko padca napetosti. Pprogram v mikrokrmilniku določi kako se bo odzval sistem v primeru spremembe upornosti. S spremembo smernikov spremenimo upornost, ki jo postavimo na vrednost, ki odgovarja kontrolerju z montažo predupora.

Pri avtomobilih je situacija enaka. Na enak način se recimo meri padec napetosti ob izpadu zavorne luči. Zadnjič sem imel na dvorišču eno Vectro letnik 2000, ki je računalnik javljal napako zavorne luči po enakem principu merjenja padca napetosti. Če so avtomobili poznali ta sistem že leta 2000, ne vidim nobene težave v tem, da ga mopedi letnik 2004 ne bi imeli že vgrajenega.

Aja, če poznorno poslušaš novejše avtomobile, tisti zvok ob vklopu smernika in ga primerjaš s starejšimi avtomobili. Je razlika? Je, je. Pri starih avtomobilih slišiš preklaplanje releja, ki te hkrati opozarja, da smerniki delujejo. Pri novejših pa ta zvok več ni tako "mehanski", ker ga oddaja zvočnik. V tem primeru se recimo padec napetosti uporabi za vklop zvočnika, oziroma zvočnega signala.

Ista štorija je bila recimo pri prvih avtomobilih z vgrajenimi mikrokontrolerji ob pojavu čudnih simptomih na avtomobilu. Si šel k avtoelektričarju in ti je rekel, da zadnja "štopluč" ni imela dobre mase. Si mu dal 10.000 SIT in se počutil nategnjenega, dejansko pa je tista slaba masa vplivala na padec napetoti in računalnik (kontrler) je zaradi slabo napisanega programa "bluzil". Danes te slabe mase mikrokotrolerji v avtomobilih k sreči že znajo prepoznati in jih tudi ustrezno ovrednotiti.
grin1.gif


Ista štorije je recimu tudi pri airbagih. Mah, dovolj, saj si po moje dojel.
grin1.gif
 

WhiteCell

Fizikalc
18. avg 2007
1.930
1
38
42
Kranj
Obišči stran
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Močno dvomim, da ima Yamaha letnik 2004 mehanski rele, saj ni tole Zetor letnik 1970. Rele je skoraj gotovo elektronski.

Zakaj pa, potem, tudi na sodobnih avtomobilih, ko jim pregori žarnica za en žmigovc, utripa preostali žmigovc še 1x hitreje?
S tem ti ne oporekam, samo kako pa to zaznajo? Imajo posebej merilec upora oz porabe? Prosim, utemelji svoj odgovor.
Čist simpl...

čas utripanja določa RC konstanta ( C kapacitivnost kondenzatorjev R upornost žarnic), kjer so žarnice direktno uporabljene kot R konstanta...ko ena od žarnic crkne upornost pade in čas utripanja se zmanjša...berz da karkol kompliciramo z mikrokontrolerjem
 

gs1422

ekonomist
13. okt 2007
1.158
0
36
43
Dobova
Zakaj bi v avto/motor dodajal še eno komponento (kondenzator) če je kontroler (računalnik) že nujno zlo v vsakem avtomobilu/motorju? Poleg tega je padec napetosti lažje meriti kot frekvenco. Pri RC konstanti si pozabil omeniti še L (tuljava releja), ki se je pojavil v seriji z RC-jem. Tako si dobil RLC nihajni krog, pri katerem je L ob vsakem izklopu generiral enormno tokovno konico, C pa neugodno vplival na dinamiko releja.

Mehansko šklocanje relejev že dolgo ni več v modi..
wink-1.gif
 

gs1422

ekonomist
13. okt 2007
1.158
0
36
43
Dobova
Italjani imajo "light show" serijsko vgrejen še danes. Si že šlišal za kakšnega punto-ja, da je prevozil več kot 3000 km in mu niso menjali računalnika?
grin1.gif
 

gs1422

ekonomist
13. okt 2007
1.158
0
36
43
Dobova
Pri airbagih je problem, ker je celoten sistem zelo občutljiv na spremembe upornosti. Računalnik zazna že spremembe reda nekaj mili ohmov. In kje se največkrat pojavi težava? Senzorji v sedežih so povezani z računalnikom preko kabla, ki je pod sedežem deljen s konektorjem. Slabost teh konektorjev je, da so narejeni iz plastike, kateri se ob litju dodajajo bodisi steklena vlakna, bodisi steklene kroglice (za povečanje trdote). Razporeditev kroglic/vlaken v vsakem konektorju je naključna tako, da lahko pride do različnih lastnosti le tega. V najslabšem primeru se zgodi to, da je ohišje konektorja (plastika) oslabljeno na delu, kje se nahajajo kovinski vtikači. Vibracije v avtomobilu povzročijo, da se kontakti razrahljajo in to povzroči, da kontakt med obema konetorskima deloma ni več idealen. V kobinaciji s trivratnimi modeli avtomobilov kjer se sedeži premikajo naprej in nazaj je ta težaav še toliko bolj očitna. Računalnik zazna spremembo upornosti v konektorskem sistemu in lučka v armaturki ti začne svetit.

Laik, ki vozi Opel gre na servis, kjer konektor razdrejo, dvakrat pihnejo v njega, nekateri celo nabrizgajo z WD-jem, prikopijo na servisno konzolo, ugasnejo lučko, ti zračaunajo dve servisni uri in to je to. Za nekaj tednov. Potem ti končno prekipi greš k "fušmajstru", ki ti konektor odreže stran in žice zaspajka skupaj. Idealna rešitev dokler se ne spomniš menjat sedeža.
smile-1.gif


Pri Renaultu je tako, da če se ti prižge lučka od varnostnega meha in se potem stanje v sistemu izboljša, se lučka tudi sama ugasne. Računalnik od avtomobila sam resetira opozornilo luč. Sedaj pa če ravno "potrofiš" tako, da je kontakt zaradi vibracij nekaj časa dober, nekaj slab ti lučka od airbagov dejansko utripa. In to v random ritmu.
grin1.gif


Pri italjanih je pa verjetno isto.

Aja, ena zgodba je še spirala v volanu a bom nehal, ker sem zabredel na področje, ki več ni motoristično. Pa naj bo malo za intermezo.
smile-1.gif
 

Zmajcek

Pripravnik
19. jan 2008
30
0
6
Ce
Pozdravljen

Jaz sem imel podoben problem, kupil nove smernike 21W (H21W), da ne bo potrebe menjavati releja. A na žalost brca v temo, originalni smerniki so 10W, nabava novih 10W (H10W) žarnic me je stala več kot rele in še žarnice sem moral malce modificirati.
Šola za drugič
smile-1.gif


Lp