Motokultivator - Muta in podobni?

raners

Fizikalc
4. mar 2008
1.901
97
48
Pozdrav vsem.

Ker na Alter forumu (začuda) nisem našel neke pametne teme glede motokultivatorjev (omenjeni so bili samo pri snežnih frezah), me zanima nekaj vprašanj glede motokultivatorjev... Rabil bi en stroj, ki omgoča košnjo trave (za klanec in gorice) in frezanje vrta ter pluženje snega. Zanima me naslednje:

-Kateri motokultivator (firma) bi bil dober nakup? Najbolj se nagibam k motokultivatorjem MUTA (štruc, gorenje, itd), saj so baje dobri motorji in na voljo je dovolj priključkov ter tudi rezervne dele se da dobit.

- Najraje bi kupil rabljenega, samo me je malce strah, da kupim kakšno zdelano ali pa da ima kakšne skrite napake... Na kaj je treba najbolj pazit? Do koliko let starega je še smiselno kupit?

- Je boljše kupit z velikimi kolesi ali z majhnimi?

- Je kakšna uporabna razlika, če motokultivator podpira priključke na 1 ali 2 vijaka?

- Ali ustrezajo priključki na različne motokultivatorje med različnimi firmami (npr.: Goldoni na Muto)? Sicer mislim, da ne, ampak se baje dobijo neki vmesni deli, da to potem gre...

- Ali je boljše kupit dizel motor? Pozimi se baje težje vžiga... Je kateri izmed njih bolj vzdržljiv? Je kateri motor še posebno priporočljiv?

- Če bi kupil novega, ve kdo za kakšno akcijo (trenutno ima JAGER (stran 2) kar dobro ceno za model Maestral), samo vseeno ne bi rad dal dobrih 2000 eur samo za motokultivator in kosilnico.

- Pozna kdo mogoče koga, ki prodaja rabljen dobro ohranjen motokultivator?

To je vse. Če ima kdo še kakšen drug predlog ali nasvet, bi ga bil zelo vesel.

Hvala lepa vsem že vnaprej.
 

vincent

Majstr
Osebje foruma
31. avg 2007
11.508
153
63
Verjetno zavisi kake površine boš obdeloval. Kar se košnje tiče in klancev boš bolj prišel čez z veliki kolesi (da se ne prekucneš). Svoje čase so bili zakon Honda Mio Standard...neuničljivi. Samo je križ s priključki, ker dvomim da se da dobiti vprodaji.

Je pa s kultivatorji tako (kar se tiče priključkov)..sicer delaš lahko vse samo z nobenim priključkom tako kot z namenskih strojem...vsaj kolikor mam jaz izkušenj (snežna freza, freza za vrt, kosilnica, plug). Narediš pa seveda vse.
 

patriot

Sloven´c
22. jul 2007
25.331
357
83
Citat:
- Ali ustrezajo priključki na različne motokultivatorje med različnimi firmami (npr.: Goldoni na Muto)? Sicer mislim, da ne, ampak se baje dobijo neki vmesni deli, da to potem gre...

Še Muta nima med sabo enakih, kaj šele različne firme...

Citat:
- Ali je boljše kupit dizel motor? Pozimi se baje težje vžiga... Je kateri izmed njih bolj vzdržljiv? Je kateri motor še posebno priporočljiv?

Baje, ko se navadiš gre. Do takrat si pa znaš skoraj izpahnit ramo. Jaz bi kupil definitivno bencinskega. Foter je imel Muto diesel in je vedno čakal mene, da sem mu jo vžgal. Ko sem šel, je nabavil bencinsko.
evil.gif


Kosilni greben je pri Muti bolj tako tako.

Aja, pa 6 konjska je premalo za kar rabiš ti.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
Osebje foruma
23. jul 2008
34.775
3.332
113
Kva je dizla res tak problem vzgat
sprasujem se.gif


Nisem se nikoli mel opravka sicer sam dvomim da ce ga pogledas z mal startspraya al pa acetona da se neb zbudu....?
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.631
3.445
113
Dobrova pri LJ.
Ravno v petek je žalhtnik od moje prišel prefrezat vrt z 8 - konjskim kultivatorjem. Zadeva vžge skor na tlesk, motor je pa tud trmast neverjetno. Fajn zadevščina, mislim da je bil Landini ali pa Goldoni
sprasujem se.gif
 

Demz

Guru
15. avg 2010
13.263
2.977
113
Citat:
Uporabnik patriot pravi:
Citat:
- Ali je boljše kupit dizel motor? Pozimi se baje težje vžiga... Je kateri izmed njih bolj vzdržljiv? Je kateri motor še posebno priporočljiv?
Baje, ko se navadiš gre. Do takrat si pa znaš skoraj izpahnit ramo. Jaz bi kupil definitivno bencinskega. Foter je imel Muto diesel in je vedno čakal mene, da sem mu jo vžgal. Ko sem šel, je nabavil bencinsko.
evil.gif
Dizla ni noben problem vžgati, tudi če je -10 st.
Vztrajnik, kjer naviješ štrik, moraš navrteti popolnoma rikverc, dokler je zaradi kompresije sploh mogoče. Potem pa potegneš, popolnoma brez strahu, ker ti moment pomaga in vžgal bo v prvo.

Nič start sprejev in cvikanja za izpahnjeno ramo in členke na prstih. Diesel definitivno, imaš več momenta, moči, manj porabe, ...
 

SamSvoj

Majstr
28. okt 2010
1.949
194
63
Nazaj misliš tiste obrate, ki gredo čisto nalahko in ko potegneš je začetek lahek? Pri naši kosilnici je to recept za boleče prste (najmanj, da rame ne omenjam).
Jaz sem delal obratno; navil štrik, potegnil narahlo dokler se ni ustavilo, popravil štrik (navil do konca) in potem poteg na polno. Nič cukanja, vžig iz prve ....
 

raners

Fizikalc
4. mar 2008
1.901
97
48
Še dva dodatna vprašanja...

- Znanec mi je rekel, da so te novejše mute slabše kot starejše... Naj bi bile starejše bolj robustne in trpežne. Naj bi se manj kvarile... Kaj mislite, je to res? Ima kdo izkušnje s starejšimi (starejšimi od npr.: 5 let) in temi novejšimi, da bi mi lahko iz "prve roke" povedal?

- Isti znanec mi je tudi rekel, da bi bil za klance boljši dizel motor, ker bi naj imel neko črpalko, ki je bencinski motor nima (ne vem točno, o čem je govoril, sem pa na enem drugem forumu zasledil, da naj bi imeli bencinski motorji težave na klancih)... Je to res?
 

hulio

Pripravnik
25. dec 2010
107
1
18
vesolje
Lastnik Muta motokultivatorja (Maestral) ob leta 2002. Uporabljam frezo za njivo, desko za sneg. Uporabljen tudi kot transportno sredstvo v kombinaciji z avtoprikolico. Do sedaj brez problemov. Motor je ACME 8KM bencinar. Brez obotavljanja bi še kupil enakega. Priklopi od nabave do sedaj kompatibilni.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.200
139
63
40
Še vedno Rdeči revirji
KSZ...

Pri nas imamo Muto maestrala dizla že ene 10 let ali pa več. Vžig še na štrik, ki ga naviješ na vztrajnik. Pozimi je vžiganje motorja skoraj misija nemogoče. Drugače pa cela BP. Zraven imamo frezo, koso širine 1m in prikolico kip brez pogona.
Za to koso je motor pretežek, zato smo koso dodatno obtežili. Motor je tko težak, da moraš skozi mašino gor držati. Prikolica brez pogona pa za kaj težkega tovoriti v hrib ni. Če boš z motokultivatorjem uporabljal prikolico, obvezno nabavi maestrala, ker ima diferencial (lažje krmiljenje) in 4. prestavo, drugače je to polž. Zdaj mislim, da nimajo več v programu, včasih je bil na programu še silak, ki je imel diferencial, dvojna kolesa, vendar je bil brez 4. prestave.
 

bade25

Pripravnik
17. sep 2012
104
0
16
Prav ta teden sem kupil tole stvar : http://www.bonum.si/prodajni-program/motokultivatorji/grillo/motokultivator-grillo-g-55

Torej Grillo 55 - italjanska preverjena stara firma, subarov motor ( enako kot na Muti) Cena? Komplet z frezo, večjimi kolesi, in obema plugoma (oralni in osipalni) je bilo 1800 evrov. Bil sem na ogledu na firmi in prav prijazno so mi svetovali, na koncu uredili še prevoz na dom. Uporaba bo na manjši njivi za oranje, frezanje, osipavanje in izkopavanje krompirja. Prvi občutki so v redu, enostaven za rokovanje, vžiga lahkotno, brez napora... Odločal sem se med Muto in Grillotom (Goldoni in ostalo mi je predrago). Odločila je cena (Muta skoraj 1000 evrov dražja z vsemi naštetimi priključki) in pa nasvet prijatelja, ki je dejal, da ima nova Muta glede na staro samo še enako ime.....kvaliteta je žal padla.
Toliko .....
 

Demz

Guru
15. avg 2010
13.263
2.977
113
To kar si opisal in če sem prav razumel, delajo vsi in so potem vsi prestrašeni. Šundgred navrtiš rikverc dokler gre, potem naviješ štrik in potegneš !

Saj je logično. Premagati moraš prvo kompresijo in potem kresne! Če je motor bp, je to - to. Če me boš povabil na pir, ni blema, bom tudi jaz dal. Sem pa začuden, da ne veste, ko je pa to "ena taka praksa!"

Kaj bi šele rekli, če bi bilo treba vžgati Arona, ko mu je bilo treba v žarilno glavo dati žareči čik!?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
10.637
1.581
113
Citat:
Uporabnik SamSvoj pravi:
Nazaj misliš tiste obrate, ki gredo čisto nalahko in ko potegneš je začetek lahek? Pri naši kosilnici je to recept za boleče prste (najmanj, da rame ne omenjam).
Jaz sem delal obratno; navil štrik, potegnil narahlo dokler se ni ustavilo, popravil štrik (navil do konca) in potem poteg na polno. Nič cukanja, vžig iz prve ....
To je recept za bencinski motor. Za diesel so tudi korektno zapisali.
Sam sem bil navajen cukanja BCS-ke (bencin) in tam se hitro naučiš, da zna takoj vsekati nazaj (moraš narediti kot si zapisal). Pri tastu pa na ta način dieselskega motokultivatorja sploh čez kompresijo nisem premaknil. Potem so me podučili in ni nič težje kot bencinski motor...
 

SamSvoj

Majstr
28. okt 2010
1.949
194
63
Dizl BCS kosilnica. Kar vem zase jo vžigam tako kot sem zapisal. Ko sem bil mlad pa neumen sem pa vlekel od koder je pač šlo. Cuka ko naletiš na upor kompresije se še zdaj spomnim .... Je pa res potrebno kar nekaj mišic za ta posel. Punce so imele težave ...
Bom pa za hec spet poskusil zvečer, ko pridem do kosilnice.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
10.637
1.581
113
Pri bencinu je problem, da lahko že v prvem taktu vseka nazaj in ker je kot povsod nek kot predvžiga, ti olupi prste, če nisi dosegel še taka hitrosti ojnice, da se bo vrtelo v pravo smer. Zato sem tam jaz zmeraj vlekel "čez kompresijo", ker potem ni praktično nikoli bil prvi takt uspešen. Za naslednjega pa ima že dovolj hitrosti. Če si se zraven mevžasto držal, pa te je vsekalo nazaj kot kašen pes. Moraš pokazati, kdo je gazda
smile-1.gif
. Dieselskega motokultivatorja nikakor nisem mogel potegniti čez kompresijo brez "zaleta". Ima pa nekje 15 kljusetov.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.200
139
63
40
Še vedno Rdeči revirji
Čist iz firbca me zanima, katerega od Mute si primerjal z Grillotom?
Primerljiv z Maestralom od Mute je G85D ali pa G107D. Brez diferenciala je no go pri meni. Diferencial z zaporo je pri taki zadevi obvezen. Drugače pa ima Muta precej okrnjeno ponudbo napram 10 let nazaj, tisto kar je pa ostalo je pa praktično enako. Grillo pa ima več možnosti izbire, tudi pri priključkih so boljši.