Manjši avtodom

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
No, jaz pa pravim - če se ti zdi van ok, go for it. Alkovni, polintegrirci ... imajo res več prostora, udobja in kopalnico, ampak imajo zaradi velikosti tudi precej minusov.

Da jih naštejem samo nekaj:
- večja poraba, zato tudi nižje potovalne hitrosti
- prepoved vstopa v mesta (zelo pogosto v tujini)
- ne moreš v garažne hiše
- omejitve na javnih parkiriščih (marsikje imajo višinske ali širinske ovire prav zaradi avtodomov)
- slabša okretnost, problemi na ožjih cestah, sploh gorske ceste znajo biti velik izziv, hkrati pa si velika ovira za druge
- dražji trajekti
- dražje parkiranje (moraš iti na pza), ker ne smeš parkirati na navadnih parkiriščih
- hitro presežeš 3,5t - sploh Avstrijci zelo radi tehtajo avtodome
- pozabi, da boš s klasičnim AD-jem vozil po makadamu, gozdnih cestah, itd.

Na koncu je vse odvisno od tvojega lifestyla in prioritet. Enim veliko pomenita udobje in prostor, drugim to, da so čim bolj mobilni. Če niste "razvajeni", lahko 3-članska družina čisto ok shaja že z VW T3. Čeprav osebno bi raje gledal za T4, predvsem zaradi varnosti in močnejših motorjev.

Glede na to, da si že bolj ali manj odločen za van-a, bi ti sam svetoval ali starejšega VW-ja (T4), ali novejega Trafic/Vivaro. Tudi če vzameš navaden kombi, ni noben bav-bav ga opremiti za kampiranje. Najdražje pride Webasto (800€), hladilnik (400-600€) in elektrika (250€ 100Ah AGM akumulator + še ene 150€ material). Postelja, omarice ... če si iznajdljiv, lahko to narediš za majhen denar.

Je pa tako ... zadeva je kot virus. Ko te okuži, ne spusti
smile-1.gif
Potem kar naprej vidiš še kaj, kar bi bilo fino imeti, mogoče še kaj predelati ... in lahko zmečeš ogromno denarja v kombi.

Veliko informacij o van-ih (seveda s poudarkom na VW) boš našel na forumu vwcampers.si.

Če si s primorskega konca, se lahko oglasiš pri meni, da boš videl, kako trenutno rihtam zase en kombi, ki je med tednom službeni, čez vikende pa se bo uporabljal kot kamper.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.558
688
113
KSZ

Najprej sem mora avtor odločiti ali potrebuje premično posteljo na suhem ali AD za 4 osebe.

Prvi varianti hitro zadosti potniški kombi.
 

Peror

Majstr
5. mar 2015
1.678
216
63
Če bi bil avtor odločen, potem ne bi tele teme odpiral ane. Malo tuhtam kar ste povedali, mogoče od apollota nasvet ni napačen - da bi rabil wc, ker se mislim sem pa tja ustavljat in prespat.

Ja nič, se bom malo ozrl za VW T4, teh je kar nekaj. Mi je pa tale Ford Westfalia res všeč, mogoče nekaj podobnega. Vsekakor kombi max, že zaradi razlogov, ki jih je alfabet napisal. Da ne morem v mesto z njim mi je no go, ga raje nimam. Kombi torej
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
14.724
6.327
113
No tole z mesti je malce pretirano. Dejstvo pa je, da te bodo v kakem Monte carlu tudi z vanom na hitro ven pospremili. Obicajnu kamperisti ob ogledih mest AD parkirajo in se gre mesto pogledat pes/kolo/bus/taxi/rentacar. Ce ti je bolj point narava potem mesta ne morejo biti ovira, bos res z vanom prisel dlje kot s klasicnim AD. AD komot vozi po makadamu, problem je le sirina ceste. Obicajno so sasije narejene za maxi izvedenke (4,5t) in teza ni problem razen z vidika tehtanja.

Ce bos van sam predeloval pa se vnaprej pozanimaj glede zahtev pri homologaciji - ena izmed njih je npr da ima stransko okno (cisto zaprte verzije kombija ne mores homologirati kot avtodom). In pogoj za cenejso vinjeto je homologacija vozila kot AD
 

Peror

Majstr
5. mar 2015
1.678
216
63
Malo sem razmišljal in se moja strinja. Iščeva max velikost kombija, se pravi varianto T4, California, Ford Nugget Westaflia, itd. Če bo imel WC, bo plus, če pač to ne bo ovira. Še kakšen predlog glede tega kaj naj gledam? Kakšen Fiat Scudo verjetno?
 

SeriousSam

Pripravnik
2. jun 2009
839
3
18
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
No tole z mesti je malce pretirano. Dejstvo pa je, da te bodo v kakem Monte carlu tudi z vanom na hitro ven pospremili. Obicajnu kamperisti ob ogledih mest AD parkirajo in se gre mesto pogledat pes/kolo/bus/taxi/rentacar. Ce ti je bolj point narava potem mesta ne morejo biti ovira, bos res z vanom prisel dlje kot s klasicnim AD. AD komot vozi po makadamu, problem je le sirina ceste. Obicajno so sasije narejene za maxi izvedenke (4,5t) in teza ni problem razen z vidika tehtanja.

Ce bos van sam predeloval pa se vnaprej pozanimaj glede zahtev pri homologaciji - ena izmed njih je npr da ima stransko okno (cisto zaprte verzije kombija ne mores homologirati kot avtodom). In pogoj za cenejso vinjeto je homologacija vozila kot AD

Klasični AD-ji so homologirani do 3,5t skupne mase in se jih lahko vozi z kategorijo B. AD pripravljen za potovanje s petimi osebami in po možnosti še polnim rezervoarjem za svežo vodo hitro preseže zakonsko mejo.

Glede mest se popolnoma strinjam, sam še nikoli nisem imel težav. Zaradi različnih potreb sam raje najemam in tako imam na voljo vedno AD, ki ustreza potrebam. Zadnje potovanje (9 dni na Češkem) sva bila z ženo sama v van-u. Že to je hud kompromis glede udobja, kakšno resnejše (instant) kuhanje je napor - sva raje jedla zunaj. Ne Češkem to gre, na Danskem bi bil luksusz.

Avtodomanje ni ravno poceni zadeva, zato ne razumem ravno argumenta glede porabe, z vanom je bila poraba 9,5l/100km, z velikim polintegrircem 11l/100km - torej 20-25 EUR na 1000 km.
Ravno tako si ne predstavljam potovanja v AD-ju brez tuša. Če tuša ni v AD-ju je obvezno prenočevanje v ustrezno opremljenem PZA-ju ali celo kampu. Tudi če se zanemari strošek, gre velikokrat za precejšnjo izgubo časa, saj PZA-ja običajno ni tam kjer bi ga potreboval.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.378
213
63
Forde Transite Euroline Nugget sem gledal in po raziskavi forumov ugotovil, da se njihovi lastniki postavljajo v dve vrsti: tisti, ki se jim je motor že sesul in tisti, ki na to še čakajo. Menda je motor hudo občutljiv na priganjanje, kar pri naloženi kravi skoraj nikoli ne izostane.

Zgodba je podobna pri VW T5.2 in njihovih 180KM Biturbo motorjih, ki preko noči postanejo olježeri.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
14.724
6.327
113
Citat:
Uporabnik Peror pravi:
Malo sem razmišljal in se moja strinja. Iščeva max velikost kombija, se pravi varianto T4, California, Ford Nugget Westaflia, itd. Če bo imel WC, bo plus, če pač to ne bo ovira. Še kakšen predlog glede tega kaj naj gledam? Kakšen Fiat Scudo verjetno?

V tem primeru se odlocaj predvsem na podlagi osnovnega vozila (kok kej crkujejo) tko da to ti bo kak drug znal bolje povedat. Notranjost si bos ze zrihtal tudi ce kaj skripa. Tu namrec tezav z gnilobo lesa skoraj ne bi smel imeti.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
14.724
6.327
113
Citat:
Uporabnik SeriousSam pravi:

Klasični AD-ji so homologirani do 3,5t skupne mase in se jih lahko vozi z kategorijo B. AD pripravljen za potovanje s petimi osebami in po možnosti še polnim rezervoarjem za svežo vodo hitro preseže zakonsko mejo.

Glede mest se popolnoma strinjam, sam še nikoli nisem imel težav. Zaradi različnih potreb sam raje najemam in tako imam na voljo vedno AD, ki ustreza potrebam. Zadnje potovanje (9 dni na Češkem) sva bila z ženo sama v van-u. Že to je hud kompromis glede udobja, kakšno resnejše (instant) kuhanje je napor - sva raje jedla zunaj. Ne Češkem to gre, na Danskem bi bil luksusz.

Avtodomanje ni ravno poceni zadeva, zato ne razumem ravno argumenta glede porabe, z vanom je bila poraba 9,5l/100km, z velikim polintegrircem 11l/100km - torej 20-25 EUR na 1000 km.
Ravno tako si ne predstavljam potovanja v AD-ju brez tuša. Če tuša ni v AD-ju je obvezno prenočevanje v ustrezno opremljenem PZA-ju ali celo kampu. Tudi če se zanemari strošek, gre velikokrat za precejšnjo izgubo časa, saj PZA-ja običajno ni tam kjer bi ga potreboval.

Ja homologirani so na 3,5t. Narejeni pa na sasiji za 4,5 tko da tudi ce je prenalozen mu ne bo hudega (sam stehtat te ne smejo)
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Citat:
Uporabnik naliM pravi:
Forde Transite Euroline Nugget sem gledal in po raziskavi forumov ugotovil, da se njihovi lastniki postavljajo v dve vrsti: tisti, ki se jim je motor že sesul in tisti, ki na to še čakajo. Menda je motor hudo občutljiv na priganjanje, kar pri naloženi kravi skoraj nikoli ne izostane.

Zgodba je podobna pri VW T5.2 in njihovih 180KM Biturbo motorjih, ki preko noči postanejo olježeri.

Kolk rinete v te forde, vw in mercedeze, zaradi sosedov ali kako? Tega res ne bom nikoli razumel. Se anglezi imajo poln penis svojih fordov, nemci naciwagnov in trikrake zvezde. Za te potrebe je naredil fiat 3.0 turbodizel, ki dela tisto za kar je bil ustvarjen in to perfektno. Ima ravnotako 180KM in bolj tovornjasko mapo motorja, da je navor ze pri standgasu.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Ja, v kolonah stojijo. Za okvare so krivi debili v sluzbenih kombijih...vemo, da so to najhitrejsa vozila na cesti in katerih je najvec na cesri in chipanje. Normalni uporabnik ne bo nicesar pokvaril.
 

Dik

Fizikalc
28. okt 2007
1.538
77
48
Od križišča mal naprej na desno
Ti pa vidim da si pohrustal celo pamet sveta knede. Res so se kvarili menjalniki, meni je odletel 2x, avto ni imel niti 100kkm. Imam tudi kolega, ki mu je ravno tako odletel pa vem da pazi kako vozi, pa vendar mu je uspelo naklepat 750kkm brez generalke
smile-1.gif
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Ker se imam za avtodomarskega znalca bom po preletu teme navrgel nekaj misli:
- definicija avtoDOMA: ima postelje, kopalnico, WC, kuhinjo in kje za sedet (po možnosti še ogrevanje)
Če se vozilo ne najde v zgornjem opisu ni avtodom in to lahko debatiramo in se kregamo tri dni ob pijači - seveda.

Seveda obstajajo tudi približki, ki kateri od zgornjih zahtev ne odgovarjajo in lastnikom prav tako dobro služijo.

Kar se tiče tistih o hitrosti - če se vam mudi si kupite porša pa MC med zobe za hotel! Potovalno po Ita AC imam 110 po GPS.
Parkiranje - v 11 letih še nisem imel resnih težav s parkiranjem ADja, tudi v Monte Carlu se najde prostor!
Teža - ja večina takih za 6 oseb in preko 7 metrov je preko 3,5T - ne dražite policistov dokler je še mir!
Fiat vs ostali - Fiat je navaden jajc (razen stare 2,8 mašine), ki se pač dobro (beri poceni) prodaja proizvajalcem ADjev. Ford je imel probleme z injektorji na 2,2 mašinah, sedaj je nov SW, ki to reši. Mercedes - ni za prehvalit - seveda se neobjektiven!
Fiat 3.0 in menjalnik - ja tudi meni se je sesul točno pri 100.000 km - krivda je poddimenzionirani ležaji na gredi in vožnja v prenizkih obratih zaradi "konjskega" navora! Rešitev je avtomatik ali vožnja v višjih obratih.
Jaz imam porabo 14+ in sem zadnjič računal, da na ta način "spušim" okoli 500€ na letni ravni. Ja in? Če gre ves denar za fasungo in življenje, ga ni za avtodomarstvo, ki že dolgo ni več poceni!
Ceste - pridem povsod kjer pride normalen voznik z osebnim pa tudi tja kamor le kak 4X4.
wink-1.gif


Howgh, govoril sem.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.330
2.275
113
Avtodomarju RULAJO
smile-1.gif

Tist skretek u enem kombiju je za une, ki vse vejo in znajo.
AD ma veliko posteljo, skret, tuš, delovni prostor, shrambo, jedilnico, kuhinjo, hladilnik 150l, pisarno, hobi sobo, garažo, podstreho. Pa ni treba da leti.
Do sedaj je bil najet avtodomo samo 1x premajhen - takrat bil dolžine 6,8m.
Vse ostalo je zmazek!
 
Nazadnje urejeno:

luka51

Guru
16. avg 2007
13.881
5.158
113
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Ford je imel probleme z injektorji na 2,2 mašinah, sedaj je nov SW, ki to reši.
in pokanje batov pri okoli 200-250k km in z jermenico ki pobrusi pokrov verige.
Ista mašina je pa itak še v psa in fiat kombijih
 

Peror

Majstr
5. mar 2015
1.678
216
63
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Kaj pol? Še najbolš na vlak pa šotor v ruzak?

Očitno sem kre**n, ker razmišljam o neki varianti Californie, ki si jo bom dejansko lahko privoščil. Po teh nasvetih, razen nekaterih super izjem, bom jaz pojačal svoj šotor. Ker, če avtodom nima vsaj 10m v dolžino, je bolje, da ga nimam in ostanem na šotoru. Ali pa še bolje - kar doma. Če bom imel kao AD, kjer bom lahko samo spal, bom pogrešal sekret, če bom imel sekret, bom pogrešal tuš, če bom pa imel življenje, pa bom pogrešal smrt. Najcenejša bo pištola...

Kdor mi svetuje nakup krave, naj si prišpara oguljeno tipkovnico, ker je ne rabim in je ne bom kupovaL. Ne hvala za tak nasvet, pač nisem pravi avtodomar...
 
Nazadnje urejeno:

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.336
760
113
To dobiš, če alter prosiš za nasvet.
Jaz že 6 let zelo dobro shajam s kamperjem brez kopalnice. Predelan Renaulta Master, zaradi potreb dirk sem potreboval precej veliko garažo, nad njo je king size zakonska postelja, za otroka postavim še eno posteljo, ki sega tja, kjer je glava šoferja. Pod to posteljo miza za 4 (ki jo lahko zložim in naredim ležišče), v sedišču rezervoar za čisto vodo in webasto, na drugi strani pa kuhinjski blok, pipa, hladilnik in štedilnik. Priključek za tuš je zunanji, kemični WC vozim s seboj, a še ni bil nikoli v uporabi.
Odkar ne dirkam več, se je garaža pokazala kot fantastična, tri kolesa, stoli, miza, roštilj, agregat, skuter, gumijasti kajak za tri, skratka, kar ti srce poželi... In če bi sedaj izbiral še enkrat, takoj vzamem ogromno posteljo in garažo namesto kopalnice.