Kopilot se je izstrelil, pilot varno pristal

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Citat:
Uporabnik C152SLO pravi:
In kolikor je meni znano so imeli cca mesec dni nazaj teste na Zlinih, zdaj pa mogoče na Pilatusih in mali preprosto ni zdržal pritiska. Bog ve, kaj je inštruktor delal z njim.

Kaj pa lahko hudega počneš s človekom v letalu?
confused-1.gif


lp
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik Odisej pravi:
Citat:
Uporabnik C152SLO pravi:
In kolikor je meni znano so imeli cca mesec dni nazaj teste na Zlinih, zdaj pa mogoče na Pilatusih in mali preprosto ni zdržal pritiska. Bog ve, kaj je inštruktor delal z njim.

Kaj pa lahko hudega počneš s človekom v letalu?
confused-1.gif


lp

Uf, veš kakšne obremenitve so tam. Že na manjših letalih (športnih) te z kakšno Utvo hudičevo dobro stisne (pozitivni in negativni Gji). Da o kakšnem pilatusi niti ne govorimo. Tako te lahko stisne, da komaj še gledaš in dihaš, resno. Res je, da oni nosi anti-G obleke, ampak so pa obremenitve tako večje, da je kar hudo.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Mnjah, sam vseeno... ok, če je bil prvič ja, da ga je panika, sam sicer pa... mislm, da mi pilot med furo ven skoči
grin1.gif

Sej športni so tut hudi, pa razni akrobati etc, sam vseeno. Če bi bil prvič, ma bi raje užival kot pa se poskusil "rešit" s katapultiranjem. Sej vem, različni ljudje različno prenašajo napore...

No, to pa nisem vedel, da že na naših jajčkih od pilatusov rabijo anti-G obleke. Ok, sej gre kar nekaj 100km/h, sam vseeno mi ne zgledajo prou "nevarna" letala kot kaki lovci recimo
grin1.gif



lp
Peter
 

alexx_

nekaj v tem stilu
11. maj 2007
4.236
44
48
offline
jaz pa mislim da sta trenirala za miting ki bo junija na mariborskem letaliscu. ker nasi nimajo nekih reaktivcev za pokazat, te pa pac morajo drugje nabirat tocke pri gledalcih.

katapultiranje v letu bi sigurno odvzelo titulo "najatraktivnejsi" reaktivcem
grin1.gif
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik Odisej pravi:
Mnjah, sam vseeno... ok, če je bil prvič ja, da ga je panika, sam sicer pa... mislm, da mi pilot med furo ven skoči
grin1.gif

Sej športni so tut hudi, pa razni akrobati etc, sam vseeno. Če bi bil prvič, ma bi raje užival kot pa se poskusil "rešit" s katapultiranjem. Sej vem, različni ljudje različno prenašajo napore...

No, to pa nisem vedel, da že na naših jajčkih od pilatusov rabijo anti-G obleke. Ok, sej gre kar nekaj 100km/h, sam vseeno mi ne zgledajo prou "nevarna" letala kot kaki lovci recimo
grin1.gif



lp
Peter

Ne smeš ocenjevati karakteristike letalo potem ali je gnan propelersko ali reakcijsko. PC9 je zelo zelo zmogljiv avijon njegove obremenitve pa segajo med +7g do -3,5g ja. Večino vse moti dejstvo, da je propelersko gnan in je zato nezmogljiv, ampak če pogledaš moč motorja skoraj 860 kw, hitrost preko 550 km/h ... Že samo dejstvo, da ga je odkupil ameriški Raytheon Texan za šolanje pilotov pove dosti o njegovi kvaliteti. Za to kar je namenjen je fenomenalen avijon, poceni za letenje (v primerjavi z reaktivci), zelo spodobno opremljen, enostaven prehod na zmogljivejša bojna letala ... skratka špica.

Da pa recimo o novem PC-21 raje ne govorimo. Moč motorja skoraj 1200 kW, hitrost skoraj 700 km/h ... svinski avijon.
 

Zorroslav

Zeroslav
5. jan 2008
1.441
0
36
35
Pa povejte vi meni, kaj naša vojska rabi boljšo letalo? Že itaq zapravijo denar za druge neumnosti.
Za naš mali zračni prostor pa je to čist dobro letalo, sodobno opremljeno, zelo zelo okretno itd.
 

dufus

Fizikalc
13. okt 2007
1.927
60
48
ksz

ce bi pa reaktivce kupovali, bi pa spet jokali kam dajejo davkoplacevalski denar.. nikol vam ni prav.
 

Zorroslav

Zeroslav
5. jan 2008
1.441
0
36
35
Kaj jokali, protestirali bi
uf-1.gif
Enim ni nikoli nič prav.

No vglavnem, sicer nisem nek hud strokvonjak za letala, ampak težko je tako iz domačega naslonjača rečt kaj je blo narobe. Morda je šlo za tehnično napako, človeški faktor, ali pa kaj popolnoma drugega.
 

alcyx

Fizikalc
19. jul 2007
2.091
0
36
Bizeljsko
Kolikor jst vem iz prve roke naj bi izkušenejši pilot sedel spredaj in upravljal z letalom. Vajenec je letel vzadaj. Spredaj bi moral sedeti prav vajenec vzadaj pa inštruktor, torej obratno. Imela sta veliko srečo kajti pilot ima stikalo in lahko določi kako se sprožijo katapulti. K sreči je bilo stikalo nagnjeno k posameznem istrelu. Ker je inštruktor vzadi(moral bi biti) bi lahko ob napačno preklopnjemu stikalu katapultiral obadva. Torej sta imela srečo v nesreči. Pilot je k sreči pristal v gozdu in se je počasi po drevesu spuščal navzdol. Prišel je do enega metra. Od tod tudi njegove rahle poškodbe. Seveda verjetno ne rabim govoriti koliko samo stane takšen sedež. Izdeluje ga podjetje Lockheed Martin.

In to niso nobene babje čenče. Pač imam znanca na letališču...
 

Tenforest

Majstr
3. sep 2007
5.659
499
83
41
povsod malo
Citat:
Uporabnik alexx_ pravi:
jaz pa mislim da sta trenirala za miting ki bo junija na mariborskem letaliscu. ker nasi nimajo nekih reaktivcev za pokazat, te pa pac morajo drugje nabirat tocke pri gledalcih.

katapultiranje v letu bi sigurno odvzelo titulo "najatraktivnejsi" reaktivcem
grin1.gif

Lansko leto Gripna v Rakičanu ni bilo zaradi tega ker je pilota nekaj dni prej meni tebi nič iztrelil kar sam računalnik
grin1.gif

No Slovenci še nimamo toliko naprednih zrakoplovov in gre vse še "analogno" in pri naši hitrosti ugotavljanja vzrokov (no dobro letalske nesreče se raziskujejo tudi po leto, dve) bojo ravno do mitinga prišli do besede "danes smo zaslišali pilota-učenca"

Jaz navijam za:
1. zapaničaril in je namerno ali nenamerno potegnil za ročko
2. tehnična okvara nekega sistema
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik alcyx pravi:
Kolikor jst vem iz prve roke naj bi izkušenejši pilot sedel spredaj in upravljal z letalom. Vajenec je letel vzadaj. Spredaj bi moral sedeti prav vajenec vzadaj pa inštruktor, torej obratno. Imela sta veliko srečo kajti pilot ima stikalo in lahko določi kako se sprožijo katapulti. K sreči je bilo stikalo nagnjeno k posameznem istrelu. Ker je inštruktor vzadi(moral bi biti) bi lahko ob napačno preklopnjemu stikalu katapultiral obadva. Torej sta imela srečo v nesreči. Pilot je k sreči pristal v gozdu in se je počasi po drevesu spuščal navzdol. Prišel je do enega metra. Od tod tudi njegove rahle poškodbe. Seveda verjetno ne rabim govoriti koliko samo stane takšen sedež. Izdeluje ga podjetje Lockheed Martin.

In to niso nobene babje čenče. Pač imam znanca na letališču...

Potrdil si točno tisto, kar sem napisal jaz par dni nazaj. Mogoče ena pripomba ... Locheed Martin ni isto kot Martin Baker. Martin Baker je v osnovi angleška firma, res pa je,da imajo sedež tudi v Ameriki. Dopuščam možnost, da imam stare podatke in da jih je Lockheed prevzel.

Pa še ena stvar .. na rtvslo.si piše (pa tudi drugje),da so to NAJBOLJŠI sedeži. To ni res in zavajajo javnost. So zelo dobri sedeži, ampak najboljši so ruski od proizvajalca Zvezda.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
8.945
2.419
113
Slovenija pac rabi lovsko letalo za zagotavljanje suverenosti zracnega prostora. Tko kot rabi kopensko vojsko in 'mornarico'. Tako imamo pac tudi 'letalstvo'. Lovcev verjetno nimamo, ker bi to sprozilo preveliko reakcijo javnosti.
Vsaka clanica Nata je dolzna z lastnim letalstvom zagotavljat varnost neba, recimo v primeru ugrabitve potniskega aviona, ga prestreci in ... Pilatus zega ni zmozen. Se previ bi rabili najmanj recimo 6 starih f16, 2 v pripravljenosti, 2 za trenazo, 2 na vzdrzevanju... Namesto tega nas 'varujejo' italijani.
Zgleda da so nujnejse patrie in nove puske za sodelovanje na misijah, kot pa nase nebo.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
8.945
2.419
113
Naj se dodam kar sm jst slisal, pa ceprav smo pol eni veliki cencarji... Izstreljeni naj ne bi imel vec kariere v vojaskem letalstvu, ker je ze 2x padel v castniski soli. Na tem poletu je pac bil samo potnik, uradno. Spredaj je bil pilot in to je to. Brez zacetnikov, instruktorjev, ...