Konec malih turbo bencinarjev?

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.204
1.822
113
Citat:
Uporabnik jetamp pravi:
V današnjih Financah je objavljena raziskava o realni porabi avtomobilov in nekaj zanimivih zadev.
Recimo da so večja odstopanja pri dizlih kot pri bencinarjih.
Pa tale odstavek mi je cel zanimiv o dejanski razliki pri porabi med dizli in bencinarji

"Najbolj popularni dizelski avtomobili v povprečju porabijo za dobrih 14 odstotkov goriva manj kot bencinski, a tudi tu sodobnejši motorji niso v ospredju. Tako, denimo, prav vsi golfi, izdelani po letu 2000, porabijo več kot golf izpred 25 let, najmanj, 4,76 oz. 4,78 litra dizla na 100 kilometrov pa porabita dva Renaultova clia, stara dobrih 10 let."

Kakor se gleda...

Če jaz pogledam kaj sem vozil (si lastil)...je bilo:
- Uno 1.4 TD, 72 konj, 930 kil, poraba 6,3 (povprečje)
- Passat 1.9 TDI 130+, 1530 kil, poraba 6,2
- Sportsvan 2.0 TDI 150+, 1350 kil, poraba 5.8

Za moje pojme dizli ostajajo tam tam s porabo, dvignila se jim je teža ter predvsem konjenica.

S porabo je šlo navzdol pri bencinarjih predvsem na račun turbo motorjev.

Je pa foter, daljnega leta 82' ko je preveksala iz hrošča 1300 na G1 1.6D šel iz porabe 11 (tudi 13 ni bilo nič posebnega) na 5.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.793
1.930
113
najrajš na babi
Čis tak po spominu

Bivši megane II 1.6 16v. Mesto od 8-9, regionalka 6,5, ac 7-8, rekord je bil na dopust 6,1
Zdejšnji megane III dci 110 Poleti 5-2 do 5,3, trenutno 5,8. Večinoma AC 130 pa nekaj mesta je vmes
Zdejšnji golf 7 1,4 tsi 122KM od 5 do 7. Dopust, AC transfer v švico dobrih 5, po švicarskih regionalkah pod 5, life time v 38k km 6,3. Rekord je mati postavila na relaciji Brežice - Slov bistrica in nato AC do Lenarta v Slov. goricah in nazaj 4,4. Pri nas niti ni liter razlike.

Če babnica nebi vsak dan 100 km po AC naredila nebi nikoli vzel dizla.

Zdejšnja corsa 1,2 twin port izključno mestna vožnja do 3 km 7,5 litra.

Nekaj postov nazaj je nekdo ople omenjal. Smo imeli testnega turbo bencinarja in smo kolebali med astro in golfom 3 leta nazaj. Tisto je žrlo kolk je vidlo, niti pod razno takrat opel v turbo bencinarjih ni dohajal VW. Prav tako sem lani ob nakupu megana vozil testnega megana tce. kar se porabe tiče nima za burek proti VW. Sem pa takrat tudi prvič v življenju vozil el. avto. Kangoo. Sva šla z ženo urejat odjavo starega avta in registracijo novega v 30 km oddaljen kraj, pa potem še en krog in nazaj v salon. naredila slabih 100 km. Milina, če nebi imel drugačnih potreb, bi si takoj avto na štrom kupil.
 
Nazadnje urejeno:

jest5

Guru
18. avg 2007
25.313
-8.448
113
Citat:
Zdejšnji golf 7 1,4 tsi 122KM ...... AC transfer v švico dobrih 5,
Ti kaj pa vem... Koliko je bila pa povprečna hitrost? Ker 5 se mi zdi pa le nekam malo.
Pričakoval bi okoli 6, če imaš povprečno na AC nad 120km/h(po gps, ne po bc)
 

map

Guru
6. jul 2008
7.793
1.930
113
najrajš na babi
Tud jest ne vem. Stara dva sta šla. Je reku stari da je po jurja km tankal, pa še ni lučka zasvetla, po švici je tankal na jurja sto, pa tud še ni lučka svetla. Tank ma pa mislim da 55 litrov. Verjetn sta se bolj po penzionistično peljala. Je pa poraba proti prejšnji astri 1.6 twinport 115 KM nižja za cca 2,5 litra. Res je faracajk, nebi verjel če nebi probal.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.648
779
113
Toyota se hvali, da je izdelala bencinski motor z 41% učinkovitostjo (40% v primeru klasičenga pogona), gre za 2.5L motor, ki bo pri nas verjetno na voljo samo v hibridih (RAV4, 300h):
http://newsroom.toyota.co.jp/en/powertrain/engine/

BSFC graf 2.5 motorja (40% varianta):


Prvi avto s tem motorjem bo verjetno Toyota Camry. Evropejci se bomo pa spet načakali kakšne 2-3 leta, da to pride še k nam (RAV4?).

Še ena opazka, gre za SULEV30 motor, kar pomeni da so emisije na najstrožji Kalifornijski ravni, brez DPF in SCR.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.601
5
38
ksz

imam cruza 1,4 turbo bencinar pa imam zdaj porabo 6,2
in imam še focusa 1,0 tri cilindre spet turbo bencinar ...ta ima pa porabo 5,3

toliko znese glede na to da vsak dan prevozim 60 kilometrov gor in potem dol in je višinska razlika 600metrov

sem videl tudi nekaj dizlov pa isti model avta ki imajo porabo tam tam ozirom pri focusu celo več. V vsakem primeru je pa vse relativno saj je vse odvisno od šoferja in od stila vožnje. Moja žena naprimer naredi z istim avtom ista relacija od pol do litra več porabe.
 

Zanzibar

Majstr
16. sep 2007
1.062
122
63
Citat:
Uporabnik kazamurnik pravi:
ksz

imam cruza 1,4 turbo bencinar pa imam zdaj porabo 6,2
in imam še focusa 1,0 tri cilindre spet turbo bencinar ...ta ima pa porabo 5,3

toliko znese glede na to da vsak dan prevozim 60 kilometrov gor in potem dol in je višinska razlika 600metrov

sem videl tudi nekaj dizlov pa isti model avta ki imajo porabo tam tam ozirom pri focusu celo več. V vsakem primeru je pa vse relativno saj je vse odvisno od šoferja in od stila vožnje. Moja žena naprimer naredi z istim avtom ista relacija od pol do litra več porabe.

Ta je poraba po BC ali izračunana "na roke"?

Nekam malo... Ali pa se reeeeees nežno voziš
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.601
5
38
To je povprečna poraba na računalniku na števcu.

Hm...in ja...se strinjam...vozim res nežno ,ker je služba daleč...pa si vzamem čas.
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
6.876
3.398
113
40
Lj
Še kar mlatijo mrtvega konja, to je motor z notranjim izgorevanjem. Stoletja star izum pa ga hočejo oz raznimi facelifti prodajati kot nekaj novega. Patetično.
 

Zanzibar

Majstr
16. sep 2007
1.062
122
63
Citat:
Uporabnik kazamurnik pravi:
To je povprečna poraba na računalniku na števcu.

Lahko enkrat zračunaš?
grims-1.gif
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.859
1.252
113
ksz

http://www.rtvslo.si/zabava/av...-umazani/414409

Volkswagen priznal, da so majhni motorji bolj umazani
Konec »downsizinga«
7. februar 2017 ob 07:25
Wolfsburg - MMC RTV SLO
Pri Volkswagnu so priznali, da manjši motorji bolj onesnažujejo. Zmanjševanja motorjev je konec. To je potrdil sam predsednik uprave Herbert Diess.

Čeprav se zdi nenavadno, se z manjšanjem motorjev povečujejo poraba in izpusti. To je ob predstavitvi prenovljenega golfa v intervjuju za angleški Telegraph povedal predsednik uprave znamke Volkswagen, Herbert Diess.

Odmevna izjava pa vsaj delno dobiva potrditev uporabnikov, ki v realnih razmerah opažamo ogromno razliko v porabi od tovarniško navedene.
...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
To da downsizing v resnici ne deluje, je trdil že glavni inženir Priusa skorajda 15 let nazaj.
In ni nobeno čudo, da je 2.5 literski toyotin bencinar z atkinsonovim ciklom dosegal višje izkoristke, kot 1.5 in 1.8 varijante. Edinole ob prenovi Priusa je 1.8 literski dobil na izkoristku, vendar ga sedaj ob svoji prenovi 2.5 literski seveda spet prehiteva.
Takrat je tudi trdil, da je direktno vbrizgavanje goriva stran vržen denar, da tistih nekaj sto eur stroška na motor, bolje da gre v druge optimizacije, ki imajo v praksi večji donos.

Drugače pa Toyota dotične motorje počasi pripravlja tudi za uporabo v nehibridnih vozilih. Seveda, pa bodo izkoristki teh motorjev za dva do tri odstotke nižji.
Treba je pa še upoštevati, da tukaj govorimo samo o izkoristkih motorja. Tisto, kar nas zanima je pa end to end izkoristek vozila, ki je seveda pri hibridih in električarjih višji.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.375
3.460
113
Sedaj pa še politike prepričat , da bodo davke porihtali , ne več tako debilno kot sedaj po CO2 in Kubaturi
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.371
302
83
Citat:
Uporabnik CLIO15 pravi:
Sedaj pa še politike prepričat , da bodo davke porihtali , ne več tako debilno kot sedaj po CO2 in Kubaturi

si boš prej s skrhanim nožem nogo odrezal
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.648
779
113
Še nekaj podrobnosti novih VW bencinskih motorjev.

EA211 evo 1.5 TSI:
- Miller combustion cycle with a high compression ratio of 12.5:1
- Turbocharger with variable turbine geometry (VTG).
- Common-rail injection system with up to 350 bar pressure
- Innovative thermal management
- Cylinder deactivation (ACT)
- APS-coated cylinder walls (atmospheric plasma spray)
- switch to low-viscosity 0W20 oil

EA888 Gen.3B 2.0 TFSI:
VW se je opogumil in objavil BSFC mapo iz katere lahko pretvorimo 225 g/kWh v malo pod 37% termodinamično učinkovitost.
Motor verjetno bolj namenjen ameriškemu trgu (Tiguan)
Kompresijsko razmerje 11.7:1

Še ena opazka, na papirju so NA motorji termodinamično učinkovitejši, Hyundai in Toyota se že ponašata s 40% učinkovitim NA bencinarjem, po drugi strani pa tudi Toyota nima več kot 36% učinkovitega turbo motorja (120T). Je pa te številke vseeno treba jemati z rezervo, ker ne vemo kaj se dogaja, pri različnih temperaturah in nadmorskih višinah, tu naj bi bil turbo motor bolj prilagodljiv.