Konec malih turbo bencinarjev?

Generik

Guru
14. maj 2011
3.859
1.252
113
http://www.zurnal24.si/downsizing-sok-za-avtoindustrijo-motorji-bodo-morali-biti-vecji-clanek-279468

Citat:
Reuters piše o 180-stopinjskem preobratu, pred katerim se je zaradi posledic zaostrenih politik do emisij in porabe pri avtih znašla celotna avtoindustrija. Proizvajalci so zadnje desetletje intenzivno zmanjševali prostornino motorjev, s čimer so lovili cilje glede skupnih emisij CO2, ki jih proizvajajo njihove flote. V zameno za manjšo prostornino so motorjem dodajali turbinske polnilnike, da so nadomestili izgubo moči, hkrati pa so odvzeli valj, tako da so danes zelo razširjeni trivaljni bencinski motorji, Fiat ima v svojih modelih celo dvovaljnik.

Ker so bili testi za emisije in porabo doslej izvajani zgolj v laboratorijih v veliki meri nerealnih okoliščinah, so takšni motorji lahko dosegali standarde.

Vse to pa se bo spremenilo. Kot posledica afere z Volkswagnom se namreč že prihodnje leto pričnejo vzporedno izvajati realistični testi glede emisij NOx delcev, ki jim bodo morali vse avtomobili zadostiti najkasneje do 2019. Dve leti kasneje pa bo v sklopu novega svetovnega standarda WEDC sledil še test v realnih okoliščinah na porabo goriva in CO2 emisij.

Za glodat pa debatirat. Ker sem opazil v veliko odprtih temah prepucavanje kako so majhni turbo benciraji dobri in napredni vs. zaostali japonci.
grin1.gif

Očitno je povsod kakšna reč...
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
6.878
3.402
113
40
Lj
V tem času sploh ne vem, zakaj so v mestih še dovoljeni avti s kakršnimikoli izpusti.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
No ja, saj končni cilj je jasen, čim manj izpustov. Če to pomeni, da zmanjšuješ kubaturo, dodaš turbino,... in na koncu pokažeš rezultat, za kaj pa ne. Ne vem za kaj bi prepovedali nek tCe 0,9 motor, če je pa tak fino vozit avto tak ko skuter, stalno na max obratih
grin1.gif
(in ja, peljal sem se s cliotom s to mašino, res pa, da sem vajen dizla...)
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.192
3.821
113
To je tisto kar jaz trdim že skoz: turbo bencinarji imajo solidno porabo če se jih vozi "kot po jajcih" ali recimo v laboratorijskih pogojih, če pa zadevo voziš normalno ali celo malo "pritisneš", pa poraba zraste precej bolj kot pri ostalih motorjih.

Zakaj? Če avto voziš počasi, z zmernim pospeševanjem in pri nizkih obratih, se turbina praktično ne bo vklapljala in vse bo kot recimo pri navadnem 1,2 bencinarju. Za razliko od tega imaš seveda možnost zadevo bolj pognati(in s tem dobiti občutek večjega motorja), a tega ne boš počel, ker ti potem pije preveč.

Še par člankov:

http://www.theglobeandmail.com...rticle29705614/

http://www.consumerreports.org...laims/index.htm
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
bonk.gif
na tvoj zapis.

Še vedno lahko male turbobencinarje optimizirajo, samo če ni treba se ne splača. Ko bodo novi testi bodo to uredili in karavana bo šla dalje. Povečanja kubature ne boš več doživel.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.208
1.827
113
Roko na srce...pri bencinarjih se je najlepše peljal navaden atmosferec s solidno prostornino. V malčkih 1.4 malo večjih 1.6 v zmerno večjih vozih 2.0.
sicer na papirju ni bilo nebroj konj, a se je zadeva lepo vlekla v vseh vrtljajih - to je pa to, kar rabi povprečen voznik.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
32.645
14.357
113
Citat:
Uporabnik IbizaDriver pravi:
To je tisto kar jaz trdim že skoz: turbo bencinarji imajo solidno porabo če se jih vozi "kot po jajcih" ali recimo v laboratorijskih pogojih, če pa zadevo voziš normalno ali celo malo "pritisneš", pa poraba zraste precej bolj kot pri ostalih motorjih.

Zakaj? Če avto voziš počasi, z zmernim pospeševanjem in pri nizkih obratih, se turbina praktično ne bo vklapljala in vse bo kot recimo pri navadnem 1,2 bencinarju. Za razliko od tega imaš seveda možnost zadevo bolj pognati(in s tem dobiti občutek večjega motorja), a tega ne boš počel, ker ti potem pije preveč.

Še par člankov:

http://www.theglobeandmail.com...rticle29705614/

http://www.consumerreports.org...laims/index.htm

467716-post_slo.gif
+1
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.192
3.821
113
Citat:
Uporabnik cat pravi:
Citat:
Uporabnik IbizaDriver pravi:
...se turbina praktično ne bo vklapljala

Od kod vam te ideje o vklapljanju/izklapljanju turbine ??

Govorim o fazi, ko začne nekaj dajat od sebe:

boost.gif


Saj vrti se že stalno, samo da da kaj potiska, moraš pa doseči določene obrate oziroma stopnjo pritiska v izpuhu. Če vozš avto pod temi obrati je enako kot bi vozil avto brez turbine (oziroma so razlike minimalne).