Katere žarnice?

Nejc_L

Pripravnik
18. feb 2011
317
18
18
Sl. Bistrica
Zdaj mi pa povejte,koliko dejansko to boljše sveti, navadna - nightbreaker - led? Na škatlah so procenti, ampak da je 250% bolje,to pa mi ne gre ravno v upoštev..
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.316
1.339
113
Pri meni v Mondeu je razlika, niti v sanjah ni 200%, ampak je boljše. Bolj se pri tej nightbreaker žarnici pozna, da se zaradi večje svetilnosti bolj greje. Tako, da posledica tega gretja je pri meni v tem, da se je plastični konektor na enem delu že nekoliko stopil in ga bo v prihodnosti potrebno menjati.

Mene zanimajo izkušnje če jih že kdo ima s tole Osram led zadevo, da vidim če se splača investirat 150 EUR.
 

ViLiam

Fizikalc
11. jan 2022
211
-104
28
Jaz sem dal v avto od naše nightbreaker 200 H7. Na mimovrste 25€ v opisu piše kao +200%:valjamse:
Mogoče +20%. Pa še to na začetku potem sčasoma kao da pade ali pa se oči privadijo. Je pa občutna razlika, ko sedem v svoj avto, ki ima original led. Kot da se naredi dan. Potem se spet vsedem v avto od naše, pa sem moral ustavit in it pogledat, če luči sploh svetijo ali so crknle.
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: Samo Izoliranc
2. okt 2007
3.610
2.077
113
je kdo blizu kakšnemu, ki dela na tehničnih ali homologacijah, da bi razložil to, kar je zadnja objava od AVP, kjer je omenjeno, da žarnica ni predmet homologacije.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.371
302
83
jaz sem blizu, dejansko fizično :)
V glavnem, v kolikor ima žarnica dovoljenje (npr za VW transporter ima samo za T6), potem lahko na podlagi tega le-to homologiraš.
Če avta ni na spisku od osrama, ni šanse, da to spraviš skozi na homologaciji.
Po kmečko: H7 OSRAM LED (še to sta dva modela vsaj, en ima srebrno, drugi črno ohišje - od tega je samo en approved) lahko daš v VW T6, ne pa v T5.

saj je lepo na AVP napisano, samo treba je brat celoto:
"v Sloveniji pa trenutno ni zakonske osnove, po kateri bi certifikate izdane po nacionalnih predpisih druge države lahko v postopku potrditve enakovrednosti uporabili tudi pri nas, zato trenutno zamenjava svetlobnega vira na žarometu na podlagi tuje nacionalne odobritve (zamenjava H7 žarnice z LED žarnico odobreno v skladu z ABE) ni možna.«
 
27. jan 2022
4.811
1.751
113
saj je lepo na AVP napisano, samo treba je brat celoto:
"v Sloveniji pa trenutno ni zakonske osnove, po kateri bi certifikate izdane po nacionalnih predpisih druge države lahko v postopku potrditve enakovrednosti uporabili tudi pri nas, zato trenutno zamenjava svetlobnega vira na žarometu na podlagi tuje nacionalne odobritve (zamenjava H7 žarnice z LED žarnico odobreno v skladu z ABE) ni možna.«
Ampak v nadaljevanju lepo (zamotano) napišejo da je LED žarnica enakovredna halogenski in da ne gre za potrebo homologacije.

Dejansko izenačujejo LED H7 s Halogen H7; enako kot ne rabiš homologirat vseh firm ki delajo Halogen H7. Vsaj tako jaz razumem.

Pa še nekaj: zakaj pa ti potem pri posamični homologaciji vozila velja COC iz tujine?
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: ViLiam

ViLiam

Fizikalc
11. jan 2022
211
-104
28
saj je lepo na AVP napisano, samo treba je brat celoto:
"v Sloveniji pa trenutno ni zakonske osnove, po kateri bi certifikate izdane po nacionalnih predpisih druge države lahko v postopku potrditve enakovrednosti uporabili tudi pri nas, zato trenutno zamenjava svetlobnega vira na žarometu na podlagi tuje nacionalne odobritve (zamenjava H7 žarnice z LED žarnico odobreno v skladu z ABE) ni možna.«
Točno to. Tudi v priloženem linku je vse lepo napisano in obrazloženo samo brat je treba. Toda večin nepismenih izolirancev ne zna brat.
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: Samo Izoliranc

krko

Guru
5. sep 2010
2.499
1.149
113
Odobrena LED žarnica v skladu s pravilnikom UN/ECE R37, dodatek 48, serije sprememb 03, (npr. H7, H4…), je nadomestni del in se to ne šteje kot predelava vozila.

LED žarnice za posamezne tipe vozil ali žaromete za katere je prodajalec pridobil odobritev v skladu z zgornjim pravilnikom, ne potrebujejo homologacije.

Zdej je samo vprašanje katere LED žarnice so to :D
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Izoliranc
27. jan 2022
4.811
1.751
113
Za tiste, ki ne berejo celote:

V zadnjem času se pojavlja vse več proizvajalcev, ki za vozila z žarometi opremljeni s halogenskimi žarnicami z žarilno nitko kategorij H7, ponujajo nadomestne LED žarnice. Ker na AVP, ki je v Sloveniji homologacijski organ, v zvezi z ustreznostjo take spremembe na vozilu, prejemamo vse več vprašanj, podajamo naslednje pojasnilo.

Po informacijah, ki jih imamo na AVP, so nekatere nadomestne H7 LED žarnice odobrene v skladu z nemškimi nacionalnimi predpisi (ABE), v Sloveniji pa trenutno ni zakonske osnove, po kateri bi certifikate izdane po nacionalnih predpisih druge države lahko v postopku potrditve enakovrednosti uporabili tudi pri nas, zato trenutno zamenjava svetlobnega vira na žarometu na podlagi tuje nacionalne odobritve (zamenjava H7 žarnice z LED žarnico odobreno v skladu z ABE) ni možna.«

Na področju odobritev žarometov se v Evropski uniji in posledično v Sloveniji uporabljajo Uredbe EU in Pravilniki združenih narodov (UN/ECE).

Za homologacijo žarometov motornih vozil za asimetrični kratki svetlobni pramen ali dolgi svetlobni pramen ali oba, ki so opremljeni s halogenskimi žarnicami z žarilno nitko (kategorij H1, H2, H3, HB3, HB4, H7, H8, H9, HIR1, HIR2 in/ali H11) se uporablja Pravilnik Združenih narodov UN/ECE R8 in pa Pravilnik UN/ECE R112 za homologacijo žarometov motornih vozil za asimetrični kratki svetlobni pramen ali dolgi svetlobni pramen ali oba, ki so opremljeni z žarnicami z žarilno nitko in/ali z moduli LED.

Za homologacijo žarnic z žarilno nitko za uporabo v homologiranih svetilkah vozil na motorni pogon in njihovih priklopnikov se uporablja Pravilnik Združenih narodov UN/ECE 37. V dodatku 48, serije sprememb 03, ki je stopila v veljavo 22.06.2022, je navedeno, da se ta uredba uporablja za svetlobne vire z žarilno nitko in njihove LED nadomestne svetlobne vire namenjene za uporabo v homologiranih svetilkah vozil na motorni pogon in njihovih priklopnikov.

V skladu z 18. členom ZMV-1 (Uradni list RS, št. 75/17 in 92/20 – ZPrCP-E), se za vozilo, katerega skladnost s predpisi je že bila ugotovljena, če je bila na njem pozneje narejena predelava (sprememba), izvede postopek posamične odobritve predelanega vozila, saj taka sprememba vpliva na homologirane dele vozila in vpliva ali bi lahko vplivala na varnost vozila. Potrditev predelave izvede tehnična služba z vpisom v obstoječe potrdilo o skladnosti. Ugotavljanje skladnosti predelanih vozil se opravi v skladu s predpisi, ki so v Republiki Sloveniji veljali na dan, ko je bilo vozilo prvič registrirano, razen za novo vgrajene dele, ki so povezani z zaščito drugih udeležencev v prometu, za katere se upošteva stanje predpisov med predelavo. Vendar pa se zamenjava katerega koli dela vozila z njegovim nadomestnim delom, razen dela, na katerem je identifikacijska številka vozila, ne šteje za predelavo na vozilu.

Odobrena LED žarnica v skladu s pravilnikom UN/ECE R37, dodatek 48, serije sprememb 03, (npr. H7, H4…), je nadomestni del in se to ne šteje kot predelava vozila.


Jebiga, homologacija ni potrebna in skrajni čas je da "preprodajalci" umaknejo sporne navedbe z neta.
 
  • Všeč mi je
  • Objave ne odobravam
Reactions: jendomen in ViLiam

BojanP

200. registrirani uporabnik
24. jul 2007
3.778
2.669
113
Odobrena LED žarnica v skladu s pravilnikom UN/ECE R37, dodatek 48, serije sprememb 03, (npr. H7, H4…), je nadomestni del in se to ne šteje kot predelava vozila.

Jebiga, homologacija ni potrebna in skrajni čas je da "preprodajalci" umaknejo sporne navedbe z neta.

Ja samo sedaj je potrebno še najti LED žarnice ki so skladne s tem standardom.

Gledam Phillips ima naprimer prav označeno da niso.

Zajeta slika.JPG
Zajeta slika2.JPG
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Izoliranc

jezek

Guru
24. jul 2008
2.646
1.259
113
V glavnem: dovoljena je vsaka kitajka, ali pa nobena led zarnica. Zdaj se pa odlocite.
 
27. jan 2022
4.811
1.751
113
Na kratko: je bi se vam lepo zahvalu - razen v D, kjer so opravili za Philips posamično odobritev za določene modele je uporaba v drugih državah EU - neregulirana oz. po domače prepovedana:

Legislation on LED upgrade
1. One reads that Philips made the upgrade from halogen to LED legal on public roads in 2020? When and where was it?
Since July 2020, Korean drivers have been able to upgrade their headlights from halogen to LED following approval of the second-generation Philips Ultinon Essential. Developed by Lumileds, the bulb brings superior LED brightness with a stylish white light.
Philips Ultinon Essential gen2’s homologation in July (H7 bulb size) broke new ground for the use of LED headlamps on public roads in Korea. For the first time anywhere, motorists can legally fit an H7-compatible LED bulb to any existing car model and drive on the national road network. And Korean motorists’ upgrade options expanded further in October with certification of the second-
10
generation Philips X-treme Ultinon LED, delivering even more brightness and driving enjoyment. No other bulb-maker today offers so much choice in road-legal upgrade LED lighting.
With a strong track record of performance upgrades for halogen headlights, Philips automotive lighting solutions lead the way for innovation and added value. The approval of Philips Ultinon Essential gen2 in Korea builds on this, harnessing Lumileds LED expertise to make upgrading from halogen to LED legal on public roads in a new world-first.
  1. Why is LED upgrade technology still not legal on public roads in the European Union (EU)?
    Philips LED upgrade range has been designed for headlight units certified for halogen/conventional bulbs. EU member states have not yet adopted the legislation required to legalize LED upgrade bulbs, so they cannot be used on public roads in the EU.
  2. When is expected that LED upgrade will be fully road legal?
    Even though Philips follows the standards and ensure safe bulb for driver and other road users. The regulation for LED upgrade bulb is not defined in Europe. We’re monitoring the situation.
  3. One reads that upgrading from Halogen bulb to LED bulb is now legal in Germany? Is it correct?
    Yes, after launching road-legal LED bulbs in Korea, Philips has brought the expertise to German public roads with Philips Ultinon Pro6000 LED headlight bulb. The bulbs are homologated by the country's Federal Motor Transport Authority (KBA) for selected vehicle models. Visit philips.de/LED-strassenzulassung for further information.
  4. What are the legal risks if I drive with LED upgrade bulbs on a public road?
    The risks vary from one country to another, and depending on local law the sanctions may for instance include: A fine and/or having to change back to certified, non-LED bulbs. Your car might fail its mandatory inspection.
  5. Why are LED upgrade bulbs intended for rally and race track?
    Except on cars already fitted with LED lights by the manufacturer, it is not legal to replace exterior halogen bulbs by LED upgrade bulbs in vehicles used on public roads. As LED upgrade bulbs are not authorized on public roads, they can only be used on private roads or tracks.
  6. Will a car with LED upgrade headlight bulbs pass its mandatory inspection?
    Some countries have a mandatory inspection that determines if the car is fit to drive on the road. The Philips LED upgrade range has been designed to best replace the original conventional technology on the car without any modifications to the vehicle. Despite the superior performance of Philips LED upgrade bulbs, your vehicle may not pass the inspection with LED upgrade installed because the bulbs are not yet certified for use on public roads.
  7. Why now sell LED upgrade bulbs in countries previously considered “no trade”?
    When we first introduced LED upgrade bulbs, we decided on a limited launch. After two years’ experience of selling LED upgrade bulbs in certain EU countries, we now feel that the time has come to open up sales to other countries as well. Although regulations have not changed, we
11
believe that we have provided our customers with sufficient information to confidently sell LED retrofit bulbs.
9. What is the specific regulation that LED upgrade bulbs must conform to?
Today the retrofitting of Halogen, Xenon and LED bulbs is not allowed by existing legislation. In the EU, automotive parts must be certified to UNECE specifications for use on public roads. Current ECE certifications only apply to Halogen, Xenon and LED bulbs installed in new vehicles:
  • - ECE R37 for OEM halogen
  • - ECE R99 for OEM Xenon
  • - ECE R128 for OEM LED
    However, there are no specific homologation requirements for, or restrictions to, using LED upgrade bulbs on private roads.
    10. What is the impact of R128, and why do Philips LED upgrade bulbs not fulfill these requirements?
    ECE R128 is the certification for LED optics, meaning that the headlamp has been developed with LED as its light source. The regulation doesn’t apply to LED retrofit used to replace halogen bulbs certified under ECE R37.
    11. Who bears responsibility when a consumer is found with LED upgrade bulbs on a public road?
    Assuming the consumer has been properly informed of the restrictions that apply and that the consumer has installed the LED retrofit bulbs themselves, it is in principle the consumer’s sole responsibility. However, local authorities may take action over the sale of LED retrofit bulbs for use on public roads. The extent of that action depends on the powers given to the local authorities.
12. Are there any legal LED upgrade bulbs available? (Other suppliers sell LED upgrade bulbs, claiming they are legal.
No LED retrofit products are currently legal on public roads in the EU unless the bulbs are sealed in their housings and both bulb and housing have been approved for use together.
13. What do these symbols on the packaging mean?
page12image478796736
This symbol indicates that the product is not suitable for public roads. This means that it can only be used on “closed” roads.
page12image469255488
This symbol shows that the product has not been approved according to the ECE R37 regulation on halogen bulbs. We show the halogen regulation because, although an LED retrofit bulb is designed to replace the halogen bulb in the very same headlamp unit, that does not mean the LED retrofit bulb is ECE R37- approved.
12
14. What does the following text mean: “It is your own responsibility to ensure that the use of LED upgrade lights complies with relevant local legislation”?
This text is intended to ensure you use LED upgrade bulbs correctly and in line with local laws. Local legislation is subject to change, so it is essential that that you check whether the product can be used where you are.
15. Where can I buy LED upgrade bulbs?
Please check with your local representative or on our website philips.com/LED-bulbs
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: ViLiam

krko

Guru
5. sep 2010
2.499
1.149
113
Jaz sem mnenja, da je Osram pridobil odobritev v skladu z R37, za vozila in žaromete kateri so navedeni na njihovi spletni strani in za ta ni potrebna homologacija.

Se pravi moraš imeti poleg vozila točno določen žaromet v katerega to lahko vgradiš, brez da bi potreboval homologacijo, saj se po spremenjeni oz. dopolnjeni uredbi to smatra za nadomestni del in ne predelavo vozila

Je pa štos v tem, da se to iz meseca v mesec spreminja glede na državo....SLO pred časom ni bila na listi, sedaj je.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi
27. jan 2022
4.811
1.751
113
Jaz sem mnenja, da je Osram pridobil odobritev v skladu z R37, za vozila in žaromete kateri so navedeni na njihovi spletni strani in za ta ni potrebna homologacija.

Se pravi moraš imeti poleg vozila točno določen žaromet v katerega to lahko vgradiš, brez da bi potreboval homologacijo, saj se po spremenjeni oz. dopolnjeni uredbi to smatra za nadomestni del in ne predelavo vozila

Je pa štos v tem, da se to iz meseca v mesec spreminja glede na državo....SLO pred časom ni bila na listi, sedaj je.
Lahko daš kak link prosim.
 
27. jan 2022
4.811
1.751
113
Lahko daš kak link prosim.
Dejansko sem sedaj našel en link kjer je Slovenija navedena kot država z možnostjo vgradnje - čudno da AVP tako dvoumno piše - ali pa mogoče ne, ampak zakaj potem Osram zastopnik trdi, da je potrebno žarnice vpisat v homologacijo, čeprat AVP trdi da to ni potrebno?

 

guardy

Guru
3. avg 2007
8.406
972
113
Obišči stran
Dejansko sem sedaj našel en link kjer je Slovenija navedena kot država z možnostjo vgradnje - čudno da AVP tako dvoumno piše - ali pa mogoče ne, ampak zakaj potem Osram zastopnik trdi, da je potrebno žarnice vpisat v homologacijo, čeprat AVP trdi da to ni potrebno?


Zato, da se vgradi pri njih in se dobi še kak dodaten evro za to in za "rihtanje" papirjev.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Izoliranc

BojanP

200. registrirani uporabnik
24. jul 2007
3.778
2.669
113
Dejansko sem sedaj našel en link kjer je Slovenija navedena kot država z možnostjo vgradnje - čudno da AVP tako dvoumno piše - ali pa mogoče ne, ampak zakaj potem Osram zastopnik trdi, da je potrebno žarnice vpisat v homologacijo, čeprat AVP trdi da to ni potrebno?

Saj vam vse lepo piše. Uporabo nekaterih Led žarnic se v Nemčiji da homologirat po njihovem nacionalnem standardu ABE, ki pa ga pri nas ne priznavajo (več).
V slo je možno uporaba LED žarnic v žarometih namenjenim halogenskimi žarnicami samo če so le te skladne s standardom ECE R37, kar smo pa ugotovili da niso nobene.

Po informacijah, ki jih imamo na AVP, so nekatere nadomestne H7 LED žarnice odobrene v skladu z nemškimi nacionalnimi predpisi (ABE), v Sloveniji pa trenutno ni zakonske osnove, po kateri bi certifikate izdane po nacionalnih predpisih druge države lahko v postopku potrditve enakovrednosti uporabili tudi pri nas, zato trenutno zamenjava svetlobnega vira na žarometu na podlagi tuje nacionalne odobritve (zamenjava H7 žarnice z LED žarnico odobreno v skladu z ABE) ni možna