Kaj to delajo po avtocestah in obvoznici?

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
On po moje ne jamra, ker bi za cestnino po km plačal manj kot za vinjeto, ampak zato, ker se nekateri vozijo več kot on, hkrati pa plačajo enako kot on. Slovenskafovšija.press
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.860
3.888
113
Citat:
Uporabnik HEPAN pravi:
Citat:
Uporabnik ALTF4 pravi:
Butast je samo za vas, ki se slepate na nase vinjete. Zelo podpiram in komaj cakam, da bo elektronsko cestninjenje po prevozenih kilometrih. Kje pise, da moram jaz placevati zate?

prej si se enkrat peljal Prekmurje koper pa si placal skoraj isto kot sedaj za vinjeto..mislis da bos pol manj placelval kot teh bornih 100 eur...blagor ubogim na umu...jamra ker se za ceno 1 tanka becina lahko vozi 1 leto po avtocestah...

Problem je da velika večina osebnega transporta ki gre čez slovenijo plača danes 30EUR zato da 6h stoji na naših AC. To pač v osnovi ni fer sistem cestninjenja. Pa lahko sedaj filozofiraš gor ali dol, ampak po domače povedano obiramo tiste ki ne uporabljajo redno slovenski avtocest (poleg par prebivalcev RS, so to povečini tujci)!

Po pravilih fer uporabe ni to to in enako velja tudi za ostale države z vinjetnim sistemom, zato pa se iščejo boljše (bolj pravične) rešitve. In glede na to da imamo v EU prost pretok je danes tudi malo jeba potovat čez 5 držav ker če ne drugega se moraš na vsaki "meji" ustavljat da kupiš nelepko za na šipo. To je totalna bedarija v območju "prostega pretoka"!
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Obvezno zdravstveno zavarovanje tudi ni fer za tiste, ki nikoli ne rabijo dohtarja (ali zelo redko). Pa smo se nekako kot družba dogovorili, da so družbene koristi takšnega "nefer" sistema večje od krivice, ki jo doživljajo tisti, ki so 'neto plačniki' v sistem obveznega zdr. zavarovanja.

Enako se lahko dogovorimo tudi, da je družbena korist vinjet* večja od krivice, ki jo doživljajo tisti, ki manj uporabljajo AC.

*preusmeritev tranzita na AC, manj onesnaževanja in hrupa v lokalnih okoljih, manj nesreč, manj poškodovanih in mrtvih ...
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Razumeš ti razliko med zavarovanjem in uporabnino? Primerjava z zdravstvenim zavarovanjem je letna cestnina pri registraciji.

Hepan: ker smo zadnjič glih nekaj iskali na temo stroškov, AC - leta 2006 MB-KP 1.290 SIT = 5,38 € one way, do Prekmurja pa avtoceste sploh ni bilo.
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

ALTF4

Fizikalc
8. apr 2017
627
177
43
Jaz rabim avtocesto zelo zelo poredko in se to vecinoma ljubljansko obvoznico. Meni je bil prejsnji sistem cisto ok, sem imel vedno dovolj drobiza v pepelniku. Ce vam je predrag sistem po prevozenem kilometru, se ne jezite name ampak nase, ker imate bodisi predrag avto za vase potrebe, bodisi volite vedno enega in istega tepca.
Tukaj slovenska fovsija nima nic skupnega z vasim jamranjem. Ubogi, ubogi. Zakaj se pa selite na periferijo, da imamo sedaj se tukaj guzvo. Ostanite v beli ljubljani pa boste lahko s kolesi vse kavice obredli.
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Govorimo o tem, kaj je fer in kaj ne in zakaj povsod mogoče ni najbolj pametno uveljaviti "pravičnosti" plačevanja po porabi.
 

ALTF4

Fizikalc
8. apr 2017
627
177
43
Tukaj ga sekas totalno mimo. Se bom omejil samo na preusmeritev prometa na avtoceste. Zelo malo prometa se je dejansko po studijah preselilo na avtoceste. Sistema vinjet so veseli zgolj lastniki sluzbenih kombijev in dnevni migrantje, ki jih ze tako nihce ne mara. Ne mara zato, selijo svoje debilne ljubljanske obicaje na ruralna obmocja skupaj z nevzgojenimi soncki, v ljubljani pa zato, ker spet delajo guzvo po tistem, ko so se ze odselili.
Problem je, da ne znajo/nocejo spraviti kamionov na avtoceste, ker je lobij s klobaso na celu prevec vpliven. In tako se vozi kamion zastonj cez naso dezelo medtem, ko jaz placam za tri kilometre avtoceste na stirinajst dni s 110eur letno.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.860
3.888
113
Ja se strinjam, ampak če tujce prekomerno "nategneš" bodo šli (sploh "finančno" šibkejši) enostavno dol z AC in po vukojebinah. Glede na to da sam živim v eni taki "tranzitni" vukojebini ti lahko povem da je takega prometa od uvedbe vinjet postalo precej več. Enostavno se jim zdi zamalo da dajo za par 10km slovenije 3x več denarja kot za avstrijo ... ko vmes še ugotovijo da je na AC sama gužva, naslednjič enostavno na navigaciji obkljukajo "izogibaj se AC".

Skratka folk se ne da nategovat na suho vsaj dolgoročno ne.
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Citat:
Uporabnik ALTF4 pravi:
Jaz rabim avtocesto zelo zelo poredko in se to vecinoma ljubljansko obvoznico. Meni je bil prejsnji sistem cisto ok, sem imel vedno dovolj drobiza v pepelniku. Ce vam je predrag sistem po prevozenem kilometru, se ne jezite name ampak nase, ker imate bodisi predrag avto za vase potrebe, bodisi volite vedno enega in istega tepca.
Tukaj slovenska fovsija nima nic skupnega z vasim jamranjem. Ubogi, ubogi. Zakaj se pa selite na periferijo, da imamo sedaj se tukaj guzvo. Ostanite v beli ljubljani pa boste lahko s kolesi vse kavice obredli.

Nisi sposoben videti širše slike? Ne gre zame, gre za to, da bo potem spet več nesreč, več mrtvih in zabasana naselja ob regionalkah.

In ja, tudi ti boš potem plačeval za Lj obvoznico
wink-1.gif
In nekaterim se meje njihovega sveta ne končajo na končni postaji ljubljanske trole.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.394
1.356
113
Citat:
Uporabnik ALTF4 pravi:
Tukaj ga sekas totalno mimo. Se bom omejil samo na preusmeritev prometa na avtoceste. Zelo malo prometa se je dejansko po studijah preselilo na avtoceste.

Daj link na te študije.
grims-1.gif


Čez Vodice se je promet dan po uvedbi vinjet zmanjšal za 50%. Vsaj. Zdelo se je vse prazno, kot v puščavi.

In mimogrede, število smrtnih žrtev v prometu je na letni ravni padlo za skoraj 100 ljudi.

Ukinitev vinjet za osebna vozila je prava norost, in zaradi nje bo profitiral le big biznis, ki prodaja sisteme cestninjenja, navadni državljani pa bomo v povprečju le še bolj revni.
 

gufy

Pripravnik
11. apr 2009
616
17
18
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Ne gre se samo za ukinitev AC vinjet, ampak za uveljavitev plačevanja po kilometru po VSEH cestah (seveda z različnimi tarifami).

Sej ne da že zdej plačujemo vsako leto cestnino ob registraciji. Aja, tist gre za železnice, prasice požrešne
uf-1.gif
 

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Citat:
Uporabnik ALTF4 pravi:
Tukaj ga sekas totalno mimo. Se bom omejil samo na preusmeritev prometa na avtoceste. Zelo malo prometa se je dejansko po studijah preselilo na avtoceste. Sistema vinjet so veseli zgolj lastniki sluzbenih kombijev in dnevni migrantje, ki jih ze tako nihce ne mara. Ne mara zato, selijo svoje debilne ljubljanske obicaje na ruralna obmocja skupaj z nevzgojenimi soncki, v ljubljani pa zato, ker spet delajo guzvo po tistem, ko so se ze odselili.
Problem je, da ne znajo/nocejo spraviti kamionov na avtoceste, ker je lobij s klobaso na celu prevec vpliven. In tako se vozi kamion zastonj cez naso dezelo medtem, ko jaz placam za tri kilometre avtoceste na stirinajst dni s 110eur letno.
In to pravi nekdo, ki en post višje napiše, da avtoceste ne uporablja. Kje si ti pobral te študije, mi tudi ni jasno. Tisti, ki pa se dejansko vozimo po avtocestah pa dobro vemo, da se je promet na njih enormno povečal z uvedbo vinjet.
Prav tako se nihče več ne izogiba cestninam (razen kamionarji), kot je bilo to prej primer (Vodice, Dob...)
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Ja se strinjam, ampak če tujce prekomerno "nategneš" bodo šli (sploh "finančno" šibkejši) enostavno dol z AC in po vukojebinah. Glede na to da sam živim v eni taki "tranzitni" vukojebini ti lahko povem da je takega prometa od uvedbe vinjet postalo precej več. Enostavno se jim zdi zamalo da dajo za par 10km slovenije 3x več denarja kot za avstrijo ... ko vmes še ugotovijo da je na AC sama gužva, naslednjič enostavno na navigaciji obkljukajo "izogibaj se AC".

Skratka folk se ne da nategovat na suho vsaj dolgoročno ne.

Ja, to je problem. Enako je na obali, ko se izogibajo HC od Škofij do Kopra.

Jeba je, ker optimalne rešitve ni. Toliko denarja se rabi in nekje ga je treba dobit. Če gremo na cestnino po km, se bodo povečale tudi socialne razlike. Nekomu z 2k€ plače ne bo problem plačevati po km, nekdo s 700€, ki se vozi 40km daleč na šiht bo pa v riti.

Ja, kakšen ALTF4 bo rekel, da se naj preseli v Lj ali pa najde šiht v svoji vasi ... ja, lahko je govorit s polno ljubljansko ritjo. Kako naj si kupi stanovanje v Lj nekdo, ki se s 15 let starim P206 vsak dan vozi na šiht v Lj, kjer dela za malo več kot minimalca, ker je to edina možnost za delo, ki jo ima?

In tudi če bi se folk začel seliti v mesta ... kje boš dobil toliko stanovanj? Kako boš preprečil, da ne bodo cene stanovanj šle v nebo? Kaj se bo zgodilo, ko bodo vasi začele izumirati (v Italiji se to že dogaja)?

Ni vse tako črno-belo. Če že bo cestninjenje po km, bi morala biti cena takšna, da povprečen uporabnik AC ne bi plačeval več, kot plačuje zdaj z vinjeto. Kar pa so pobožne želje že zato, ker bo treba zraven sfinancirati tudi sistem e-cestninjenja.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
399
264
63
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Ja se strinjam, ampak če tujce prekomerno "nategneš" bodo šli (sploh "finančno" šibkejši) enostavno dol z AC in po vukojebinah. Glede na to da sam živim v eni taki "tranzitni" vukojebini ti lahko povem da je takega prometa od uvedbe vinjet postalo precej več. Enostavno se jim zdi zamalo da dajo za par 10km slovenije 3x več denarja kot za avstrijo ... ko vmes še ugotovijo da je na AC sama gužva, naslednjič enostavno na navigaciji obkljukajo "izogibaj se AC".

Skratka folk se ne da nategovat na suho vsaj dolgoročno ne.
Čudno - če tujci samo prečkajo Slovenijo, imajo potem v večini primerov še zelo lep kos hrvaške AC do morja. Zanimivo, da jih tam ne motijo čakanja na cestninskih postajah in drage cestnine. Skoraj 500 HRK do Dubrovnika in nazaj (slabih 70 €).
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.352
3.441
113
Pa saj bi lahko oba sistema na enkrat furali , podobno kot Avstrijci za tunele.
A9 celoletna karta 62,50€ ob nakupu letne vinjete ( vpis serijske v sistem ) ali pa pravično po porabi za turiste 1x gor in dol 27€ + 8,6€ za vinjeto 10 dni. TOTAL (35,60€)
 

SeriousSam

Pripravnik
2. jun 2009
839
3
18
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Slej ko prej bodo vinjete izginile. Katero bo to leto, še ne vemo, ampak ja, izginile bodo, butast predlog gor ali dol.
Tudi za enotno ceno telefoniranja so še 10 let nazaj samo sanjali, kako je to nemogoče in celo polno govora je bilo o tem, kako je to butasto, no evo zdaj
smile-1.gif


Pravzaprav je neumno, da v prihajajoči dobi samovoznih avtomobilov in svakojake tehnologije še vedno limamo na šipo neke nalepke (ne samo avtocestne vinjete, še razna parkirna dovoljenja, eko jajca ipd., tudi to naj bi izginilo). Meni drugače čisto koristijo vinjete, ampak mi je pa logično, da sistem ni pošten. Ne gre se samo za ukinitev AC vinjet, ampak za uveljavitev plačevanja po kilometru po VSEH cestah (seveda z različnimi tarifami).
Zakaj je sistem nepošten?
Osebna vozila praktično ne uničujejo AC in zaradi njih investicijsko vzdrževanje praktično ni potrebno.
Še vedno pa je treba AC plužiti, kositi travo, odplačevati investicijo (kredite) pa če se voziš po AC enkrat letno ali vsak dan.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.106
752
113
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Citat:
Uporabnik ALTF4 pravi:
Tukaj ga sekas totalno mimo. Se bom omejil samo na preusmeritev prometa na avtoceste. Zelo malo prometa se je dejansko po studijah preselilo na avtoceste.

Daj link na te študije.
grims-1.gif


Čez Vodice se je promet dan po uvedbi vinjet zmanjšal za 50%. Vsaj. Zdelo se je vse prazno, kot v puščavi.

In mimogrede, število smrtnih žrtev v prometu je na letni ravni padlo za skoraj 100 ljudi.

Ukinitev vinjet za osebna vozila je prava norost, in zaradi nje bo profitiral le big biznis, ki prodaja sisteme cestninjenja, navadni državljani pa bomo v povprečju le še bolj revni.
teh študij ni, ker si je altf4 to preprosto izmislil. če bi prej preveril meritve PLDP , bi namreč jasno videl, da se je v letih 2007-2008-2009 količina prometa osebnih vozil krepko povečala na AC, hkrati pa zmanjšala na glavnih in regionalnih cestah:
leto 2007 - 2008 - 2009
AC: 3044 - 3793 - 4200
GC: 2480 - 2232 - 2057
RC: 3996 - 3957 - 3958