Garancija za tehnične izdelke EU

Runo

Guru
11. avg 2013
2.031
704
113
Torej, da ponovimo.

Prodana stvar ima lahko napake. Če se te nanašajo na dejanske lastnosti, govorimo o stvarnih napakah, če pa na sfero upravičenj na stvari, pa o pravnih napakah (npr. nekdo mi proda zastavljeno stvar).

Prodajalec odgovarja za stvarne napake objektivno (ne glede na krivdo). Odgovornost za stvarne napake se da sicer z dogovorom izključiti, a ne, če je prodajalec za napake vedel. Odgovarja od prenosa nevarnosti - ta nastopi z izročitvijo stvari kupcu in za napake, ki so obstajale v času prenosa.

Kupec ima dve obveznosti: običajen pregled stvari in čimprejšnje grajanje napak (2 meseca od odkritja, oziroma takoj, če je prisoten prodajalec). To so očitne napake.

Če obstajajo napake, ki jih z običajnim pregledom ne moremo ugotoviti, govorimo o skritih napakah. Tudi te je potrebno grajati v 2-mesečnem roku. Prodajalčeva odgovornost za stvarne napake ugasne po 2 letih (nova stvar) oziroma po 1 letu (rabljena stvar).

Poleg instituta stvarnih napak poznamo tudi garancijo za brezhibno delovanje prodane stvari, ki pa se nanaša na tehnično blago.

Pri obeh so mogoči naslednji zahtevki:
- popravilo ali zamenjava,
- znižanje kupnine,
- odstop od pogodbe
(+ povrnitev škode).

Pravila o garanciji ne posegajo v pravila o stvarnih napakah, tako da se lahko kupec sam odloča, katera pravila bo uporabil. Razlika med zahtevki pa je, da v primeru stvarnih napak lahko kupec prosto izbira, katero sankcijo bo izbral, pri garanciji pa najprej popravilo, nato zamenjavo, nato znižanje kupnine in šele na koncu odstop od pogodbe in odškodnino. Prednost garancije je med drugim, da kupec ni vezan na roke (pri stvarnih napakah jih mora uveljavljati v 1 letu od obvestila prodajalca o napaki), ampak jih lahko uveljavlja kadar koli v garancijskem roku.
 
Nazadnje urejeno:

netko

Guru
25. jul 2007
6.719
2.086
113
Od kje si spet prišel do tega zaključka?

Še enkrat:

(2) Prodajalec odgovarja tudi za tiste stvarne napake, ki se pokažejo potem, ko je nevarnost prešla na kupca, če so posledica vzroka, ki je obstajal že pred tem. (2. odst. 458. člena OZ)

Gremo na konkreten primer: Kupim gojzerje, ker hočem na Triglav. V trgovini izberem primerne, kvalitetne planinske. Najprej grem z njimi na bližnji hrib. Vse ok. Naslednji teden grem z njimi na Triglav. Na pol poti se mi odtrga podplat, ker niso dovolj kvalitetno zašite/zalepljene.

Bum, stvarna napaka. Imam 2m časa, da grem v trgovino in jim zabrišem švarke v obraz. Kaj tu ni jasno?
mimogrede pozanimaj se kaj pravi sodni zapriseženec, ki je specializiran za obutev, pa boš videl kdo bo dobil v obraz... mislim, da je njegov score 99,99% proti kupcu, pa da se razumem niti pod razno se ne strinjam z njegovimi odločitvami samo, ker si že dal ravno primer z gojzarji
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.719
2.086
113
Ne vem za kakšne izkušnje imaš ti z kupci.Jaz osebno raje dam kakšen eur več pa kupim ,,boljšo'' stvar,ki bo zdržala malo dlje.Med drugim tudi iz okolijskega vidika.
zdaj so te polna usta tako kot vseh kupcev potem se pa na dveh eurih zlomite...
pa da pojasnim nimam s kupci v maloprodaji direktnega kontakta, sem pa velikokrat v tehničnih trgovinah in slišim marsikaj
 
  • Všeč mi je
Reactions: tomi

netko

Guru
25. jul 2007
6.719
2.086
113
:):):).
Si tole zadel.
Kolega zadnjič pride k meni, pokaže na mojo miško (neka Logitec za cca. 100 EUR) in mi reče, da jo je kupil za 35 EUR, meni skoraj oke ven padle. Sem mu rekel za link, ker takoj kupim vsaj še eno za doma, da mi ni treba prenašat. Mi da link do kopije nekega z proizvajalca. Skoraj crknil od smeha. To je moja druga Logitec miška v uporabi verjetno 5 ur vsak dan, prenašam jo povsod. Stara 3 leta, kot nova. Prejšnjo verzijo sem moral upokojit po 4ih letih, ker mi je padla na tla in se sesula.
Čez 1 teden mi je že jamral, da ga nekaj heca in da razmišlja, da bo vrnil (nakup preko spleta). Jao ej.
vem in da se razumem ostro in močno obsojam tudi prodajalce, ki prodajajo pofl za neprimeren denar
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.719
2.086
113
Tukaj smo vsi potrošniki, zraven tega so še eni prodajalci/distributeri in ti normalno da zagovarjajo svoj pogled na garancijo/stvarno napako.

Držimo se predpisanega zakona glede reklamacij, ne pa posploševat in terat svoj prav.

Moj primer : za izpravni električni brivnik sem hotel kupit novo mrežico ( po garanciji ), katera pa ni bila več dobavljiva , ker se aparat ni več proizvajal. Prodajalec me je hotel odpravit, da se pač rezervni deli ne prodajajo več in naj kupim drugi aparat :poreden: . Po moji urgenci pri dobavitelju so mi izdali novi/drugačni aparat.
Če ne bi poznal svojih pravic in bi se pustil odpravit, potem bi res lahko samo kupil novi aparat.
Za blago po garanciji namreč morajo biti dostopni rezervni deli še nekaj časa po nakupu.

netko bolj mi deluješ kot ambasador "odvetnik " proizvajalca/distributerja, ne pa kupca. ;)
predvidevam da se ti je to zgodilo znotraj obdobja garancijske dobe + 3 leta in v tej situaciji bi bila moja reakcija sledeča:
1. pozval prodajalca naj najde hudičevo mrežico in jo v najkrajšem možnem času dostavi
2. v kolikor prva točka ni izvedljiva avtomatsko posvetovanje s kupcem kaj bi bil ekvivalentni nadomestek, ki ga bo prodajalec plačal
3. pod nobenim pogojem nebi pristal na noro ceno, ki jo proizvajalci, ki nimajo rezervnih delom z blefom posredujejo zato da bi odvrnili kupca od želje po nakupu rezervnega dela

javi se privat pa te povabim in pokažem svojo komunikacijo s proizvajalci pa ti bo jasno, kdo je kdo....
 

manal

Pripravnik
13. feb 2011
56
23
8
zdaj so te polna usta tako kot vseh kupcev potem se pa na dveh eurih zlomite...
pa da pojasnim nimam s kupci v maloprodaji direktnega kontakta, sem pa velikokrat v tehničnih trgovinah in slišim marsikaj
Ne sodi drugih po sebi.
Mogoče si spregledal,da sem prodajalca vprašal,če bo imel dodatne stroške zaradi tega.Zatrdil je,da njemu je vseeno ali pošlje na servis ali pa uveljavljam stvarno napako.
Ob drugačnem odgovoru prodajalca bi tudi mona odločitev bila verjetno drugačna.
 
Nazadnje urejeno:

netko

Guru
25. jul 2007
6.719
2.086
113
Po zakonu je to stvarna napaka.
Bi pa lahko vendarle zavrnili menjavo, če bi hoteli. To, da potrošnik lahko izbira, še ne pomeni, da je čisto njegova izbira. Če bi rekli ne, bomo popravljali, pa bi šla stvar na sodišče, to zna razsoditi, da menjava ni smiselna, ker se napako zlahka odpravi, in prisodi popravilo. Sodna praksa na to temo obstaja. Pravica potrošnika ni absolutna, na sodišču se lahko odloči tudi drugače.

Je pa seveda prav, da je potrošnik toliko zaščiten, ker je vendarle v podrejenem položaju (po znanju, sredstvih, tem, da včasih stvari nujno potrebuje).
obdelava stvarne napake ti ni čisto jasna:
- Bi pa lahko vendarle zavrnili menjavo - ne, ne moreš jo zavrniti zavrneš lahko samo stvarno napako kot tako, le to se potem v primeru nestrinjanja prenese na sodnega zapriseženca in naprej lahko rešuje tudi s tožbo
- To, da potrošnik lahko izbira, še ne pomeni, da je čisto njegova izbira - to pomeni točno to, kako se bo reševala potrjena stvarna napak je izključno in samo izbira kupca
- Da menjava ni smiselna, ker se napako zlahka odpravi, in prisodi popravilo - sploh ni res, stvarnost napake niti malo ni odvisna od lahkote popravila.
 

Runo

Guru
11. avg 2013
2.031
704
113
mimogrede pozanimaj se kaj pravi sodni zapriseženec, ki je specializiran za obutev, pa boš videl kdo bo dobil v obraz... mislim, da je njegov score 99,99% proti kupcu, pa da se razumem niti pod razno se ne strinjam z njegovimi odločitvami samo, ker si že dal ravno primer z gojzarji

Sem slišal, ja, da imajo nekega zategnjenca. Ga vlačijo po vseh forumih. Mislim, da ima tudi na tem svojo temo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: luciano in Guinness

tomi

Guru
1. sep 2007
17.915
9.059
113
39
MB
sej pa če dela v skladu z zakoni, mu nimaš kaj.

podobno je s pnevmatikami, imajo garancijo, samo to uveljavljat pa je druga stvar.
 
  • Všeč mi je
Reactions: luciano

Trupl0

Pripravnik
21. sep 2007
211
16
18
Gottschee
- Stvarna napaka prenosnik, recimo ekran prenosnika
prenosnik se kupi za grafično obdelavo slik, to se razloži tudi prodajalcu, prenosnik se kupi in nato po 2-3 mesecih kupec ugotovi, da je matrika TN oz. reprodukcija barv ni kakovostna za normalno delo v tisku ali grafični obdelavi.
Torej uveljavlja stvarno napako, saj stvar nima oglaševanih lastnosti ali pa nima lastnosti za njegovo normalno delovanje (grafično obdelavo slik)

- Garancijsko popravilo
prenosnik se prav tako kupi vse za zgoraj navedeno ampak ekran mrkne po 3 mesecih. Stranka tukaj uveljavlja garancijo za brezhibno delovanje

Prodajalne recimo oglašujejo multimedijske prenosnike, prenosnike za službeno rabo(pisarne) itd.


jaz sem še vedno mnenja, da je stvarna napaka mišljena za obutev in oblačila....
 

Trupl0

Pripravnik
21. sep 2007
211
16
18
Gottschee
vprašati se je potrebno tudi smiselnost zakona.
Še vedno čakam prvega, ki bo zaradi nedelujočih brisalcev zahteval po stvarni napaki nov avto in ga dobil
 

Trupl0

Pripravnik
21. sep 2007
211
16
18
Gottschee
Blender za smoothie lahko uveljavljas stvarno napako in zahtevas novega, saj je po zakonu napaka obstajala ze v casu nakupa, ce se je le ta pojavila v prvih sestih mesecih.
In zahtevas novega.

Zakaj ne mores avta?

In zakaj se tu sodna praksa razlikuje za avto, ce velja zakon za ostale stvari?