Garancija/ stvarna napaka

coffee

Zelenc'
17. avg 2012
3
0
1
Živjo.
Zanima me, kako je z uveljavljanjem garancije in/ali stvarne napake. Predvsem me zanima, če ena drugo izključujeta?

V konkretnem primeru gre za mobitel, ki je bil že dvakrat (pod garancijo) na servisu. Ker zadeva še vedno ne deluje kot bi morala, bi sedaj uveljavljal stvarno napako. V nasprotnem primeru (če zopet uveljavljam garancijo) bi bil, kolikor vem, upravičen do novega enakega telefona. Ker pa se mi je znamka mobitela zamerila, bi se iz naslova stvarne napake lahko odločil za eno od možnosti:
Odpravo napake
Vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako
Zamenjavo blaga
Vračilo plačanega zneska
Zadnja opcija bi bila idealna, saj bi potem vzel nov telefon, nisem pa prepričan, če sem sedaj sploh še upravičen do uveljavljanja stvarne napake. Na internetu sem po raznih forumih prebral, da se izključujeta, vendar pa po drugi strani nikjer nisem našel, da bi bilo to kje uradno zapisano v zakonu (obligacijski zakon, zakon o varstvu potrošnikov).
Poskusil se bom na lep način zmeniti, vendar pa me za vsak slaučaj zanimajo še pravice, ki jih imam kot kupec.
Kakšen pa je postopek pri uveljavljanju stvarne napake?
Hvala,

LP kofe
 

ovca

morfy
Osebje foruma
18. jul 2007
5.881
3
38
36
Cvičkova dežela =)
www.alter.si
Stvarno napako potem uveljavljaj pri operaterju in ne pri serviserju, ker ti ima operater pravico dati drug telefon, servis pa ne (ker nimajo drugega telefona).
Vprašanje pa je, če ti bo ratalo.... Jaz bi šel tja, kjer si kupil telefon (upam, da je to kak MMC ali pa dober posrednik), pa poslovodjo zahteval, pa njemu razložil situacijo in pokazal papirje.
 

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.557
34
48
41
Ljubljana
Jaz sem imel podoben primer (samo da se ni šlo za telefon, ampak nima veze)

tema na alterju

in meni so takrat rekli, da če je bil aparat že na servisu, da se stvarne napake ne da uveljavljati. Meni se je potem izšlo, ker je preteklo več kot 45 dni in sem zahteval kupnino.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.534
9.222
113
Citat:
Uporabnik sergio pravi:
Jaz sem imel podoben primer (samo da se ni šlo za telefon, ampak nima veze)

tema na alterju

in meni so takrat rekli, da če je bil aparat že na servisu, da se stvarne napake ne da uveljavljati. Meni se je potem izšlo, ker je preteklo več kot 45 dni in sem zahteval kupnino.
Ne bo držalo.
Če 3x ne popravijo se lahko sklicuješ na stvarno napako: klik
 

ovca

morfy
Osebje foruma
18. jul 2007
5.881
3
38
36
Cvičkova dežela =)
www.alter.si
Če je aparat 3x na servisu zaradi ene in iste napake, ti menjajo telefon, če jim samo omeniš... Pa ponavad ne komplicirajo.

Ampak, on nebi rad iste znamke, ampak drugo, ker se mu je ta nekoliko zamerila...
smile-1.gif
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.534
9.222
113
Citat:
Uporabnik ovca pravi:
Če je aparat 3x na servisu zaradi ene in iste napake, ti menjajo telefon, če jim samo omeniš... Pa ponavad ne komplicirajo.

Ampak, on nebi rad iste znamke, ampak drugo, ker se mu je ta nekoliko zamerila...
smile-1.gif
Ne razumeš. Po 3x isti napaki imaš pravico UVELJAVLJAT STVARNO NAPAKO. Ena od možnosti stvarne napake (za katero se bo odločil, pa se odloči kupec) je tudi povračilo kupnine.
smirk-1.gif
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.534
9.222
113
Sorry, ampak tvoj zapis se mi je zdel bolj kot trditev, ne vprašanje
grin1.gif
 

wind

Pripravnik
17. sep 2007
293
0
16
Jaz sem imel podoben primer za HTC kupljenega na mobitelu. 3 x sem ga imel na servisu, pa vedno in ena ista napaka. To se je vleklo skoraj eno leto. Napisal sem dopis na pooblaščeni servis vendar sem bil zavrnjen, da to ne gre pod garancijo, pa se nisem dal. Pol sem napisal še en dopis poslal v vednost na mobitel ter prijava na tržni inšpektorat, ter glej ga zlomka čez teden dni me z mobitela pokličejo da moram po denar, vrnjeno sem dobil komplet gotovino. Telefon pa je bil kupljen v prosti prodaji na mobitelu.