Boeing 747 zletel s steze

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.915
1.086
113
www.adriamedia.si
Se je enako zgodilo še enemu skoraj, par metrov nad tlemi je bil go.around. Menda ful slabo označeno, da je steza v gradnji (veli X na obeh koncih).
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.271
2.267
113
Nezgrajeno letališče?
Kaj pa komunikacija z letališčem, dovoljenje za pristanek, smer, signalizacija, zemljevid letališča, ...
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.037
589
113
verjetno je vse to laufalo, ampak ker imata letališča stezo v isti smeri je lahko tu problem. verjetno nimajo radarja, da bi kontrolor videl na radarju, da nekaj ne štima. kontrolor je govoril pilotu, da ga ne vidi, ampak pilot je potrdil, da vidi letališče in da pristaja. in je, na napačnem :) verjetno so zadnji del leta leteli po vizualnih pravilih.

se dogaja tudi recimo v radarskem svetu, ker recimo letalo pristane na taxiwayu namesto na stezi etc. (ryanair,....)

se je tudi v našem okolju to dogajalo, sicer kar nekaj let nazaj, je pilot (z manjšim letalom) pristal v zagrebu namesto v mariboru, potem nedolgo nazaj je en jadralni pilot krožil nad graškim letališčem, pa javljal, da je nad mariborskim in potem pristal v grazu. to se dogaja povsod.
 

bizi

Guru
21. nov 2007
27.271
-2.012
113
Kočevska
Se zgodi.

Če je bila steza že dokončana, to ni nič hudega. Je pač še vzletel in pristal na pravem letališču.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.775
1.859
113
Da ti to uspe na letalu z vsemi možnimi modernimi pogruntavščinami, je lahko edino popolna nekompetenca OBEH članov posadke.
Kot prvo, novo letališče ni v nobeni databazi (tako tisti v letalu kot na naših, uporabniških). Tako te že sam plan leta ne pripelje tja. Kot drugo če pa kot šofer nimaš osnovne prostorske orientacije, pač nisi za tak šiht. Banana firme (posamezniki so sicer povsod) imajo precej brezveznikov, postavljenih tja po političnih vezah ali pa bivše vojaške pilote, ki imajo včasih skregane predstave o 'normalnem' letenju.
Enim je cela erekcija reči 'request visual approach', ne da se prepričajo, da dejansko pristajajo na pravo stezo/letališče. Prišparaš nič ne, tudi če gre vse po planu. Potencial za zajeb je pa tak, kot je. Vedno sta pa v cockpitu teh letal DVA. In če en zajeba, ga mora drugi na to opozoriti, po dveh neupoštevanih opozorilih prevzeti kontrole, če je pa sabotaža, pa s sekiro po ksihtu.
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.037
589
113
kriza je, ker je za njim še eno letalo iste družbe skoraj pristalo na tem letališču in je zadnji moment šlo v go around.

Tu je pomojem večplastna krivda od kontrole, posadke, šolanja, pomanjkanja navigacijskih sredstev, radarjev.... sj sam veš. swiss cheese model. tu je pač "zadnja rezina" bila zgrajena steza brez kontaminantov (ljudje, bagri, avti,....)
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Da ti to uspe na letalu z vsemi možnimi modernimi pogruntavščinami, je lahko edino popolna nekompetenca OBEH članov posadke.
Kot prvo, novo letališče ni v nobeni databazi (tako tisti v letalu kot na naših, uporabniških). Tako te že sam plan leta ne pripelje tja. Kot drugo če pa kot šofer nimaš osnovne prostorske orientacije, pač nisi za tak šiht. Banana firme (posamezniki so sicer povsod) imajo precej brezveznikov, postavljenih tja po političnih vezah ali pa bivše vojaške pilote, ki imajo včasih skregane predstave o 'normalnem' letenju.
Enim je cela erekcija reči 'request visual approach', ne da se prepričajo, da dejansko pristajajo na pravo stezo/letališče. Prišparaš nič ne, tudi če gre vse po planu. Potencial za zajeb je pa tak, kot je. Vedno sta pa v cockpitu teh letal DVA. In če en zajeba, ga mora drugi na to opozoriti, po dveh neupoštevanih opozorilih prevzeti kontrole, če je pa sabotaža, pa s sekiro po ksihtu.
OK, samo kako je potem mojstroma, če se prav spomnim sta letela iz Tajvana, uspelo vzleteti iz zaprte steze na kateri so bili bagri? Res je bil tajfun vmes. Imela sta vso navigacijo, nista pa videla, da vzletata iz vzporedne steze.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.775
1.859
113
Imamo. Primarno ne zaradi verskih razlogov ampak npr. za dostop do izvora požara na težko dostopnih mestih, npr. za stenskimi ploščami. Imamo tudi pleničke za spust z zgornjega nadstropja (višina je 9m), tobogane, zipline, raft.. vse za otroke, samo še PC s flight simulatorjem manjka.
 
  • Haha
Reactions: dejan_

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.775
1.859
113
V kolikor so vsi zasilni izhodi zgoraj (odvisno od letala, potniški ima dvoje vrat, tovornjak ena) neuporabni, lahko (v kolikor ni vamp prevelik) zbežimo skozi loputo na stropu cockpita. Za to imamo osem ročk z zavornim mehanizmom, ki jih lahko ali primemo z roko ali pa na njih pritrdimo pleničko in se spustimo skozi loputo (ali skozi vrata, v kolikor se tobogan ne napihne).

plenicka.JPG
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
v kolikor ni vamp prevelik
Hvala za pojasnilo. Glede tega pa vas nič nimajo "pod kontrolo"? Na primer poznam primer kapitanov v panamskem prekopu, kjer imajo zdravniške preglede na 6 mesecev in jih tudi malo nadzirajo glede teže. Čeprav pri različnih osebah se najbrž lahko zgodi, da ustreza teži, vamp je pa še vedno konkreten :)
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.775
1.859
113
Zdravniški so na eno leto, bunke z BMI nad 35 imajo neke dodatne zahteve zaradi rizičnih faktorjev in morajo dokazati, da lahko neovirano uporabljajo vse gadgete in komande.
Res ekstremnih vampov pa še nisem opazil. :oops1:

 
Nazadnje urejeno:

matej_

Guru
25. okt 2007
2.037
589
113
gledal en posnetek kapitana na AN-12 ko je pri pristajanju se z "volanom" prvo parkrat ruknil noter v trebuh potem pa za zadnje ravnanje oz. ko je avion vlekel na sebe, je moral potegnati trebuh notri, da je imel dovolj prostora :D