ABS in ketne

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
3
36
ena vas naprej od Jest-a
Ne vem, zakaj bi izklučeval ABS?
V kombinaciji z dobrimi zimskimi gumami (glej teste in izberi "priporočene" ali "zelo priporočene") ne sme biti težav. Seveda je treba imeti tudi malo zdrave pameti in/ali sreče, da se ne znajdeš v situaciji, kot jo je opisal prvi v tej temi.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
meni tudi ni jasno.Prav v zimskih razmerah najbolj rabis ABS predvsem da ti se avto pri zaviranju vedno ostane vodljiv.
Vsi nekakor primerjajo samo zavorne poti, ampas ABS je vgrajen predvsem zaradi vodljivosti vozila pri zaviranju.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:

meni tudi ni jasno.Prav v zimskih razmerah najbolj rabis ABS predvsem da ti se avto pri zaviranju vedno ostane vodljiv.

Vsi nekakor primerjajo samo zavorne poti, ampas ABS je vgrajen predvsem zaradi vodljivosti vozila pri zaviranju.


In stranski učinek je, da po snegu nedvoumno podaljša zavorno pot. Razen ta pametnih, ki se pri nižjih hitrostih izključijo.

In če padeš ravno v to nesrečno skupino, ki mora učinkovito reagirat v snegu, si z ABS-om na slabšem. Pa po mojih izkušnjah ni le po snegu slabši. Na zelo spolzkem cestišču mi je do sedaj enkrat ročna rešila klepanje avtomobila, potem ko sem se z ABS-om le približeval avtu, ki je šel nasproti.



PS: Upam, da ne bo sedaj spet kdo pameten, kako je ABS super duper tudi v teh primerih. Imam namreč znanca, ki je bil jako pameten o sistemu proti zdrsavanju in kako on s svojo kanto z dvokolesnim pogonom s tem sistemom 4x4 avte na snegu dol buta pri speljevanju. Potem, ko sva enrkat končno naletela na priložnost in sem pri moji kanti ta sistem izključil (tudi samo sprednji pogon) in sva malce sprobala ta njegov ultra super duper sistem je utihnil (vsaj v moji bližini). Pa je ta sistem tudi ultra super duper in v običajnih razmerah res zelo pomaga. V točno določenih zna biti pa milo rečeno rahel problemček, če ga ne moreš izključiti.



Tako da, tudi jaz pogrešam kakšno možnost izključitve ABS-a.
 
Nazadnje urejeno:

Shando

Pripravnik
21. avg 2007
287
0
16
LJ
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
In stranski učinek je, da po snegu nedvoumno podaljša zavorno pot. Razen ta pametnih, ki se pri nižjih hitrostih izključijo.
In če padeš ravno v to nesrečno skupino, ki mora učinkovito reagirat v snegu, si z ABS-om na slabšem. Pa po mojih izkušnjah ni le po snegu slabši.
Točno tako!
zmaga.gif


Dodal bi še, da ABS podaljša zavorno pot v slučaju zelo grobega asfalta - zelo dober oprijem - tudi pri večji hitrosti. Izkušnja iz prakse in kasnejše mnenje sodnega izvedenca prometne stroke: "nobena guma nima takšnega trenja kot tista ki se žge ob asfaltu!" po preprečeni hudi nesreči in odškodninskem zahtevku za nove gume.
grims-1.gif

Seveda to velja le pri blokadi vseh štirih koles in zaviranju
shocked-1.gif
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.482
816
113
Citat:
na sve ili ništa ko gume sploh niso več važne

Včasih je veljalo, da bolje zavira, če se kolesa vrtijo... recimo če ti obe levi kolesi (brez ABS) blokira, bi te moralo zasukati z levim bokom naprej.
 

Sba

Pripravnik
18. avg 2007
225
1
16
LJ
Citat:
Uporabnik Shando pravi:"nobena guma nima takšnega trenja kot tista ki se žge ob asfaltu!"
No nam je pa profesor pri fiziki razlagal da je sila lepenja večja od sile trenja ... in abs vzdržuje silo lepenja. Sicer pa ne vem koliko to drži, saj se mi zdi, da bi se ob normalnem zaviranju že ustavil, medtem ko se z abs-om kar peljem, kot da bi avto kar zdrsnil naprej (sem malo probaval).

Bi pa imel še eno vprašanje, za katerega nisem prepričan, da ga bote razumeli ... Pri mojem avtu naj bi zavore zaznale s kašno hitrostjo si jo pritisnil in temu primerno primejo ... Sedaj pa imam občutek, da če počasi zaviram in bi moral naenkrat stopt še bolj, da nebi šlo ... če bi pa med zaviranjem spustil zavoro in še enkrat stisnil, bi verjetno zgubil kak meter, 2, 3 ... Sicer se nisem kaj dost igral s tem, ker ne bi rad videl da mi kdo v rit prileti, ali pa še huje, da bi jaz komu ... Za to me zanima, če ima kdo kake izkušnje s tem.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Off topic. Za take teste ti predlagam kakšno večje prazno spolzko parkirišče. Je idealno in brez nevarnosti za tebe in ostale. Sneg je pa potem že za užitke.
evil.gif
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
3.916
816
113
Citat:

Bi pa imel še eno vprašanje, za katerega nisem prepričan, da ga bote razumeli ... Pri mojem avtu naj bi zavore zaznale s kašno hitrostjo si jo pritisnil in temu primerno primejo ... Sedaj pa imam občutek, da če počasi zaviram in bi moral naenkrat stopt še bolj, da nebi šlo ... če bi pa med zaviranjem spustil zavoro in še enkrat stisnil, bi verjetno zgubil kak meter, 2, 3 ...
Nič bat, če boš zavestno pritisnil do konca, bo zaviralo do konca.
BAS (Brake assist system) nadomesti tisti "zavestno", ker so pač raziskave pokazale, da
ko voznik nenadoma začne zavirati, ponavadi čisto na začetku zaviranja ne pritisne na bremzo do konca,
ker možgani še niso obdelali situacije in se še ne zavedajo, da se bo poterbno hitro ustavit.
V prmeru, ko voznik zelo hitro spusti gas in pritisne na bremzo, računalnik zazna
to kot nenadni premik noge. Če je ta premik trajal manj kot recimo 0,2 sekunde,
sistem to zazna kot nevarno situacijo in za tisti delček sekunde, preden možgani zahtevajo zaviranje do konca,
nadomesti voznikovo omahovanje in bremza na polno.
Ko se voznik zave, da mora pritisniti do konca, ga je sistem že prehitel in vozniku prihranil nekaj metrov zavorne poti.
 

boskosi

Fizikalc
4. sep 2007
1.423
1
38
ja ta omenjeni sistem je mene zelo presenetil ker sem pač navajen da pri višjih hitrostih že takoj bremzam 85%
13.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.936
1.096
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Shando pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
In stranski učinek je, da po snegu nedvoumno podaljša zavorno pot. Razen ta pametnih, ki se pri nižjih hitrostih izključijo.
In če padeš ravno v to nesrečno skupino, ki mora učinkovito reagirat v snegu, si z ABS-om na slabšem. Pa po mojih izkušnjah ni le po snegu slabši.
Točno tako!
zmaga.gif


Dodal bi še, da ABS podaljša zavorno pot v slučaju zelo grobega asfalta - zelo dober oprijem - tudi pri večji hitrosti. Izkušnja iz prakse in kasnejše mnenje sodnega izvedenca prometne stroke: "nobena guma nima takšnega trenja kot tista ki se žge ob asfaltu!" po preprečeni hudi nesreči in odškodninskem zahtevku za nove gume.
grims-1.gif

Seveda to velja le pri blokadi vseh štirih koles in zaviranju
shocked-1.gif
In taki so potem sodni izvedenci ... Ne moreš verjet, kaki butljem dajo tak naziv ...
 

Shando

Pripravnik
21. avg 2007
287
0
16
LJ
Citat:
Uporabnik Sba pravi:
No nam je pa profesor pri fiziki razlagal da je sila lepenja večja od sile trenja ... in abs vzdržuje silo lepenja. Sicer pa ne vem koliko to drži, saj se mi zdi, da bi se ob normalnem zaviranju že ustavil, medtem ko se z abs-om kar peljem, kot da bi avto kar zdrsnil naprej (sem malo probaval).
Profesor ima delno prav ker omenja lepenje. Vendar pozablja na to da je lepenje med vrtečim prašnim kolesom in prašnim asfaltom manjše kot direktno trenje (pre)segrete gume ki v tistem trenutku v stično točko asfalt-guma zaradi blokiranosti ne dovoljuje vstopa svežega prahu iz svojega oboda ...
wink-1.gif


Podobno je v snegu pri majhni hitrosti. Ko kolo brez ABS blokira in začne takoj dobesedno orat sneg in pride hitro do podlage. Če pa deluje ABS tega oranja ni in guma vedno podse dobiva svežo količino snega na kateri ABS le veselo RRRRRRRRRRRRRRR
evil.gif


Citat:
Uporabnik jekleni pravi:
Včasih je veljalo, da bolje zavira, če se kolesa vrtijo... recimo če ti obe levi kolesi (brez ABS) blokira, bi te moralo zasukati z levim bokom naprej.
To seveda velja in vodljivost vozila z ABSom je boljša. Jaz sem omenil ekstremno zaviranje na grobem asfaltu kjer so v trenutku blokirane vse 4 gume - malce vleče bočno ampak ne preveč ..... nehote preizkušeno na AC pri zaviranju iz 160 na 40 v dolžini 48m ..... kadilo se je kot pri F1 - dimna zavesa, črte so bile vidne še 3 leta po tem
bonk.gif

Pa še nove gume mi je potem častil - s pomočjo policije in zavarovalnice
grims-1.gif
 

Shando

Pripravnik
21. avg 2007
287
0
16
LJ
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
In taki so potem sodni izvedenci ... Ne moreš verjet, kaki butljem dajo tak naziv ...
Pozorno preberi moj prejšnji post in zraven uporabi sive celice pa potem komentiraj.
rolleyes-1.gif
 

Sba

Pripravnik
18. avg 2007
225
1
16
LJ
Ja za na sneg sem že bral, da je bolje brez ABS-a, ker naredi plug ...

Glede mojega vprašanja ... sem probal prvo počasi zavirati, nato pa še bolj pritisnil na zavoro. Ko sem bolj pritisnil, je prijel ABS, tako da zadeva deluje, kadar mora.

Hvala za odgovore!
LP
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik Shando pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
In stranski učinek je, da po snegu nedvoumno podaljša zavorno pot. Razen ta pametnih, ki se pri nižjih hitrostih izključijo.
In če padeš ravno v to nesrečno skupino, ki mora učinkovito reagirat v snegu, si z ABS-om na slabšem. Pa po mojih izkušnjah ni le po snegu slabši.
Točno tako!
zmaga.gif


Dodal bi še, da ABS podaljša zavorno pot v slučaju zelo grobega asfalta - zelo dober oprijem - tudi pri večji hitrosti. Izkušnja iz prakse in kasnejše mnenje sodnega izvedenca prometne stroke: "nobena guma nima takšnega trenja kot tista ki se žge ob asfaltu!" po preprečeni hudi nesreči in odškodninskem zahtevku za nove gume.
grims-1.gif

Seveda to velja le pri blokadi vseh štirih koles in zaviranju
shocked-1.gif

Tole nikakor ne more držati. Nisem fizik, vem pa da je to skregano z logiko. Ne vem kako vezo ima grob asfalt. Če je asfalt gladek kot šajba ali pa grob kot šmergl papir, v vsakem primeru je sila trenja gume na asflalt na določeni točki maksimalna. In tu ABS deluje najbolše, se pravi na meji zdrsa. Tako si jaz razlagam. Ker če bi veljala tvoja teorija, bi verjemi, že dobro potuhtali o sistemu ABS kot standard opreme v vsakem novem avtomoblu.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
grob asfalt ima vezo, ker je tista tocka kjer guma zdrsne precej visje.
To da pa da ima guma ki se zge najvisje trenje pa nisem ravno preprican, ker ko se zge se zaradi temperature "topi" in to podaljsuje zavorno pot.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
grob asfalt ima vezo, ker je tista tocka kjer guma zdrsne precej visje.

To je res, vendar pozabljaš, da ima tudi ABS sistem večjo zavorno silo na grobem asfaltu. Po domače: na grobem asfaltu moraš močneje pritisniti na bremzo, če hočeš doseči minimalno zavorno pot. Za to pa je pri novejših avtomobilih BAS sistem.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
6.949
1.260
113
Slabo se mi ti spoznaš na tehniko

BAS je bil narejen zato ker ljudje niso zadosti pritisnili na pedal za bremzo, bali so se namreč da ga bodo zlomili
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Tako je. Kot sem napisal. Posredno so pa dosegli tudi maksimalni zavorni učinek na vseh podlagah. Torej, kje slabo poznam tehniko?
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
ABS je sistem proti zdrsu koles, in prakticno pri normalnem bremzanju ne "deluje"