1.7 CRDi motor

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Ni nafta...sem tankal na 4 razlicnih crpalkah. In, kot sem ze omenil...pozimi mi ni niti 1x zacukalo oz zatrokiralo...torej, ene 3-4 mesece mi ni niti 1x zacukalo. To sem spremljal 2 zimi. V 2 zimah mi ni zacukalo, od pomladi do jeseni pa mi je.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.371
302
83
Avto je imel slabih 50.000km. Cukati je zacel pri 900km...oz. od novega. Tudi prijatelju je Hyundai I40 z 1.7 crdi cukal. On ga je prodal, ker je sel v tujino.
Cukal mi je samo mrzel. Ko se je ogrel, je prenehal
EGR ventil?
ta motor ima EGR direktno v sesalno cev, kot Chevrolet cruze?
dokler hladilna nima 20 stopinj, je ponavadi EGR zaprt (ne deluje) - za PSA 1.6 HDI sem 100%, ker sem to enkrat spremljal v parametrih
 

LAV-LAV

Zelenc'
8. jun 2020
15
1
3
EGR ventil?
ta motor ima EGR direktno v sesalno cev, kot Chevrolet cruze?
dokler hladilna nima 20 stopinj, je ponavadi EGR zaprt (ne deluje) - za PSA 1.6 HDI sem 100%, ker sem to enkrat spremljal v parametrih
Taj EGR su meni malo pogledali u servisu i odmah to odbacili kao mogućnost. I sve je ostalo ma tome.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.846
3.866
113
Mogoče kaj pomaga. Sem vozil dalj časa 3 hyundaie, sicer bencinarje, različni tipi motorjev in prav vsi so cukali oz. še vedno cukajo pod točno določenimi pogoji. To je klasika pri teh korejcih. Vsi cuknejo v območju kjer motor prekinja vbrizg ob lerlaufu (pri bencinarju je to med 1500-1800rpm) kadar želiš v tem območju pri izkjučenem vbrizgu pospeševat (daš malo več gasu kot 20%), najbrž računalnik pade v nekakšen death loop in nekaj časa ne ve kaj bi potem pa le odpre dovod goriva in posledica je cukanje. Pomojem eko pamet noče delat preveč bogate mešanice da slučajno nebi šlo kaj mimo ventilov in posledično je kompromis cukanje pod določenimi pogoji. Ko ugotoviš da je to normalno se ne sekiraš več, riž pač. Pa to ni samo hyundai tak, se tudi pri drugih znamkah pojavlja.

Novi t-gdi (pa na splošno t-di motorji pri vseh znamkah) samo še potencirajo cukanje. Recimo Hyundai Kona 120 cuka huje kot accent letnik 2003, oba pa cukata pod istimi pogoji (v istem zavoju na isti točki pospeševanja iz zavoja 100% cukne).
 
  • Haha
Reactions: tony in Hanzi

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.907
5.457
113
Si sure da je to posledica ECUja? Da ni CVVT sistem ki preklopi ventile tam nekje teh obratov....?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.846
3.866
113
Accent ni imel variabilnih ventilov (pa še samo 3 na valj je imel) pa je isto cukal, recimo sedaj vozim 2.0 CVVT pa isto cukne. Kot da bi vozil isti avto. CVVT sicer začne delovati višje v obratih ali se motim?

Sem skoraj prepričan da gre za zamik pri povratni zanki vbrizga v povezavi z idle managementom motorja. Ko ti recimo voziš proti ovinku in spustiš gas in padejo obrati pod določeno točko začne vbrizg delovat na idle, torej skrbi da motor ne crkne (minimalni vbrizg, deluje pomojem po "tabeli" glede na obrate in ne glede na lambdo) ... če sedaj v točki ko vbrizg preklopi na to fazo zahtevaš višjo moč (daš gas ker si ven iz ovinka) potem sistem skoči na povratno zanko ko vbrizg prilagaja dejanskemu stanju kisikovega senzorja -> zaradi delno prebogate mešanice iz idle manegmenta pa lambda vrača hipno napačno vrednost in vbrizg bencina se zmanjša kar pomeni padec moči motorja in potem rabi nekaj milisekund da odpre spet vbrizg na polno ker ugotovi da je mešanica totalno prerevna (ta cikel se lahko ponovi tudi večkrat) kar se čuti kot trokiranje/cukanje.

Napaki se izogneš tako da ne stopiš takoj preveč na gas ko si v teh obratih ali pa da šaltaš nižje da si na višjih obratih in sistem ne gre v idle management. Delno lahko tudi dodatni porabniki (klima) ali zunanje okoliščine (nizka temperatura) spremenijo način delovanja ECUja in efekt ni tako očiten oz. ga ne zaznaš.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Podobne fore so se pojavljale na PSA 2.0 HDI motorjih, ne me držat za besedo točno katera različica. Mislim da 100kw.
V glavnem, težava je (bila) v softeware-u oz. tam okoli nekaj (mogoče krmiljenje EGR-a). Praktično ne pomaga nič drugega kot remap.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Cash@ Da li ti se ikda javio novi vlasnik? Da li ze pitao za to cukanje?

Se opravičujem, sem spregledal tvoje vprašanje. Ne, novi lastnik se mi ni nič javil glede cukanja...

Bom še enkrat ponovil....Cukanje je popolnom izginilo pozno jeseni, ko so se spustile temperature in ni popolnoma nič, niti 1x zacukalo do zgodnje pomladi oz. dokler niso temp. narasle nad 13-15 st. C. Tako je bilo 2 zimi, ker sem natančno opazoval dogajanje. Cukalo mi je samo pri hladnem motorju...ko se je segrel na 90st.C je popolnoma prenehalo cukati.
Enkrat so imeli v mojem kraju predstavitev Kie in sem vprašal prodajalca, če kaj ve o tem in če se gre lahko z mano peljat z njihovim testnim Sportagom (isti motor, kot moj), ki so ga imeli tam. Avto je bil mrzel in ko sva se peljala, je njihova cukala še 1x bolj od moje, bom rekel, da je že kar malo poskakovala, ampak res malo. Prodajalec je imel oči, kot sova :oops1::oops1::oops1:, ker mu je bilo to prvič...je rekel, greva takoj nazaj, da povprašam kolege, ki so bili ravno tako tam na predstavitvi (serviserji). Ko je nekoga tam vprašal, oni ni imel pojma, o čem govoriva...zahvalil sem se mu in mu povedal, da je to to in da je najverjetneje ta napaka na vseh Sportagih...je samo kimal in ni vedel, kaj naj reče.
Na servisu sem bil 3x zaradi te napake in nikoli nič zrihtali...tako me je iritirala, da sem avto sklenil prodati.

Da ne začnem govorit o napakah na BMW-ju (prevoženih cca 60.000km) pred to KIO, ker to je sele srot od avta...
 

LAV-LAV

Zelenc'
8. jun 2020
15
1
3
Mogoče kaj pomaga. Sem vozil dalj časa 3 hyundaie, sicer bencinarje, različni tipi motorjev in prav vsi so cukali oz. še vedno cukajo pod točno določenimi pogoji. To je klasika pri teh korejcih. Vsi cuknejo v območju kjer motor prekinja vbrizg ob lerlaufu (pri bencinarju je to med 1500-1800rpm) kadar želiš v tem območju pri izkjučenem vbrizgu pospeševat (daš malo več gasu kot 20%), najbrž računalnik pade v nekakšen death loop in nekaj časa ne ve kaj bi potem pa le odpre dovod goriva in posledica je cukanje. Pomojem eko pamet noče delat preveč bogate mešanice da slučajno nebi šlo kaj mimo ventilov in posledično je kompromis cukanje pod določenimi pogoji. Ko ugotoviš da je to normalno se ne sekiraš več, riž pač. Pa to ni samo hyundai tak, se tudi pri drugih znamkah pojavlja.

Novi t-gdi (pa na splošno t-di motorji pri vseh znamkah) samo še potencirajo cukanje. Recimo Hyundai Kona 120 cuka huje kot accent letnik 2003, oba pa cukata pod istimi pogoji (v istem zavoju na isti točki pospeševanja iz zavoja 100% cukne).
Ali zašto je takosamo kada je vanjska temperatura iznad cca 13 C? Zimi toga cukanja nema. Pomislio sam da nije nekakav senzor usisa? Jer očitava visinu vanjske temperature da preda informaciju kompjuteru?
 

LAV-LAV

Zelenc'
8. jun 2020
15
1
3
Se opravičujem, sem spregledal tvoje vprašanje. Ne, novi lastnik se mi ni nič javil glede cukanja...

Bom še enkrat ponovil....Cukanje je popolnom izginilo pozno jeseni, ko so se spustile temperature in ni popolnoma nič, niti 1x zacukalo do zgodnje pomladi oz. dokler niso temp. narasle nad 13-15 st. C. Tako je bilo 2 zimi, ker sem natančno opazoval dogajanje. Cukalo mi je samo pri hladnem motorju...ko se je segrel na 90st.C je popolnoma prenehalo cukati.
Enkrat so imeli v mojem kraju predstavitev Kie in sem vprašal prodajalca, če kaj ve o tem in če se gre lahko z mano peljat z njihovim testnim Sportagom (isti motor, kot moj), ki so ga imeli tam. Avto je bil mrzel in ko sva se peljala, je njihova cukala še 1x bolj od moje, bom rekel, da je že kar malo poskakovala, ampak res malo. Prodajalec je imel oči, kot sova :oops1::oops1::oops1:, ker mu je bilo to prvič...je rekel, greva takoj nazaj, da povprašam kolege, ki so bili ravno tako tam na predstavitvi (serviserji). Ko je nekoga tam vprašal, oni ni imel pojma, o čem govoriva...zahvalil sem se mu in mu povedal, da je to to in da je najverjetneje ta napaka na vseh Sportagih...je samo kimal in ni vedel, kaj naj reče.
Na servisu sem bil 3x zaradi te napake in nikoli nič zrihtali...tako me je iritirala, da sem avto sklenil prodati.

Da ne začnem govorit o napakah na BMW-ju (prevoženih cca 60.000km) pred to KIO, ker to je sele srot od avta...
Ja mislim da to mnogi ljudi ni ne primjete.Ja sam alergičan na takve stvari kao i ti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Cash

LAV-LAV

Zelenc'
8. jun 2020
15
1
3
Accent ni imel variabilnih ventilov (pa še samo 3 na valj je imel) pa je isto cukal, recimo sedaj vozim 2.0 CVVT pa isto cukne. Kot da bi vozil isti avto. CVVT sicer začne delovati višje v obratih ali se motim?

Sem skoraj prepričan da gre za zamik pri povratni zanki vbrizga v povezavi z idle managementom motorja. Ko ti recimo voziš proti ovinku in spustiš gas in padejo obrati pod določeno točko začne vbrizg delovat na idle, torej skrbi da motor ne crkne (minimalni vbrizg, deluje pomojem po "tabeli" glede na obrate in ne glede na lambdo) ... če sedaj v točki ko vbrizg preklopi na to fazo zahtevaš višjo moč (daš gas ker si ven iz ovinka) potem sistem skoči na povratno zanko ko vbrizg prilagaja dejanskemu stanju kisikovega senzorja -> zaradi delno prebogate mešanice iz idle manegmenta pa lambda vrača hipno napačno vrednost in vbrizg bencina se zmanjša kar pomeni padec moči motorja in potem rabi nekaj milisekund da odpre spet vbrizg na polno ker ugotovi da je mešanica totalno prerevna (ta cikel se lahko ponovi tudi večkrat) kar se čuti kot trokiranje/cukanje.

Napaki se izogneš tako da ne stopiš takoj preveč na gas ko si v teh obratih ali pa da šaltaš nižje da si na višjih obratih in sistem ne gre v idle management. Delno lahko tudi dodatni porabniki (klima) ali zunanje okoliščine (nizka temperatura) spremenijo način delovanja ECUja in efekt ni tako očiten oz. ga ne zaznaš.
Ja mislim da svaki taj trzaj (cukanje) može polagano oštetiti i mjenjač i nosač motora . Jer je to veliki trzaj za takav auto i ne može biti normalno. Meni su u servisu rekli da to može raditi automatski mjenjač,ali kad je ručni ondato nije razlog.Ali zato ovo može pokvariti mjenjač.Ili griješim?