Zavore "brusijo", se zatikajo

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Sem te dni opazil, da potem ko avto en čas stoji, zadnje zavore "brusijo".
To je, ob zaviranju dajo zvok, kot da se nekaj nečesa dotika. Po tam 10 sekund uporabe zavor ozrioma par minut vožnje to neha in dela navidez ok. V tem čase tudi prijema bolj sunkovito (enkrat je eno kolo celo blokiralo, sicer na mokri cesti).
Gre za zmerno zaviranje.

Zadnja dva dni pa več ni tega za opazit.
Kaj naredit ?
Pustit ?
Servis ?
Čez nekaj tednov imam tehnični (razen če se mi spet oprosti). Naj pustim do takrat ?
Avto je Hyundai Accent GLS l.2004. (zadnje zavore so bobnaste)
 

creep

Fizikalc
19. jul 2007
1.306
50
48
42
www.lampret.net
Če gre za diske, je to normalno. Pač rahlo oksidirajo medtem, ko avto stoji. Tudi če boš pogledal diske pred vožnjo, bodo taki bolj rjavkasti.

EDIT: prepozno opazil, da imaš bobne.
bonk.gif
sorry.
 
Nazadnje urejeno:

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.367
9.800
113
kod Džej-Zija
Najbrž imaš zadnje obloge že rahlo zdelane. Če avto dlje časa stoji, je koristno, če jih najprej spet malo utečeš. Jaz to običajno počnem tako, da na prazni cesti večkrat srednje močno zategnem ročno. Torej ne, da blokira, ampak da konkretno zavira. Po tem postopku običajno stvari funkcionirajo. Če pa ti zadnje kolo blokira, moraš obvezno na servis, da ti razstavi zadnje bobne, jih očisti in po potrebi še zamenja obloge.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.156
55
48
Osrednja Slovenija
Pri bobnih se to najpogosteje dogaja, ko začnejo puščat cilindri in pride ven zavorno olje. To olje v vlažnem vremenu po domače povedano pospeši rjavenje, zato čez noč bobni zarustajo in ob prvem zaviranju ruži, blokira itd. Ko se sčistijo pa dela bp.
Skratka, najverjetneje bo treba menjat zadnja cilindra, očistit ter zamenjat pakne pa bo.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
A tistemu v bobnih se tudi reče "pakne" ?

Kok pa to stane okvirno, kar si napisal ?
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.156
55
48
Osrednja Slovenija
Malo sem pogledal in za 2004 letnik accenta (kar enega) pridejo pakne 40, cilnder pa 26€, torej oba 52. Pa še kantica zavornega olja in je material na oko 100€.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
dvomim da so cilindri zanic.
verjetno so izrabljene pakne ali pa steka zajla za rocno.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Lahko pa da ni nič. Zna bit da je sol nardila svoje in je pač ružilo.
Preverit cilindre in pakne, če je vse v redu, pač pustiš pri miru, sicer menjaš.
 

dufus

Fizikalc
13. okt 2007
1.927
60
48
Citat:
Uporabnik stein pravi:
A tistemu v bobnih se tudi reče "pakne" ?

Kok pa to stane okvirno, kar si napisal ?

kolikor vem naj bi pakne bile ravno pri bobnih, pri celjustih so ploscice..
 

sbor

Pripravnik
22. avg 2007
562
0
16
Če imaš sam priprave (dvigalko, ključ za kolo odvijačit in en 32 ključ in kakšen izvijač), potem lahko sam zadevo rešiš. Drugače zapelji k kakšnemu kolegu. Jaz imel isti problem v petek, pri zaviranju zvok kot bi ustavljal vlak. Kličem kolega pravi pripelji, potem je poročal, da se zaradi vlage prah zavornih oblog sprime in ne zapusti bobna, potem pa se melje noter. Tako da - kolo dol, odpreš kapico na sredini bobna, odvijačiš 32 vijak, vzameš boben dol, očistiš (spihaš in po možnosti še očistiš s sprejem za čiščenje zavor) in zadeva rešena.
Naj bi se pa ta prah drugače čistil skozi odprtine, če je pa prevelika vlaga, pa se veže skupaj in potem blokira.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik dufus pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
A tistemu v bobnih se tudi reče "pakne" ?

Kok pa to stane okvirno, kar si napisal ?









Pri bobnastih so zavorne celjusti in pakne, pri diskih pa celjusti in ploscice.
kolikor vem naj bi pakne bile ravno pri bobnih, pri celjustih so ploscice..
 
Nazadnje urejeno:

mtey

Pripravnik
30. nov 2007
742
0
16
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Kok pa to stane okvirno, kar si napisal ?

Pri mojem majstru, menjava obeh cilindrov, menjava oblog, brušenje bobna (al kaj je), zamenjava zavornega olja, delo: 130€.

Dost standardna zadeva pri starejših avtomobili. No, tvoj je 2004
confused-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.920
5.461
113
Citat:
Uporabnik sbor pravi:
Če imaš sam priprave (dvigalko, ključ za kolo odvijačit in en 32 ključ in kakšen izvijač), potem lahko sam zadevo rešiš. Drugače zapelji k kakšnemu kolegu. Jaz imel isti problem v petek, pri zaviranju zvok kot bi ustavljal vlak. Kličem kolega pravi pripelji, potem je poročal, da se zaradi vlage prah zavornih oblog sprime in ne zapusti bobna, potem pa se melje noter. Tako da - kolo dol, odpreš kapico na sredini bobna, odvijačiš 32 vijak, vzameš boben dol, očistiš (spihaš in po možnosti še očistiš s sprejem za čiščenje zavor) in zadeva rešena.
Naj bi se pa ta prah drugače čistil skozi odprtine, če je pa prevelika vlaga, pa se veže skupaj in potem blokira.


Pa u merkur pejt po kak abciger.....ker po 9ih letih maš v bobnu že rob in bobna neboš tko lepo na roko dol dubu!
 

asko

Fizikalc
22. jul 2007
2.565
3
38
Imel podobno težave, s tem da se zadeva tudi med vožnjo ni kaj dosti umirila in je kar ružilo pb zaviranju. Sem šel na servis, potrebna menjava zavornih oblog. Tošelček bil spet ze vesel
crazy1.gif