Zaskočeni varnostni pasovi po trku

arsilan66

Zelenc'
17. feb 2010
8
2
1
Maribor
Z Opel Vivarom smo imeli prometno. Nič hujšega, le pločevina. Sta se pa sprožila airbaga. V avtu sta bila le voznik in sovoznik, ki sta bila pripeta. Avto smo popravili, težava pa je, da so se zaskočili vsi ostali varnostni pasovi v avtu, ki med nesrečo niso bili zapeti. Ne da se jih več potegniti ven..... Se da to kako rešiti?

Bojan
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.437
859
113
Z Opel Vivarom smo imeli prometno. Nič hujšega, le pločevina. Sta se pa sprožila airbaga. V avtu sta bila le voznik in sovoznik, ki sta bila pripeta. Avto smo popravili, težava pa je, da so se zaskočili vsi ostali varnostni pasovi v avtu, ki med nesrečo niso bili zapeti. Ne da se jih več potegniti ven..... Se da to kako rešiti?

Bojan
Lahko kupis nove, ali pa jih das obnoviti…
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Najprej: avto verjetno ni imel kaska?

Če prav razumem zaskočeni pomeni, da se pasu ne da več vštekati v kos z rdečim gumbom, na katerem je v starih avtih (danes ne več, ker šparajo) pisalo PRESS?

Ta gumb je del sestava s pirotehničnim zategovalnikom, ki se je verjetno sprožil ob trku, tudi če pas ni bil pripet. (Pred 30imi leti se gumb ni zaskočil, se je pa ta kos po višini skrčil za dobrih 5 cm.)

Zamenjati je treba vse te spodnje sklope varnostnega pasu, in, vsaj bilo bi modro, da tudi oba sprednja varnostna pasova.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.326
5.845
113
pri taščici
Najprej: avto verjetno ni imel kaska?

Če prav razumem zaskočeni pomeni, da se pasu ne da več vštekati v kos z rdečim gumbom, na katerem je v starih avtih (danes ne več, ker šparajo) pisalo PRESS?

Ta gumb je del sestava s pirotehničnim zategovalnikom, ki se je verjetno sprožil ob trku, tudi če pas ni bil pripet. (Pred 30imi leti se gumb ni zaskočil, se je pa ta kos po višini skrčil za dobrih 5 cm.)

Zamenjati je treba vse te spodnje sklope varnostnega pasu, in, vsaj bilo bi modro, da tudi oba sprednja varnostna pasova.
Ce jaz prav berem konec objave, on ne more pasu niti iz navijalca ven potegnit.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in tony

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
U, mater :bonk:To bo pa še precej dražje :oops1:

Potem pa drži, kar je rekel masevc: gotovo so se že našli mojstri, ki to obnavljajo, ker je strošek kpl novega pasu pač precej velik... Pojma nimam, kaj takšen poseg vse obsega, če pa navijalec kakorkoli sodeluje pri zategovanju pasu ob trku (ali pa če pri tej zaskočitvi navijalca pride do poškodbe traku pasu), se sam teh popravil ne bi šel... Varnostni sklopi morajo delovati 100%...
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.437
859
113
U, mater :bonk:To bo pa še precej dražje :oops1:

Potem pa drži, kar je rekel masevc: gotovo so se že našli mojstri, ki to obnavljajo, ker je strošek kpl novega pasu pač precej velik... Pojma nimam, kaj takšen poseg vse obsega, če pa navijalec kakorkoli sodeluje pri zategovanju pasu ob trku (ali pa če pri tej zaskočitvi navijalca pride do poškodbe traku pasu), se sam teh popravil ne bi šel... Varnostni sklopi morajo delovati 100%...
obstaja par tipov zategovalnikov pasov. Ce so notri pirotehnicni se ob trku aktivirajo in pas se ne navija vec.
Mojstri ti obnovijo-menjajo pirotehnicne vlozke in pas deluje normalno.

mislim pa, da tega ne obnavljajo pri nas ampak v tujini (ceska?). Obnova je ranga nekajkrat cenejsa kot novi pasovi.
 

KrNeki99

Pripravnik
3. sep 2007
874
19
18
Ljubljana
Ce zelis samo sprostiti pasove. Odmontiras spodnji navijalni del. Okoli je zelezna cev v katero pirotehnika porine jeklene kuglice ki zavrtijo os pasu. Cev zarezes v dolzini debeline tako da kuglice lahko popadajo ven. Pas "deluje" ponovno.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.291
2.273
113
Tak varnostni sistem, kot je varnostni pas, greste obnavljat?
Kaj pa 'trak'? Je po takem vse v redu z njim?
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

pek007

Majstr
8. maj 2007
1.144
329
83
38
Kot celada za motor... K jo enkrat ob tla vrzes... Je baje konec z njo... Lahko pa tud ne... Enako verjetno s tem...

Iz izkusenj, celada mi je padla 2x z visine na tla, pa je nisem menjal... Ko sem nasel srno, je ostala skupaj... Verjetno za vozit bi se bla... Sam sem se odlocu, da jo zamenjam... Za 200 euru, pa da lahko v miru spet najdem srno... Ne vem, vsak se odloci sam...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Samo, če ima avto že senzorje pripetosti pasov za vse sedeže zakaj potem zategne pasove, ki niso bili uporabljeni ali pripeti.
a) ker lahko
b) ker bodo tako več zaslužili, ko se bo avto popravljal
c) za vsak primer, ker je tako bolj varno (vedno obstaja možnost, da senzor ne deluje pravilno...)
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.297
2.392
113
še v SLO - ampak komaj
Ne gre za “ugotavljanje”, ampak izključitev rizika, da je senzor crknil in in trku dejanj kdo sedi.
Zamisli si, kaj vse bi se pisalo, da kdo sedi in umre, ker pas ni zategnilo.
 

NoFear85

Fizikalc
13. jan 2017
191
58
28
ker pri takih zadevah ni časa in prostora za ugotavljanje ali je kdo zapet ali ni in morebitne napake v elektroniki. Pač zategne vse pasove, da je za zihr.
Samo kaj ni to samo tisti ”aktivni” zategovalnik? ce je nekdo zapet, bo pas ze sam opravil svoje, ce ni, mu tudi tisti dodatni ne koristi nic. Torej, da bi samo iz preventive in zmanjsanja rizika deloval zategovalnik, dvomim.
Varnostni pas ima ze sam po sebi vgrajen zategovalnik, dodatni aktivni pa je na principu nekega aktivatorja, ko “iznici” raztezek pasa in ”potegne” potnika na sedez.
 

arsilan66

Zelenc'
17. feb 2010
8
2
1
Maribor
Hvala za zelo aktivno debato. Ker očitno nekateri niso dobro razumeli ponavlam in dodajam:

V avtu sta bila le voznik in sovoznik, ki sta bila pripeta.Ostali pasovi so bili sproščeni in niso bili vtaknjeni v vtikače. Avto smo popravili, težava pa je, da so se zaskočili vsi ostali varnostni pasovi v avtu, ki med nesrečo niso bili zapeti. Ne da se jih več potegniti ven..... Se da to kako rešiti?

Očitno to ni tako enostavno. En pas sem odmontiral in ga poskušal popraviti po navodilih z youtuba pa seveda ne gre. Kar se tiče "obnove", sploh na Češkem, sem malo skeptičen.... Pa ne ker ne bi zaupal Čehom ampak ker so daleč in je verjetno težko najti pravega mojstra. Novi pasovi so blazno dragi. cca 200 eur vsak, avto pa je star 15 let. Najenostavneje bo kupiti pasove na avtomobilskem odpadu in sem v procesu iskanja le teh.

Bojan
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi in sad