''Vzdrževanje'' Li-Ion baterij

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.042
4.049
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
** problem li tehnologije v packih je tudi balansiranje celic, dejansko so razlike med posameznimi celicami lahko minimalne ampak se tekom staranja začenjo povečevat. Recimo če iz tovarne pride ene celica ki ima kapaciteto 99% ostalih se bo ta 1% razlike tekom staranja povečal in bo lahko relativno hitro narasel na 10%, bolj kot se povečuje razlika večja je obremenitev te celice in dobimo "dead loop". Ko ena celica pade iz syca imamo mrtev oz. vsaj delno onesposobljen pack.

To velja za vse kemije baterij, ne le LiXX. Tako za Pb, NiCD, NiMH.

Rešitev za ta problem so aktivni balanserji, ki med delovanjem baterije stalno prenaša 'odvečno' napetost iz bolj napolnjenih celic na celice z nižjo napetostjo.

Neuravnovešenost napetosti celic ni nujno samo posledica padca kapacitet posameznih celic, ampak tudi različnih temperatur znotraj packa Celice z višjo temperaturo imajo višjo notranjo upornost, kar pomeni, da če so vezane zaporedno in posledično iz vseh celic vlečemo enak tok, bodo tiste, z višjo notranjo upornostji hitreje izpraznjene kot tiste, z nižjo.
In ker se tistim celicam, ki so bolj segrete, notranja upornost še dodatno povečuje, se začnejo še hiitreje segrevati, se hitrost v razliki temperatur s časom in obremenitvijo samo še povečuje.

In to se lahko zgodi hitro v packu celic, ki ni enakomerno hlajen ali sploh nehlajen. Celice v sredini packa bodo imele višje temperature kot tiste na robu pack-a.
Zato ne neham povdarjati pomembnost kvalitetnega BMS-a v kombinaciji s thermal managementom oz. primernim hlajenjem baterijskega sklopa.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.377
236
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
heh, namesto oljnih rok in ur preživetih "pod avtomobilom", se bo zdaj v gostilnah menilo kako je en ciklal baterijo med 30 in 70% ter mu zato po 100k še vedno avto naredi 500km z enim polnjenjem
hysterical-1.gif
.
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.653
148
63
@mtl, tukaj imaš direkten odgovor na tvoje vprašanje:
http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

Toliko te tudi poznam, da vem, da znaš Angleščino, zato ni potrebnih pojasnil. Itak si že dobil večino informacij.
Hec je tudi, da mora biti baterija za dolgo življenjsko dobo, čim hladnejša, ne samo med polnjenjem.

Recimo za baterijo prenosnika je najbolje, da je napolnjena na 40% in spravljena v hladilniku, kadar se je ne potrebuje.