Vzdrževalec / polnilec akumulatorja

tony

Guru
23. jul 2007
10.468
1.769
113
Ne možeš ti to njemu on ti je banderaš. :bonk:On je katro s 6V štromom vozil brez akumulatorja, ko tebe še na svetu ni bilo :fredi:
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.468
1.769
113
A hrošču loh odklopiš aku?
12voltnemu
Saj se da vozit tudi brez glave, le da ne prideš... daleč.

Še enkrat, ker forum berejo tudi otroci, ki bi v avte, ki so jih naredili, ko je bil Kavčič še zvezda socializma, nalivali svinec, ker se jim zdi to kul: ne odklapljajte akumulatorja pri prižganem motorju, ker boste sfukali avto.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Robert in jendomen

jezek

Guru
24. jul 2008
4.626
1.991
113
Sploh ne gre za to. Zacelo se je, ko je en brihtol napisal, da ce odstranis aku ne dela NIČ ker tokokorog ni sklenjen...ker pač ne loči serijske in paralelne vezave....
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.468
1.769
113
Cela razprava je čisto mimo. Nehajmo futrati trola, ki se nam nekje reži ko pečen maček.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.600
4.424
113
Smeha polna kapa ... pametni pa isti kot običajno. :D

Akumulator je nujen za normalno delovanje alternatorja, ker deluje kot stabilizator napetosti. Noben se ne bo vozil brez akumulatorja, vsaj ne z nekim "sodobnim" vozilom (pustimo oldtimerje).

To, da je nenaden odklop kleme z akumulatorja (med delovanjem motorja; v tem primeru je šlo za traktor, kar pa ni bistveno) skuril porabnike, je pa povsem normalen pojav. Prišlo je namreč do nenadne, hipne razbremenitve alternatorja - zaradi induktivnosti rotorskega navitja regulator ne more v hipu zmanjšati vzbujanja, akumulatorja (spomnimo: je tudi stabilizator napetosti) pa v tokokrogu ni več - rezultat: napetost gre v "višave". To, da je ali je regulator ločen, ali del alternatorja, nima popolnoma nobene veze.

Source: trust me bro (20+ let izkušenj v avtoelektriki, magisterij na FE) ... ker je zgoraj nekdo omenjal polpismenost, pa neke knjižice :valjamse:

To da je regler ločen ali ne je dejansko tehnično vseeno, to ti dam prav, sem mogoče dvomljivo napisal. Novejši traktorji, ki imajo tudi že kaj elektronike oz. elektrike, imajo alternatorje podobne avtomobilskim (oz. kamionarskim) kjer je vse skupaj zapakirano v eno enoto. Zato ločen regler (ki ni samo regler, ampak tudi diodna plošča da se ne bomo sedaj lovili po besedah) predstavlja nekaj "starega".

Če na takem traktorju ki ima 33A alternator (torpedo, imt, ?) odleti regler, tega ne boš opazil in akumulator (ki je precej velik, ker pač starter dizla vseeno rabi nek dokaj visok tok) deluje kot stabilizator. Če akumulatorja ni, regler vseeno deluje, ker ne boš verjel vsebuje kondenzator in upor, ki sta tam namenjena stabilizaciji napetosti*.

In pri teh traktorjih je velikokrat problem da regler "prebija", kar jasno noben ne opazi in dokler enkrat akumulatorja ni, ker je napetost v okviru "vzdržne".

* ne boš verjel ampak traktorji iz ere socializma so namenjeni delovanju brez akumulatorja, ker svinec je bil drag in "kurbl" na polento je bil zastonj. Tu ti doktorat EF ne pomaga, bi moral študirat kaj na FDV da bi razumel neke druge čase.

** tako na pamet vem za vsaj dva olditimer avta ki lahko delata brez akumulatorja in imata v gepacku ročko za zagon, en je spaček (ciroen 2CV) ki sicer po spominu ima dinamo (celo na 6V?), drug je pa landrover ki pa 100% ima alternator z "lastnim vzbujanjem"
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
6.675
4.600
113
Smeha polna kapa ... pametni pa isti kot običajno. :D

Akumulator je nujen za normalno delovanje alternatorja, ker deluje kot stabilizator napetosti. Noben se ne bo vozil brez akumulatorja, vsaj ne z nekim "sodobnim" vozilom (pustimo oldtimerje).

To, da je nenaden odklop kleme z akumulatorja (med delovanjem motorja; v tem primeru je šlo za traktor, kar pa ni bistveno) skuril porabnike, je pa povsem normalen pojav. Prišlo je namreč do nenadne, hipne razbremenitve alternatorja - zaradi induktivnosti rotorskega navitja regulator ne more v hipu zmanjšati vzbujanja, akumulatorja (spomnimo: je tudi stabilizator napetosti) pa v tokokrogu ni več - rezultat: napetost gre v "višave". To, da je ali je regulator ločen, ali del alternatorja, nima popolnoma nobene veze.

Source: trust me bro (20+ let izkušenj v avtoelektriki, magisterij na FE) ... ker je zgoraj nekdo omenjal polpismenost, pa neke knjižice :valjamse:
Odlično opisano, hvala.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Robert

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
43.394
5.143
113
Še enkrat, ker forum berejo tudi otroci, ki bi v avte, ki so jih naredili, ko je bil Kavčič še zvezda socializma, nalivali svinec, ker se jim zdi to kul

Če avto to rabi zaradi konstrukcije sedeža ventila.....potem je to rabil leta 1960.....ali pa rabi leta 2037.....

Kaj te je prepričalo da z današnjim bencinom pa kar na 1x ne rabi več mazanja sedeža ventila?
 

janko

Fizikalc
12. nov 2007
183
26
28
Sploh ne gre za to. Zacelo se je, ko je en brihtol napisal, da ce odstranis aku ne dela NIČ ker tokokorog ni sklenjen...ker pač ne loči serijske in paralelne vezave....
jezek, lepo sem napisal, da brez akumulatorja ne bo šlo, ker si me pa izzival, sem ti napisal da probaj sam na svojem avtu. Ne moreš , ali ne znaš odklopit akuja. V Googla napiši alternator, da boš vsaj sliko videl in vedel, o čem se pogovarjamo.
Sploh ne gre za to. Zacelo se je, ko je en brihtol napisal, da ce odstranis aku ne dela NIČ ker tokokorog ni sklenjen...ker pač ne loči serijske in paralelne vezave....
 

Mirko

Fizikalc
24. jul 2007
1.085
97
48
No, kakrkoli. Jest sem kot otrok videl, da so pegleznu (Polski Fiat 126P za nepoučene) med delovanjem motorja odšrafual akumulator in ga dali v drug avto pa je čist normalno laufal. Če prav vem so mele peglice dinamo (za fičota vem da jo je imel).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Utisevalec in tony

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.600
4.424
113
Fičo (zastava) 750 je imel alternator. Vem ker nam je crknil in sva šla s fotrom z vlakom v IT po "novega". Pa vezan je bil na glavni (edini) jermen in si moral pazit katerega kupiš, ker če si napačnega je imel premalo/preveč obratov in si ga hitro skuril. Pa nikoli ne bom pozabil da je bil iz IT "magneti marelli" in je imel fićak avtomatično 3 konje več! :fredi:
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.600
4.424
113
Trdil ne bom ker se ne spoznam na jugo oldtimerje, ampak kasnejši fičoti zagotovo niso bili na dinamo! ;)

Pa ker si z naših koncev ti je najbrž znano da so proizvode "iskra avtoelektrika" ki so bili sestavi deli alternatorjev v zastavi pa tudi imt/torpedo/štore/... delali (tudi) v naših krajih.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.600
4.424
113

ELEKTRICNA INSTALACIJA
Napon
Akumulatol", kapacitet (pr i
praznjeju od 20h)
List 11 /25
3,5SX12"
145SR-12"
. (1,20) 1,18
. (1,60) 1,57
12 V
34Ah -
Alternator: ISKRA (sa elektronskim regulatorom napo·
nal. tip AEC 0101 - 14 V - 28A

Elektropokretac, tip:
- AZD 3503 (12V - 0-6KWl ISKRA
- AZD 0101 (12V - 0,6 KS) ISKRA
- E 76 - 05 / 12S
Razvodnik paljenja, tip
Svecice, tip:
- za Z.750 LE
- za Z.750 SE
- za Z.850
TEzlNE
RPS - 6,2
BOSNA F70
BOSNA F65p
BOSNA FE80 iii
S 240 L2
 

Robert

Guru
21. jul 2007
2.706
542
113
Tolmin
V petek je bilo 45 let odkar so zamenjali modele LC za LE in od takrat imajo alternatorje ;)

OSNOVNE RAZLIKE VERZIJA Z-750 LE i Z-750 SE U ODNOSU NA VERZIJE Z-750 LC i Z-750 SC
- Umesto dinama ugraouje se alternator, tip AEC 0101·14V-28A, sa elektronskim regulatorom napona.
- Novi tip elektropokretaca sa oznakom AZD 3503 12V - 0,6 KW.

BDW: Veliko večino teh sestavnih delov se je delalo in obdelovalo v "naših grapah" in še kakšnega se napravi za malo-serije rezervnih delov.
Včasih mi je kar v čast, ko popravim (usposobim) kakšno orodje za izdelavo rezervnih delov za oldtimerje , ki se jih še komaj spominjamo.
Recimo VW Hrošč 1954 naprej, Ferrari Testarossa, pa kakšni stari motorji :p
 
  • Všeč mi je
Reactions: Mirko in Utisevalec