VW Golf 1, ventilator za hladilnik se ne vrti...

Blastx

Zelenc'
17. sep 2008
22
0
1
Moj brat ima tezavo, katero je opazil sele danes.
Med vožnjo je zasvetila lučka, da se pregreva mašina. In stara elektronika je mela prav, saj se mu je puščala hladilna tekočina spodaj pri motorju. Stvar sva odpravila in zamenjala gumjasto cev. Ampak potem ko sva ponovno zagnala motor in opazila da ventilator na hladilniku ne dela. Elektro motor je vrezhiben, ker sem preveril če dela z dodatnim žicam na akumulator. Črpalka tudi dela saj čutim vodni pritisk v loncu za dolivanje hladilne tekočine, samo ventilator se pa ne obrne, ker ni elektrike v tistih dveh žicah ki peljeta do el. motorja ventiatorja. Če zna kdo pomagat prosim za nasvet, drugače grem do mehanika čez vikend.
Glede na to da je Golf1 dizel stara mašina ali je kaj možnosti da se je prvo ustavil ventilator in drugo je zaradi pritiska počila cev.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
kako sta pa ugotovila da ventilator ne dela?
Avto je treba pustit da laufa na mestu da se mu temperatura toliko dvigne da termostikalo vklopi ventilator.Ce sta naredila tako in se ventilator ni vklopil je zanic termostikao ki ne vklopi ventilatorja ali pa ni toka do stikala.
 

Blastx

Zelenc'
17. sep 2008
22
0
1
5min sva imela mašino v prostem teku, termometer je kazal od prve sekunde na polno pa še lučka je svetila, da se mašina pregreva. Ko sem potipal še v posodo za vlivanje je bilo res vrela voda. Kje pa je termo stikalo, ali jni povezan z termometeom na armaturi?
 
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Termostikalo jeprivito spodaj v hladilniku k njemu greta dve malo debelejsi zici.Z lucko v armaturki poa je povezano termostikalo ki je tam v prirobnici pri glavi motorja in ima samo eno manjso zicko in je samo za prikaz temperature, tisto spodaj pa vklapla ventilator.
 
Nazadnje urejeno:

zomirp

Fizikalc
20. maj 2008
2.993
0
36
Lj - Vič
Lahko je termo stikalo (kot že omenjeno) ali pa termostat (v glavnem je tako, da ko se pokvari ostane odprt in je motor preveč hladen, lahko pa ostane preveč zaprt - pregrevanje). Strošek je za oboje zanemarljiv - čeprav glede na vrednost avta niti ne.
Oboje je zelo enostavno zamenjati. Če pa se je ob pregretju skrivila glava, se lahko zgodi, da bo motor kompresijo "šibal" v hladilni sistem in tako pokajo cevi oz. hladilnik.
 

Blastx

Zelenc'
17. sep 2008
22
0
1
Kontakte merilca in stikala sem preveril in vsi lepo ležijo v kabelskem konektorčku, tako da to ni. Vidim pa da se da oba lepo odšraufat. Tako da se danes bom oglasil v trgovini za avto dele kjer mi bo verjetno prodajalec znal pomagat. Seveda bom sam odšraufal te 2 merilca in nesel tja na preglede.Upam da me ne bodo obrali za 20€, kot dandanes računajo za zamenjavo navadne žarnice.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.861
3.889
113
Če si lastiš kakšen voltmeter lahko preveriš tudi sam .. na termostikalo prikjučiš voltmeter na izhod in gledaš če ga pri določeni temperaturi preklopi (dobiš napetost). Če se to ne zgodi je verjetno krivo stikalo ...

Sicer pa če se ti zdi strošek menjave termostikala previsok (oz karkoli drugega), potem enostavno veži ventilator na stalno linijo in bo vedno v pogonu. Avto se ne bo pregreval .. če termostat deluje pravilno (odpira zapira vodo) pa tudi ne bo (pre)hladen edino temperaturne špice bodo malo večje (ampak pri atko starem avtu to skorajda nima pomena).
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
direktno vezavo ventilatorja odsvetujem, kot prvo bo sel ventilator hitro po gobe kot drugo je velik porabnik toka, prevec ohlaja kiler....
 

Blastx

Zelenc'
17. sep 2008
22
0
1
Sedajle sem premeril pa je na obeh stikalih 12v napetost. tako da bi moralo delovati, samo na žicah ki sta priklopleni na ventilator ni toka. Če bi imel servisni kanal bi šel takoj pogledat, pa ga nimam. Zato ga peljem sedajle k lokalnemu mehaniku, da prečekira.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Tale Golfov motor je precej obcutljiv ce iz njega spustis vodo, ker ponavadi v ceveh ostane zracni cep in voda ne krozi zato se pregreva.Po tem da sta menjala cev sklepam da sta spustila ven vodo in lahko vzrok tici v tem.Pusti avto laufat na mestu in ko je zelo vroc potipaj kako je topel hladilnik, ker ce ti voda ne krozi se ti avto ze skoraj pregreva kiler pa je zgoraj vroc spodaj pa skoraj mrzel in zaradi tega ne vklopi ventilatorja.Ce je pa kiler tudi spodaj zelo vroc pa je zanic termostikalo.Je pa poseben postopek za nalivanje tekocine v motor ce se sam ne odzraci.Je pa zelo pogosto pri tem motorju da se noce odzracit.
 

Blastx

Zelenc'
17. sep 2008
22
0
1
Ja vodo sva spustila ven, ter zamenjala cev. ta zračni žep je bil pa ene pol litra, ki sva ga dolila

Zdaj pa dobra novica, mehanik je našel napako in popravil. Namreč šlo je za porjavele kontakte čeveljčkov čisto spredaj v notranjosti pokrova pred odbijačem (40cm pod levim žarometom). Počistil je kontakte z WD40 jih malo zbrusil pa dela.
kot on pravi je to kar pogosta napaka pri Golf 1 in 2. Avto spet dela tip top. in upam da bo brez težav čez leto dni dočakal status starodobnika.

Hvala vsem, da smo dočakali rešitev.