Uber aka Taxi...

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.498
4.388
113
Pa sej tole itak ni namenjeno "domačinom". So samo en konkurenčen ponudnik obstoječih dispatch centrov. In slednji bodo na izgubi kar so lahko, ne taksisti. Kdor se veliko vozi s taxijem ima par privat številk taksistov in denar na roke, sej se ve kako se dela. Uber pri nas bo pobiral tujce, ki so ga navajeni in bodo bili isto nategnjeni kot do sedaj, to ni nobena skrivnost.

Če bi država hotela regulacijo bi uvedli določene spremembe. Pri nas je fora da imamo od vedno "uber" taksije, tega se sploh ne zavedamo. Skratka Uber ne more bit konkurenčen če že sedaj vsi taksisti 80% fur naredijo na črno, ker je po zakonodaji dovoljeno da dokler nimaš na strehi (magnetne) table nisi taksi in izvajaš "prevoz za lastne potrebe" (voziš potnike na črno pa ti noben ne more nič, taksimeter je samo bedarija).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Rekreacija

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.866
8.315
113
Pa sej tole itak ni namenjeno "domačinom". So samo en konkurenčen ponudnik obstoječih dispatch centrov. In slednji bodo na izgubi kar so lahko, ne taksisti. Kdor se veliko vozi s taxijem ima par privat številk taksistov in denar na roke, sej se ve kako se dela. Uber pri nas bo pobiral tujce, ki so ga navajeni in bodo bili isto nategnjeni kot do sedaj, to ni nobena skrivnost.

Če bi država hotela regulacijo bi uvedli določene spremembe. Pri nas je fora da imamo od vedno "uber" taksije, tega se sploh ne zavedamo. Skratka Uber ne more bit konkurenčen če že sedaj vsi taksisti 80% fur naredijo na črno, ker je po zakonodaji dovoljeno da dokler nimaš na strehi (magnetne) table nisi taksi in izvajaš "prevoz za lastne potrebe" (voziš potnike na črno pa ti noben ne more nič, taksimeter je samo bedarija).
Spet si napisal sestavek o temi o kateri pojma nimas.

Kaj je fura na crno? Fura od katere ne odvedes davka in se ne steje v promet. Komot mas tablo na strehi in nalepke na boku. Samo v davcno blagajno ne vneses zneska s taksimetra. In je na crno. Ne obstaja taksist v LJ ki bi tablo snemal ker so preleni da bi iz avta stopili. In ce table ni na avtu te nihce ne bo koristil. Lahko pa ti alterju dokazes svojo teorijo in se en mesec po ljubljani v avtu brez oznak vozis pa nam sporoci kok si naredil.

Je pa ta ena tvojih boljsih, to ti je treba priznat. Pricakujem naslednjo o poslu z napihovanjem balonov kjer ne potrebujes balonov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Vojnik

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.498
4.388
113
Govorim o temu da PRAVA taxi služba kupi/najame taksije in zaposli šoferje, taksi je vedno taksi in se ga ne uporablja za nič drugega. Taka taksi služba ima svoj dispatch in interno določa plače šoferjem in ostalo.

Uber sistem je da ti voziš s svojim osebnim vozilom ko imaš čas za nek dodaten dohodek. Uber ti je posrednik strank in pobere svoj delež.

Taksi skužbe v sloveniji so pa bolj podobne sistemu uberja. Avti so od šoferjev, šoferji so pa s.p. Ko neha vozit taksi gre v vrtec po otroka in z ženo na morje, in to v istem vozilu v katerem je prej prevažal komercialno potnike. In to je čisto legalno, ker zahteva kdaj je taksi in kdaj ni je samo v tabli na strehi in prižgan taksimeter. Dispatchj centri lahko zagotavljajo taksistu pozive, ni pa nujno (taksistu je v interesu da jih ima čimmanj in čimveč lastnega prometa, ker mora vsakega plačat -> konec meseca dobi račun za te pozive).

In dober taksist ima svoj nabor strank, ki jih vozi brez table z denarjem na roke. Seveda lahko vozi s tablo pa nima prižganega taksimetra, samo to bi (če bi bil interes) lahko nadzirali organi pregona oz. mestne oblasti ki dajejo tem ljudem licence. Tanovi taksimetri imajo ponavadi že GPS sledenje ipd. in bi se BP dalo preverjat poti z dejanskimi zaslužki oz. na terenu ugotavljat vožnje na črno. Seveda to pri nas ni urejeno, zato pa je balkan in Uber ne bo nič od tega popravil. Ja?
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.866
8.315
113
Govorim o temu da PRAVA taxi služba kupi/najame taksije in zaposli šoferje, taksi je vedno taksi in se ga ne uporablja za nič drugega. Taka taksi služba ima svoj dispatch in interno določa plače šoferjem in ostalo.

Uber sistem je da ti voziš s svojim osebnim vozilom ko imaš čas za nek dodaten dohodek. Uber ti je posrednik strank in pobere svoj delež.

Taksi skužbe v sloveniji so pa bolj podobne sistemu uberja. Avti so od šoferjev, šoferji so pa s.p. Ko neha vozit taksi gre v vrtec po otroka in z ženo na morje, in to v istem vozilu v katerem je prej prevažal komercialno potnike. In to je čisto legalno, ker zahteva kdaj je taksi in kdaj ni je samo v tabli na strehi in prižgan taksimeter. Dispatchj centri lahko zagotavljajo taksistu pozive, ni pa nujno (taksistu je v interesu da jih ima čimmanj in čimveč lastnega prometa, ker mora vsakega plačat -> konec meseca dobi račun za te pozive).

In dober taksist ima svoj nabor strank, ki jih vozi brez table z denarjem na roke. Seveda lahko vozi s tablo pa nima prižganega taksimetra, samo to bi (če bi bil interes) lahko nadzirali organi pregona oz. mestne oblasti ki dajejo tem ljudem licence. Tanovi taksimetri imajo ponavadi že GPS sledenje ipd. in bi se BP dalo preverjat poti z dejanskimi zaslužki oz. na terenu ugotavljat vožnje na črno. Seveda to pri nas ni urejeno, zato pa je balkan in Uber ne bo nič od tega popravil. Ja?
Ne. Ker si spet kot dejstva naklofal par lastnih domnev ali idej ki seveda z realnostjo nimajo nobene veze.

- taximetri nimajo vgrajenega GPS. V sloveniji se najvec uporablja naslednje taximetre: hale4, hale6, tudzman in turk. Ne noben nima GPS. Centrala oz server vidi pozicijo avta cez gos od telefona na katerem je aplikacija preko katere dobi taxi pozive.

dispatch centrom se placuje pavsalne dajatve in to nikakot ni povezano s stevilom posredovanih strank. Je bilo pri cammeu pa je - propadel. Te zanimajo cene?
Metro: 230 z ddv/mes
City: 230 z ddv/mes
Zmajcki: 280 z ddv/mes
Wizi: ne vem - lahko da racuna po posredovanju ker je to ex cammeo, grejo pa itak po isti poti.

lastne stranke ti v mestu ljubljana ne koristijo dokler imas dovolj pozivov preko centrale. Po lastno stranko se moras peljati na drug konec mesta, centrala te poslje 2 km stran po stranko. Lastne stranke obicajno pricakujejo popuste.

Po tvojem sistemu so razmisljali v cammeu. Problem je bil identicen kot tvoj post - posla s taxiji so se lotili ljudje ki ene ure niso oddelali kot taxist, verjeli v neke utopicne ideje in zadeve je logicno propadla. Vmes so se malce se lagali zaposlenim, vodja voznikov pa je bil clovek ki….nikoli ni vozil taxija.

tko da drugic zacni svoj post z: “v mojem magicnem la-la landu taxiji delujejo tako…”

Cene taxi vozenj v sloveniji so tako nizke, da je matematicno nemogoce da bi kupil avte, zaposlil voznike in uposteval delovnopravno zakonodajo ter pozitivno posloval. To je resnicni problem in s tem bi se morala politika ukvarjat ne pa z ubrom.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.498
4.388
113
Kako deluje taxi v lj in še kje na balkanu vem vsaj enako kot ti verjemi, že 20 let nazaj sem delal na aplikaciji za dodeljavanje pozivov, pa na telematiki GPSja preko radijskih postaj (ne boš verjel, včasih ko ni bilo telefonov je osnova za dispatch bila radijska postaja). Že takrat je večina taksimetrov omogočala povezavo z GPS oz. z napravo za zajem telemetrije, v bolj razvit trgih so to s pridom uporabljali.

Glede obračunavanja po pavšalu ni tako preprosto kot ti praviš. Pavšal je eno, plačilo na poziv pa drugo. Včasih je to bilo pomembno, ker so ti za pavšali dali radijsko postajo in si imel dekoder, ki je omogočal poslušanje kanala na dispatchu. Skratka ko si imel dostop do kanala si dejansko lahko pobiral karkoli je centrala objavila, zato se je dajalo nek pavšal samo za "novice", saj se ni dalo enoznačno ugotovit kdo je poziv dejansko prevzel. Odkar smo malo bolj sodobni na ITju se pa plačuje po dodeljenem pozivu, pozive pa se razvršča delno samodejno glede na lokacijo naročnika in lokacijo taksijev. Glede na to da smo 15 let nazaj imeli v produkciji centralo v lj ki je tako delovala, nekako dvomim da se danes takega koncepta ne uporablja. Res pa da nisem več v tem poslu tako da če se je toliko nazadovalo v teh letih je edino prav da uber pospravi s konkurenco.
 

bev

Majstr
25. apr 2017
457
301
63
Se mi ne da brat vseh umotvorov. Jest sem s taksiji zadovoljen. Tud vedno dobim račun, majo tablo na strehi ki ene moti ...... zastonj vas ne bo noben pelu. In ker ste tko zoprni pejte peš da malo oladite, brihtiči.
 
  • Všeč mi je
Reactions: aljoman in jendomen

Garfildd

Guru
24. jul 2007
6.701
5.382
113
Kako deluje taxi v lj in še kje na balkanu vem vsaj enako kot ti verjemi, že 20 let nazaj sem delal na aplikaciji za dodeljavanje pozivov, pa na telematiki GPSja preko radijskih postaj (ne boš verjel, včasih ko ni bilo telefonov je osnova za dispatch bila radijska postaja). Že takrat je večina taksimetrov omogočala povezavo z GPS oz. z napravo za zajem telemetrije, v bolj razvit trgih so to s pridom uporabljali.

Glede obračunavanja po pavšalu ni tako preprosto kot ti praviš. Pavšal je eno, plačilo na poziv pa drugo. Včasih je to bilo pomembno, ker so ti za pavšali dali radijsko postajo in si imel dekoder, ki je omogočal poslušanje kanala na dispatchu. Skratka ko si imel dostop do kanala si dejansko lahko pobiral karkoli je centrala objavila, zato se je dajalo nek pavšal samo za "novice", saj se ni dalo enoznačno ugotovit kdo je poziv dejansko prevzel. Odkar smo malo bolj sodobni na ITju se pa plačuje po dodeljenem pozivu, pozive pa se razvršča delno samodejno glede na lokacijo naročnika in lokacijo taksijev. Glede na to da smo 15 let nazaj imeli v produkciji centralo v lj ki je tako delovala, nekako dvomim da se danes takega koncepta ne uporablja. Res pa da nisem več v tem poslu tako da če se je toliko nazadovalo v teh letih je edino prav da uber pospravi s konkurenco.
Očitno se je od takrat kar nekaj spremenilo, poznam par taxistov in je točno tako kot je napisal Apollo...

Nikoli ko sem naročil taxi preko aplikacije ali dispeča, ni taxist pozabil vključit taximeter in da bi hotel vzeti denar brez da izda račun,
drugo so pa taxisti, ki pobirajo iz ceste, to pa je druga zgodba...

In se strinjam tudi glede cene, v LJ je še vedno zelo ugodna, tisti ki delajo preko dispeča lahko vredu zaslužijo če dovolj delajo,
ne da se pa obogatet od tega...
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.866
8.315
113
Kako pa potem ta posel laufa?
Tako da se zavestno krsi delovnopravna zakonodaja. Oziroma tako da ti kot podjetje skrbis za avto in licenco, s.p. to najema od tebe in dela 250 ur ali vec mesecno.

zato ima vecina svoje avte ker sicer ni matematike.

da se razumemo - ce mas svoj avto in si priden (beri 300 ur mesecno) ti komot ostane tudi 3500 eur cistega. Sam to sta dva sihta.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jonny77

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.866
8.315
113
Kako deluje taxi v lj in še kje na balkanu vem vsaj enako kot ti verjemi, že 20 let nazaj sem delal na aplikaciji za dodeljavanje pozivov, pa na telematiki GPSja preko radijskih postaj (ne boš verjel, včasih ko ni bilo telefonov je osnova za dispatch bila radijska postaja). Že takrat je večina taksimetrov omogočala povezavo z GPS oz. z napravo za zajem telemetrije, v bolj razvit trgih so to s pridom uporabljali.

Glede obračunavanja po pavšalu ni tako preprosto kot ti praviš. Pavšal je eno, plačilo na poziv pa drugo. Včasih je to bilo pomembno, ker so ti za pavšali dali radijsko postajo in si imel dekoder, ki je omogočal poslušanje kanala na dispatchu. Skratka ko si imel dostop do kanala si dejansko lahko pobiral karkoli je centrala objavila, zato se je dajalo nek pavšal samo za "novice", saj se ni dalo enoznačno ugotovit kdo je poziv dejansko prevzel. Odkar smo malo bolj sodobni na ITju se pa plačuje po dodeljenem pozivu, pozive pa se razvršča delno samodejno glede na lokacijo naročnika in lokacijo taksijev. Glede na to da smo 15 let nazaj imeli v produkciji centralo v lj ki je tako delovala, nekako dvomim da se danes takega koncepta ne uporablja. Res pa da nisem več v tem poslu tako da če se je toliko nazadovalo v teh letih je edino prav da uber pospravi s konkurenco.
Prvi taksi sem imel 18 let nazaj. Ne vem na kaki aplikaciji si ti delal ampak v LJ smo vozili preko radio veze. In ker si zopet napisal nekaj trditev, ki z realnostjo nimajo nic skupnega (in to cisto slucajno o temi ki jo poznam kot lasten zep) bova sla kar po delih iz tvojega bloba (to menda ves kaj je glede na to da si delal na aplikacijah):

Kako deluje taxi v lj in še kje na balkanu vem vsaj enako kot ti verjemi, že 20 let nazaj sem delal na aplikaciji za dodeljavanje pozivov, pa na telematiki GPSja preko radijskih postaj (ne boš verjel, včasih ko ni bilo telefonov je osnova za dispatch bila radijska postaja). Že takrat je večina taksimetrov omogočala povezavo z GPS oz. z napravo za zajem telemetrije, v bolj razvit trgih so to s pridom uporabljali.

Ti si lahko razvijal tudi sistem za krmiljenje nuklearke, samo ocitno nikoli v produkcijo ni prislo. 18 let nazaj ko sem kupil karavana in zacel s prvim taxijem so vsi v LJ delali na radio vezo. Nobenih aplikacij. Sam sem imel GPSe v avtomobilih, da sem videl ce so vozniki na crno vozili med sihtom. Kar je bilo taximetrov v uporabi, niso imeli vgrajenih GPS sistemov.

Glede obračunavanja po pavšalu ni tako preprosto kot ti praviš. Pavšal je eno, plačilo na poziv pa drugo. Včasih je to bilo pomembno, ker so ti za pavšali dali radijsko postajo in si imel dekoder, ki je omogočal poslušanje kanala na dispatchu.

Povsem tako je kot sem napisal. Zdej ocitno kljub vsej modrosti, ki jo skusas deliti z nami, ne dojames, da si ti 20 let nazaj nekaj programiral, jaz pa danes za interne stevilke v LJ taxijih placujem pavsale in ne placam niti centa po pozivu. Pa voznike na vsak poziv poslje aplikacija in "centrala" ve tocno koliko pozivov si odpeljal. Ve tudi za vsak poziv, ki je bil odpeljan pa ni bil izdan racun preko davcne blagajne. Edino taxi drustvo ki je imelo kodirano vezo so bili zmajcki. Ostali so imeli nekodirane in da si lahko oddajal si moral poznati pravi subton, ki so ti ga povedali, ko si zacel vozit. Imet si moral svojo postajo in ni bilo nobenih dekoderjev razen pri zmajckih (govoriva o cca 25 avtomobilih, preden razvijes naslednjo izmisljotino da so bili takrat najvecji).

Skratka ko si imel dostop do kanala si dejansko lahko pobiral karkoli je centrala objavila, zato se je dajalo nek pavšal samo za "novice", saj se ni dalo enoznačno ugotovit kdo je poziv dejansko prevzel.

To je popolna izmisljotina. Centrala ni bila nek radio, ki je objavljala pozive in bi potem pobral kdor bi pac pobral. Ce nic drugega na tak nacin ne bi bilo kontrole kdo je kaj odpeljal (ne gre za zaracunavanje ampak tudi za morebitne pritozbe itd). Oddaja poziva je potekala takole:
Centrala: Mam Fužine, Moste, Bežigrad
33: Grad fužine, 33.
110: Preglov trg AP, 110.
24: Brodarjev trg, AP, 24.
Centrala: 110, Preglov trg 2
110: Preglov trg 2, 110.

in potem je naprej sprejemala une ki so se javljali za moste in potem za bezigrad. In ce so te dobili da si se zlagal glede lokacije si bil za 24 ur izkljucen. In ce si vseeno uletaval v zvezo si slej ali prej dobil batine. In je bil red. Taxisti nikoli po vezi niso vedeli točnega naslova kje se pobira, dokler centrala ni določila najbližjega. To je bil tudi običajen vzrok sporov, ko je kak taxist trdil, da je centrala napačno določila kdo je najbližji. In točno se je vedelo kdo je poziv sprejel. Ne pametovat o stvareh o katerih očitno pojma nimaš. Jaz tud tebi ne o varjenju piva.

Odkar smo malo bolj sodobni na ITju se pa plačuje po dodeljenem pozivu, pozive pa se razvršča delno samodejno glede na lokacijo naročnika in lokacijo taksijev.
Še ena laž. Nič se ne plačuje po pozivih, razen pri propadlem cammeotu in morda njegovem nasledniku wiziju.

Glede na to da smo 15 let nazaj imeli v produkciji centralo v lj ki je tako delovala, nekako dvomim da se danes takega koncepta ne uporablja. Res pa da nisem več v tem poslu tako da če se je toliko nazadovalo v teh letih je edino prav da uber pospravi s konkurenco.
Od taxijev, ki so 15 let nazaj delovali v LJ (očitno ste 5 let razvijali izdelek ki ga ne uporablja več nihče) so živi le še zmajčki (ne uporabljajo tako stare aplikacije), Metro (uporablja net informatiko) in City (združena Rondo in Laguna - uporabljajo net informatiko). wizija takrat še ni bilo in uporablja IT podporo ki izvira iz hrvaške.

Net informatika ima čez tudi vse večje centrale v beogradu (pa verjetno še kje) in zato je njen direktor Dejan Jefim logično aktivno delal proti prihodu ubra - ker se bo poznalo njegovemu podjetju.