Tomos predelava

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
519
97
28
Ni forgazer tko simpl... Oziroma, forgazer je simpl zadeva, znanost okrog njega pa ne :valjamse:

v štartu imaš razliko med 2 in 4 taktnim forgazerjem... pri 2 taktnem tisti vijak spreminja količino zraka v mašino, pri 4 taktnem pa tisti vijak spreminja količino bencina...

tisti vijak učinkuje samo na "idel"... deluje 1/4 gasa... naprej od tega je igla... imaš različne oblike igle za različne namene kaj hočeš od mašine... in na koncu imaš main jet... katera kao deluje na full throtle... zelo poenostavljeno povedano...

potem imaš tukaj še filter... eni forgazerji delajo samo z velocity stackom... se pravi rabi pred forgazerjem ravno cev, da dela tako kot je mišljen... pri menjavi na "športni" filter se to podre in dela narobe...

ja, vem da je miljon forgazerju, različnih, ampak v osnovi je to to...

lahko nastavljaš tudi po barvi svečke forgazer, imaš polno slik na netu, kako naj bi zgledale... priznam, men ne gre to, ker mi vse zgledajo enako... :valjamse: zato za nas nesposobne ločit barve obstaja tudi elektronska zadeva air fule ratio števc... lahko ga daš na konc auspuha, da vidiš kako dela, samo je malo nerodno, ker ga ne moreš testirat na različnih obratih pri obremenitvi motorja... je pa neka osnova kje in kako začneš podirat forgazer... druga varianta je pa lukna v auspuhu in tam daš not sondo... se pa da zadevo lepo zrihtat pri različnih obratih in obremenitvah...

kar hočeš doseč je 14,7 razmerje... in takrat vse zgori... 1g bencina rabi 14,7g zraka... večji % zraka privede do pregrevanja motorja, nastajajo "danger" emisije, vendar ima tudi en plus... motor ima več moči in več gre...
manjši % zraka pripelje do nepopolnega izgorevanja bencina, odvečen benz hladi mašino, večja poraba, manjša moč motorja, ampak ima večji navor...
in na podlagi vsega tega, kako se zadeva obnaša na te informacije, nastavljaš forgazer, ko veš kaj želiš od njega... tle pa pride v poštev igranje z oblikami igle in menjavanjem diz...

pa da ne bi blo že zadost vsega, na koncu delovanja vpliva še nadmorska višina na vse skupaj... forgazerje to boli in se ne morejo prilagajati... no, obstaja tudi forgazer za 700€ in naprej, kateri se pa zna tudi prilagajati nadmorski višini... ampak to je že drugo poglavje...

drugače pa tisti screw je nekako tako, da ga ima večina vorgazerjev 2,5 obratov odvitega od do fula zategnjenega... potem pa od tam poizkušaš svojo srečo...
ja vem, da uplinjač ni kar tako za nastavit-jst se spuščam do nastavitve štantgasa, pol mešance goriva /zraka in pa čiščenje, ker me to zanima pa šolo mam v podobni smeri..drgač pa višje inštance pol pridejo v poštev.:)
 

pek007

Majstr
8. maj 2007
1.144
329
83
38
ja morem se zdej malo izobrazit v teh smereh, me je fotr pustil naj sam plavam, noče šraufat razen če bo kaj kardinalnega prav..tud prov konckoncev:cool:
tomos je zrihtan drgač, dobro laufa, mal me heca yamaha xt, skoraj nič ni vožen pa je mal za naštelat, mal ga zamori ko navijem gas-to pomeni, da ima prerevno mešanco, sem odvil vijak za air en obrat po navodilih, pa še ni ok...bo treba po občutku, ko bo mal bolj toplo.
ni rečeno... jaz sem mel na 125, da sem dal gor športni filter... in ni da bi bla lean mešanca, ampak mi je zalivalo motor... sem moral kr fajn manjšo dizo dat...
 
  • Všeč mi je
Reactions: motoroki

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
519
97
28
ni rečeno... jaz sem mel na 125, da sem dal gor športni filter... in ni da bi bla lean mešanca, ampak mi je zalivalo motor... sem moral kr fajn manjšo dizo dat...
ja vse lahko vpliva..sam jst imam na yamahi vse original, prevoženih pa malo..filter pa te zadeve vse ok
 

pek007

Majstr
8. maj 2007
1.144
329
83
38
lahko imaš tudi umazane ventile... pa se je carbon nabral gor, pa ne tesnijo tolk kot bi mogli... tu je tud razlog, da ne gre na obrate...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.920
5.461
113
katera zadeva ti je bla nova?
Da obstaja 2T in 4T specific frgazar sem vedel.....logično tudi ker so pulzi in flow nekako drugačni med mašinami....

But still nisem nikoli dal kaj na to....

Bolj me je presenetila tista cev za frgazarjem.....ti "stack flow" :)

Da ma dolžina cevi med cilindrom in frgazarjem vpliv na odzivnost mi je bilo jasno.....zadaj pri filtru pa ne!

Zdaj naprimer vem zakaj mi Racinga nikoli ni uspelo nastavit v piko.....ker je en pred mano odrezal tisto gumijasto cev v airboxu.....

Jaz sem bil pa prepričan da mi semeringi na gredi ne tesnijo in me zato zeza vse :D
 
  • Všeč mi je
Reactions: motoroki

pek007

Majstr
8. maj 2007
1.144
329
83
38
ja, fora je tud pred forgazerjem, kako pride zrak not in pod kakšnim kotom :p zato te zajebava... ker če se kot oziroma dolžina flowa spremeni vleče drugače bencin not... oziroma narobe :)
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.920
5.461
113
Uglavnem sedaj mam refurbished mašino (vsa tesnila in ležaji) :D ......sem pa zgleda nekje v procesu uspel zacvikat nek kabel pod izolacijo ker je vse lepo nazaj zloženo.....nimam pa iskre :norec:
 
  • Všeč mi je
Reactions: motoroki

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
519
97
28
lahko imaš tudi umazane ventile... pa se je carbon nabral gor, pa ne tesnijo tolk kot bi mogli... tu je tud razlog, da ne gre na obrate...
ne ne, sam uplinjač ni bil naštelan-evo, zdajle sem ga vozil, dela normalno..dvignil sem štantgas na 1700-1800 obratov (prej 1200, premalo) in priprl zrak-na en obrat in četrt od nule.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.920
5.461
113
Sm iz mesta.....sam moped mam pa v hribih....je fajn za do lokalne oštarije pa nazaj :D
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
828
269
63
Problem pri recmo Flexerju je z frgazarjem v tem.....

Da se ti lahko motor pregreva tud če imaš v piko nastavljen ferg...

Ker pri 25km/h verziji maš gor (odvisno od letnika izdelave) 9mm ali pa 10mm Dell' Orto PHVA ali pa tudi SHA (nisem 100% za, SHA)

In to je za 50ccm podhranjen frgazar če razmišljaš da bi ti imel optimum ki bi hladil motor z viškom benza ( optimum je 14mm ferg.....ajde tud 12mm je ok..
..v smislu zablokiranega motorja

Pa da ne bova odkrivala tople vode....ker jo je že Nozozemc pred nama :) maš tukaj Tomos biblijo ;)


precej tomosov je mel SHA 12/14 (seprav 12mm) ali celo 9mm (APNke poznejsih letnikov) pa se niso nič pregreval. Velikost fergija ti ne pogojuje kolicino goriva (to a point) ampak velikost dize in dizajn filtra/airboxa. Tudi z 9mm fergijem se da nardit zlo rich mesanco.

Na hlajenje bolj bistveno vpliva izpuh. Zadusen izpuh, kot ga majo originali bo precej bolj zadrzeval toploto blizje cilindru/glavi in se bo zarad tega pregreval. Z odprtim pa teh tezav nebo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
828
269
63
Ni forgazer tko simpl... Oziroma, forgazer je simpl zadeva, znanost okrog njega pa ne :valjamse:

v štartu imaš razliko med 2 in 4 taktnim forgazerjem... pri 2 taktnem tisti vijak spreminja količino zraka v mašino, pri 4 taktnem pa tisti vijak spreminja količino bencina...

tisti vijak učinkuje samo na "idel"... deluje 1/4 gasa... naprej od tega je igla... imaš različne oblike igle za različne namene kaj hočeš od mašine... in na koncu imaš main jet... katera kao deluje na full throtle... zelo poenostavljeno povedano...

potem imaš tukaj še filter... eni forgazerji delajo samo z velocity stackom... se pravi rabi pred forgazerjem ravno cev, da dela tako kot je mišljen... pri menjavi na "športni" filter se to podre in dela narobe...

ja, vem da je miljon forgazerju, različnih, ampak v osnovi je to to...

lahko nastavljaš tudi po barvi svečke forgazer, imaš polno slik na netu, kako naj bi zgledale... priznam, men ne gre to, ker mi vse zgledajo enako... :valjamse: zato za nas nesposobne ločit barve obstaja tudi elektronska zadeva air fule ratio števc... lahko ga daš na konc auspuha, da vidiš kako dela, samo je malo nerodno, ker ga ne moreš testirat na različnih obratih pri obremenitvi motorja... je pa neka osnova kje in kako začneš podirat forgazer... druga varianta je pa lukna v auspuhu in tam daš not sondo... se pa da zadevo lepo zrihtat pri različnih obratih in obremenitvah...

kar hočeš doseč je 14,7 razmerje... in takrat vse zgori... 1g bencina rabi 14,7g zraka... večji % zraka privede do pregrevanja motorja, nastajajo "danger" emisije, vendar ima tudi en plus... motor ima več moči in več gre...
manjši % zraka pripelje do nepopolnega izgorevanja bencina, odvečen benz hladi mašino, večja poraba, manjša moč motorja, ampak ima večji navor...
in na podlagi vsega tega, kako se zadeva obnaša na te informacije, nastavljaš forgazer, ko veš kaj želiš od njega... tle pa pride v poštev igranje z oblikami igle in menjavanjem diz...

pa da ne bi blo že zadost vsega, na koncu delovanja vpliva še nadmorska višina na vse skupaj... forgazerje to boli in se ne morejo prilagajati... no, obstaja tudi forgazer za 700€ in naprej, kateri se pa zna tudi prilagajati nadmorski višini... ampak to je že drugo poglavje...

drugače pa tisti screw je nekako tako, da ga ima večina vorgazerjev 2,5 obratov odvitega od do fula zategnjenega... potem pa od tam poizkušaš svojo srečo...

V praksi 14.7:1 AFR nikol nočes. Res da je to idealizirano razmerje, pri katerem bi naj zgorel ves bencin, praksa je pa mal drugačna. V praksi bos delal AFR blizje 12-13 (odvisno od motorja, lahko tudi manj), ker hočes vedno nekaj odvečnega bencina, da ima stvar vedno sanso skurit ves zrak, ki je na voljo in ob tem se hladit cilinder. Pa če si na knock limitu, ti nizji AFR pomaga pri klekanju; zaradi hladnejsega cilindra.

Z razlogom je EFI bistveno bolsa zadeva kot fergi, ker lahko vsak load point/rpm določis kolk goriva bo slo not.
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
828
269
63
ja, fora je tud pred forgazerjem, kako pride zrak not in pod kakšnim kotom :p zato te zajebava... ker če se kot oziroma dolžina flowa spremeni vleče drugače bencin not... oziroma narobe :)

Največja fora je v podtlaku. Bolj pretočn filter in krajso cev k mas do fergija, manj podtlaka je tam in posledično dela z isto kombinacijo dize revnejso mesanco. Zato če menjujes filter, je treba tut dizo prilagodit, tudi če vse ostalo ostane isto.

Pa tudi tisti airbox oz. kako so zračne cevi narejen, precej vpliva na mesanje bencina/zraka in posledicno kolk navora bo mel motor v nizjih obratih. Okol tega heca je en kup znanosti :)
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
828
269
63
ne vem po pravic povedano... zmontiraš jo lahko, samo ne vem kaj poreče pol na olje... če ga kej mede... v teoriji pa naj ne bi vplivalo na meritve... ne vem, ker nimam 2 taktov...

edit: lahko pa se pripelješ pa probava... oziroma se jaz s števcem do tebe, ker bom prej :valjamse:

2 taktno olje ni glih pretirano zdravo za lambda sondo, zato jo pa tut praktično nobena 2 taktna masina nima, ker bi bil servisni interval menjava kr precej pogost :)
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.882
5.160
113
Mam 2 taka na Racingu......pa še na peciklu... Da dam ketno narazen...

To je vezni člen.....ne pa polovička :)
To dfinitivno ni klasični vezni člen. malo bolje poglej. Tu greš iz notranjega na zunanjega. in dejansko je samo polovica pravega člena. Pri veznem členi pa dva notranja dela povežeš in je čisto normalno dolg člen.
 

pek007

Majstr
8. maj 2007
1.144
329
83
38
2 taktno olje ni glih pretirano zdravo za lambda sondo, zato jo pa tut praktično nobena 2 taktna masina nima, ker bi bil servisni interval menjava kr precej pogost :)
ja, sej ne da ga maš za stalno not... samo pač za meritev tiste 10 min... a poškoduje sondo? al pač kolikor jo zapaca? a odčitavanje je pa kao točno?