Tlak pnevmatik in servis/vulkanizer

Commodore

Fizikalc
14. jul 2008
1.931
34
48
Zna kdo razložiti, če je kakšna "globlja" fora, zakaj na rednem servisu ali pri vulkanizerju (ob menjavi poletnih/zimskih gum) nafilajo večji tlak kot pa je naveden? Na nalepki in knjižici piše spredaj 2.3, zadaj 2.1 (če je prazen ali do 1 oseba) oz. 2.5 ob "polni" naloženosti. Oni pa vedno dajo na vse štiri 2.4.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
2.616
1.241
113
Moj ustaljen postopek je: dan 1 - vulkanizer. Dan 2 - sposoja profi moment kljuca v pobrateni delavnici in odtegovanje prevec zategnjenih sraufov ma predpisano vrednost. Dan 3 - obisk pumpe s hladnimi gumami in spuscanje na predpisan tlak. Dan 4 - reset racunalnika za nadzor pritiska.
 

Master_of_Disaster

Pripravnik
20. okt 2008
314
20
18
Zna kdo razložiti, če je kakšna "globlja" fora, zakaj na rednem servisu ali pri vulkanizerju (ob menjavi poletnih/zimskih gum) nafilajo večji tlak kot pa je naveden? Na nalepki in knjižici piše spredaj 2.3, zadaj 2.1 (če je prazen ali do 1 oseba) oz. 2.5 ob "polni" naloženosti. Oni pa vedno dajo na vse štiri 2.4.
Zlata sredina. A misliš, da ima vulkanizer v glavi vse predpisane vrednosti za vse tipe vozil. Vseka nekaj povprečnega glede na velikost vozila in je za 95% ljudi OK. Ostali korigirajo na svoje vrednosti.....
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.497
9.200
113
Jaz si vedno dam cca. 0,2-0,3 bare višjo vrednost, ker mi tako ustreza.
Je pa res, da zato ne morem pljuvati po serviserju/vulkanizerju.
Samo predlog (vem, potem ne moreš odpreti teme na Alterju, kak so vsi nesposobni): ko predaš avto, omeniš naj dajo tlak na to in to vrednost. #Whaaaat?
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.315
1.339
113
Pri mojem vedno vprašajo na koliko polnim in naredijo tako, če pa nič ne rečem, pa zlata sredina 2,5 :) Po moje je kar dolžnost uporabnika, da jih opozori na koliko naj polnijo, saj ne more vulkanizer vedeti ali se vozi avto z 1 osebo ali napolnjen do vrha...
 

jezek

Guru
24. jul 2008
2.616
1.241
113
Saj navadno ti nafilajo prevec tudi ce jim poves. Nazadnje jim recem 2.2 vse 4 (terenec z 20col), pa čukasto gleda...nekaj zamrmra kot no prav ce tako zelite....in nafila na 2.7, 2.8, 2.6 in 2.4!
 
  • Všeč mi je
  • Jezen sem
Reactions: ynos in luciano

sad

Guru
24. avg 2007
20.497
9.200
113
To je pa zato ker voziš k Joži na servis za 30 eur, potem ima pa kompresor iz Lidla za stotaka. :evil:
 
  • Haha
Reactions: krko in Ador

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.931
8.975
113
EU
Meni je na Hondi Jazz napumpal iz predpisanuh 2,2 (piše na stebričku) na svojih 2,5.
- Mojster, preveč ste napumpali, predpisano je 2,2.
- Ne ne ne, stranke si ponavadi premalo pumpajo gume.
Kako je zgoraj napisano v točki tri, sem na bencinski črpalki popravil pritisk na predpisani.
Je pa velika razlika v občutku vožnje. Saj pri Jazz-u. Preveč napumpane gume so tresle , v krožnem se je avto hotel ven odpeljat.
 
  • Wow
  • Haha
Reactions: krava in brane_new

LarryClay

Majstr
10. feb 2023
852
842
93
Jaz grem k vulkanizerju, kjer mu povem tako tlak, kot moment za vijake in potem tako tudi uštima.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.846
3.866
113
Pa to ste vsi na pumpah al doma pred vsako vožnjo glede na režim vožnje prilagajate tlak? Recimo sedaj pozimi meni tlak niha od 2.4 do 2.8 bar, ko bo malo bolj toplo pa kakšna hitra vožnja zna prit tudi čez 2.8, ko je -10 je pa tlak lahko tudi pod 2.2 bar. En dan imam prazen avto, drug dan 12 vreč cementa, pa ja ne mislite da vmes popravljam tlak?

Guma tudi ni 100% zatesnjena in tlak uhaja, počasi ampak uhaja.Večina folka (razen alterjevcev) ne preveri tlaka niti 1x na sezono, kakšni ki vozijo celoletne gume tudi par let ne. Sam čisto razumem vulkanizerja, ki daje par decimalk višji tlak, ker ko pride stanka spet na obisk ima najbrž pa prenizkega. Povprečno je potem v tem intervalu tlak ravno prav.

Pa druga stvar je da so serijski tlaki pri vozilih napisani zelo z rezervo in ponavadi precej narobe. Vulkanizer že na tip gume ve več kot pa firma ki dela vozilo. Sodobne gume z mehkimi bočnicami (eko-logija) zahtevajo višji tlak kot je predpisan serijsko.

Sam moram gume vedno tlačit vsaj pol bara višje, drugače imam v 5000km uničene (ovinki z veliko zaviranja ali pospeševanja v zavoju). Serijsko ima avto sicer napisano 2.1bar, samo s takim tlakom meni po ovinkih postrga gume po robu. In ja vulkanizer me vedno vpraša koliko naj nafila, sam dofilam ali spustim če mi kaj ni všeč. Sicer imam pa senzorje s prikazom tlaka in se ravnam po tistem.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.550
8.903
113
Moj ustaljen postopek je: dan 1 - vulkanizer. Dan 2 - sposoja profi moment kljuca v pobrateni delavnici in odtegovanje prevec zategnjenih sraufov ma predpisano vrednost. Dan 3 - obisk pumpe s hladnimi gumami in spuscanje na predpisan tlak. Dan 4 - reset racunalnika za nadzor pritiska.
Doma maš pa kompresorčka v garaži in ko se prazen odpelješ mal spustiš, ko si pa poln pa mal dofilaš al kako? Mater kje eni spite da vas ne ukradejo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Car in jendomen

jezek

Guru
24. jul 2008
2.616
1.241
113
Kompresorćka (od Lideljna) imam sicer v avtu. Tlak vedno nastiman na default obtezitev (3 ljudi), 5 ljudi (druga obtezitev) in 2 kufrov ne vozim nikoli. Tlak se nastima pozimi na mrzli gumi, in poleti ma mrzli gumi na enako vrednost. Dnevno tlak seveda niha, ampak ga ne spremljam, dasiravno je na enem preset gumbu radia tlak in stopinje⁰
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.931
8.975
113
EU
Imam doma baterijski kompresorček in ni treba na Petrol. Enkrat v sezoni nastavim in tojeto.
Kako preverjam tlak? Peljem po ravni cesti in ženi na sovoznikovem sedežu povem "preveril bom gume, da se ne boš ustrašila".
Ostro cuknem volan levo desno, da se avto zaniha, in ugotavljam odziv.
Če se avto ostro odzove na zasuke volana, so gume OK.
Če se odzove "majavo" in z zamudo, kot stara baba, potrebno je zaviti na Petrol in preveriti pritisk. :cool:
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.192
1.808
113
Zna kdo razložiti, če je kakšna "globlja" fora, zakaj na rednem servisu ali pri vulkanizerju (ob menjavi poletnih/zimskih gum) nafilajo večji tlak kot pa je naveden? Na nalepki in knjižici piše spredaj 2.3, zadaj 2.1 (če je prazen ali do 1 oseba) oz. 2.5 ob "polni" naloženosti. Oni pa vedno dajo na vse štiri 2.4.
Itak pritisk precej niha s temperaturo, obicajno guma sama po sebi s casom malo spuati.
Vrednosti, ki jih imas na stebricku so za cca udobno voznjo, ce bi rad vozil bolj dinamicno rabis visji pritisk, da ti ne svaljka gume.

Totej zdruzeno vse skupaj ti vulkanizer pihne noter 0,2 do 0,3 bara več (kaj je 10%) in imaš ti v povprečju tiste pol leta stalno primeren pritisk v gumah.
Ce ga das na predpisano vrednost bos v povprecju imel stalno premalo napolnjene.

Sodelavec ima Teslo...pritisk mu s temperaturo tako niha da je nekaj casa kar panicen okoli skakal (se mi zdi da mu je parkrat celo spustil opozorilo). Ko smo nekaj računali (po formuli (pxV)/T = const (pritisk krat volumen deljeno s temperaturo je konstata) smo prisli do rezultata da je vsakih 10 stopinj razlike nekje 0.1 bar razlike v pritisku.
 

LarryClay

Majstr
10. feb 2023
852
842
93
Gume se nastavlja na tlak pri jutranji temperaturi za določeno sezono. Pozimi je to pač par stopinj pod nulo, poleti pa tam okrog 20 stopinj C.
In posledično je seveda tlak treba skozi leto prilagajat.
 

ynos

Vremenko
18. jul 2007
24.273
3.687
113
davorinm.wordpress.com
Meni se nikoli ni vulkanizer napumpal tako kot bi moral. Niti nazadnje jeseni, ko sem mu rekel tocno Kok naj napolni prednje in zadnje. You had one job…
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gonzo

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.916
278
83
tam ko se terc po tori rola
Itak, da greš sam preveriti tlak, po menjavi. Sicer pa...kako pa naj vulkanizer za vse firme in tipe avtov ve, koliko se pumpa... Jaz mesečno preverim tlak doma, na kompresorju. Včasih je veljalo, da po bencinpumpah niso isto kalibrirani... koliko je to res, ne vem. Še obstajajo kje oni ročni manometri, ki so jih včasih imele Lade v opremi vozila? Ga moram poiskati v garaži...