Slovenci smo "avtomobilski" narod

noker

Pacijent leta 2016
19. sep 2007
4.499
0
36
Ko je že toliko govora o tem, kdo ima boljši avto in kateri avto sploh je boljši, potem koliko zapravimo za avto in podobno, sem v eni izmed prilog (Ona?) prebral, da je v Sloveniji vsak 3 evro namenjen avtu (se pravi 33% sredstev namenimo za nakup avta). In še dalje, prikazani smo kot narod (skupaj z bivšimi YU republikami), ki je za prrvozno sredstvo pripravljeno odšteti precej več denarja kot naprimer nemci in francozi, kateri denar namenijo drugim "ekonomskim" dobrinam, kot so naprimer potovanja.
Vprašanje:ali zgoraj napisano drži ali ne drži (Zajfa, anketo prosim
evil.gif
)?

Moje mišljenje je, da drži !


Noker
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
bo kar drzalo ...

ce kupis kaj relativno novega, spisis na leto vsaj 1000 do 2000 € na amortizaciji, pa 2000 evrov najmanj stroškov z avtom (gorivo itd) pa je to 4000 € to pa je ze tretjina na leto pri dovolj solidni plači 1000 € neto
wink-1.gif


pa smo tam. Pa tukaj sploh ne gre za preseravanje... kaj šele nekateri potem.
crazy1.gif
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
Pa kaj hudiča vsi neke statistike o avtih drkate, kupte kar hočte, jaz sem namenil za avto švoh plačo in pol, pa sem povsem zadovoljen.
confused-1.gif


sosedje? boli mene kak avto majo, raje naj že končno nehajo prenavljat flat ker od 8-18h drkajo štemarce jaz ne vem a bojo iz 5-sobnga stanovanja naredili 1-sobno al majo pa celo stanovanje (strop, poden in stene) zajebanih ploščic za odstranit
jezen.gif
 

JollyVTI

Pripravnik
3. sep 2007
141
0
16
forum.jdm.si
Se tudi jst strinjam z zgornjo trditvijo, vendar bi vseeno izpostavil nekaj in sicer povprecje visine place napram nemcem, namrec ce nebi gledali procentualno, ampak dejanski skupni znesek, bi pa bili pomoje tam tam, cene celo nizje.
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
v bistvu gre za sledljivost stroškov... večina folka se sploh ne zaveda kolk ga stane avto. mislijo da je postranska zadeva in da nic ne stane... ko zacnes skupaj gorivo metat in vse ostalo pa vidis.. in ravno taki ki nimajo razcisceno najbolj jamrajo kolk so bogi. Pleh je pac ena taka stvar ki se vidi. Zanimivo , sej nove hise, fasade itd, drug drugemo nekak nismo fauš .... mogoce tudi za to ker pravica bivanja je osnovna in za flat pac ni skoda denarja...za avto je pa druga stvar.

men ni nic hudga, jaz mam pri seb razcisceno in po pravici povedano se mi tudi drugi ne smilijo preveč, sploh jokavci. KJJ.
evil.gif
 

noker

Pacijent leta 2016
19. sep 2007
4.499
0
36
Citat:
Uporabnik Mis pravi:
Pa kaj hudiča vsi neke statistike o avtih drkate, kupte kar hočte, jaz sem namenil za avto švoh plačo in pol, pa sem povsem zadovoljen.
confused-1.gif


sosedje? boli mene kak avto majo, raje naj že končno nehajo prenavljat flat ker od 8-18h drkajo štemarce jaz ne vem a bojo iz 5-sobnga stanovanja naredili 1-sobno al majo pa celo stanovanje (strop, poden in stene) zajebanih ploščic za odstranit
jezen.gif

Luna? Slab spanec? Mogoče borzni tečaji?

Ali samo mimohod ... ?
evil.gif


Še zdaj ne vem, a se s trditvijo strinjaš ali ne?
confused-1.gif


Noker

p.s. sej ti ni treba odgovarjat, če nočeš ...
priden.gif
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Citat:
Uporabnik noker pravi:
Ko je že toliko govora o tem, kdo ima boljši avto in kateri avto sploh je boljši, potem koliko zapravimo za avto in podobno, sem v eni izmed prilog (Ona?) prebral, da je v Sloveniji vsak 3 evro namenjen avtu (se pravi 33% sredstev namenimo za nakup avta). In še dalje, prikazani smo kot narod (skupaj z bivšimi YU republikami), ki je za prrvozno sredstvo pripravljeno odšteti precej več denarja kot naprimer nemci in francozi, kateri denar namenijo drugim "ekonomskim" dobrinam, kot so naprimer potovanja.
Vprašanje:ali zgoraj napisano drži ali ne drži (Zajfa, anketo prosim
evil.gif
)?

Moje mišljenje je, da drži !


Noker

Vprašaj se zakaj so ljudje sploh začeli tako noret za avtomobili.

Primerjaj javni prevoz pri nas in v kakšni "razviti" državi in ti bo hitro jasno da pri nas praktično brez avtomobila ne moreš, začenši z kakšno študentarijo kaj šele starejši in predvsem bolj resni ljudje.
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
Citat:
Uporabnik noker pravi:
Citat:
Uporabnik Mis pravi:
Pa kaj hudiča vsi neke statistike o avtih drkate, kupte kar hočte, jaz sem namenil za avto švoh plačo in pol, pa sem povsem zadovoljen.
confused-1.gif


sosedje? boli mene kak avto majo, raje naj že končno nehajo prenavljat flat ker od 8-18h drkajo štemarce jaz ne vem a bojo iz 5-sobnga stanovanja naredili 1-sobno al majo pa celo stanovanje (strop, poden in stene) zajebanih ploščic za odstranit
jezen.gif

Luna? Slab spanec? Mogoče borzni tečaji?

Ali samo mimohod ... ?
evil.gif


Še zdaj ne vem, a se s trditvijo strinjaš ali ne?
confused-1.gif


Noker

p.s. sej ti ni treba odgovarjat, če nočeš ...
priden.gif

A da je luna? Ne bi vedel....

Ah, staramo se, mogoče je kj na tem :D

se NE strinjam, čeprav ma Diablo point... Redkokdo si preračuna celotno sliko lastništva avta, kot da bi jih impulzivno kupovali ko bejbe obleko...

Če bi si preračunali, bi bil vozni park bolj skromen, pa manj dizlov bi blo.

Odgovarjal pa bom, če že drugga ne zaradi aktivnosti Alterja in statistike postov Alterja
wink-1.gif
 

noker

Pacijent leta 2016
19. sep 2007
4.499
0
36
Citat:
Uporabnik Blackjack pravi:
Vprašaj se zakaj so ljudje sploh začeli tako noret za avtomobili.

Primerjaj javni prevoz pri nas in v kakšni "razviti" državi in ti bo hitro jasno da pri nas praktično brez avtomobila ne moreš, začenši z kakšno študentarijo kaj šele starejši in predvsem bolj resni ljudje.

Hja, tu je pa zdaj vprašanje kure in jajca.
Je javni prevoz v SLO oslabel zaradi premalega prometa (vsak se vozi s svojim avtom na delo), ali so slabši pogoji transporta pripomogli k temu, da se kupuje čedalje več avtomobilov?

Sicer pa ne vem, če si razumel napisano (ne mislim žaljivo): članek piše o tem, da ljudje v Sloveniji zapravimo preveč za avtomobile ipd., ne glede na standard. Tu ni govora o tem, koliko avtomobilov je v SLO.
Npr. avto lahko kupiš že za 12.000 EUR, medtem ko marsikdo da zanj >20000 EUR, s tem, da 1/3 svojih mesečnih dohodkov nameni v te namene. In na koncu koncev z njim prevozi < 10000 km letno ...

Noker

p.s. hvala za razumevanje !
nahrung002.gif
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Javni prevoz je še zmeraj na nivoju 80ih let, brez napredka. Železnice so katastrofa, od javnih prevozov edino "solidno" fukcionira LPP, vse ostalo je užas.

Kar pa se tiče zapravljanja..... krediti in leasingi to omogočajo. Tako je tudi v drugih državah ki so manj razvite kot mi, za primer južni sosedi.
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
nisi razumel, razen ce mislis vsako leto kupit avto za 5000 €, pol jih bos imel po desetih letih , kar 10 na dvorišču
grin1.gif
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.298
1.061
113
Citat:
Uporabnik Blackjack pravi:
Javni prevoz je še zmeraj na nivoju 80ih let, brez napredka. Železnice so katastrofa, od javnih prevozov edino "solidno" fukcionira LPP, vse ostalo je užas.

točno to je največji problem....
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Glede jajca in kure - v Sloveniji je do te avtomobilske situacije prišlo zaradi zgodovine: ljudje so si v času po 2. sv. vojni močno želeli avtomobile, dobiti je bilo možno samo fičota in mogoče še kaki moskvič, pa še to po letu dni čakanja. Stanje se je do osamosvojitve le malo izboljšalo: na voljo je bila Zastava, TAS-ov Golf in za najbolj premožne kak avto iz uvoza.

Po osamosvojitvi pa so seveda vsi želeli kupit avta, ampak kaj ko denarja ni bilo (samo spomnite se, kakšna brezposelnost je bila po letu 1991). Vendar smo v primerjavi z ostalimi jugoslovanskimi sosedi hitreje napredovali in ljudje so si končno lahko kupili avtomobile po svojem okusu. Posledično se je vse manj ljudi vozilo z javnim prevozom, ki tako ni dobil potrebnega denarja za obnovo, država pa je imela dovolj dela z vlaganjem v vse ostalo, da niti ne omenjamo privatizacijo in nacionalizacijo.

Tako pa je prišlo do takšne situacije kot je danes - začaran krog, kjer ljudje ogromno denarja porabijo za avtomobile, javnega prevoza pa ne uporabljajo ker je zastarel, brez potnikov pa se ne more razvit.

Edina rešitev so razni zakoni in predpisi kot v tujini: plačilo za vožnjo po centru mest, en pas rezerviran za avtomobile s vsaj dvema potnikoma itd. Dokler pa bo stanje takšno ko je in se vsak ''mora'' pripeljati z avtom pred vhod (trgovine, službe...) pa bo takšno stanje še naprej.

Ampak v par letih se bo to po moje spremenilo, goriva bodo toliko dražja, da se marsikomu ne bo več splačalo imeti avta (ali pa samo za vikend izlete), pa tudi sama miselnost ljudi se spreminja - ni več tistega ''moram imeti nov avto, najvišje bmw klase, pa naj stane kar hoče'' ampak se marsikdo zadovolji s kakšnim rabljenim, starejšim avtom, ker mu služi enako dobro (oz. še bolje) kot nov avto.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.923
1.089
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:

Edina rešitev so razni zakoni in predpisi kot v tujini: plačilo za vožnjo po centru mest, en pas rezerviran za avtomobile s vsaj dvema potnikoma itd. Dokler pa bo stanje takšno ko je in se vsak ''mora'' pripeljati z avtom pred vhod (trgovine, službe...) pa bo takšno stanje še naprej.
Točno tp, kar si naštel, zunaj ne dela (še v LOndinu bodo ukinili, ko tisti antiavtonacist Livingston ne bo več župan), carpool lanes so vsepovsod propadli ipd ...
Edino, kar pomaga je dobro organiziran javni prevoz in dovolj parkirišč. AMpak v oboje je treba investirat, tega pa pri nas nihče noče.
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Glede jajca in kure - v Sloveniji je do te avtomobilske situacije prišlo zaradi zgodovine: ljudje so si v času po 2. sv. vojni močno želeli avtomobile, dobiti je bilo možno samo fičota in mogoče še kaki moskvič, pa še to po letu dni čakanja. Stanje se je do osamosvojitve le malo izboljšalo: na voljo je bila Zastava, TAS-ov Golf in za najbolj premožne kak avto iz uvoza.

Po osamosvojitvi pa so seveda vsi želeli kupit avta, ampak kaj ko denarja ni bilo (samo spomnite se, kakšna brezposelnost je bila po letu 1991). Vendar smo v primerjavi z ostalimi jugoslovanskimi sosedi hitreje napredovali in ljudje so si končno lahko kupili avtomobile po svojem okusu. Posledično se je vse manj ljudi vozilo z javnim prevozom, ki tako ni dobil potrebnega denarja za obnovo, država pa je imela dovolj dela z vlaganjem v vse ostalo, da niti ne omenjamo privatizacijo in nacionalizacijo.

Tako pa je prišlo do takšne situacije kot je danes - začaran krog, kjer ljudje ogromno denarja porabijo za avtomobile, javnega prevoza pa ne uporabljajo ker je zastarel, brez potnikov pa se ne more razvit.

Edina rešitev so razni zakoni in predpisi kot v tujini: plačilo za vožnjo po centru mest, en pas rezerviran za avtomobile s vsaj dvema potnikoma itd. Dokler pa bo stanje takšno ko je in se vsak ''mora'' pripeljati z avtom pred vhod (trgovine, službe...) pa bo takšno stanje še naprej.

Ampak v par letih se bo to po moje spremenilo, goriva bodo toliko dražja, da se marsikomu ne bo več splačalo imeti avta (ali pa samo za vikend izlete), pa tudi sama miselnost ljudi se spreminja - ni več tistega ''moram imeti nov avto, najvišje bmw klase, pa naj stane kar hoče'' ampak se marsikdo zadovolji s kakšnim rabljenim, starejšim avtom, ker mu služi enako dobro (oz. še bolje) kot nov avto.

Dajte meni linijo javnega prevoza Bežigrad-BTC, pa se mi ne bo treba vozit z avtom.... Res je drago, ampak trenutno je časovno ta pot 5x krajša z avtom.