Propad mestnih avtomobilov in še dodaten udarec za evropsko avtoindustrijo

MrDaco

Guru
11. sep 2007
13.185
7.324
113
Čisto gre skupaj, če za x prevoženih km pada potrebna energija, pa kakršnakoli že je. Recimo 30 let nazaj je bila poraba 8-9l čisto ok. Sedaj se pa družinski karavan, ki je verjetno večji od takratnega luksuznega avtomobila, vozi s 6imi litri.
Ampak ne na silo in brez strateškega pristopa. In da potem pridemo do totalne neumnosti, da je enotonsko vozilo za pregnati in prepovedati prodajo, dvoinpoltonska pošast pa eko.
Pa še to danes gredo porabe proti 5tim litrom.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Mr_Wolf in mtl

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.820
829
113
Čisto gre skupaj, če za x prevoženih km pada potrebna energija, pa kakršnakoli že je. Recimo 30 let nazaj je bila poraba 8-9l čisto ok. Sedaj se pa družinski karavan, ki je verjetno večji od takratnega luksuznega avtomobila, vozi s 6imi litri.
Ampak ne na silo in brez strateškega pristopa. In da potem pridemo do totalne neumnosti, da je enotonsko vozilo za pregnati in prepovedati prodajo, dvoinpoltonska pošast pa eko.
Bomo primerjali tudi količino (ne)nujnih poti?
Povpr. št. oseb v avtomobilu?
 
  • Všeč mi je
Reactions: mtl

sajkek

Guru
16. mar 2008
38.061
12.632
113
baje lani 67% preb slovenije ni niti stopilo na bus.
cudno.

oziroma ni. Pri nas je lokalni bus za cca 18km do večjega mesta 3€ karta.. potrebujem cca 1 uro, najhitrej če gre vse gladko v eno smer.
Z avtom sem v pol ure za pol cene. Sam. Krejzi.

In se čudimo zakaj javni prevoz ne dela.

Včeraj po val202 en mazohist prakticira javni prevoz... zadeva mu je ratala lajfstajl...ko avtodomarji.
 
  • Haha
Reactions: Kamele0N

mistique

Guru
16. jun 2009
15.130
2.658
113
Emona / Carnium
Javni prevoz je praviloma neuporaben in le za nekatere scenariji in kombinacije delujejo (npr. dnevni ekonomski migranti, ki delajo v bližini glavne postaje imajo s temi P+R kar ok varianto).
Alternativne oblike najbrž tudi vplivajo na uporabo avtobusov...vidim, da se že taki navadni klošarji vozijo s taxiji in Avant2go, skuterji letijo vsepovsod, po Ljubljani folk dosti kolesari...študentje pa z avti, ker si cenejša stanovanja iščejo po obrobju Ljubljane, kjer pa je najbolj bedno vstopiti v sistem javnega prevoza, ker moraš do postaje ponavadi hoditi vsaj 10min :fredi: in potem čakaš, vse je polno itd.
 

dask

Majstr
21. sep 2023
710
812
93
Pri nas je frekvenca busov ok - od 5ih zjutraj do 10ih zvečer vsako uro iz vukojebine proti Ljubljani. Zatakne se, ker ima recimo zjutraj, ko gre mularija v šolo, na peti postaji že 20 minut zamude. Ne vem, kako je to sploh možno, ampak dedič redno zamuja v šolo.Tko, 2x tedensko recimo. Zatakne se tudi na poti nazaj. Bus v Kranju ustavi in je že poln iz LJ, sploh ob petkih penzionistov. In mulc pač ostane še za eno uro v Kranju ali pa kombinira z "eksotičnimi" linijami, da se vsaj približa moji relaciji iz šihta.
Zaključek - letos je dopolnil 18 let in se v šolo vozi z avtom.... zelena agenda pa to.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.896
5.483
113
Glede gneče na cestah bi se dalo nekaj narediti, če se zgledujemo po drugih državah. Na primer zadnjič sem videl na izvozu z avtoceste zaporednih vozil, kjer je bila notri samo voznica. V Savdski Arabiji imajo to rešeno, če se zgledujemo po njih, promet upade vsaj za tretjino.
:evil:

P. S.: Sorry za off.
Pri naši hiši smo dijake in študente še silili v uporabo javnega prevoza ali prevozi.org. Prevozi so kar uporabni, javni prevoz pa vsaj glede porabe časa ni konkurenčen.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.179
3.659
113
Jako si pameten! V SA lahko tudi ženske vozijo avto in ugani - večinoma same, ker drugih moških bog ne daj pogledat, kaj šele vozit; lahko svoje družinske člane vozijo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Jabe

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.998
1.469
113
Titograd
Jaz bi se lahko vozil z busom, če bi imel stalni delovnik dopoldan pon.-pet., ker pa delam 1 ali 2 soboti mesečno ter tudi popoldan in je takrat zadnji bus prehiter zame, pač grem raje z avtom. Pa še če grem po službi v kako trgovino, to ni problem. Sicer je bus poceni, do šihta me pripelje za 1,80€ v 15-20 min, avtobusno postajo pa imam pred hišo.

Če bi živel v mestu pa 2 avtov ne bi rabili.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.896
5.483
113
Jako si pameten! V SA lahko tudi ženske vozijo avto in ugani - večinoma same, ker drugih moških bog ne daj pogledat, kaj šele vozit; lahko svoje družinske člane vozijo.
Temu je tako manj kot 10 let: Zgodovinski dan v Savdski Arabiji: ženske lahko končno vozijo

Pred kakimi 20-imi leti sem zadnje poskusil priti v službo ali iz nje z javnim prevozom. Do takrat je bil direktni avtobus, do postaje na obeh koncih pa sem imel vsakič po 2 km, kar ni prehudo za en sprehod. Ko sem šel zadnjič, pa sem ugotovil, da se je vozni red menjal, najprej do enega mesta, potem tam en sprehod do druge postaje cca 500 metrov, čakati na drugo linijo in še 10 km s tisto. Po tistem nisem več poskušal. Uveljavilo se je tudi delo od doma, ki si ga uporabil, če si ostal brez avta kak dan.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
49.739
8.035
113
pri taščici
Stoparjev prakticno ni vec. Precej jih verjetno pobere "prevoz .org " in podobni, ne pa vse.
Kdaj ste nazadnje peljali stoparja?
Jaz pred korono verjetno, pa se takrat sem nabasal na enega kronika, ki je zelel imeti se nekaj evrov od mene...