Popoldanski s.p.

karantanka

alterka & vizitka 2007
19. jul 2007
7.108
0
36
Notranjska
www.mojaknjiga.si
Padla je odločitev, da odprem popoldanski s.p. pa imam kot vsak, ki se podaja v te vode en kup vprašanj.

Ali lahko dam v stroške benci, če pa avto ni pisan name? Je nakup sesalca lahko strošek, če pa je pisarna velika 15 m2.

Pa še nekaj okrog denarja me zanima. Primer: Izdam račun za 1000 € od tega dam npr. 200 € v stroške, ostane 800 €, ki bodo obdavčeni s 16% davkom (naj me kdo popravi če to ne drži). Ali lahko potem jaz ta denar enostavno dvignem iz računa in grem z njim na dopust oz. kako dobiti ven denar, ki ga potrebuješ za privat stvari razen preko stroškov?
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
če imaš služben avto daš lahko v stroške vs ekar je povezano z njim. dokelr avto uporabljaš izključno v službene namene. ker ga en boš samo v službene namene, ti en bo treba plačevat bonitete, se bo pa amortizacija, stroški dleili v razmerju, kot ga rečeš in po potrebi dokažeš.

sesalec lahko kupiš, seveda in daš račun v strošek. načeloma daš lahko vse v strošek, problem je potem dokazovanje v primeru pregleda.

od 1000€ ti sotane 800 dobička, ki ga lahko komot dvigneš, saj z denarjem razpolagaš prosto. na koncu leta se ves dobiček obdavči po lestvici za fizične osebe. v tvojem primeru, ker bo popoldanc, se bo dobiček prištel k plačam... in se obdavčil.

kako dobit ven razen prek stroškov. legalno samo prek plačila davkov.
 

karantanka

alterka & vizitka 2007
19. jul 2007
7.108
0
36
Notranjska
www.mojaknjiga.si
Citat:
Uporabnik softi pravi:
če imaš služben avto daš lahko v stroške vs ekar je povezano z njim. dokelr avto uporabljaš izključno v službene namene. ker ga en boš samo v službene namene, ti en bo treba plačevat bonitete, se bo pa amortizacija, stroški dleili v razmerju, kot ga rečeš in po potrebi dokažeš.

Ne, ne avto ni služben, v prometni so podatki od mojega fanta, ampak voziva ga pa oba, ker sva ga skupaj tudi kupila. ALi lahko v tem primeru dam bencin v strošek.

Citat:
Uporabnik softi pravi:
sesalec lahko kupiš, seveda in daš račun v strošek. načeloma daš lahko vse v strošek, problem je potem dokazovanje v primeru pregleda.

Se pravi sesalca ne moreš dati v strošek. Ali ga lahko dam samo delno, ker bi ga v osnovi nucala za pucanje hiše v kateri je tudi pisarna? Kako pa je z elektriko, vodo, ogrevanjem ... kako je s tem? Verjetno računov za celo hišo ne morem dat v stroške s.p-ja. Kako potem prikažem delni strošek, mislim fizično verjetno rabiš en papir, sam položnico dobiš pač eno, ne morem je pa desetino stran odtrgati
grin1.gif
.

Citat:
Uporabnik softi pravi:
od 1000€ ti sotane 800 dobička, ki ga lahko komot dvigneš, saj z denarjem razpolagaš prosto. na koncu leta se ves dobiček obdavči po lestvici za fizične osebe. v tvojem primeru, ker bo popoldanc, se bo dobiček prištel k plačam... in se obdavčil.

kako dobit ven razen prek stroškov. legalno samo prek plačila davkov.

Se pravi ta keš ki ostane lahko dvignem brez da komu razlagam za kaj sem ga ponucala, važno da cesar dobi svoje procente.
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Citat:
Uporabnik karantanka pravi:
Padla je odločitev, da odprem popoldanski s.p. pa imam kot vsak, ki se podaja v te vode en kup vprašanj.

Ali lahko dam v stroške benci, če pa avto ni pisan name? Je nakup sesalca lahko strošek, če pa je pisarna velika 15 m2.

Pa še nekaj okrog denarja me zanima. Primer: Izdam račun za 1000 € od tega dam npr. 200 € v stroške, ostane 800 €, ki bodo obdavčeni s 16% davkom (naj me kdo popravi če to ne drži). Ali lahko potem jaz ta denar enostavno dvignem iz računa in grem z njim na dopust oz. kako dobiti ven denar, ki ga potrebuješ za privat stvari razen preko stroškov?

Kot je omenil softi, avto mora bit pisan na firmo, da lahko stroške v zvezi z njim (bencin, servisi) daješ v stroške, sicer si lahko obračunaš le potne stroške.

Sesalec lahko kupiš in komot daš v stroške, umazana pisarna nekako ni ravno "apetitlih" za vse morebitne obiske poslovnih partnerjev. Pač ne kupiš industrijskega sesalca za 300 eur, ampak takšnega, ki približno ustreza kvadraturi. Seveda lahko potem tudi vrečke za sesalec staviš v stroške (=vzdrževanje osnovnih sredstev oz. drobnega inventarja).

Okrog denarja pa takole: z njim lahko prosto razpolagaš, le davčni poravnaj vse kar imaš za poravnat. Od začetka so to samo prispevki, mogoče DDV (ampak verjetno ne boš zavezanec za plačilo), naslednje leto pa še akontacija za davek od dobička, ki se bo izračunala iz tvojega letošnjega poslovnega izida.

Citat:

Se pravi ta keš ki ostane lahko dvignem brez da komu razlagam za kaj sem ga ponucala, važno da cesar dobi svoje procente.

Točno tako.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.348
379
83
Saj če gre za obstoječ avto, so potni stroški lahko celo bolj ugodni od dejanskih? Če seveda lahko obračunaš polno kilometrino, ki je okrog 30c?
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Po uredbi je prevoz na službenem potovanju (nabava, obisk poslovnega partnerja...) 0,37 eur / kilometer, prevoz na delo in iz dela pa 0,18 eur/kilometer. Jaz recimo gledam, da če grem v kak bolj oddaljen kraj, grem pač v eno papirnico ali karkoli in kupim nekaj na firmo. Tako imaš strošek recimo pisarniškega materiala (papir potrebujem vedno, kak kemik tudi, fascikle, kartuše, tonerje, razne obrazce...) + lahko si obračunaš kilometrino. Isto velja za ostale stvari, ki jih uporabljaš pri svojem delu. Saj enkrat ni nič, ampak počasi pa se nabere...


In pa ja, če imaš sama službena potovanja, so lahko potni stroški celo ugodnejši. Si moraš pač preračunat. Ampak je treba upoštevat tudi to, da če imaš avto na firmo pisan in ga uporabljaš tudi za privat, moraš potem bonitete plačevat, pa stroški za gorivo, servise se nekaj delijo... cela kolobocija. Kar se mene tiče je enostavneje potni nalog napisat. Ko / če bomo nabavili prevozno sredstvo za firmo, se ga bo uporabljajo striktno za ta namen, ampak po moje bo še nekaj vode preteklo pod tem mostom.
 

prijam

Fizikalc
2. sep 2007
1.821
4
38
Citat:
Uporabnik karantanka pravi:
Ne, ne avto ni služben, v prometni so podatki od mojega fanta, ampak voziva ga pa oba, ker sva ga skupaj tudi kupila. ALi lahko v tem primeru dam bencin v strošek.

Se pravi sesalca ne moreš dati v strošek. Ali ga lahko dam samo delno, ker bi ga v osnovi nucala za pucanje hiše v kateri je tudi pisarna? Kako pa je z elektriko, vodo, ogrevanjem ... kako je s tem? Verjetno računov za celo hišo ne morem dat v stroške s.p-ja. Kako potem prikažem delni strošek, mislim fizično verjetno rabiš en papir, sam položnico dobiš pač eno, ne morem je pa desetino stran odtrgati
grin1.gif
.

kako dobit ven razen prek stroškov. legalno samo prek plačila davkov.

Se pravi ta keš ki ostane lahko dvignem brez da komu razlagam za kaj sem ga ponucala, važno da cesar dobi svoje procente.

[/QUOTE]

Potni stroški.....obračunala si boš lahko kilometrino, trenutno največja davčno priznana 0,37€/km...pišeš si potne naloge. Vsi ostali stroški za avto.....bencin/servisi/amortizacija/zavarovanje ipd. so že všteti v ceni kilometrine.

sesalec.....v kolikor bo šlo za nek manjši sesalec manjše vrednosti menim, da noben inšpektor ne bo kompliciral.
V kolikor boš pa kupila dražji/večji boljši sesalec in bo vsakemu takoj jasno, da se ga ne uporablja samo za dejavnost oz. æiščenje pisarne si boš v strošek dala samo določen procent nakupa.

glede ostalih stroškov za stanovanje voda/elektrika/telefon/komunala ipd. si jih lahko med stroške daš določen logičen procent.
Torej če boš imela registrirno dejavnost klicnega centra si lahko med stroške daš 90% telefona.....v kolikor boš imela dejavnost kjer s strankami govoriš le nekajkrat mesečno si boš obračunala 20% stroškov telefona. Enako velja za ostale stroške.
V kolikor bi imela pisarno na ločeni lokaciji torej bi bili tudi računi namenjeni samo pisarni oz. objektu v katerem boš delala, bi dala enostavno celoten račun med stroške.


glede razpolaganja z denarjem....z denarjem s.p.-ji lahko razpolagajo prosto......torej če je denar na računu ga lahko brez problema dvigneš in zapraviš za karkoli. Ti prenosi morajo biti le zavedeni, ni pa važno koliko dvigaš ipd. Le pazi da ne boš čez leto vse zapravila naslednje leto aprila ko bo potrebno plačati davek iz dejavnosti pa denarja ne bo od nikjer.

LP
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.365
993
113
Celje
Obišči stran
Citat:
Uporabnik karantanka pravi:
Padla je odločitev, da odprem popoldanski s.p. pa imam kot vsak, ki se podaja v te vode en kup vprašanj.

Ali lahko dam v stroške benci, če pa avto ni pisan name? Je nakup sesalca lahko strošek, če pa je pisarna velika 15 m2.

Pa še nekaj okrog denarja me zanima. Primer: Izdam račun za 1000 € od tega dam npr. 200 € v stroške, ostane 800 €, ki bodo obdavčeni s 16% davkom (naj me kdo popravi če to ne drži). Ali lahko potem jaz ta denar enostavno dvignem iz računa in grem z njim na dopust oz. kako dobiti ven denar, ki ga potrebuješ za privat stvari razen preko stroškov?

Pozorna bodi predvsem na to, da se ti dobiček prišteva plači, ki jo prejemaš v službi. In če imaš kolikor toliko solidno plačo boš imela ves dobiček obdavčen po 41%... kar pa je hudo.... potem pa je treba pisat ogromno potnih nalogov
wink-1.gif
 

karantanka

alterka & vizitka 2007
19. jul 2007
7.108
0
36
Notranjska
www.mojaknjiga.si
hvala za vse nasvete

Me pa zanima še naslednje. Kdaj se plača davek državi, sproti, za mesec nazaj, enkrat letno ...?

Kako pa je z amortizacijo ... recimo računalnika?

Kako je z računovodstvom? Najprej sem mislila, da bi sama vodila knjigo po sistemu enostavnega knjigovodstva (al kako se že reče), a vidim, da mi osnovni pojmi te dejavnosti niso jasni, zato bi to raje prepustila profijem. Kako se potem računovodstvu to plačuje pavšalno, neglede na to koliko računov na mesec imaš, al za vsak račun posebaj? Kakšne so okvirne cene.

Kaj pa je bolje da sem zavezanec za DDV al da nisem?

Mogoče je pomembno da še povem s čem se bom ukvarjala. Delo bo potekalo tako v pisarni kot na terenu pri strankah (fizičnih in pravnih), gre se za grafično dejavnost.

če sem kakšno neumno stresla mi ne zamerit, se še učim
tongue-1.gif
 

MiranR

Pripravnik
3. sep 2007
223
4
18
Murska Sobota
Citat:
Uporabnik karantanka pravi:Me pa zanima še naslednje. Kdaj se plača davek državi, sproti, za mesec nazaj, enkrat letno ...?
Par let nazaj je bilo tako, da so ti ob začetku dejavnosti določilo akontacijo davka (na dobiček iz dejavnosti). Na koncu leta, ko se naredi bilance (in amortizacija opreme) in davčni obračun se ta akontacija davka pač upošteva
cool-1.gif
.
 

ergo

Fizikalc
3. sep 2007
1.030
39
48
Točno tako.
Ko boš registrirala sp boš v obrazec navedla tudi predvidene dohodke, odhodke, dobiček ipd in navedla način plačila akontacije: to je lahko v enem znesku 1x letno, 3x letno, 4x letno, povsem tvoja odločitev je to. Višino boš lahko nekako prilagodila predvidenemu dobičku. V mojem primeru sem si višino skalkuliral na nekako 22% davka na dobiček, ker mi je bolje plačati malo več večkrat ne leto, kot pa na koncu poslovnega leta, aprila doplačevati. Kot pravni subjekt boš morala do 31. marca naslednjega leta oddati poslovno bilanco (letos je to bilo obvezno v elektronski obliki) in to tudi javno objaviti na AJPES-u (letošnji strošek objave je pribl. 13.80 EUR).
Tako nekako.

lp
 

ergo

Fizikalc
3. sep 2007
1.030
39
48
Aha, sprašuješ še za računalnik in podobno: računalnik gre v osnovna sredstva in se za vsako leto obračuna kot amortizacije. Menjaš ga lahko (da se šteje kot strošek in amortizira) na vsaki 2 leti, sevda lahko tudi vsak dan, če hočeš.. V osnovna sredstva gredo tudi printerji, ploterji, fotoaparati, mp3/USB ključi itd.
Če boš delal na terenu, potem sploh ni dileme okrog stroškov: pridno piši potne naloge in po možnosti shranjuj račune od npr. tankanja, še posebej, če boš v kraju, ki ni tako blizu tvojemu sedežu.
Kar se računovodstva tiče: če nisi v tem se, po moje, ne izplača ukvarjati z njim, ker se zadeve skorajda dnevno spreminjajo (računovodski standardi, najbolje vedo računovodje same) in je bolje zate in za tvoje živce to plat poslovanja zaupati nekomu, ki se s tem ukvarja. Spet je to tvoja stvar oz. stvar dogovora: lahko mesečno dostavljaš račune in ostalo računovodja ti za to izdaja svoje račune, ki jih vneseš kot strošek v končno bilanco, lahko pa se z nekom dogovoriš, da ti na koncu poslovnega leta izdela bilanco (februarja do konca marca naslednjega leta), ti pa čez leto pridno zbiraš račune, pišeš potne naloge, se greš reprezentanco itd in seveda delaš. In mislim, da gre za dvostavno knjigovodstvo tako da, če nisi ravno v tem...

lp
 

ergo

Fizikalc
3. sep 2007
1.030
39
48
Hm DDV zavezanec: če bo tvoj promet večji od 20 kEUR potem vsekakor, drugače pa ne.

lp
 

prijam

Fizikalc
2. sep 2007
1.821
4
38
Citat:
Uporabnik karantanka pravi:
hvala za vse nasvete

Me pa zanima še naslednje. Kdaj se plača davek državi, sproti, za mesec nazaj, enkrat letno ...?

Med letom plačuješ akontacije za davek, ob koncu leta oz. najkasneje 30 dni po oddaji davčnega obračuna doplačaš oz. dobiš povrnjeno razliko med plačanimi akontacijami ter obračunanim davkom. Prvo leto plačaš akontacije od ocenjenega dobička (torej ob odprtju dejavnosti predvidevaš koliko približno bo dobička), vsa naslednja leta se akontacija obračuna glede na oddan davčni obračun za preteklo poslovno leto.

Citat:
Uporabnik karantanka pravi:
Kako pa je z amortizacijo ... recimo računalnika?

Amortizacija računalnika....kot je že nekdo napisal računalnik vpišeš med osnovna sredstva in ga amortiziraš. Za računalniško opremo je največja davčno priznana stopnja amortizacije 50% letno, torej ti celotno preide v strošek najprej v 2 letih. Za vso ostalo opremo je največja davčno priznana stopnja amortizacije 20% letno, torej opremo zamortiziraš najprej v 5 letih.

za določena OS ti vsaj trenutno (odvisno kaj se bo vlada spomnila za naprej) pripada tudi 30% olajšave za investiranje.

Citat:
Uporabnik karantanka pravi:
Kako je z računovodstvom? Najprej sem mislila, da bi sama vodila knjigo po sistemu enostavnega knjigovodstva (al kako se že reče), a vidim, da mi osnovni pojmi te dejavnosti niso jasni, zato bi to raje prepustila profijem. Kako se potem računovodstvu to plačuje pavšalno, neglede na to koliko računov na mesec imaš, al za vsak račun posebaj? Kakšne so okvirne cene.

Računovodstvo....V kolikor se ne spoznaš vsaj na osnovne pojme ti predlagam, da si poiščeš računovodski servis.
Glede plačila računovodstva se lahko zmeniš po pavšalnem znesku ali plačilo po uri opravljenega dela.
Vsaj pri nas je tako, da se za prvo leto skoraj vedno plačuje po opravljeni uri dela....torej plačilo po urah. Za naprej ko se malo vidi kako dejavnost lavfa in koliko je približno dela z vodenjem poslovnih knjig se lahko določi pavšalni znesek npr. na mesec.
Cene....osnova urne postavke ca. 20€ + DDV, pavšal od ca. 100-120€ mesečno naprej....odvisno od velikosti stranke ter zahtevnosti vodenja. Torej vsak ima nekaj posebnosti....
-Zanezanec za DDV / nezavezanec za DDV,
-Obračun DDV-ja mesečno (vsi začetniki + večji zavezanci za DDV / obračun DDV-ja tromesečno
-DDV po plačani realizaciji
- vodenje materialnega knjigovodstva ali samo vodenje glavnih knjig
...
...
..
-obračnni plač....prispevkov.....in ostale posebnosti, ki so od stranke do stranke različne

Citat:
Uporabnik karantanka pravi:
Kaj pa je bolje da sem zavezanec za DDV al da nisem?

odvisno koliko bo prometa (ali boš avtomatsko morala biti zavezanec za DDV) ter s kakšno dejavnostjo se boš ukvarjala (storitveno / proizvodno) in kdo so tvoje stranke (podjetja/fizične osebe)

Torej v kolikor bo dejavnost bolj proizvodna, računaj da si lahko pri nakupu materiala, strojev, opreme ipd. v kollikor si zavezanet za DDV le tega tudi odbijaš....torej nakupuješ stvari brez DDV-ja. V kolikor bo šlo

Glede na to kdo so so tvoje stranke.....v kolikor so bolj fizične osebe oz. nezavezanci za DDV jim je bolje če jim izstavljaš račune brez obračunanega DDV-ja saj si ga tako ali tako ne bodo mogle odbijati, torej lahko svojo storitev obračunaš več. Oz če ti povem na primeru....v kolikor si zavezanec za DDV lahko ti izdaš račun za 120€ (100€ zaračunaš svojo storitev + 20€ddv-ja), stranka fizična oseba bo plačala 120€ kar je zanjo končni znesek.
V kolikor nisi zavezanec za DDV boš lahko storitev obračunala po 120€, torej bo šlo 120€ v tvoj žep in bo stranka plačala enako 120€, ali pa obračunaš npr. 110€ (v tvoj žep gre 10€ več kot če si zavezanka) stranka pa plača tudi 10€ in boš cenovno bolj konkurenčna drugim ponudnikom

torej malo premisli katerih strank je več.....fizičnih ali pravnih oziroma ali je več zavezancev za DDV ali je več takih, ki niso zavezanci za DDV