opozorilna lučka in klima

MojcaG

Pripravnik
2. sep 2007
319
5
18
Fantje, če ima kdo kakšno idejo za opisan problem, se priporočam
smile-1.gif
).

Torej, situacija je naslednja:

Včeraj je bil priklopljen na tester (v nedeljo se je 2x prižgala opozorilna lučka), ki je pokazal prebijanje na 4. cilindru, vendar je bil dogovor, da se še mal počaka - če se ponovi in pod kakšnimi pogoji. Obakrat, ko je bila zaznana napaka, je bilo enako - vžig avta brez vklopljene klime in ventilacije (zakaj sem takrat izklopila klimo in ventilacijo, je druga zgodba ... ponavadi tega ne delam), gorela je lučka "check engine", ki je po določenem času ugasnila.

Med vožnjo se lučka ne prižge.

Zvečer sem ugotovila naslednje:
Normalno segreta mašina, vklopljena klima in ventilacija na stopnjo 1.
V prostem teku izklopim klimo, avto občutno izgubi obrate in moč (se čuti, kako nemirno laufa in se "zaganja"), po kakšne pol minute takega stanja se prižge lučka za "check engine". Avto še vedno laufa ....

Če klimo vklopim nazaj, se lučka ugasne, avto pridobi na obratih, prosti tek je zopet normalen (miren).

Opisana napaka je ponovljiva (torej jo lahko ponovim ...).

Komentar serviserja po telefonu na opis, pod kakšnimi pogoji je zaznana napaka in kaj se dogaja, je bil samo "avto pripelte čimprej"
crazy1.gif


Torej - kakšna ideja?

Avto je Getz, letnik 2003, 1.6, 120 kkm.

Tnx!
smile-1.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.731
419
83
Goriška
www.avtopro.si
99% je krivo tesnilo vsisnega kolektorja, ki je "bolezen" teh motorjev. Med druge razloge lahko štejemo še svečke, vžigalne kable, vžigalno tuljavo, injektorje, računalnik ... je pa vse od naštetega malo verjetno.

Sicer pa ni nobenega pretiranega razloga za preplah, avto lahko brez problemov voziš.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.519
59
48
Kranj
Hm, imam verjetno enak motor kot ti in je meni tudi prebilo kabel na enemu od cilindrov. Žal pa ne najdem povezave med delovanjem klime in prebijanjem kabla. (jaz takrat nisem imel prižgane klime)
Ko sem vžgal avto je delal po treh cilindrih in prižgala se je "check engine", ko sem pa avto ugasnil in ponovno prižgal je delal OK. Vendar je v računalniku ostala zapisana napaka. Ker je bil avto v garanciji (3 ali 4. leto) so mi preventivno zamenjali vse kable in od takrat je OK.
Jaz bi najprej zamenjal kabel na 4. cilindru in sprobal delovanje. Glede na to da se je mojemu sodelavcu (enak motor) zgodilo isto je to verjetno serijski problem. On je kabel zamenjal sam in od takrat tudi on nima več omenjenih težav.
 

MojcaG

Pripravnik
2. sep 2007
319
5
18
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Zato ker prihaja do napačnih vžigov zaradi nekontroliranega vdora zraka.

A mi lahko na kratko in za telebane (beri za žensko
grin1.gif


Drugače pa hvala za hiter odgovor, paniko glede servisa bolj zganja serviser kot jaz
smile-1.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.731
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Ko vključiš klimo, računalnik to zazna in avtomatsko poviša obrate motorja. Pri povišanih obratih motorja slednji porabi tudi več zraka, pri tem pa je relativen "vdor" nenadzorovanega zraka (tam, kjer pušča tesnilo) manjši, zato motor teče mirneje, napačnih vžigov pa ni več.

Lahko probaš tudi takole - izključi klimo, vžgi motor in mu drži malo gasa, recimo na 1500 rpm. Pri teh obratih bi moral motor delovati dokaj normalno.

Serviserju se pa mudi pokasirat, normalno.
smile-1.gif
 

Trupl0

Pripravnik
21. sep 2007
211
16
18
Gottschee
si bom sposodil temo, ker imam podobno težavo.
Xsara letnik 2000 ( 256k prevoženih =) ) med vožnjo vse OK, ko pa stojim pri miru ( semafor itd. ) mi padejo obrati in avto deluje na treh cilindrih. Zraven se še vklopi check engine lučka.
Avto je potem potrebno ugasnit in vžgat, da začne normalno delovat.

Je pa to vedno, ko je vklopljena klima in naredi tisti značilen KLIK, da se vklopi kompresor ali kaj že.
Imel težavo lani pa je nekako odšla stran. Se mi je pa včeraj spet ponovila kar naenkrat ( klimo nonstop laufam že skoraj 3 tedne in nobenega problema do včeraj ).
 

MojcaG

Pripravnik
2. sep 2007
319
5
18
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
99% je krivo tesnilo vsisnega kolektorja, ki je "bolezen" teh motorjev. Med druge razloge lahko štejemo še svečke, vžigalne kable, vžigalno tuljavo, injektorje, računalnik ... je pa vse od naštetega malo verjetno.

Danes šla na servis, da "vržejo uč" in se zmenimo, kaj bi lahko bilo, pa kdaj pridem porihtat.

Priklopijo na tester, iste napake, nato še pri prižganem avtu. Zamenajo en kabel - nič. Drug kabel - nič. Preverijo svečke - nič. Zamenjajo vžigalno tuljavo (po domače cinšpula?
tongue-1.gif
- sem imela cajt, pa sem počakala ...), da trenutno še ne vedo, kaj bi bilo in če lahko avto ostane na servisu. Omenim tole tvoje - pravi serviser, da najbrž ne. Preden sem si zrihtala prevoz in drug avto, je minila še slaba ura. Rezultat - avto razkopan, serviser listal po debeeeli bukli.

V ponedeljek pa dalje ...
confused-1.gif
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.637
449
83
Tolmin
In na koncu bo dobil preperelo(ali sneto) drobno cevko, ki pelje iz bloka motorja v vsisni kolektor in sluzi odvodu oljnih hlapov
wink-1.gif

Ali pa slabo tesnilo ali celo odsraufan vsisni kolektor.

Ali je bil avto do sedaj ze kaj po servisih zaradi motorja ?

BDW: Prav to se mi je zgodilo tri tedne nazaj na VW Passatu in to ravno, ko sem ga peljal prodajati - zaradi dotrajanosti je odpadel gumjast cep na vsisnemu kolektorju
crazy1.gif

Resil me je lepilni trak iz prve pomoci - seveda sem kupca takoj opozoril in je kasneje resneje popravil napako
zmaga.gif
 

MojcaG

Pripravnik
2. sep 2007
319
5
18
>Ali je bil avto do sedaj ze kaj po servisih zaradi motorja ?

Nope. Redni servisi na 15 kkm, nazadnje teden dni nazaj na 120 kkm.

Edini strošek izven rednih servisov je bil samo en vžigalni kabel pred dvemi leti.

Danes sem se že mal potolažila, pa ne vidim več tko črno
tongue-1.gif

Bodo že našli napako. Na srečo (IMO) se da vsaj takoj preveriti ali je to to ali ni ...
grims-1.gif
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.637
449
83
Tolmin
Citat:
Uporabnik MojcaG pravi:
nazadnje teden dni nazaj na 120 kkm.

In verjetno nagaja od takrat naprej
10.gif

Torej najprej pregled okoli vsisnega dela - ker je bil menjan tudi filter naj preverijo cev med filtrom in motorjem (senzor pretoka zraka je v filtru in vmes debela gumijasta cev) !
Pri servisu na 120 kkm se menja tudi "glavni" jermen - naj preverijo, ce sta obe zgornji gredi v fazi - motor je malenkost glasnejsi in trese pri nizkih obratih.
Z enakim motorjem sem v Lantri napravil cca. 350 kkm in sedaj imam Volvota z enakim motorjem.
Motor se je Mitshubishijeva zasnova in je bil "posojen" v kar precej znamk - to ti lahko precej pove o njegovi kvaliteti
cool-1.gif

Lantra je bila na uradnemu servisu samo dvakrat in morda naklucje - ravno pri 120 kkm se je pojavil enak problem kot pri tebi
tongue-1.gif

Seveda je sel nazaj na servis, kjer so ga imeli dva dni ter se diagnoze lotili podobno kot pri tebi - v glavnem mehanikom nic jasno.
Od takrat ni vec videl servisa (razen enkrat za lambda sondo) in sem ga vedno sam servisiral. Tudi ko sem izbiral naslednji avto sem bil izredno zahteven glede motorja
evil.gif


No, malenkost sem zasel - upam, da si avto peljala k istemu mehaniku in bos uveljavljala reklamacijo na servis ob 120 kkm !
Tudi cinspule in drugih delov, ki jih poizkusno menjajo se NE PLACA in naj vrnejo stare nazaj na svoje mesto ali dokazejo, da so res slabi! OK - vzigalne kable lahko menjajo, ker bodo prej ali slej za zamenjati (dotrajanost).

Pa za naslednji obisk sprintaj to temo in jo nesi mehaniku, ker drugace bo rekel, da si "sitna baba"
evil.gif


EDIT: Prilagam sliko Accentovega motorja (isto).
Na sliki desno zgoraj je lepo vidna debela gumijasta cev (in spodaj ena tanjsa) - napako naj najprej iscejo tam !
hyundaiaccentengine.jpg
 
Nazadnje urejeno:

MojcaG

Pripravnik
2. sep 2007
319
5
18
>In verjetno nagaja od takrat naprej

Ne. Da pojasnim ozadje, kako je sploh prišlo do tega:
Klimo imam vedno vklopljeno. Tudi pozimi, čeprav pri nizkih temperaturah seveda ne dela. Vendar mi je že nekaj časa nazaj crknila led diodica, tako da kdor tega ne ve (servis npr.), načeloma misli, da je izklopljena.
Prvič po dolgih letih mi zadnjič avto ni vžgal (vmes na poti sem se nekje ustavila). Ne vem zakaj, ampak preden sem naslednjič vžgala, sem ugasnila radio in izklopila klimo ter dala ventilacijo na 0.
Avto vžge, vendar so obrati zelo zelo nizki, se matra (očitno laufa po treh cilindrih), prižge se lučka za check engine (utripa). Mal počakam, vklopim klimo in prižgem ventilacijo na 1 - avto se umiri, lučka ugasne.
Kasneje isti dan ponovim vajo - isto --> brez klime lučka, nizki obrati, "matranje". Po vklopu klime dela BP.
Pred meseci se mi je zgodilo isto - čakala pred semaforjem, ne vem zakaj sem izklopila klimo za par sekund - lučka, nizki obrati, vklopim klimo nazaj, vse BP. Ker se mi med vožnjo to ne dogaja, pač na to nisem bila več pozorna.

Takoj naslednji dan gre avto na servis na priklop na tester, kjer ugotovi dve različni napaki:
- avto ni vžgal zaradi imobilajzerja (upam, da sem napisala prav) --> če se ponovi še kdaj, pridem nazaj, zamenjajo to zadevo in case closed.
- ugotovi prebijanje na 4. cilindru.
Zbriše napake in se dogovoriva, da če se karkoli ponovi, pridem nazaj.

Ker mi ni dal miru, isti dan zvečer, preden sem ugasnila avto, za foro izklopim klimo. In spet isto - obrati dol, nemiren tek, lučka check engine utripa. Vklopim klimo - avto se umiri.

Torej, zadeva je skoraj zagotovo že od prej.
Redni servis na 120 kkm - mal sem jezna na njih, ker so očitno mislili, da je klima izklopljena
10.gif
. Če bi jo izklopili, bi takoj slišali, da nekaj ni ok.

>Pri servisu na 120 kkm se menja tudi "glavni" jermen
Pri meni na 90 kkm ali 5 let, zato je bil menjan že zdavnaj
smile-1.gif


>Tudi cinspule in drugih delov, ki jih poizkusno menjajo se NE PLACA in naj vrnejo stare nazaj na svoje mesto ali dokazejo, da so res slabi! OK - vzigalne kable lahko menjajo, ker bodo prej ali slej za zamenjati (dotrajanost).

Vse kar so v petek zamenjali z novimi deli, so dali potem zopet nazaj stare dele, tako da glede tega je ok.

>Seveda je sel nazaj na servis, kjer so ga imeli dva dni ter se diagnoze lotili podobno kot pri tebi - v glavnem mehanikom nic jasno.

He he ... v ponedeljek bi morali najti napako (tako so rekli), ker menda pride tisti mehanik, ki odkrije vzrok za vsako napako.
grims-1.gif


Servisiram pa na pooblaščenem servisu zato, ker je bil avto tam kupljen (vsa zgodovina avta), pa načeloma sem bila do zdaj zadovoljna. Pa blizu mi je, po drugi strani pa ne poznam nobenega mehanika, da bi mu zaupala.
d055.gif


>Pa za naslednji obisk sprintaj to temo in jo nesi mehaniku, ker drugace bo rekel, da si "sitna baba"

grin1.gif
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
ko vse razkopajo pa nič ne najdejo, je ponavadi nekaj banalnega. To da imaš klimo skoz vklopljeno ali pa jo nimaš, na delovanje motorja ne sme vplivat, vsaj pri sodobnih avtomobilih ne.