Olje - BMW 525d, katero?

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Finta pri menjavi olja je ta da ko menjas olje, ga izspuscas vedno ko je vroce in ko nalijes hladno olje zato je zvok motorja drugacen.
Ce se odpeljes en krog da se olje spet segreje, je zvok motorja spet drugacen.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.861
3.889
113
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik YuGec pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Ce je lonlife servis dovoljen ga lahko brez problema naredis. To da je bolje menjat prej je bedarija in stran vrzen denar.Olje zdzi se precej vec kot je predpisano.

Ne bi olja držal v svojem avtomobilu več kot 20.000km, pa mogoče še kaj čez....

Kaj pa je 0W40, a gostejšo od recimo 5w30 ali kaj?
confused-1.gif

0W40 je v delovni temperaturi MANJ viskozno od 5W30 .. se pa prvo olje hitreje "ogreje" na delovno temperaturo (oz. dobi delovno viskoznost pri nižjih temperaturah).

Sicer pa te oznake nimajo pravega pomena. Olje mora ustrezati specifikaciji za tvoj motor in to je to; BMWjeva olja morajo ustrezati oznakam ACEA (kateri točno pogldaš v navodila).

Aral 0W40 (mam ravno flaško pri sebi) ustreza oznakam ACEA A3, B3, B4, C2, C3 .. ustreza pa tudi BMW Longlife-04 specifikacijam (z dopolnilom: nur gultig in Landeren der EU)!






Olje z oznako 0W40 je ob normalni temperaturi absolutno bolj viskozno (gosto)kot 5W30, ampak pri zelo nizkih temperatusah se ne zgosti tako zelo kot 5W30 olje. Prav zaradi tega je tako ekstremno olje ki ima tudi precej visoko ceno.
Torej ima lastnost da se ob nizki temperaturi ne zgostuje tako zelo kot ostala olja, ceprav ima v osnovi precej visoko viskoznost (40).

A bolj viskozno po tvoje pomeni bolj gosto?
ne-ne-1.gif


Kot prvo gostota olja se spreminja s temperaturo zelo malo in to sploh ni pomemben faktor za delovanje motorja! Viskoznost ni enako gostota in pika!

Če segreto olje lepše teče, to ne pomeni da je bolj redko, ampak samo da je bolj viskozno.

Faktor viskoznosti (tista druga številka v olju) pa je MANJŠI če je olje bolj viskozno (naredi bolj tanek filter na površini, lepše teče) in obratno!
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
vem da ni gostota in viskoznost enako.
Napisal sem bolj po domace da se lazje razumemo.
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik YuGec pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Ce je lonlife servis dovoljen ga lahko brez problema naredis. To da je bolje menjat prej je bedarija in stran vrzen denar.Olje zdzi se precej vec kot je predpisano.

Ne bi olja držal v svojem avtomobilu več kot 20.000km, pa mogoče še kaj čez....

Kaj pa je 0W40, a gostejšo od recimo 5w30 ali kaj?
confused-1.gif

0W40 je v delovni temperaturi MANJ viskozno od 5W30 .. se pa prvo olje hitreje "ogreje" na delovno temperaturo (oz. dobi delovno viskoznost pri nižjih temperaturah).

Sicer pa te oznake nimajo pravega pomena. Olje mora ustrezati specifikaciji za tvoj motor in to je to; BMWjeva olja morajo ustrezati oznakam ACEA (kateri točno pogldaš v navodila).

Aral 0W40 (mam ravno flaško pri sebi) ustreza oznakam ACEA A3, B3, B4, C2, C3 .. ustreza pa tudi BMW Longlife-04 specifikacijam (z dopolnilom: nur gultig in Landeren der EU)!






Olje z oznako 0W40 je ob normalni temperaturi absolutno bolj viskozno (gosto)kot 5W30, ampak pri zelo nizkih temperatusah se ne zgosti tako zelo kot 5W30 olje. Prav zaradi tega je tako ekstremno olje ki ima tudi precej visoko ceno.
Torej ima lastnost da se ob nizki temperaturi ne zgostuje tako zelo kot ostala olja, ceprav ima v osnovi precej visoko viskoznost (40).

A bolj viskozno po tvoje pomeni bolj gosto?
ne-ne-1.gif


Kot prvo gostota olja se spreminja s temperaturo zelo malo in to sploh ni pomemben faktor za delovanje motorja! Viskoznost ni enako gostota in pika!

Če segreto olje lepše teče, to ne pomeni da je bolj redko, ampak samo da je bolj viskozno.

Faktor viskoznosti (tista druga številka v olju) pa je MANJŠI če je olje bolj viskozno (naredi bolj tanek filter na površini, lepše teče) in obratno!

Da bo popolnoma jasno.

Prva številka je PRETOČNOST olja pri 20 st. C, druga pa pri 100 st. C. To je vse in ne gostota ali kaj drugega..
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.861
3.889
113
Pretočnost = viskoznost?
evil.gif


In prva številka ne pomeni viskoznosti ampak "index hladnega zagona" .. dejansko pa pomeni kdaj (temperatura) se olje ogreje na delovno viskoznost (označuje druga številka).

Po tvojem tomačenju bi namreč olje 15W40 bilo boljše od 0W40, ker bi imelo ob mrzlem zagonu bolj ustrezno pretočnosti (bližje pretočnosti 40) kar pa seveda ni res!
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Pretočnost = viskoznost?
evil.gif


In prva številka ne pomeni viskoznosti ampak "index hladnega zagona" .. dejansko pa pomeni kdaj (temperatura) se olje ogreje na delovno viskoznost (označuje druga številka).

Po tvojem tomačenju bi namreč olje 15W40 bilo boljše od 0W40, ker bi imelo ob mrzlem zagonu bolj ustrezno pretočnosti (bližje pretočnosti 40) kar pa seveda ni res!

Daj preberi še enkrat in je točno tako kot piše. Če ne si preberi DIN 51511 za motorje ali DIN 51512 za menjalnike.

Kar si ti napisal je zelo mimo. Številka ne pomeni nič drugega kot prerez cevi skozi katero teče olje.

Če te zanima test poteka tako, da teče olje po cevi. Iz glave ( ne me držat za besedo ) je pri plju prerez okoli 20 za olje XW60, medtem ko je pri xW30 okoli 8 ali devet kvadratnih enot za pretok enake količine olja.
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Ja 40 , sem prehitro pisal.

Ne merijo nič drugega kot to, da se pri določeni temperaturi x količina olja pretoči v času y. In za to poiščejo ustrezen prerez cevi.
Razlika znotraj razreda je lahko celo več kot 30 %, ker velja od xx do cc je isti razred.


Čeprav so te oznake že močno zastarele in bi jih morali že modificirati. Številke oznak so si kar tako izmislili in nimajo nobene veze z dejanskimi fizikalnimi količinami.

Pa tudi gostota nima veliko veze s pretočnostjo. Olje A je lahko težko 0,85 kg / l in je lahko bolj pretočno kot olje B z težo npr. 0,8 kg/l.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.927
5.463
113
Madona komplicirate s temi olji! Še mal pa boste k američani k se kregajo na kakem forumu al nj dajo sae30 al je bolš 5w30.....al pa še najraj majo kr 0w30 za v kosilnico
hysterical-1.gif


Če nimaš kakih DPF filtrov da res rabš pcecial olje sploh ne rabš komplicirat.....ti nebo z nobenim zaribu....pa z usakim priznane znamke boš 300kkm naredu!

Moje osebno mnenje....raj dam 10w40 za dizle....pa ga 2x menam na let (pač 1xpred zimo pa 1x po zimi) kukr pa da mam kak superduper 0w...5w40 drag olje z LL intervalom 30kkm not! Pa še zmer pršparam! A kopate pa gate menate si tud 1x na tedn?
smile-1.gif


Edin res je da pa mu kak olje (znamka) nebo znau odgovarjat...pa ga bo mal več popiu kak bo pa BP pa ganeboš dolivu!
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.397
1.356
113
ksz.,..

Nisi napisal kateri letnik je avto!!!!!!!!

V 525d jaz ne bi dajal 10W-40 brez zelo pametnega razloga. Če nimaš filtra trdnih delcev (posebno predpisano olje), je, kot so ti že svetovali, tvoja izbira katera znamka olja bo šla noter.

Najprej: če avto trenutno dela OK, ne pije olja, pusti vse skupaj pri miru. Sicer pa naj ti zaupam skrivnost: Castrol je precej bolj povprečno olje, kot se dela reklamo zanj.

0W-30 župam se izogni v širokem loku, priporočam 5W-40 Mobil, Esso ali Shell, vzemi tistega, ki ga boš ceneje in zanesljivo dobil, in nato vedno nalivaj isto olje!! Še najbolje bi bilo, če zamenjaš olje z novo znamko, in po 1000 km še enkrat, pa imaš mir.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.927
5.463
113
@tony povej mi en dober razlog zakai se nebi smel dajat 10w40 olja v motorje??? Sploh če se gre z kako kakovostno HC (hydrocrackano) olje! Razlike med sintetiko pa dobrim povsintetičnim HC oljem je pa praktično ni......ubistvu so vse low cost sintetike že HC olja!

Se pa strinjam.....bejž stran od kakih 0w30olj pa tud 0w40....ker ne živimo lih na antarktiki da bi to rabl.....in ma v našem "toplem" okolju prej kvarne posledice....pač olje prej propade! Večji razpon....več kemije...več gre lah v PM če vlečeš interval zamenjave!
 
Nazadnje urejeno:

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.927
5.463
113
Citat:
Uporabnik naliM pravi:
Viskoznosti olj se merijo pri dveh temperaturah: 40 in 100 stopinj celzija.
Kljub enakim oznakam (recimo 5W40) se viskoznosti različnih vrst olj istih ali različnih proizvajalcev razlikujejo. Primer je tule (ELF in TOTAL prihajata od istega proizvajalca):

http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/162.pdf

http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/1112.pdf

LP,

Milan


Pa veš kolk maš tega! Mobil1 pa Esso.....isto! Esso je cenejši Mobil1!

Sicer pa maš na svetu samo par rafinerij k same črpajo olje.....Shell, Agip, Texaco(petrol
wink-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.927
5.463
113
.....pa še mal za dol potegnt...da me nebo s5 kdo obtožvou da sm teoretik!
smile-1.gif


Škoda ker smo omejeni z prostorom....bi nalepu še MB, pa API specifikacije v PDF formatu...sam pridejo 1,47 MB
 

Priponke

  • 560267-moreaboutengineoil.pdf
    86,8 KB · Ogledi: 373
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Tudi ce nalije Proton ne bo nic narobe. Eni pac izumljate toplo vodo s temi olji in komplicirate v tri krasne da je eno zanic drugo pa slisite ze po glasu motorja da lepse tece.....ne me j...t! Sam sem z enim dostavnikom prevozil milijon kilometrov in drugo ni videl kot Proton Turbo dizel.Pa se sedanji lastnik je ze naredil 200T pa se vedno dela BP.
 

Skiny

Alternativni tehnik
15. okt 2007
48
0
6
KK
Citat:
Uporabnik Juvani pravi:
Ja imam model 525d, torej 2500ccm, 130kw/177km, prevoženih 115.000km. Letnik 2005
Sem gledal, so na original servisu nazadnje dali not olje aral 0W40, vsaj listek ja gor od arala in označen ta model olja.
Kolk sem mal iskal na netu in bral naj bi bilo na original servisih oz. pri nakupo imel bmw castrolovo olje.

Kaj pa recimo to:
LINK

Za motor tvojega avta so predpisana olja, ki ustrezajo BMW specifikaciji longlife 01 (če avto nima filtra trdih delcev) oz. longlife 04, če ga ima ali ne. Če ga nima, ti bolj svetujem LL 01, ker je to v principu boljše olje (ni osiromašen nekaterih aditivov, ki škodujejo filtru trdih delcev, a blagodejno vplivajo na mazalne sposobnosti).
Olje ustreza eni od omenjenih norm, če je to navedeno na embalaži pod rubriko specifikacije. Sicer BMW izdaja poimenski seznam odobrenih olj, a imam pri roki le že več kot dve leti starega (v priponki). Ker pa proizvajalci maziv zadnje čase menjajo imena izdelkov hitreje kot spodnje perilo in prodajajo iste izdelke pod različnimi imeni na različnih tržiščih, se raje drži specifikacije na embalaži, saj boš verjetno večino olj s seznama v priponki zaman iskal v naših trgovinah.

Drugače pa: upoštevaj Benandyjev nasvet zgoraj
grin1.gif


LP, Skiny
 

Priponke

  • 561096-SBS5.0_Longlife-01_.pdf
    13,9 KB · Ogledi: 626