Novi DMV

Narodnjak

Majstr
20. jul 2007
10.248
267
83
38
Ljubljana
dejmo raje tle...

82785200_10220765674279805_1116364993546158080_n.jpg
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

hermann

Guru
19. mar 2014
9.186
5.732
113
za električarje in plugine predvidevam, da bo tudi nek pavšal (teš 6 pa te fore) ali so spet opice na koki pisale predloge?
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Nič debatirat, naj nekdo prosi tega: http://www.dmvportal.net/ ali pa če bere forum naj naredi za nov davek jeziček pa je.

Pa mu doniramo nekej eur iz Alterja, tudi jaz bom. Kaj bi odkrival toplo vodo, itak bo "moral" naredit.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
za električarje in plugine predvidevam, da bo tudi nek pavšal (teš 6 pa te fore) ali so spet opice na koki pisale predloge?

Električarji bi enostavno morali imeti izpust napisat. Če imajo opravljeno testni krog, da imajo podano porabo potem se pač izračuna CO2 na Slovenski energy mix to je to. V nemčij daš na nemškega. Sprit monitor ima napisano, kot sem dal link na tisto teslo, 30kW/100km piše potem okoli 150g CO2/100km.
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Električarji bi enostavno morali imeti izpust napisat. Če imajo opravljeno testni krog, da imajo podano porabo potem se pač izračuna CO2 na Slovenski energy mix to je to. V nemčij daš na nemškega. Sprit monitor ima napisano, kot sem dal link na tisto teslo, 30kW/100km piše potem okoli 150g CO2/100km.
Raje ne, potem bi še za klasične avtomobile moral prišteti dodaten CO2 zaradi porabljene elektrike pri rafiniranju nafte. Da o o tem, da gre okrog 6% same nafte kot energenta (spet izpuhi) pri samem rafiniranju. :) No, mogoče pa bo kakšen uradnik že začel pripravljati nov pravilnik, ki bo še take stvari upošteval.:bonk:
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.177
8.957
113
sej lignit pa uranium moraš tudi izkopat itd pa ga transportirat...
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Daš pač en faktor, saj se ga da zračunat tudi za gorivo.

Se bo mogoče folk začel zavedat, da so na elektro omrežju tudi ogromne izgube in da nikjer ni prav v vrhunski state of the art kondiciji.

Pač zero emissions napisi so gravž...še najbolj pa ljudje, ki tako mislijo. Pa bo moj naslednji 90% PHEV ali BEV.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.630
767
113
Vseeno je razlika ali moraš pripravit neko specifično "župco" kot je bencin ali pa lignit direkt iz zemlje v kotel mečeš.

Učinkovitost, da pride gorivo iz vrtine na bencinsko je tam nekje 80%, lignit je verjetno na 95+%, odvisno od koliko daleč ga moraš vozit.

Torej tailpipe za dizla, ki pokuri 6 l je 158 g CO2/km (1 l dizla zgori v 2,64 kg CO2), če upoštevaš še cel upstream goriva si že zelo blizu 200 g.

Malecky jaz tudi lahko dam link kjer Audi A6 pokuri čisto legit 9 l/100 km dizla, to je tam 300 g CO2/km če gledaš Well-to-Wheels
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.630
767
113
Sam transport ni tako potraten kot bi si mislil, ker je energetska vrednost (premoga, lignita, nafte) na maso zelo velika. Pri bencinu/dizlu pa 10-15% odnese samo rafinerija.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Vseeno je razlika ali moraš pripravit neko specifično "župco" kot je bencin ali pa lignit direkt iz zemlje v kotel mečeš.

Učinkovitost, da pride gorivo iz vrtine na bencinsko je tam nekje 80%, lignit je verjetno na 95+%, odvisno od koliko daleč ga moraš vozit.

Premog gre pa s 100% izkoristkom v elektriko in potem po omrežju do polnilnice in nato v avtomobil? ;)

Sicer izgube je težko ovrednotit. Recimo izguba elektrike na trafotih ali pa generatorjih je več ali manj toplotna. A sedaj to toploto lahko pretvoriš v CO2? Tehnično je ne moreš, kar je izgube je pač v končnem produktu prišteto CO2 bilanci. Imaš pa akivne sisteme hlajenja ki tudi porabljajo energijo (CO2) torej je dejansko CO2 odtis večji kot pa ga pride ven iz premoga (isto je pri nafti kjer tehnično ne rabiš energije za rafiniranje, energijo dobiš namreč iz odpadnih frakcij nafte torej je đabe, tudi sam prevoz goriv do lokalne tankštele je iz iste bilance).
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.630
767
113
Pusti ti izgube, zato pa imaš CO2 podan od trenutka ko vržeš lignit v kotel, ta številka nebi smela biti sporna, ali pač?

Debata je bila o tem koliko se pokuri da sploh pride gorivo do peči.

Odpadne frakcije nafte so morda cenovno res đabe, CO2 pa vseeno pri tem nastaja, pa v sami učinkovitosti pridelave je tudi prav, da se upoštevajo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Odpadne frakcije nafte so morda cenovno res đabe, CO2 pa vseeno pri tem nastaja, pa v sami učinkovitosti pridelave je tudi prav, da se upoštevajo.

Ja ampak vsa plastika ki jo dnevno uporabljaš, ves asfalt po katerem se voziš s tvojim EKO EVjem je iz frakcij, ki niso odpadne niso pa direktno gorivo. Lignit v TE se uporablja tudi za ogrevanje, sekundarno rabo recimo v sušilnicah ipd. Pod črto če enačiš energijo in izgube bi moral začet primerjat hruške in hruške ne pa hruške in jabolka.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.630
767
113
Definicija je čisto preprosta surova nafta noter vsi produkti ven. Za vse produkte ki pridejo iz rafinerije se ve kakšno energetsko vrednost imajo in za vhodno nafto se ve kakšna je bila energetska vrednost. Lahko greš tudi po drugi poti, koliko energije skuriš, da prideš do končnih produktov, za katere veš energetske vrednosti. Potrebuješ samo neke pametne delilnike, ali pa povprečiš na vse produkte isto

Po tvojih zgodbicah jabolk in hrušk bi prišel do tega, da je pridelava bencina v rafineriji nekje <40% učinkovita, ker vseh ostalih produktov nebi upošteval.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Saj zdaj če prav računam bodo tiste ta prave zverine (beri 100k in 500PS+) zdaj dejansko mogoče cenejše? Kar je pa nad 5-8 let pa je nemogoče uvozit
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Jabolka in jabolka v štrudel so to da ima bencin tak ogljični odtis kot proizvede CO2ja medtem ko zgori, to je danes tudi "uradno" merilo. Več bencina avto pokuri, večji ogljični odtis ima. Vse izgube bencina se zgodijo v samem motorju (če upoštevamo da ti tank ne pušča) tako da je nekako nedvoumno koliko svinjaš.

Pri elektriki pa si po logiki jabolk ogljično nevtralen, ker ven iz elektrike ne pride nič CO2ja ko jo "kuriš". Je pa vseeno elektrika tudi umazana in sedaj kako to spravit v štrudel je malo težko. Recimo že isti avto ki ima po istem ciklu porabo 15kwh/100km ni nujno "porabil" enako elektrike. Recimo če polniš avto z neko počasno polnilnico so izgube 15%, če ga polniš pa na hitri polnilnici so izgube pa 40%. Torej koliko je porabil (isti) avto CO2ja če je kwh XX g CO2? Tega ne moreš določit, ker če avto polniš na počasni vtičnici si za 15kwh/100km dejansko porabil 17kwh/100km, če si ga polnil pa na hitri polnilnici si porabil pa 20+kwh elektrike.

Zato tudi obdavčitev ki ne sloni na "istih vatlih" ni vzdržna. Dokler subvencioniraš minorne produkte zaradi XX razlogov (ekologija?!) seveda bo šlo vse lepo in prav (EV proizvede 0g CO2ja), ko pa bo na trgu 50:50 (EV:IC) bo pa okoli tega čista jeba saj bo sistem podpiral uporabo EV vozil (ki pa ne nujno da bodo imela manjši skupni CO2 odtis).
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Pa da se na tem planetu proizvede zdaj za 30% BEV v kratkem roku... še v celoti gledano občutna energijska potreba.

Potem pa v Slo 7500€, če bi jih dali v TČ, ki so enostavna stvar in veliko cenejša na enoto koristi...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.630
767
113
Če je tovorni kombi ima 0 DMVja. Če imaš kombi zardi številčne familije je 0 DMV. Če imaš avtodom imaš svojo ločeno lestvico. Če imaš pa kombi samo zato ker je "praktičen" pa pač plačaj.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver