Nastavitev avtomata na kolesu

BlackHole

Pripravnik
23. avg 2007
764
0
16
Obstaja kaka stran z navodili ali pa če se da napisat v čem je trik oz. kako pravilno nastavit avtomat na gorskem kolesu (21 prestav, tu nekje)? Večina prestav deluje v redu, tu pa tam na katere zobniki pa ne gre več gladko ali pa kar pade dol na naslednji zobnik (zadaj). Sem že večkrat nastavljal tista dva vijakca zadaj na avtomatu (včasih mi je celo kaj uspelo popravit), ampak to je bilo vse bolj na blef, ne poznam ta prave tehnike.
 

BlackHole

Pripravnik
23. avg 2007
764
0
16
Nasvet je dobronameren, samo ni na mestu. Saj zato sprašujem, da ne bom na blef nastavljal. Na servis še vedno lahko peljem tudi potem ko kaj zmrdam, če je že tak. Servisser ne bo imel nič kaj več dela.
Sem malo pogoglal in našel kar v redu navodila, v bistvu sem pričakoval da bo šlo po nekem takem sistemu. Samo nisem vedel, kateri vijakec je za kaj in na katerem zobniku moraš imet verigo ipd. Me pa zanima podatek, ki ga nisem zaznal. Na katerem zobniku mora bit veriga od spredaj, ko nastavljam zadnji avtomat? Ali je vseeeno?
 
Nazadnje urejeno:

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.300
1.061
113
na enakem od odzadaj.....

če maš zadaj na prvem.... imaš spredaj na prvem... in če na zadnjem, tudi spredaj na zadnjem
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.367
9.800
113
kod Džej-Zija
Če ti samo veriga preskakuje oziroma pri prestavljanju preskoči na naslednji verižnik, ne rabiš tistih dveh vijakov šraufat. Tista dva sta v bistvu omejilnika hoda menjalnika na levo oz. na desno. S tem torej nisi nič rešil, kvečjemu ti bo verigo kdaj še čez vrglo, če si ju preveč odvil ali pa ne boš mogel uporabljati skrajnih dveh verižnikov. Za nastavljanje menjalnika se uporablja tisti vijak na menjalniku, skozi katerega gre zajla za prestavljanje na menjalnik. Nekateri modeli menjalnikov tega vijaka nimajo več, zato se za nastavljanje uporablja vijak na prestavni ročici, skozi katerega gre zajla. Glede na to, kar si opisal, bo tega verjetno treba malenkostno priviti.
 

Telefunken

Fizikalc
23. jul 2007
1.909
0
36
Meni je tudi malo preskakovalo, predvsem ko sem močno zapedaliral. Rešil sem tako, da sem zadnji menjalnik nacentriral (malo levo oz desno) da je veriga padala točno na zobnike. In to je vse, nisem nobene zajle zategoval.

Čene pelji se do serviserja in bo v 1 min fertik, niti da se ne zajebavaš.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.367
9.800
113
kod Džej-Zija
In kako si to scentriral? Če si kletko od menjalnika premikal, pomeni kvečjemu, da je bila zvita. Če pa je menjalnik normalno delujoč in ne zvit, se ga nastavlja z zajlo.
wink-1.gif
 

Telefunken

Fizikalc
23. jul 2007
1.909
0
36
Ja no, saj sem pol videl da sem napisal malo narobe.

Zadaj na menjalniku je en štift, ki da vrtiš levo/desno. S tem vrtenjem zateguješ ali odteguješ zajlo ki premika celoten menjalnik.
 

Bushez

Pripravnik
4. okt 2007
127
0
16
LJ
Una dva vijaka sta (kot je že bilo napisano) za omejevanje hoda menjalnika, da veriga ne pade dol z zadnjega zobnika (velikega, malega). Ti moraš zajlo od zadnjega menjalnika bolj zategniti ali odtegniti, odvisno kako ti nagajajo prestave. Če ti zadaj noče prestavljati navzgor (vedno večji zobnik) moraš zajlo zategniti. Če ti preskakuje zobnike ko prestavljaš na dol (na manjši zobnik) je zalja preveč zategnjena.
 

BlackHole

Pripravnik
23. avg 2007
764
0
16
No, kje točno naj zaj to zajlo nastavljam. Ali s tisto plastično "matico", ki je na koncu zajle, ki gre v prestavno ročico, kaj nastavljaš ali je treba prav kak vijak poiskat na ročici. Ali je celo kak vijak zadaj na avtomatu. Vem, da je en vijak, ki drži zajlo, da ne leze nikamor. Kerega zaj?
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.561
690
113
preskakuje tudi kadar je zajla oksidirana in se zato zatika v cevki
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.367
9.800
113
kod Džej-Zija
Pa raztegnjena veriga. Najprej poskusiš z nastavljanjem. Če to ne gre, je velikokrat dovolj menjava zajle in/ali bovdna, šele nato greš menjavat verigo. Če redno menjavaš verigo, tudi verižniki zdržijo precej dlje, jih je pa slejkoprej treba zamenjat.