nakup gliserja

colos

Pripravnik
12. jan 2008
494
6
18
Pozdravljeni!

Ne vem kam naj prilimam to temo. Ker zadnja leta preživimo kar nekaj časa na morju se je pojavila želja po nekem plovilu. Imel bi nekaj malo bolj konkretnega (nisem se še odločil ali bi bil gumenjak ali plastika - mnenja). Rabil bi se za dnevne izlete do kakšnega zaliva in za smučanje, tubo ...

Rad bi izvedel iz prve roke kakšne stroške lahko pričakujem (registaricja, davki...). Želja je nekaj ranga bayliner capri (motorja sta vsaj 2 - 3.0 in 4.3 - razlika??) - okrog 135 KM ali več, oz. gumenjak z volanom - okrog 60-70 km. Zimovanje bi bilo na prikolici v depoju.

Zanima me tudi realna poraba za tak čoln pri neki normalni potovalni hitrosti (kolikor pač je potovalna hitrost - predvidevam okrog 3/4 gasa). Nabavna cena naj bi bila okrog 6K (lahko tudi kakšnega jurja več, ne mislim pa dat celo premoženje za stvar, ki se bo uporabljala dva meseca po nekaj ur na dan).

Na kaj je treba biti pozoren pri nakupu -. kje so običajno skrite napake, ki jih običajno ne opaziš. Ne bi rad kupil nekaj, kar bi hitro prerasel, ne bi pa rad nekaj kar je prepotratno in se potem ne bi uporabljalo - sprejemljiva se mi zdi poraba okrog 10-12 l/h.

Dizli se še zaenkrat ne prodajajo za sprejemljivo ceno?

lp
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Moje mnenje:
Za 6k€ boš dobil jajca in boš več šraufal, kot glisiral. Za tistih teden dva zadevo rentaj in si rešen vseh skrbi.
Poraba je pri glisiranju vsaj dvakrat večja, kot pri normalni vožnji, se pravi cca 30l/h za 135 konjev.
Dizel je za upokojence.
 

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.347
150
63
37
Citat:
Uporabnik Abraham pravi:
Poraba je pri glisiranju vsaj dvakrat večja, kot pri normalni vožnji, se pravi cca 30l/h za 135 konjev.

A ni tako, da bo ravno pri glisiranju v nekih normalnih obratih čoln najmanj porabil. Več porabiš, če "riješ" pod morjem.
Ravno zato ponavadi priporočajo močnejši motor, da ga čimprej spraviš do glisiranja in nato z dokaj majhnimi obrati glisiraš.

Za Bay-e so mi pa ravno ta vikend "poznavalci" govorili, da za v slano vodo niso najboljši. Jih je pa na morju veliko videti, tako da ne vem zakaj nebi bli dobri.
 

colos

Pripravnik
12. jan 2008
494
6
18
Ena for je še v tem da moraš pazit ali je za mirno vodo ali za valove. ??? Iščem mnenje nekoga, ki ima v lasti ali pa uporablja tako plovilo.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.786
1.943
113
gumenjak quicksilver 3,8m in mercury 20KM, poraba pri cca. 18 vozlih 6-7 L/h
gumenjak bura 4,8m in yamaha 40KM, poraba pri cca. 20 vozlih 10-11 L/h
plastika quicksilver 635 commander in mercury 150KM, poraba pri cca 20 vozlih 20 L/h (pri 35 vozlih pa 70 L/h..)

sem solastnik prvega, ostala dva sem najel. pri nakupu plovila imaš veselje dvakrat.. ko ga kupiš in ko ga prodaš.
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Poraba pri glisiranju je močno odvisna od obremenitve čolna (se pravi od skupne teže). Če boš sam gor na praznem čolnu je eno, ali pa en kup folka in šare + vlečenje tube si hitro na 50l/h (jasno, s spodobnim motorjem. Tomos 18 ne bo tok žru
evil.gif
).
Za v slano vodo pa nobena stvar ni najboljš, ker jo slej ko prej načne korozija in Bayi niso nikakršna izjema.
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Citat:
Uporabnik colos pravi:
Ena for je še v tem da moraš pazit ali je za mirno vodo ali za valove. ??? Iščem mnenje nekoga, ki ima v lasti ali pa uporablja tako plovilo.
Za v valove je vsak čoln dober, samo znat je treba vozit.
wink-1.gif
Glisirat v valovih ne moreš.
Ok, razen, če si mal sadomazota in uživaš, da vse na čolnu meče vamo-tamo in na koncu ven, ko se ne morejo več držat, na koncu se pa skatapultiraš iz kokpita še ti, ko si ravno pir odpru in te je val presenetu. itak je fajn imet na čolnu vsaj en debelejši štrik stalno obešen s palube dol, da v slučaju padca v vodo (upam, da si tok brihten, da ključ motorja zavežeš okol roke) lahko sploh splezaš na čoln.
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Citat:
Uporabnik colos pravi:
Kaj pa razlika med 4t in 2t motorji? 4t naj bi porabili bistveno manj??
2t ima večjo moč pri enakih dimenzijah, nima ventilov in ima enakomernejši vrtilni moment, slaba stran je onesnaževanje zaradi mešanice (ostankov olja v izpuhu) in pa večjo toplotno obremenitev.
Saj to si mislil na bencinske motorje? (valda da itak, dizelčki pk-pk-pk so za upokojence, kot že rečeno
grin1.gif
)
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Za norenje absolutno gumenjak. Kakšen 4.2m in 50KM ti zna nuditi veliko užitkov, max. hitrost okrog 25 kts, zglisira v trenutku, smučanje in tuba nista noben problem.

Pri "plastiki" imaš bistveno več vzdrževanja, je pa res, da z gumenjakom nisi taki "frajer".
 

colos

Pripravnik
12. jan 2008
494
6
18
Kaj pa pomeni, da ima ameriško zastavo oz. neslovensko. Kaj pridobiš, kaj izgubiš s tem. Več ali manj bo skozi na Hrvaškem.
 

Schumi

Fizikalc
2. avg 2007
4.119
8
38
Cenejso registracijo in zavarovanje itd., je pa baje finta, da ne smes plut po slo vodah! Vsaj tko je en znanec razlozil pred leti, ampak on je imel eno zvau za 100k, kako je pri majhnih pa ne vem, ampak pomoje samo sorazmerno!
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
32.689
14.405
113
seveda da lahko pluješ po slo vodah... samo če se misliš kaj ustavljat moraš narediti prijavo na pristojni kapetaniji
smile-1.gif
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Registracija in zavarovanje nimata veze. Gre se za plačilo davka, katerega bo potrebno plačati, ko Hamsteri vstopijo v EU. Takrat se USA flags ne bo več videlo... Do takrat pa zvezna država Delaware (kjer so čolni registrirani, oznaka DL) ne bo dajala podatkov Sloveniji, ko pa bo Hamsterland v EU, pa bo ta davek treba plačat. To še bo veselo
smile-1.gif
 

japke

Fizikalc
13. avg 2007
1.349
12
38
43
skoz okol
kolega ima Baylinerja Capri 4.3. Letos smo ga kar izkoristil. ponavad 4-5 ljudi na krovu
Čoln kr potegne, poraba je cca 30l. Tuba, smučke ipd, vleče za hec.

Je pa letos zamenjal večji vijak in mu sedaj poln gas dela na majših obratih in posledično malo manj pije.
je pa letnik mislim da 91 in je dal ca 10k zanj predlani..

fino je, ker lahko 4 kamot prespijo (tud 6 se nas je že stiskal). Ampak to so že druge fore
smile-1.gif
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.102
812
113
Za takšne pogoje kakršne si navedel, dobiš samo gumico do 6m z max 50KM motorjem. Z manj kot 30KM motorjem ne kupovati, če misliš imeti za igračkanje (smučanja razna).

To je seveda, če želiš kupiti zanesljivo zadevo. Vse drugo se bo z razlogom prodajalo za tako majhen denar. Ali bo staro ali bo pa zjahano.

Računaj, da toliko stane samo nov 50KM motor, kje je šele plovilo in prikolica.
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
ksz

Ok o kaksnem davku je govora, vem da so zastavice pod katero je registriran in pod katero plujes in da imajo tuje zastavice zaradi ugodnosti, sam nevem tocno za katere ce si kupis nek coln za 3jurje?

Tomos 4 ima umo motor, kako je pa sestavljen tomos 18, kolk ccm3 itd?

Men so usec gumenjaki z osrednjo konzolo in z volanom pa spojlerjem, zakaj je to cenejse za vzdrzevanje od plastike?

Kaj pa ce si clovek kupi skuterja, kaksne so cene in kaksna je vzdrzljivost na splosno, ker stvar je zelo enostavno vzet na vodo.
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
11
38
Jaz bi vsekakor za te poletne "zajebancije" priporočal gumenjaka. Za moje jpomje je za 20+ let staro tehnologijo brezveze plačevati, pa še kose je težko dobit.
Kolega ima Gumarja letnik 2004 (priznan slo izdelovalec), za 6 oseb, s konzolo na sredini, vetrobran, volan, komade, globinomer, "roll bar" za smučanje zadaj, polno predalov po dnu... gor ima Suzukija 4 takt 70KM, zadeva leti odlično, tuba, smučke, wake - brez problema.
Kupil ga je letos, za 8k€, prejšnja leta si je tega istega sposojal.
V soboto smo ga imeli iz vode na prikolici privezanega, pripravljeno za prevoz v manj kot 10ih minutah.

Za Baylinerja ven potegnit je treba pa cela procedura pa še rampo s pravo globino moraš iskat, gumenjaka pa lahko skoraj na suho pripelješ in ven potegneš.
 

reality

Vudu lešinar
24. jul 2007
4.731
0
36
Dobiš veliko, veliko čolnov je uvoženih iz ZDA, precej cenejša registracija in še pred davčno imaš mir... Pluješ pod USA zastavo, seveda morš kupit plovno dovoljenje...

To je vse... aja stem čolnom pri nas kot slo državljan ne smeš pluti.