Hitrost v ovinkih in G sile

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
In zaradi tega so mašine gnane do skrajnega roba. Lani sem gledal oddajo o F1 in je eden izmed konstruktorjev dejal: ''Najbolj idealne nastavitve motorja bi bile takšne, da bi ga razneslo, ko bi prečkal ciljno črto.'' Ker če motor ne raznese pomeni, da ga niso dovolj gnali in bi šel še več
rolleyes-1.gif
 

Antonioo

Pripravnik
3. sep 2007
344
0
16
Citat:
Uporabnik alexx_ pravi:
a niso zakrilca bolj kot obrnjeno krilo na letalu?? upforce, downforce? nekega (vodoravnega) upora nebi smelo bit. sicer pa, kdo sem jaz da bi o fiziki pametoval
grin1.gif

govorimo o zaviranju, ne o becni sili. sicer pa upor nikakor ni zmanjsan na nulo, ima toliko downforca da se lahko po stropu pelje.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
36
Citat:
Uporabnik SoulMan pravi:
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
pa se nekaj, ko voznik f1 kaksnih 150m pred ovinkom spusti gas, bolid zaradi upora ze brez uporabe zavor zavira tako hitro kot najboljsi sportni dirkalniki (osebni avtomobili 911 gt3...)

Kakšnega upora?

zracnega, pardon
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Citat:
Uporabnik SoulMan pravi:
Nisem sicer nek fizik, ampak takšna in drugačna krilca na formuli so tam zaradi downforca in ne zato, da bi ustvarjala zračni upor za zaviranje. Ker...kako bi drugače F1 dosegala takšne hitrosti, kot jih?

Glede na konje je formula dokaj počasna, ko podirajo rekorde ji krilca nastavijo na manjši upor, vendar takrat ni ravno hitra čez ovinke.
Današnja formula ima malo mehanskega oprijema in je preveč odvisna od krilc, v izredno zaprtih in počasnih ovinkih je marsikateri avto hitrejši, ker formuli takrat krilca ne pomagajo prav nič.

Drugače pa je Alfa SZ eden od avtov z največjim bočni pospeškom klik - alfa SZ
 

Torque

Pripravnik
22. jul 2007
815
7
18
A mi lahko kdo definira, kaj točno pomeni bočni pospešek? Pospešek v ovinku?
 

Antonioo

Pripravnik
3. sep 2007
344
0
16
po kmecko, ker drugace neznam: ko zapeljes hitr v ovink te vlece proti zunanji strani ovinka. bolj hitro kot peljes bolj te vlece. ko te vlece z tako silo kot jo predstavljas ti, pravimo, da je to 1g. to je zelo velik za navaden avto.


http://www.supercarworld.com/cgi-bin/showtop10.cgi?14


so pa tut druge primerjave, najhitrejsi, najbolsi, psopeski, brezmzanje, cene, itd. nevem pa kok je realno, sm na hitr prejle pogledal samo.
 

Bulldog

Pripravnik
10. nov 2007
32
0
6
@ggg:

ko F1 popusti gas pri visoki hitrosti je pojemek tak kot pri navadne avtomobilu močno bremzanje in nikakor ni to enako kot če bremza 911 GT3.....ker ne pozabi da je tudi GT3 v bistvu streetlegal dirkalnik.....še bolj GT3 RS, ampak bremze so v obeh primerih iste!

Mal poglej to piše povsod.....da je upor motorja primerljiv le z navadnim avtom ki pri tem bremza!