Fiat Panda -- cevi za gretje ??

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.404
146
63
Pozdrav,

Gre za Fiat pando letnik 2009.

Čisto slučajno sem med kontrolo olja še malo prešlatal okoli mašine. In nekaj me je zmotilo. Sedaj pa ne vem a je to normalno ali ne ??

Namreč obe cevi za vodo ki gresta od motorja v notranjost avta sta kljub regulaciji ki je v kabini nastavljena na hladno vroči...

Ne vem točno kako ima to fiat rešeno . Lahko da bi bil ventil takšen ,da ko daš v kabini na hladno da voda kar zakroži recimo mimo grelca in so posledično cevi vroče. Lahko pa da enostavno ventil ne zapre ?? Ker tako na hitro ko sem pogledal ventil ni nikjer pri motorju in je verjetno v kabini ?

Ima mogoče kdo izkušnje kako je s tem ?

Ali pa če ima kdo pando ali puntoja ,da bi recimo preveril pri svojem kako je s temi cevmi ??

Hvala.lp Cveto
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.089
3.574
113
Marlbor
Normalno ... ventilacija toplo/hladno se regulira z loputo zraka, ne pa z ventilom vode. Če hočeš topel zrak, ga loputa preusmerja skozi radiator, če hočeš hladen zrak ga preusmerja mimo radiatorja. Tudi ni logično, da bi imel ventil tople vode, ne pa tudi loputo toplega/mrzlega zraka. Bi poleti slučajno malo zavrtel gumb na gretje, voda bi pritekla v radiator in ti bi se hajcal, dokler se voda ne ohladi. Oboje imeti, pa je brezveze, vsaj v tem rangu vozila.
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.650
148
63
Kot že napisal predhodnik, vse OK.
zmaga.gif
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.404
146
63
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Normalno ... ventilacija toplo/hladno se regulira z loputo zraka, ne pa z ventilom vode. Če hočeš topel zrak, ga loputa preusmerja skozi radiator, če hočeš hladen zrak ga preusmerja mimo radiatorja. Tudi ni logično, da bi imel ventil tople vode, ne pa tudi loputo toplega/mrzlega zraka. Bi poleti slučajno malo zavrtel gumb na gretje, voda bi pritekla v radiator in ti bi se hajcal, dokler se voda ne ohladi. Oboje imeti, pa je brezveze, vsaj v tem rangu vozila.

A to veš ali predvidevaš ??

Včasih so imeli avti na cevi ventil ..
Se pravi da sedaj s tistim gumbom za regulacijo modro-rdeče , hladno-toplo ne zapiraš vode ampak samo loputo. Topla voda je pa ves čas v kabini ? Ker tam pri voznikovih nogah se prav čuti kako je plastika topla. Tam je verjetno pečka.
Se pravi če loputa malo zašteka ali pa ne tesni več stoprocentno se ga boš malo kuhal....
lp
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.650
148
63
Jaz lahko potrdim, da punto tudi regulira samo z zrakom in nima ventila za zaprtje cevi. Isto tudi Peugeot 106, Saxo in Citroen AX. Kolikor se spomnim, tudi Fiat Marea 2.0 HLX.
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.404
146
63
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Citat:
Uporabnik mercedes pravi:Včasih so imeli avti na cevi ventil ..
Kateri pa in v katerih časih?

Saj nisem napisal da včeraj....

So pa imeli vsi zastavini avti ,pa golfi ,opli,...praktično vsi so imeli nekje čisto pri požarni steni ob vhodu cevi v kabino takšen ventil.In ko si v kabini spreminjal toplo mrzlo si v bistvu odpiral zapiral ventil za vodo.

Ne vem kaj je to tako čudnega.?? Res da kar dosti let nisem imel nobenih težav v povezavi z gretjem in se nisem poglabljal kako je sedaj to rešeno. V ta namen sem tudi zastavil tu vprašanje.
Nekako sem v zadnjem delu možganov pričakoval odgovor da sedaj topla voda ves čas kroži. Ker če bi bila to napaka bi to pomenilo da bi avto ves čas grel...Kar pa ne. Zato sem prosil za mnenja in potrditev predvidevanj.
Hvala.lp
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.089
3.574
113
Marlbor
Glede na to, da si omenil zastavo, predvidevam da pišeš o letih 1970-1980. Takrat so večinoma imeli avti v kompletu radiator in ventiator zunaj kabine pod haubo. In tudi tam nisi zapiral vode, ampak preusmerjal zrak.
 

JustOne

Pripravnik
20. avg 2007
435
24
18
Gorenjska
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Glede na to, da si omenil zastavo, predvidevam da pišeš o letih 1970-1980. Takrat so večinoma imeli avti v kompletu radiator in ventiator zunaj kabine pod haubo. In tudi tam nisi zapiral vode, ampak preusmerjal zrak.

Evo samo zate: ventil

Pa še precej novejši seicento
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.404
146
63
Jaz se nisem hotel več pingpongati z "Pbutec" ker sem dobil občutek da kar si on zamisli ,mora potem obveljati...

Dejstvo je pa da je imela skoraj sigurno večina ,če ne kar vsi avtomobili včasih ventile na dovodih za vodo...
Pa koliko smo se včasih prezajebavali s temi ventili ker poleti itak ni dihtal noben...hehe

Kdaj se je začelo to spreminjat na lopute res ne vem ,vsekakor pa sprejmem da je danes drugače.

lp
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.934
8.985
113
EU
Tisti ventil od Zastave je khm, koliko se spomnim, samo preusmeril vodo iz grelnika v "mimo grelnika". To je bilo tako zaradi hlajenja druge strani glave motorja. Renault 5 je uvedel stalni pretok skozi grelec (zapiral samo zrak) in to reklamiral, kako je gretje kabine "takojšnje po vklopu".
grims-1.gif

Regulacija z zračno loputo je za tovarno cenejša, ker je ventil za vodo odveč.
 

janko

Pripravnik
12. nov 2007
165
11
18
Citat:
Uporabnik Gonzo pravi:
Tisti ventil od Zastave je khm, koliko se spomnim, samo preusmeril vodo iz grelnika v "mimo grelnika". To je bilo tako zaradi hlajenja druge strani glave motorja. Renault 5 je uvedel stalni pretok skozi grelec (zapiral samo zrak) in to reklamiral, kako je gretje kabine "takojšnje po vklopu".
grims-1.gif

Regulacija z zračno loputo je za tovarno cenejša, ker je ventil za vodo odveč.
Tisti ventil je bil montiran na samem grelniku in mu je vodo zaprl, ni je preusmeril.
LP Janko
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.195
1.811
113
Ko sem jaz imel Unota, mi je ta regulacija štekala...in je veselo grelo skroz
grin1.gif
. Zadevo si lahko izklopil le tako da si za sredniskim delom armatur došlatal vzod (ki je zapiral odprila gretje) ter ga z roko še dodatno potisnil da je res zaprlo.

Predvidevam da se je to odpiral/zapiral ventil oz. pretok vode.

sicer je pa tako...če ti ne piha toplo, ko daš na hladno je tako kot je čisto OK.