Dizel (turbina) na krajših relacijah

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Odločam se za nabavo novega avtomobila iz VAG koncerna. Kolebam med bencinarjem 1.6 75kW(102KM) in dizlom 1.9 TDI 77KW(105KM). Sicer zaenkrat delam okrog 10k km letno vendar moram do doma premagati nekaj malo bolj strmih klancev, kjer bi navor TDI-ja naredil svoje. Strokovnjaki zanima me vaše mnenje o tem kako se bo dolgoročno obnesla turbina, oziroma ali kratke relacije TDI-ju bolj škodijo kot bencinarju.

Kako se bo TDI odrezal pri zimskih temperaturah, zanima me vžig in zmrzovanje goriva.

Po vsem kar sem do sedaj razmišljal (plusi in minusi) sta pri meni bencinar in TDI izenačena.

PS: Ne zanima me ekonomija dizla, zato upam da se tole ne bo sprevrglo v debato o porabi!
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Dizel bo prijetnejši za vozit, razen v primeru da si on/off voznik.

Kupil boš novega in če ga boš vozil pametno (mrzlega ne tiščal, turbinco šparal itd) ne bi smel imeti nobenih problemov. Sploh ta motor 77kW je preizkušena zadeva. Kratke relacije,,hja, eni trdijo tako, drugi drugače, jaz pa se peljem kamor sem pač namenjen, naj je blizu ali pa daleč. V tem je bistvo vozila, mar ni?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.730
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Pozdravljen!



S TDI-jem je tako - dokler se mašina ne ogreje dobro, ga ni priporočljivo stiskat na obrate (seveda tudi bencinca ni priporočljivo hladnega stiskat, vendar je turbina veliko bolj občutljiva), saj olje nima še ustrezne viskoznosti. Potem je tu še olje - mašine sicer delujejo tudi z 10W40, vendar priporočam vsaj 5W40.



Z vžigom ni problema (dokler vse ogrevalne svečke delujejo normalno).



Drugače pa je neogret dizel nekoliko bolj "len" od bencinca, se pa tako kot si rekel, potem pozna navor dizla.



O zamrzovanju goriva ti na žalost ne morem nič povedati, ker sem s primorske (
grin1.gif
), v kolikor pa bo avto garažiran, ne bo problemov.





Kaj več ti bo pa BlueGTI povedal ...
 

civil

Fizikalc
18. jul 2007
1.350
0
36
Za 10 k kilometrov nevem če se ti splača dizl. Premalo kilometrov, motor se praktično nebo nit segrel, to govorim če dnevno delaš po 10 - 20 kilometrov.
Kupuješ nov avtomobil ?
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Pa saj ti piše da kupuje novega.

Glede segrevanja: 2.0d se mi segreje na 90°C bistveno hitreje kot se mi je prej 1.2 bencinar v istih pogojih, tudi notranjost segreje prej. Tako da ne človeka strašit.
 

predator

Fizikalc
20. jul 2007
5.141
0
36
Ausland
Kupi dizla, zaradi navora, ki ti pri vzponih res prav pride, pa tudi če niso ne vem kako veliki.....glede zmrzovanja nafte ti ne znam kaj dosti povedat, načeloma ne bi smelo biti nikakršnih problemov, le pred vsako zimo zamenjaj naftni filter pa preglej ogrevalne svečke če so OK...to je to......pa dober nakup in srečno vožnjo s TDI-jem
cool-1.gif
 

Chimay

Fizikalc
22. jul 2007
1.516
14
38
36
Dolenjska
Citat:
Uporabnik Benady pravi:
Pa saj ti piše da kupuje novega.

Glede segrevanja: 2.0d se mi segreje na 90°C bistveno hitreje kot se mi je prej 1.2 bencinar v istih pogojih, tudi notranjost segreje prej. Tako da ne človeka strašit.

To je relativno - odvisno kje na motorju je nameščeno tipalo temperature (ali na začetku ali na koncu "tokokroga")...
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Pri meni je nakako takole, kakorkoli se peljem od doma imam cca. 1km klanca do doline, vmes sta nekako 2 ali morda 3 zelo kratke ravninice, v tem 1 km naredim cca 250m višinske razlike. V našem koncu so vsi klanci v slogu Trojanskega od Trojan proti Izlakam.

Pozimi, če cesta ni splužena brez verig ne gre, zimske gume pa so v zimskih razmerah osnovni pogoj, da sploh do doma pridem, druga možnost je nabijanje obratov in počasno napredovanje po klancu navzgor, kar mi nekako ne diši.
 

Pongo

Pripravnik
19. jul 2007
644
0
16
Obišči stran
potemtakem ti priporočam iz vw grupe avto z 4motion sistemom(4x4)-obvezno! in pa za pozimi dobre zimske gume, pa ne bo več treba verig montirat.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Vsem hvala za mnenja in izkušnje, sam se nekako nagibam proti dizlu.

Če bi se zanimal za 4x4 pogon, bi pa verjetno nabavil kakega japonca. Drugače pa moram rečt, da pri nas dobro skrbijo za cesto, pa kakšna varianta ASR-a tudi dobro pomaga. Leon ima pa vsaj po besedah prodajalca, ki mi je opisal delovanje TCS-sa, še boljši ASR sistem (TCS), kot ga ima moja astra.

Bo pa treba it na kakšno testno vožnjo, da potrdim svojo odločitev.
 

Pongo

Pripravnik
19. jul 2007
644
0
16
Obišči stran
ja s špero se da kar dobro lezti po snegu po klancu navzgor. Naj povem da sem za 4motion mislil da prepozno začne delovati, saj se pogon na predna in zadnja kolesa vklaplja preko sklopke, ko pa sem ga imel možnost preizkusiti sem bil in ostajam navdušen. Poznam tudi nekja ljudi ki imajo ta pogon in ga vsak le hvali, in nihče še ni rinil avta če je zapadel sneg
grims-1.gif
(če lažejo so si pa sami krivi ker sebi mesejo pesek v oči)

Potemtakem je v tvojem primeru najboljša varjanta ki bi bila napisana na zadnjem delu avtomobila: TDI 4MOTION - vsaj po mojem mnenju, odločaš se pa sam.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Glej do sedaj sem samo enkrat imel resne probleme, da nisem čisto do doma prišel, pa še to zaradi preslabih zimskih gum. Bil je konec zime in moker sneg, drugače pa zaenkrat še ni bilo kakih problemov. Če sem prav informiran (naj me kdo popravi, če se motim), dovaja na zadnja kolesa največ 10% moči, v splošnem je pa to avto s prednjim pogonom. Če bi iskal 4x4, bi se odločil za AWD, verjetno bi bila to kaka impreza. Samo to pa že po naravi pije, poleg vsega je pa še zavarovanje drago (118KW). Kakšnih kvazi terencev pa ne maram, ker bi imel samo probleme kako priti v dolino v bolj ekstremnih zimskih pogojih (previsoko težišče).
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.748
2.102
113
obstjajo nepisana pravila kdaj ne dizla...
malo kilometrov kar 10000 definitivno je
kratke radalje ki jih tudi omenjaš

skratka zakaj sploh razmišljanje o dizlu... sploh ko praviš da imaš še zahtevni teren ki mrzli turbioni sigurno ne paše...
 

civil

Fizikalc
18. jul 2007
1.350
0
36
Včeraj sem spremljal števec temperature olja in vode.
Po približno petih kilometrih se je kazalec temperature vode premaknil na polovico, kazalec za olje pa šele po 15 kilometrih.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Zakaj razmišljanje o dizlu. Stroškovno je konkretni dizel že pri prevoženih 10.000 km letno cenejši od bencinarja, sicer ni nekih bajnih prihrankov, upošteval sem ceno servisa, gorivo (dizel 2,5l/100 km manjša poraba) in kasko zavarovanje. Primerjam pa novega seat leona 1.9 TDI in 1.6 bencinarja. Pri dizlu bi bil v mojem primeru zelo uporaben navor.
Primerjava navora pokaže naslednje (pobrano iz uradne seatove strani):
-dizel: 250Nm pri 1900 obratih
-bencin: 148Nm pri 3800 obratih
Prestavna razmerja v menjalniku po mojem niso med toliko različna, da bi popravila stanje pri navoru v prid bencinarju.
Torej če pogledam navor ima dizel dosti večjega in maksimum v bolj uporabljanem območju obratov, medtem ko ima bencinar manjši navor za povrh pa še pri obratih, ki jih sedaj pri bencinarju (Astra II karavan 1.8 85kW) dosegam samo na AC. Astro vozim nekje med 2000 in 3000 obrati, na AC pa pridem pri 130 - 140 km/h malo čez 4000 obratov.

Če vse skupaj pogledam sta bencinar in dizel zeloooo izenačena.

Nepisana pravila pa se počasi spreminjajo.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Pri tem ne smemo pozabljat, da ima senzor tudi svojo temperaturno vztrajnost, kar pomeni da kazalec pozneje pokaže povišanje temperature, kot pa dejansko do njega pride.