Baterije, cokla razvoja EV

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.015
4.933
113
Nuku`Alofa
Zahtevnost je odvisna od znanih in relativno poceni tehnoloških rešitev, v investicijo pa bo prej ali slej nekdo moral ugrizniti - dokler boš na polnitev čakal eno uro za dve uri vožnje, toliko časa bo električni avto omejeno uporaben. Baterij ki bi preživele polnjenje s 4C ali več ni, prav tako elektrodistributerji ne bodo navdušeni nad polnilnicami kjer bo poraba nihala med 0 in 1000 kilovati, pa tudi do teh polnilnic bo treba pripeljati primerno pipico - recimo če polniš 10 avtomobilov s 50 kilovatnimi urami in hočeš da so polni v pol ure rabiš trafo postajo moči en megavat.
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:...Primer, če pack stane 10000 evrov in zdrži 1000 ciklov je sorazmerni del packa 10 evrov plus 10 evrov energije plus 5 evrov manipulacije je 25 eurov za eno polnjenje akumulatorja...

In recimo da so malo boljše baterije kot danes pa narediš 200km z enim "polnjenjem" za 25 eu... Se hecaš? To je dražje kot vožnja s povprečnim bencinarjem, kaj šele dizlom s porabo 6l na 100km.
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.015
4.933
113
Nuku`Alofa
Ja baterije so drage. Sicer pa primerjaš neprimerljivo - pri navadnem avtu imaš menjave olja, filtra, tu ti vse to odpade.
Če baterije zdržijo 2000 ciklov, se cena tega prepoloci. Računaj sam.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik Alan pravi:
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:...Primer, če pack stane 10000 evrov in zdrži 1000 ciklov je sorazmerni del packa 10 evrov plus 10 evrov energije plus 5 evrov manipulacije je 25 eurov za eno polnjenje akumulatorja...

In recimo da so malo boljše baterije kot danes pa narediš 200km z enim "polnjenjem" za 25 eu... Se hecaš? To je dražje kot vožnja s povprečnim bencinarjem, kaj šele dizlom s porabo 6l na 100km.

Menjava akumulatorjev ne pride v poštev,
problem je zakompliciranost postaje za menjavo akumulatorjev
in potem je res cena 25 EUR
če napolniš s kablom pa 5 EUR
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
50 kilovatnih ur krat 100000 avtov je 5 milijonov kilovatnih ur.Naš del nuklearke ima 300 megavatov krat 24 je 7,2 milijona kilovatnih ur na dan. Računica velja pod pogojem da bi se avti polnili popolnoma enakomerno čez 24 ur. Ker bo poraba neenakomerna, smo tam.
Ja povprečna kripa je stara 7 let, gradnja nuklearke traja pa 10 let. Go figure.

Ja ker povprečen voznik dnevno naredi 250 km (50 kWh), oziroma 89.000 km letno, ostalaega sploh ne bom komentiral, ker očitno nimaš pojma kaj govoriš.

Lahko pa izračun narediš obrnjen po statistiki porabljenega bencina in upoštevaš da povprečen bencinar skuri 7-8 l/100 km, povprečen EV pa pokuri 16-22 kWh/100 km, pa veliko sreče.

Pa ljubi bog kako poraba ne bo enakomerna, če imaš 100.000 random userjev, poleg tega lahko s pametnim omrežjem, v kritičnih trenutnih preprečuješ polnjenje, takega trika se v nekaterih državah že poslužujejo pri ogrevalnih toplotnih črpalkah.
 
Nazadnje urejeno:

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.015
4.933
113
Nuku`Alofa
1. Slovenija nima pametnega omrežja
2. Poglej si promet na bencinskih. Se ti zdi zelo enakomeren?
Komentirati pa ti ni treba ker nimaš pojma, že ko si omenjal tisti EN procent porabe elektrike.
Lahko pa s svojimi podatki sam narediš izračun kot sem jaz svojega. Pa veliko sreče.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.882
5.160
113
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Upam da ima Andy podatke o življenjski dobi akumulatorjev. 1000 ciklusov je bila moja ocena.
po 1000 ciklih bo baterija že zelo boga.

Trenutne lipo baterije recimo imajo nekje 150-250 ciklov pravilne uporabe potem pa strmo navzdol. Če pa recimo tole polniš na zgornji dovoljeni meji pa lahko še kakih 50 ciklov vzameš stran.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.941
1.096
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Zahtevnost je odvisna od znanih in relativno poceni tehnoloških rešitev, v investicijo pa bo prej ali slej nekdo moral ugrizniti - dokler boš na polnitev čakal eno uro za dve uri vožnje, toliko časa bo električni avto omejeno uporaben.

So že ugriznili (izrael, tudi avto je bil na voljo - fluence), pa so si zobe polomili.

Daj mi ti smo razloži, kako boš menjal na enem mestu baterije, ki so OK za recimo Toyoto iQ, Passata, enega superšportnika in 7 sedežnega terenca. Misliš, da bodo imeli enake?
Pozabi
Edina normalna rešitev, ki jo je ta hip videti, je kombinacija smart grida, veliko polnilnih mest (ki ne rabijo velike moči), indukcijskega polnjenja (v omejenem obsegu) in hitrih polnilnih postaj na tranzitnih poteh.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Upam da ima Andy podatke o življenjski dobi akumulatorjev. 1000 ciklusov je bila moja ocena.
po 1000 ciklih bo baterija že zelo boga.

Trenutne lipo baterije recimo imajo nekje 150-250 ciklov pravilne uporabe potem pa strmo navzdol. Če pa recimo tole polniš na zgornji dovoljeni meji pa lahko še kakih 50 ciklov vzameš stran.

150-250 ciklov zdržijo modelarske LiPo baterije, ki so obremenjene z 20+C in se z njimi leti cca. 4-5 minut in moraš pristati, ker prideš do 20% SOC. Vem, sem letel z elektro modelarskimi helikopterji (Belt CP, T-Rex 600).

Amperine baterije naj bi zdržale 2000 ciklov in po 2000 ciklih naj bi še imele 70% prvotne kapacitete. Zato pa je garancije 8 let oz. 160.000km - 70% kapacitete.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.882
5.160
113
naj bi ....
avto izven laboratorija pa nebo niti blizu temu. vsaj ne še z do zdaj znanimi tehnologijami in hitrim polnjenjem
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
1. Slovenija nima pametnega omrežja
2. Poglej si promet na bencinskih. Se ti zdi zelo enakomeren?
Komentirati pa ti ni treba ker nimaš pojma, že ko si omenjal tisti EN procent porabe elektrike.
Lahko pa s svojimi podatki sam narediš izračun kot sem jaz svojega. Pa veliko sreče.

1. v 10 letih ga z lahkoto uvede
2. Promet na bencinski nima nobene veze s polnjenjem EV, kjer v 90% polni vsak uporabnik doma na počasnem polnjenju čez noč, ja tudi blokarska naselja bo treba tako nekako rešiti. Dejstvo je da uporabnik, ki ne bo imel možnosti polniti doma ne bo kupil EV, če ti zaradi tega padeš ven začni varčevat in si kupi garažo.

Po statistiki porabimo ca. 30.000 t bencina na mesec, to je 40.000 hl, s to količino se pri porabi 7-8 l/100 km prevozi med 500.000.000 km in 571.000.000 km, EV vozila bi za to kilometrino pri porabi od 16-22 kWh/100 km požrla od 80 - 125 GWh na mesec. Mesečna proizvodnja elektrike je pa 1.309 GWh.

To pomeni da ob predpostavki, da se vsa bencinsko gnana vozila (682.000 VOZIL) zamenja za električna, bi mogli povečati proizvodnjo elektrike zgolj za 7,6 odstotka.

Sedaj pa ti meni povej koliko sem falil ko sem rekel da bodo čez 10 let (100.000 vozil) EV porabila komaj 1 % vse električne energije?
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
naj bi ....
avto izven laboratorija pa nebo niti blizu temu. vsaj ne še z do zdaj znanimi tehnologijami in hitrim polnjenjem

Zanimivo, s kakšno lahkoto to trdiš, po verjetnosti pa še nimaš kakšnih daljših izkušenj z električnim avtom.

Kolega, ki ima prvega Leaf-a v Sloveniji (uvozil ga je iz Nizozemske) je v dobrem letu z njim naredil 50.000km, vedno ga polni do 100% (za daljšo življensko dobo baterije se v Leaf-ovem računalniku lahko izbere polnjenje do 80%), polni tudi s Chademo hitrim polnjenjem, pa je, po njegovih ocenah, trenutno izgubil le cca. 10% kapacitete baterije. Polni pa vsaj 2x na dan. Prvič doma v Celju, drugič pa na polnilni postaji v ljubljanskem Cityparku.

Npr. jaz, imam na Amperi v slabem letu, narejenih skoraj 20.000km. Včeraj smo šli iz Domžal na Štajersko, po enaki poti, ki se vozimo že leta, razdalja malo čez 86km, 4 potniki, poln prtljažnik prtljage, pa smo porabili le 0.68l bencina (uporabil sem Hold Mode v Trojanski klanec), vse ostalo na elektriko. Še vedno enako konsistentno, kot ko je bila nova.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
hm, format 18650 (Tesla), praviš da ni za EV prihodnosti.

Ampak spet zanimivo, pri teh baterijah pa je omenjena samo velika moč glede na težo (1,100 Watts per kilogram) in dolga življenska doba nikjer pa ni omenjena energijska gostota, ker verjetno ni nič posebnega ali celo slaba.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.865
57
63
V formatu 18650 so izdelali samo prototipne komade. V nekem drugem članku, ki ga sedaj ne najdem, pa piše, da jih nadaljni razvoj
večjega primernejšega formata za EV, še čaka.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.730
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
naj bi ....
avto izven laboratorija pa nebo niti blizu temu. vsaj ne še z do zdaj znanimi tehnologijami in hitrim polnjenjem

Zanimivo, s kakšno lahkoto to trdiš, po verjetnosti pa še nimaš kakšnih daljših izkušenj z električnim avtom.

Kolega, ki ima prvega Leaf-a v Sloveniji (uvozil ga je iz Nizozemske) je v dobrem letu z njim naredil 50.000km, vedno ga polni do 100% (za daljšo življensko dobo baterije se v Leaf-ovem računalniku lahko izbere polnjenje do 80%), polni tudi s Chademo hitrim polnjenjem, pa je, po njegovih ocenah, trenutno izgubil le cca. 10% kapacitete baterije. Polni pa vsaj 2x na dan. Prvič doma v Celju, drugič pa na polnilni postaji v ljubljanskem Cityparku.

Npr. jaz, imam na Amperi v slabem letu, narejenih skoraj 20.000km. Včeraj smo šli iz Domžal na Štajersko, po enaki poti, ki se vozimo že leta, razdalja malo čez 86km, 4 potniki, poln prtljažnik prtljage, pa smo porabili le 0.68l bencina (uporabil sem Hold Mode v Trojanski klanec), vse ostalo na elektriko. Še vedno enako konsistentno, kot ko je bila nova.

To je sicer fajn in vzpodbudno, ampak samo ob prepostavki, da se kapaciteta baterij manjša ves čas linearno. Če sklepam po li-ion bateriji v prenosniku (MB Pro), ni tako. Prva tri leta je kapaciteta komajda opazno padala, potem pa iz meseca v mesec skorajda eksponentna krivulja.
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.015
4.933
113
Nuku`Alofa
No se že lažje pogovarjava.
Uvedba smart grida ni tako enostavna, zahtevalabo tudi velike vložke pri porabnikih, predvsem pa imamo šibko že osnovno infrastrukturo - daljnovode. Tu, pri dovolj zmogljivih daljnovodih bo treba začeti.
Nekako dvomim, da bo električni avto kupoval vsaj na začetku povprečen Slovenec. Kot uporabnike vidim predvsem razne taksi in mestne dostavne službe ki prevozijo ogromno kilometrov na kratkih razdaljah in pa tehnološke zanesenjake - Andyjev kolega je v dobrem letu naredil 50000 kilometrov zato povprečna porabe ne pomeni nujno enakega vzorca tudi za uporabnike električnih vozil.
Kdo od naju ima prav bo pokazal čas, vsekakor pa bo nujno razmišljti o dodatnih virih električne energije. Solar tukaj ne bo ravno v pomoč, če predvidevamo da se bodo vozila polnila pretežno ponoči.
In ja, ti primerjaš porabo vozil s celotno proizvodnjo v Sloveniji, jaz pa z eno (pravzaprav pol) nuklearke.
Blokarji bodo tu poseben problem, pa še veliko jih je.
In hvala za skrb za mojo garažo, imam svojo hišo in dve garaži. Ops, pa že imam problem s polnjenjem - priključna moč hiše je 10 kilovatov kar pomeni (ker imam tudi kakšne druge porabnike kot samo avto polnilec) da bom lahko polnil z močjo kakšnih 6 kilovatov, kar čez celo noč pomeni samo en avto. Kaj pa drugi?
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.015
4.933
113
Nuku`Alofa
Seveda se ne splača urejati tako infrastrukturo primerne gostote za sto vozil.
Baterije so po svoji naravi zelo enostavno povezljive - za majhen avto imaš en pack, za večjega dva, za največje zahteve pa tri.
Se pa kar strinjam s tabo (in sem zapisal že prej) - sanja svinja kukuruz. Očitno bomo obsojeni na dve uri vožnje in eno uro polnjenja. Ampak to je zame korak nazaj v mobilnosti. Žal.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.882
5.160
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
naj bi ....
avto izven laboratorija pa nebo niti blizu temu. vsaj ne še z do zdaj znanimi tehnologijami in hitrim polnjenjem

Zanimivo, s kakšno lahkoto to trdiš, po verjetnosti pa še nimaš kakšnih daljših izkušenj z električnim avtom.

Kolega, ki ima prvega Leaf-a v Sloveniji (uvozil ga je iz Nizozemske) je v dobrem letu z njim naredil 50.000km, vedno ga polni do 100% (za daljšo življensko dobo baterije se v Leaf-ovem računalniku lahko izbere polnjenje do 80%), polni tudi s Chademo hitrim polnjenjem, pa je, po njegovih ocenah, trenutno izgubil le cca. 10% kapacitete baterije. Polni pa vsaj 2x na dan. Prvič doma v Celju, drugič pa na polnilni postaji v ljubljanskem Cityparku.

Npr. jaz, imam na Amperi v slabem letu, narejenih skoraj 20.000km. Včeraj smo šli iz Domžal na Štajersko, po enaki poti, ki se vozimo že leta, razdalja malo čez 86km, 4 potniki, poln prtljažnik prtljage, pa smo porabili le 0.68l bencina (uporabil sem Hold Mode v Trojanski klanec), vse ostalo na elektriko. Še vedno enako konsistentno, kot ko je bila nova.

To je sicer fajn in vzpodbudno, ampak samo ob prepostavki, da se kapaciteta baterij manjša ves čas linearno. Če sklepam po li-ion bateriji v prenosniku (MB Pro), ni tako. Prva tri leta je kapaciteta komajda opazno padala, potem pa iz meseca v mesec skorajda eksponentna krivulja.

plus da baterija pokaže kaj zmore ko je obremenjena. in takrat bo počepnila. in če je v 50k km zgubil 10% to ni nek vzpodbuden podatek za baterijo.
andy je lahko nevem kak zagovornik elektro avtov dejstvo pač je, da še baterije niso na nivoju za enakovredn nadomestek bencinu.
 
Nazadnje urejeno: