Akumulator na 4V

ThorZEN

Fizikalc
18. avg 2007
2.303
32
48
Avto je stal eno leto in ga je izpraznilo, ni pa še bil star aku, kakšno leto. Še je kaj za naredit?

Polnilec ga noče polnit. Sem ga pustil 24 ur, če se bo kaj zganilo, a je enako. Ko je polnilec priklopljen, kaže 9.8V, ampak polnilni tok pa ne steče.

Mislil sem, da bi z boosterjem startal avto in ga med tekom priklopil, mogoče ga napolni?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.221
4.701
113
Ugibam, da ti uspe skuriti še alternator, če ga startaš in poskusiš tako napolniti. Profit bi bil dvojni. Mogoče bi kak butast star polnilec to "znal" polniti in bi se po kakem dnevu videlo, če je kaj napredka.
4V je krepko pod tistimi napetostmi, ki sem jih imel v glavi, da ima še smisel kaj poskusiti.
 

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
518
95
28
Avto je stal eno leto in ga je izpraznilo, ni pa še bil star aku, kakšno leto. Še je kaj za naredit?

Polnilec ga noče polnit. Sem ga pustil 24 ur, če se bo kaj zganilo, a je enako. Ko je polnilec priklopljen, kaže 9.8V, ampak polnilni tok pa ne steče.

Mislil sem, da bi z boosterjem startal avto in ga med tekom priklopil, mogoče ga napolni?
po mojem vedenju je pregloboko izpraznjen, da bi se ga se dalo rešit..mogoče kakšen pameten polnilec s pulznim polnjenjem
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.115
2.464
113
Zraven vežeš še en akumulator (pazi na iskrenje, če bo prazen potegnil velik tok), potem pa na oba skupaj polnilec. Nato tistega, ki je še dober po kakšni minuti (odvisno če se bo prazen zbudil) odstraniš.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ador
27. jan 2022
4.801
1.737
113
Stari - nepametni polnilec, kot ga imajo v starih avtoelektro delavnicah ga bo zbudil, vprašanje pa ali dolgoročno ali ne. Bolj verjetno ne. Meni se podobno dogaja s skuter akujem, ki ga pozimi ne polnim - pomladi ga zbudim, ampak po kakem mesecu obupam in grem po novega.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

luka51

Guru
16. avg 2007
13.878
5.146
113
po mojem vedenju je pregloboko izpraznjen, da bi se ga se dalo rešit..mogoče kakšen pameten polnilec s pulznim polnjenjem

Ded daj v življenju pridobi kaj izkušenjn pol pa modruj v vsaki temi s teorijo. Lepo ti je napisal kaj se v praksi nardi. Samo teorija iz faxa nima vključene prkse žal...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

damirj

Guru
9. maj 2012
4.836
2.089
113
Svinčevim akumulatorjem pod 7V (če je nazivne napetosti 12V seveda) začne proces sulfatizacije zaradi spreminjanja kemične sestave elektrolita razjedat obdelano svičnevo ploščo. Svinčev sulfat odpada s plošče in tega se ne da več obrniti, ker svinec sam s polnjenjem že lahko pretovirš nazaj v elementarni svinec in žveplo v elektrolitu, ampak površina svinca na sami plošči se pa zelo zmanjša, posledično tok ki ga zmore akumulator po desulfatizaciji nikoli ne bo enak novemu, lahko bo pa tako močno poškodovan, da ne bo zmogel niti zarnice peljat.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

luka51

Guru
16. avg 2007
13.878
5.146
113
Lahko pa da bo delal zadovoljivo še eno leto ali več. Nikoli neveš dokler ne probaš.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mat

damirj

Guru
9. maj 2012
4.836
2.089
113
Jaz sem napisal ,da se Pb akumulatorju (močno) zmanjša tako kapaciteta kot tudi kratkostični tok. Kolikšna je meja, da avto ne bo več vžgal, je pa odvisno od avta do avta. Lahko bo delal tudi več let.
 

LarryClay

Majstr
10. feb 2023
859
856
93
Odvisno koliko časa je bil na 4V. Če je bil 9 mesecev, potem je samo smer deponija.
Če je bil 4 ure, potem se ga pa da rešit.


Drugače pa sulfatizacija pri 12 V svinčenem akumulatorju se prične že pod napetostjo 12,1 V. Pri tej napetosti je v začetni fazi in gre progresivno na slabše z zniževanjem slednje in časom prebivanja akumulatorja v praznem stanju. Začetno sulfatizacijo se da razbit z dopolnjevanjem tam nad 14,1V, kar dosti alternatorjev že po defaultu počne.

Problem svinčenih akumulatorjev je, da ne marajo biti manj kot 50% polni. In to je pri 20 stopinj C ravno okrog 12,1V.
To je tudi razlog, zakaj jih bodo prej kot slej zamenjali LiXX akumulatorji, skupaj z migracijo avto elektronike v smeri 48 V sistemov. Poleg višjega števila ciklov, so LiXX uporabni brez opazne degradacije čez širše področje napolnjenosti/izpraznjenosti. Svinčeni praznjeni pod 10% pa imajo lajf vsega tam do 300 ciklov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: motoroki

ThorZEN

Fizikalc
18. avg 2007
2.303
32
48
V bistvu imam dva taka primera. Prvi akku se je v dveh dneh nekoliko zgleda napolnil. Nato sem dal gor drug charger, mogoče manj občutljiv na napetost in ga je chargalo s 4A. Zdaj vžge bp.

Drugega še čakam, če bo kaj. Če dam charger dol in pomerim, je zdaj skoraj že na 7V. Do jutri še pustim, potem pa ga dam na drug akku z jumper kabli in potem do konca napolnim.

Če bo držalo do zime, OK...
 

LarryClay

Majstr
10. feb 2023
859
856
93
Vsi pametni chargerji ne upajo polnit, ko pade napetost pod neko mejo in je treba uporabit kaj bolj neumnega/starinskega.

Pa akumulator moraš pustit odležat 24 ur po polnjenju in potem narest kak obremenitveni test, da dobiš sliko, koliko bo še uporaben.
 

javr

Guru
6. dec 2011
1.606
1.065
113
Avto je stal eno leto in ga je izpraznilo, ni pa še bil star aku, kakšno leto. Še je kaj za naredit?
Polnilec ga noče polnit. Sem ga pustil 24 ur, če se bo kaj zganilo, a je enako. Ko je polnilec priklopljen, kaže 9.8V, ampak polnilni tok pa ne steče.
nekaj sem slišal o tem da takšne akumulatorje "zbujajo" z visoko enosmerno napetostjo, vsaj 60V.
Splošne informacije: https://faq.akumulator.si/
 

damirj

Guru
9. maj 2012
4.836
2.089
113
Beri zgoraj. Ko je proces sulfatizacije že dobro napredoval, so Pb plošče nereverzibilno uničene. Napolniš ga, zaradi izgube mehanskih lastnosti (poroznost in s tem efektivna površina ipd) pa ne bo nikoli imel več nazivne kapacitete niti kratkostičnega toka. Lahko bo še za vžgat avto, lahko pa komaj eno žarnico pelje. Aja pa mimogrede tudi nevaren je takšen aku, ker lahko iz elektrolita zaradi polnjenja nanesen svinec na plošče iz njih tudi odpade zaradi tresljajev in naredi kratek stik.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Izoliranc