A1 adsl in Netflix

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.767
626
113
Overprovisioning je prisoten v čisto vsaki branži. Klasičen primer so letalske vozovnice, kjer je praktično vsako letalo overbooked, ker se pač ve da nikoli ne pridejo vsi.

Tudi DARS ti proda vinjeto v upanju da se boš lahko po AC peljal po omejitvah. Potem pa imaš celo poletje delo na cesti pa 60 omejitev :evil:
 

damirj

Guru
9. maj 2012
4.769
2.023
113
Preberi še enkrat, nikjer nisem napisal, da se ne da, ampak da ti 1000 uporabnikov ne glede na paket (v praksi) ne zafila, čeprav bi teoretično lahko. Tudi med korono problematičnih linkov ni zafilalo 1000 uporabnikov ampak vsi (torej par 100k), če so že. Na ISPju pa je, da zagotovi, da se to ne dogaja, vsaj ne prepogosto. Korona je marsikoga presenetila, čeprav jaz na Telemachu recimo generalno nisem imel težav, pa bi hitro opazil, ker delam prekatično ves čas od doma in z infrastrukturo, ki se nahaja po celem svetu. So bili sigurno kakšni link preobremenjeni, ampak so bile bolj problematične kapacitete na strani samih ponudnikov storitev (predvsem videokonferenčnih, coloboration in podobno).

No pa sej to hočem povedat, da se večina še vedno obnaša, kot da ima samo 1000 uporabnikov in ne par 100k, pri takšni številki en sam % uporabnikov že nanese veliko gledano v totalu in ni nezanemarljivo. Kaj bi šele bilo, če bi jih bilo miljon+. Pač nekaj podobnega kot primorska avtocesta, ki je zgrajena za promet iz 1960 in ne za 2020. Pa še vseeno se najdejo strokovnjaki in sprojektirajo novo AC brez predvidevanja 30let v prihodnost.
 

erikson

Guru
25. avg 2007
21.279
5.201
113
Netflix internetnim ponudnikom ponuja tudi cache strežnike, tako da ne hodi vsak uporabnik zase v tujino po vsebine, ampak so najpopularnejše shranjene lokalno. Tako se zelo zniža količina mednarodnega prometa, uporabniki pa so zadovoljni, ker se vsebine hitro nalagajo iz omrežja ponudnika. UPC Telemach jih je vzel, tako da njihovi uporabniki Netflix vsebine prejemajo po njihovem lastnem omrežju iz strežnikov v Beogradu.

V preteklosti so bile podobne težave z YouTube, kjer je Google prav tako ponujal lastno opremo. Nekateri slovenski ponudniki so jo vzeli, Telekom je rekel, da ima dovolj mednarodnih kapacitet, pri kakšnem ponudniku pa so bile težave s tem, kdo bo plačeval prostor za strežnike in elektriko, ki jo porabijo.

Skratka, uporabniki A1 očitno premalo težijo, da bi se kdo na A1 s tem pričel ukvarjati. Hitrost je padla že lani, torej ni povezano s karanteno.
 
  • Všeč mi je
Reactions: VanZ

Ted

Guru
8. sep 2007
1.682
576
113
Očitno so na Telekomu Austria povečali kapacitete do Netflixa oz. namestili cache strežnike - že par večerov dela Netflix brez težav.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.774
1.857
113
Ali je pa pomagala moja prijava na Akos :p
Pri meni je ta trenutek isto sranje kot ponavadi ob tej uri..
 
Nazadnje urejeno:

Ted

Guru
8. sep 2007
1.682
576
113
Očitno so na Telekomu Austria povečali kapacitete do Netflixa oz. namestili cache strežnike - že par večerov dela Netflix brez težav.

Zanimivo, očitno je odvisno tudi od vsebin - pri "Lost in Space" slika vrhunska in brez dolgih nalaganj tudi ob 21-ih zvečer, pri nekaterih drugih vsebinah pa stara zgodba....
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.767
626
113
Različne vsebine imajo različen bitrate. Odvisno od kompleksnosti kadrov, šuma, gibanja slike...

Recimo risanke kurijo konkretno manj bandwidta kot pa nek "normalen" film/serija.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.396
482
83
::1/128
Različne vsebine imajo različen bitrate. Odvisno od kompleksnosti kadrov, šuma, gibanja slike...

Recimo risanke kurijo konkretno manj bandwidta kot pa nek "normalen" film/serija.
To je že res, ampak VanZ-ju je vleklo 664kb/s, ko je imel probleme, pri takem BR pa noben stream ne bo izgledal ravno najboljše,...
 

Ted

Guru
8. sep 2007
1.682
576
113
To ni
Različne vsebine imajo različen bitrate. Odvisno od kompleksnosti kadrov, šuma, gibanja slike...

Recimo risanke kurijo konkretno manj bandwidta kot pa nek "normalen" film/serija.

Lost in Space je Netflix produkcija, HDR slika (sicer verjetno ni v 4K). Stream je med 10-20 Mb/s pomoje.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.767
626
113
Bitrate se da zelo enostavno preveriti na "pašnikih". Ampak ja, pri 600kbps bo slika bolj potato quality.

Si prepričan, da ti Netflix app ni vnaprej downloadal novega dela te serije? Ker ta funkcionalnost načeloma obstaja, verjetno pa je ne podpirajo vse naprave...
 

wd40

Guru
10. dec 2007
2.874
797
113
A je možno, da “počasna” vsebina ni naložena na netflixovih serverjih pri ispju in je pot do tebe drugačna?
 

Ted

Guru
8. sep 2007
1.682
576
113
Bitrate se da zelo enostavno preveriti na "pašnikih". Ampak ja, pri 600kbps bo slika bolj potato quality.

Si prepričan, da ti Netflix app ni vnaprej downloadal novega dela te serije? Ker ta funkcionalnost načeloma obstaja, verjetno pa je ne podpirajo vse naprave...

Na Panasonic TV-ju (Firefox OS)? Dvomim.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.396
482
83
::1/128
A je možno, da “počasna” vsebina ni naložena na netflixovih serverjih pri ispju in je pot do tebe drugačna?
A1 koliko vem itak nima Netflixovih cacheing serverjev (kar je del problema), gre pa naečeloma lahko različna vsebina res iz različnih lokacij. Sicer bi se pa moglo videt, če odpreš tist info med predvajanje, iz katerih serverjev predvaja, s kakšno hitrostjo se nalaga in kakšen bitrate gledaš.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.774
1.857
113
Odgovor AKOS, zadeva je še odprta.

Spoštovani,

prejeli smo in obravnavamo vaš dopis v katerem navajate težave pri spremljanju storitev Netflix v večernem času. Operaterji - ponudniki dostopa do interneta morajo v skladu s Splošnim aktom o storitvah dostopa do interneta in s tem povezanih pravic končnim uporabnikom (Uradni list RS, št. 54/2019) seznaniti končnega uporabnika, kakšna hitrost mu bo še na razpolago ob sočasni rabi vseh specializiranih storitev (IPTV, telefonija,...) Poleg tega
mora biti v naročniški pogodbi opredeljena maksimalna, običajno razpoložljiva in minimalno zagotovljena pritočna in odtočna hitrost na priključku. Kot navajate imate težave v večernih urah, ko ima operater v omrežju praviloma največ prometa (vršne ure), vendar vam bi moral moral zagotaljati vsaj pogodbeno dogovorjeno minimalno hitrost, ne glede katero storitev dostopa do interneta uporabljate (tudi, če uporabljate Netflix).

V dani situaciji vam predlagamo, da v skladu z 11. členom omenjenega Splošnega akta z AKOS Test Net (https://www.akostest.net/sl/) opravite (in shranite) vse meritve hitrosti na vašem priključku z namenom, da se ugotovi dejansko stanje povezave v različnih časih dneva skozi 5 dnevno obdobje. Kot dodatni indikator preverite in shranite (vsaj zaslonsko sliko) tudi meritve hitrosti, če jo omogoča Netflix (https://help.netflix.com/en/node/306).
Z zbranimi podatki potem seznanite operaterja, kot to narekuje 13. člen predmetnega splošnega akta. Operater vam je dolžan vsaj enkrat v obračunskem obdobju ali najkasneje v roku 10 dni od prijave ponuditi strokovno meritev hitrosti in drugih parametrov kakovosti. V primeru, da boste ugotovili razhajanja med pogodbo in dejanskim stanjem imate tudi možnost prehoda na paket z nižjo hitrostjo ali pravico do znižanja mesečne naročnine za 50% (10.
člen Splošnega akta). V skrajnem primeru lahko tudi sprožite spor pred agencijo, še posebej, če vam operater ne zagotovi pravic, ki vam pripadajo v skladu s Splošnim aktom oz. da boste ugotovili, da obstaja velika verjetnost, da operater omejuje oz. upočasnjuje dostop do storitve Netflix . Ponudnik dostopa mora namreč pri zagotavljanju storitev dostopa do interneta enakovredne vrste prometa obravnavati enako, brez omejevanja, upočasnjevanja,
zadrževanja ali drugega motenja.
 

Ted

Guru
8. sep 2007
1.682
576
113
Odgovor AKOS, zadeva je še odprta.

Spoštovani,

prejeli smo in obravnavamo vaš dopis v katerem navajate težave pri spremljanju storitev Netflix v večernem času. Operaterji - ponudniki dostopa do interneta morajo v skladu s Splošnim aktom o storitvah dostopa do interneta in s tem povezanih pravic končnim uporabnikom (Uradni list RS, št. 54/2019) seznaniti končnega uporabnika, kakšna hitrost mu bo še na razpolago ob sočasni rabi vseh specializiranih storitev (IPTV, telefonija,...) Poleg tega
mora biti v naročniški pogodbi opredeljena maksimalna, običajno razpoložljiva in minimalno zagotovljena pritočna in odtočna hitrost na priključku. Kot navajate imate težave v večernih urah, ko ima operater v omrežju praviloma največ prometa (vršne ure), vendar vam bi moral moral zagotaljati vsaj pogodbeno dogovorjeno minimalno hitrost, ne glede katero storitev dostopa do interneta uporabljate (tudi, če uporabljate Netflix).

V dani situaciji vam predlagamo, da v skladu z 11. členom omenjenega Splošnega akta z AKOS Test Net (https://www.akostest.net/sl/) opravite (in shranite) vse meritve hitrosti na vašem priključku z namenom, da se ugotovi dejansko stanje povezave v različnih časih dneva skozi 5 dnevno obdobje. Kot dodatni indikator preverite in shranite (vsaj zaslonsko sliko) tudi meritve hitrosti, če jo omogoča Netflix (https://help.netflix.com/en/node/306).
Z zbranimi podatki potem seznanite operaterja, kot to narekuje 13. člen predmetnega splošnega akta. Operater vam je dolžan vsaj enkrat v obračunskem obdobju ali najkasneje v roku 10 dni od prijave ponuditi strokovno meritev hitrosti in drugih parametrov kakovosti. V primeru, da boste ugotovili razhajanja med pogodbo in dejanskim stanjem imate tudi možnost prehoda na paket z nižjo hitrostjo ali pravico do znižanja mesečne naročnine za 50% (10.
člen Splošnega akta). V skrajnem primeru lahko tudi sprožite spor pred agencijo, še posebej, če vam operater ne zagotovi pravic, ki vam pripadajo v skladu s Splošnim aktom oz. da boste ugotovili, da obstaja velika verjetnost, da operater omejuje oz. upočasnjuje dostop do storitve Netflix . Ponudnik dostopa mora namreč pri zagotavljanju storitev dostopa do interneta enakovredne vrste prometa obravnavati enako, brez omejevanja, upočasnjevanja,
zadrževanja ali drugega motenja.

Pravno gledano ne vem če bo tole kaj pomagalo - dvomim, da imaš kje v pogodbi navedeno zahtevano minimalno pasovna širino do Netflix-a med 20:00 in 23:00 . Če boš sprožil spor na AKOS-u boš dokazoval kršitev pogodbe? Enako težavo kot z Netflix-om bi lahko imel z HBO-jem , googlovimi storitvami, FB-jem ali pa XY internetnim ponudnikom nevemčesa - kateri operater ti v pogodbi zagotavlja delovanje servisov, ki z operaterjem nimajo nobene neposredne povezave? Pravna pot pomoje ne bo prinesla rešitve. Lahko (upam?) da se motim seveda...
 

damirj

Guru
9. maj 2012
4.769
2.023
113
Kolikor vem se lahko, kot piše že zgoraj odgovor, sklicuješ na 10. člen tega splošnega akta, ampak to velja na primer če si naročnik paketa kateri ima v ceni hitrost recimo 40/10mbps na bakreni povezavi z ADSL ali VDSL, ti pa bi zaradi dolžine tega kabla lahko dobil samo hitrost 10/1Mbps. Ampak to potem ni stalno takšen popust, pač pa moraš, vsaj na T-2 je tako, vsak mesec stalno prijavljati napake in zahtevati znižanje računa. Storitve tujih operaterjev tu notri niso zajete, saj je preveč faktorjev, ki vpivajo na dejansko hitrost pretoka. Enako kot tudi npr torrenti ne grejo vsi z enako, maksimalno hitrostjo.