MTL stil vožnje

tomi

Guru
1. sep 2007
18.021
9.176
113
40
MB
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Npr: 90 km/h, 4. prestava, bum po zavori, zdej pa me zanima, ce ne stisnem sklopke bo motor zaviral kolesa ali zavore se dodatno motor? Sklopko teoreticno pritisnem sele pri 40 km/h.

če zahodiš na polno, stisneš oboje, nimaš časa gledat kdaj hitrost pade da boš še sklopko, sicer pa hitrost tak hitro pade, da bi začel motor vlečt pol pa ti avto ugasne
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik tomi pravi:
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Npr: 90 km/h, 4. prestava, bum po zavori, zdej pa me zanima, ce ne stisnem sklopke bo motor zaviral kolesa ali zavore se dodatno motor? Sklopko teoreticno pritisnem sele pri 40 km/h.

če zahodiš na polno, stisneš oboje, nimaš časa gledat kdaj hitrost pade da boš še sklopko, sicer pa hitrost tak hitro pade, da bi začel motor vlečt pol pa ti avto ugasne
Če si alter d(i)rkač, vmes prebereš še novice, zraven pa zrihtaš še joškarco na sovoznikovem sedežu.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.021
9.176
113
40
MB
pozabil na kerem forumu sem, pardon
roza.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.976
1.107
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
Citat:
Uporabnik blackberry pravi:
Ko se zavira na polno, je potrebno takoj pritisniti sklopko do konca in zavirati samo z zavorami...
Lahko prosim tole malce bolj obrazložiš? Mene so namreč vedno učili, da je treba v kritičnih situacijah, ko se zavira na polno, pustiti sklopko pri miru in na polno zahoditi bremzo, torej da avto zavira z zavorami ter z motorjem. Za začetek boš v kritični situiaciji izgubil kar nekaj nujno potrebnih stotink sekunde zgolj zato, da prestaviš nogo ter pohodiš pedal za sklopko. Stotink sekunde, ki bi jih lahko porabil za "zahod" pedalke za zavore in bi dejansko avto s tem že zaviral.

@SJTV1 - kakšen komentar o zaviranju s sklopko ali brez?

Stisnit sklopko. Drugače se ABS matra s tem, da premaguje še vztrajnost motorja (takrat, ko ABS supsti kolesa, da za hip skoraj blokirajo, motor skoraj crkne, potem ABS popusti, pa se mora tudi motor malo bolj zavrtet, pa spet in spet - razlike so majhne, ampak so).
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
32.689
14.405
113
Citat:
Uporabnik LatkaGravas pravi:
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
Citat:
Uporabnik blackberry pravi:
Ko se zavira na polno, je potrebno takoj pritisniti sklopko do konca in zavirati samo z zavorami...
Lahko prosim tole malce bolj obrazložiš? Mene so namreč vedno učili, da je treba v kritičnih situacijah, ko se zavira na polno, pustiti sklopko pri miru in na polno zahoditi bremzo, torej da avto zavira z zavorami ter z motorjem. Za začetek boš v kritični situiaciji izgubil kar nekaj nujno potrebnih stotink sekunde zgolj zato, da prestaviš nogo ter pohodiš pedal za sklopko. Stotink sekunde, ki bi jih lahko porabil za "zahod" pedalke za zavore in bi dejansko avto s tem že zaviral.

@SJTV1 - kakšen komentar o zaviranju s sklopko ali brez?
Tebe so očitno učili še, ko avtomobili niso imeli ABS-ja - tudi sam sem iz te generacije. Vmes je tehnologija napredovala, posledično se je spremenila tudi tehnika vožnje. Pri zaviranju na polno se zavira z obema nogama - desna na zavori, leva na sklopki. V nasprotnem primeru, ti ugasne motor in ABS posledično ne deluje.
Ker se je izkazalo, da še vedno veliko voznikov ne stisne sklopke, so se začeli proizvajalci prilagajati. Pri Golfu VII ABS deluje še 30 sekund po tistem, ko ugasne motor. Verjetno niso edini, ali vsaj ne bodo dolgo.

Tebi & blackberryju & SJTV1 - hvala za obrazložitev
smile-1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.976
1.107
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik corsol pravi:
Ne glede kakšna je pravilna tehnika zaviranja , si mislim, da v nobeni avto šoli ne učijo kako se varčno vozi v leru oz. se to celo odsvetuje.
Res je. Tud v šoli varčne vožnje na Vranskem pravijo, če se še prav spomnim, da stisneš sklopko, ne da daš v prosti tek (če je kdo bil, lahko pove, ali se tule motim ali ne). Čeprav bi bila poraba v prostem teku malenkost manjša kot le s stisnjeno sklopko.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
32.689
14.405
113
Citat:
Uporabnik afroC pravi:
osebno mi je pri AC hitrostih pri bremzanju na polno brez pritisnjene sklopke in malo pred zaustavitvijo (cca. 50 km/h) aktiviranje sklopke bistveno boljši občutek, kot pa če bi že pri 130 km/h pritisnil zavoro in sklopko hkrati. Verjetno se zavorni poti pri enem in pri drugem načinu zaviranja po dolžini ne razlikujeta... Druga situacija so mestne in primestne hitrosti, kjer se pritisk obeh stopalk dejansko zgodi hkrati.

Da pa bi pozabil pred zaustavitvijo pritisniti sklopko, se mi še ni zgodilo, pa sem doživel že mnogo kritičnih situacij. Včasih se enostavno zgodi prehitro, da bi hkrati pritisnil oboje, sploh pa nad 100km/h ni nobene potrebe po tem.

+1
zmaga.gif
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
32.689
14.405
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Nekateri preveč razmišljate, ko nastane kritična situacija nagonsko vsak pohodi sklopko in zavoro istočasno.

Tole pa pomoje niti približno ne drži.
 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
16.239
5.600
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik afroC pravi:

STJV1: ste že kdaj merili zavorne poti pri obeh načinih zaviranja?

Ne. Ni potrebe, so že zdavnaj drugi dokazali, kako je prav.
Večkratne meritve or gtfo !

Za hipoteza postanje teorija, jo je potrebno dokazati.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.725
9.005
113
OMFG, s čim se da nekaterim ubadat. Če se mene vpraša bi tele števce porabe prepovedal, ker folk dejansko več gleda na števec porabe, kot pa na cesto. Prav na daleč jih zavohaš, najbolj številni so ravno lastniki TDI Škod, raznih Passatov in podobnega. Mater pod ritjo ima 140 konjev, pa ti boža gas ko se vključuje na AC in se trajba za kamioni z 90 na uro, daje v ler med vožnjo, ni da ni. Kaj ko bi se rajš ukvarjal s tem, da nebi delal gužve po cesti? Da se vam da, res.
 
Nazadnje urejeno:

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.725
9.005
113
Citat:
Uporabnik LatkaGravas pravi:
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
Citat:
Uporabnik blackberry pravi:
Ko se zavira na polno, je potrebno takoj pritisniti sklopko do konca in zavirati samo z zavorami...
Lahko prosim tole malce bolj obrazložiš? Mene so namreč vedno učili, da je treba v kritičnih situacijah, ko se zavira na polno, pustiti sklopko pri miru in na polno zahoditi bremzo, torej da avto zavira z zavorami ter z motorjem. Za začetek boš v kritični situiaciji izgubil kar nekaj nujno potrebnih stotink sekunde zgolj zato, da prestaviš nogo ter pohodiš pedal za sklopko. Stotink sekunde, ki bi jih lahko porabil za "zahod" pedalke za zavore in bi dejansko avto s tem že zaviral.

@SJTV1 - kakšen komentar o zaviranju s sklopko ali brez?
Tebe so očitno učili še, ko avtomobili niso imeli ABS-ja - tudi sam sem iz te generacije. Vmes je tehnologija napredovala, posledično se je spremenila tudi tehnika vožnje. Pri zaviranju na polno se zavira z obema nogama - desna na zavori, leva na sklopki. V nasprotnem primeru, ti ugasne motor in ABS posledično ne deluje.
Ker se je izkazalo, da še vedno veliko voznikov ne stisne sklopke, so se začeli proizvajalci prilagajati. Pri Golfu VII ABS deluje še 30 sekund po tistem, ko ugasne motor. Verjetno niso edini, ali vsaj ne bodo dolgo.
To, da se zavira v sili brez sklopke so učili bedaki v avtošolah, podobno kot desetdodveh, mene je učil že leta nazaj reylist in me naučil, da se zavira s sklopko in volan petnajstdotreh. Seveda pade najprej noga po zavori, sklopka sledi. Tudi po šolah varne vožnje, ki sem jih dal skozi čez leta je blo vedno sklopka neglede na ABS ali ne in vedno zavora do konca na polno. Edina razlika je bila, da ko je treba popravljat smer, moraš brez ABSja vsaketolko spustit zavoro, pri ABS je zavora cel čas na podnu.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.976
1.107
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ytbnd pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik afroC pravi:

STJV1: ste že kdaj merili zavorne poti pri obeh načinih zaviranja?

Ne. Ni potrebe, so že zdavnaj drugi dokazali, kako je prav.
Večkratne meritve or gtfo !

Za hipoteza postanje teorija, jo je potrebno dokazati.

In je bila, z meritvami. Vsaj za AMS in C&D (ali R&T) vem, da so merili.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.216
1.839
113
Si kdaj razmišljal kaj se zgodi/ dogaja z motorjem ko pritisneš bremzo do podna brez da bi še sklopko?
wink-1.gif


Blokirana kolesa (oz. Abs 'podrkavana'
evil.gif
) motor pa prek sklopke 'vpet' v dogajanje
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.382
236
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
pa ti boža gas ko se vključuje na AC
To pravi ''varčnež'' absolutno ne dela, ker je neoptimalno.
tongue-1.gif

Ravno tako se ne vozi za šleparjem po klancu navzdol, ker bi moral bremzat, temveč lepo jadra in pridobiva na hitrosti.
grims-1.gif

Citat:
Kaj ko bi se rajš ukvarjal s tem, da nebi delal gužve po cesti?
Kako ti lahko nekdo, ki se vozi manj kot ti na voznem pasu, dela gužvo? Da smo si na jasnem: absolutno sem proti mečkačem na prehitevalnem pasu...

PS: Kapo dol
cool-1.gif
, ker je debata po šestih straneh še vedno na konstruktivnem nivoju (z izjemami seveda), čeprav je malo zavila smer.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.464
5.933
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Si kdaj razmišljal kaj se zgodi/ dogaja z motorjem ko pritisneš bremzo do podna brez da bi še sklopko?
wink-1.gif


Blokirana kolesa (oz. Abs 'podrkavana'
evil.gif
) motor pa prek sklopke 'vpet' v dogajanje
Blagodejno masiranje vztrajnika in ostalih delov.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.725
9.005
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
pa ti boža gas ko se vključuje na AC
To pravi ''varčnež'' absolutno ne dela, ker je neoptimalno.
tongue-1.gif

Ravno tako se ne vozi za šleparjem po klancu navzdol, ker bi moral bremzat, temveč lepo jadra in pridobiva na hitrosti.
grims-1.gif

Citat:
Kaj ko bi se rajš ukvarjal s tem, da nebi delal gužve po cesti?
Kako ti lahko nekdo, ki se vozi manj kot ti na voznem pasu, dela gužvo? Da smo si na jasnem: absolutno sem proti mečkačem na prehitevalnem pasu...

PS: Kapo dol
cool-1.gif
, ker je debata po šestih straneh še vedno na konstruktivnem nivoju (z izjemami seveda), čeprav je malo zavila smer.

In koliko je res pravih varčnežev? Večina je takih, ki sem jih opisal. In ja, jajcanje 100 po AC sicer ni delanje gužve, samo mi ni jasno, kako se vam da. Ko mam zapeto prikolco, ne grem nikol več kot 100, pa je kar zanimivo, se dogaja mnogo več, kot pa če buče ki se trajbajo 90-100 po ravnini in potem pospešujejo po klancih navzdol pustiš lepo za sabo. S prikolco mam skos ene in iste paciente okol. Te prehiti, pol zmanjša, se ti trajba ravno tam, kjer sem sam brez max navora, ga moram prehitet, čez kilometer pa spet prehiti in pred tebe in spet zmanjša. Zdaj vidim, da gre za "varčneže" ki jadrajo klance. Še enkrat, da se vam da. Z enim takim sem ene dve leti po terenu hodil. Katastrofa, sem enkrat ponorel, ko je vozil po prazni AC iz prekmurja v LJ 100, pa mu rekel, nej zavije na pumpo da mu častim tank nafte, ker moram bit jest ob 15.30 v LJ, ker pobiram otroke. Prej ko je mel bencinca je vozil normalno, ko je kupil dizla s števcem porabe se mu je scufalo. Ne morem hitreje, postavljam rekord, da bo pod 5l
13.gif
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.584
9.295
113
Ko se en nevarčnež razlima po cesti in je ponavadi potem zaradi posledic ta zaprta za ves promet po par ur ali ves dan je pa okej?
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.725
9.005
113
Aha, potem, če se ne jajcaš 100 po AC, ne daješ v ler po klancih, pospešuješ na polno na pospeševalnem pasu in se pač pelješ tako hitro, kot ti obogočajo omejitve in razmere na cesti iz točke A v točko B si avtomatsko divjak.
Dve strani nazaj si rekel, da imaš levo nogo nekje pod zicem....pametno in varno, res!!! Stokrat raje srečam nekoga, ki stisne do 150-160, in je pripravljen, kot pa tebe, ki sanjaš in se voziš z levo nogo pod sedežem in s kazalcem desne roke v nosu po možnosti. Na števcu imaš seveda varnih 100.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.584
9.295
113
Varčnež se bo peljal pametno, tekoče. Ti verjetno govoriš o mučkalicah. To je druga sekta. Jaz recimo vozim varčno (tako plus minus) pa zagotovo nisem najpočasnejši na svetu. V glavnem pretiravaš, tako kot sem jaz pretiraval za razlimance.