Dober/slab servis

oriolus

Fizikalc
12. avg 2009
3.787
15
38
124
Eden od kazalcev za dober servis je vsekakor čistoča prostorov in orodja.
Ko pripelješ avto k enemu od Ljubljanskih vulkanizerjev (ne bom delal reklame) imaš občutek, da si prišel v bolnico in ne nekam, kjer se ukvarjajo z "umazanimi" deli. In čeprav sem bil tam le enkrat, bom naslednjič, ko bo treba šel spet.

Kako pa definirati 'dobrega' mehanika?
Če ni to ena in ista oseba ves čas servisiranja avtomobila, je določitev skoraj nemogoča.
Večina starejših (morda to še velja, ne vem) šoferjev je imela 'svojega' mehanika, ki je poznal avtomobil od prvih kilometrov naprej.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.187
2.420
113
v lokalni ostariji
orilus hja čistoča ni nujno pogoj da je mojster dober! poznam mojstra za menjalnike ki ima tak svinjak da bog pomagej ampak obvlada pa posel, naredi kvalitetno in natančno...

in sem bil pri enem ki je imel laboratorijsko čistočo v delavnici... avto mi je posvinjal znotraj pa še "zafušal" je nekaj...
 

oriolus

Fizikalc
12. avg 2009
3.787
15
38
124
Seveda ni pogoj, napisal sem, da je to eden od 'kazalcev' za dober servis.
Tako, kakor v gostinskem lokalu - sam grem vedno pred naročilom (če sem tam prvič) na WC, ki mi pokaže, kaj lahko pričakujem.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.132
941
113
Emona / Carnium
KSZ

Dober "serviser" je crashednburnt
grin1.gif


Osebno (se ne spoznam na popravila) je zame dober servis tisti, ki je ekspeditiven (odziven, zadeve zrihtajo brez palamudenja), prilagodljiv in komunikativen (pojasnijo kaj in zakaj so nekaj zamenjali, klic pri večjih stroških, iskanje ugodnejših rešitev, brez tistih "se slišmo" štosov).
To so stvari, ki mene držijo pri enem servisu (ki sploh ni blizu doma ali službe) že cca. 10 let. Vsi bombončki (popusti, brezplačno čiščenje, brezplačen nadomestni avto ipd.), so pa tista "prilagodljivost", ki sem jo omenil in po mojem kažejo, da servis zna stranko obdržati.
Je pa tako, da je velika razlika, če si stalna stranka, dobra stranka ali pa padalec z visokimi pričakovanji (beri post uporabnika poldo) do servisa.
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.710
142
63
Dobremu servisu 1x na leto pripeljem avto, se odpeljem z nadomestnim, naslednji dan pustim 300 EUR avto dela.

lp
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.978
69
48
44
www.citroenar.com
Dober servis? (govorim za redne servise in za primere ko se kljub težavi, še lahko pripelješ do servisa) (za nujne primere imam enega bližje domu v rezervi)

Vozim na manjši servis z dvema mehanikoma ... do servisa imam 130km, pa mi ni žal .. čeprav imam do najbližjega 4km...

Ponavadi pokličem teden prej in povem kdaj bi mi ustrezal termin ..tako da skupaj izbereva uro in dan ... Ko pripeljem avto, vem da mi ga bo vedno enak majster šraufal.
Najprej vpraša kako je z avtom, če je vse ok ali imam kje težave ... natakne zaščito na sedež, ovije folijo na volan in zaščiti prestavno ročko ... zapelje avto na "test zavor", potem do dvigala, pregleda okoli avta, priklopi na računalnik, preveri luči, meglenke, tablico, vmes podmaže ključavnice in tečaje vrat ..zamenja filter kabine, dvigne avto, spusti olje, vizualno pregleda podvozje, pregleda plastične čepe okoli odbijačev, pragov, pod haubo ... vmes med spuščanjem olja, še malo naokoli "vrže oko" če je vse na svojem mestu ... preveri zavorne ploščice ... dolije novo olje, vpraša če želim še tekočino za pranje stekel, oz. če je treba še kaj pogledat, kar se mi zdi da bi bilo treba ...

Na koncu izpiše račun, če je možno še kaj popusta vračuna in to je to .. se z veseljem odpeljem domov
zmaga.gif


(tudi za garancijsko popravilo, sem se peljal samo mimo, da mu povem da mi ne dela gumb za zvok na obvolanski ročici za radio, da se zmeniva kdaj lahko pripeljem in naroči rez.del ... je reku, sam počaki da vidim če je kaka na zalogi ... čez 10 minut sem se odpeljal z novo ročico)

S slabimi servisi na srečo nisem imel še izkušenj ... (vsaj za avte, druga pesem je bil Gorenjev servis za sesalec
smile-1.gif
)
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.860
3.888
113
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
KSZ

Dober "serviser" je crashednburnt
grin1.gif

Misliš njegov fotr? C&B samo gume preklada po delavnici pa občasno ga pustijo da kaj prčka po računalnikih! Domnevam da je zato tako siten tukaj!
evil.gif


Sicer pa ja, dober/slab servis je odvisno od tega kaj rabiš. Poznam enega čudaka (res po sili razmer) ki ga nočeš srečat v vsakdanjem življenju. Z njim se po telefonu ne moreš nič zmenit v real-life pa tudi ne, nikoli nima časa, vedno se ti zdi ko da si mu ti in tvoj problem največje breme v življenju. Pogovarja se s svojim orodjem v delavnici, tip je itak ves čas v delavnici, pomojem še spi tam. Psa ima usranega od šmira (verjetno si briše roke v njega al kaj vem kaj). Delavnici zgleda tako, da ko prideš po svoj del mora pol ure iskat po šari da dobi zadevo, verjetno če mu avto pripelješ v celoti ti ga je sposoben zgubit. No ampak na koncu svoje delo (specializacija za neko avto področje pač) zna delo opravit perfektno in vedno naredi korektno in za solidno ceno. To pa je pač to kar se na koncu rabi kajne? (in ne pomagajo čisti prostori, dober odnos, kavica, testna vozila ipd. če na koncu ne dobiš 100% dobro opravljene storitve)
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.376
5.892
113
pri taščici
Na srečo nimam veliko opravka z njimi zadnja leta. Nekoč sem imel težavo z astro. Sredi vožnje večkrat crknila, nato je vžgala pa da se slikaš. Kar naenkrat pa vžgala kot da ne bi nič bilo. Zapeljem do kogovška, povem simptome pa pravi: najprej bom menjal tole (nek sorazmerno poceni električni del), če se v nekaj dneh napaka ne ponovi je ok, sicer bomo vrnili denar in menjali druge stvari.
Zadel je v prvo, ni bilo treba nazaj hoditi.
To je Dober servis kljub temu da ni bil prepričan ali je je zagotovo odkril napako. Ne pa da ti menjajo pol avta, poberejo 2 plači, potem ti pa en pijan vaški mehankar nekega večera pove kaj je narobe, drugo jutro pa odpravi napako za drobiž. (primer sass in puščanja goriva)
 
Nazadnje urejeno:

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.938
8.988
113
EU
Pred ehm...leti sem na servis v MS prijavil v garanciji okvaro stikala za vzvratno luč. Moral sem priti na sevis da pogledajo kaj je narobe in so naročili novo stikalo.
Čez nekaj dni pokličejo da je stikalo prišlo. Ko sem prispel so ugotovili da je stikalo predolgo, in ni za moj tip avta.
Nič, zopet naročili novega. Čez par dni poklicali, da je stikalo že doma. Pridem na servis in grejo iskat stikalo v skladišče. Seveda ga ne najdejo, ker so selili skladišče v nove prostore in so pozabili naročit.
hysterical-1.gif

Opravičijo se in znova naročijo. Čez nekaj dni so res imeli tapravo stikalo, katerega so premontirali.

To so takrat bili začetki tega servisa za vozila HMC, zato so bili malo nerodni. V nasprotju je bil servis v Lenartu, ki je že dolgo delal in je imel že določeno prednost v izkušnjah. Bil je bolj prilagodljiv z delovnim časom in si lahko avto prevzel tudi ko niso bile "uradne ure".
grims-1.gif

Čez nekaj let so v MS napredovali in s časom postali kar soliden in zanesljiv servis, ki je bil na višjem nivoju kot servis v Lenartu.
Škoda da so na "vrhuncu moči" nehali servisirati HMC. Obdržali so samo izvengarancijska popravila katera tudi delajo OK.
 

Niki11

Pripravnik
22. feb 2013
192
1
18
Ali ima že kdo kaj dejanskih izkušenj Z Maxx servisno mrežo? So zadeve res tako ugodne, kot jih oglašujejo?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.395
1.356
113
Dober serviser je predvsem tisti, ki ti pri odpravi napake A na avtu ne uniči/pokvari/narobe sestavi še stvari B in C.

Poleg tega je zelo pohvalna lastnost tudi to, da popravi le tisto, za kar si avto tja pripeljal in te zna korektno opozoriti, da je na avtu morda še 10 stvari za popraviti, ampak te prej vpraša, če se naj jih loti ali ne. Takšen mehanik/elektrikar bo imel vedno polne roke dela.
zmaga.gif


Aja, še nezaželena lastnost: servis, ki misli, da bo stranko lahko b.p. okrog prinesel, ker je stranka khm, malo omejena oni pa neskočno modri in iznajdljivi (da ne rečem še kaj hujšega
stupid-1.gif
). Pod to spada marsikaj, od tega da misli, da lastnik nima pojma o lastnem modelu avta pa do prezgodnje menjave potrošnega materiala (ne, svet se ne bo podrl, če bodo ob koncu naslednjega intervala svečke v avtu 3k km čez interval in zato nima nobenega smisla jih menjati že eno leto prej). Nekje tukaj je tudi preventivna menjava akumulatorja (samo vzdrževanje le-tega jim je pa španska vas).

V razvitem svetu bi bilo to morda izjema, ampak pri nas je velika večina neuradnih servisov za več magnitud kvalitetnejših od uradnih. Podobno je tudi z upoštevanjem reklamacij, ki jih bo dober servis rešil promptno in odprtih rok.

Vse ostalo je bilo tudi že povedano.

Glede na vse mogoče izkušnje z najrazličnejšimi servisi pa povem še to: daleč najbolj problematičen del v vesolju lastnik-avto-serviser so stranke same. Najbolj smešni so na primer desci, ki pošiljajo svoje žene/punce z njihovim avtom k mehaniku, ko jih ta vpraša, če naj na avtu menja stvar Č, ki je slaba, pa sledi telekonferenca treh udeleženih strank, ko da niso vsi locirani na istem planetu.
aplauz.gif
 

matofill

Guru
18. sep 2008
3.673
732
113
Ma ja ampak še so felerji tudi pri kao dobrih, se ne poglobijo in na koncu sam, kot amater iščeš in najdeš ......
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.938
8.988
113
EU
Pri 80 tisoč prevoženih je popustilo tesnilo prirobnice izpušnega sistema ki se nahaja kakšnih 40 centimetrov pred zadnjim ispušnim loncem. Peljem avto na servis v Lenart in se mojstra lotita demontaže. Ker je zadeva prerjaveta sta odlomila glavo vijaka. Telo je ostalo v prirobnici ki je na cevi ispušnega lonca. Potrebno je odstraniti zlomljeni vijak in prevrtati luknjo za novi vijak z matico.
Mojstru (šef) se je to zdelo prehudo in je povedal "pri 80 tisoč je ta ispušni lonec itak zanič, zato ga je treba zamenjat"
Po tem je odšel v skladišče in prinesel novi lonec ter ga primerjal z obstoječim. Opomnil je da je novi lonec od starejšega modela z manjšimi razlikami, vendar je to isto.
Opozoril sem da cev ki gleda iz starega lonca pri mojem avtu je upognjena navzdol in piha izpušne pline v tla, pri novem je vodoravna in piha v branik ki je v napoto. Mojster (lastnik) je odgovoril "nič hudega saj mi lahko branik odrežemo da cev gre mimo"
Potem sem jaz pop3zdil in odgovoril, da ne dovolim nobene menjave in naj samo popravijo prirobnico zaradi česa sem prišel.. Povrtali so vijak in dali novega M6 s kontra matico. Po nekaj mesecih je M6 vijak prerjavel in počil. Sam sem zamenjal z M10.
Tisti ispušni lonec ki je bil "zanič" pri 80K km še vedno služi na avtu ki ima že 175K km.
To je bilo v času ko je bilo dovoljeno biti v delavnici in opazovati delo mehanika. Sedaj več tega ne pustij in bi mi zlahka "predelali" avto v drugi model
hysterical-1.gif
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
ksz

Dober servis je zame tisti, kjer:
- znajo komunicirati s stranko glede na njen nivo znanja (ne, odgovor "lahko ste brez skrbi, tako to mora biti" me ne zadovolji);
- obvladajo diagnostiko (ne, priklop na tester in gledanje, če izpiše kakšen error, ne pomeni obvladati diagnostiko);
- serviser razmišlja tudi s svojo glavo in ne sledi zgolj checklistam v service-manualih in vnaprej predpisanim servisnim proceduram;
- stalni stranki brezplačno ponudijo nadomestni avto;
- ti povejo "zadnji brisalec je že malo slab, ampak vam svetujem, da ga kupite v trgovini z avtodeli, ker je več kot polovico cenejši kot original pri nas";
- omogočajo, da se direktno pogovarjaš z mehanikom;
- povejo realno stanje takšno kot je in tudi priznajo, da je "ta stvar za en drek skonstruirana, zato se kvari", namesto zavijanja v celofan in branjenja "svoje" znamke in če obstaja možnost ponudijo neoriginalno alternativo (npr. menjava dvomasnega za enomasni vztrajnik);
- znajo improvizirati oziroma najti za stranko najugodnejšo varianto popravila (npr. nesejo obnoviti alternator, namesto, da prodajo novega);
- lepo ravnajo z avtomobilom (sem spada tudi urejena delavnica in mehanik, ki ni od glave do pete ves od šmira);
- ne nategujejo (v najširšem smislu besede);
- stranko sproti obveščajo o poteku popravila, če se pojavi še kakšna stvar, pokličejo;
- se držijo rokov in začetne ocene stroškov;
- si vzamejo čas za stranko in ponudijo kakšen bonbonček ( zastonj pranje, kava, kuli, koledar, obesek za ključe ... pač, kakšna lepa gesta, sploh če si redna stranka).

Zaenkrat lahko rečem, da sem izpolnjevanje vseh zgornjih kriterijev od pooblaščencev doživel samo pri Fiat Kavčič. Dobre izkušnje sem imel tudi z Renault servisom v Ivančni Gorici. V obeh primerih gre za družinsko podjetje, kar je seveda nekaj čisto drugega kot veliki pooblaščenci, kjer si samo številka in kjer se dela po liniji najmanjšega odpora (vsa čast izjemam).
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.938
8.988
113
EU
Kateri dogodek na servisu vpliva na odločitev da ga vpišete na "črno listo"? Evo, mojega..

Na avtu se je pri manjši hitrosti začel sprožati ABS po nepotrebnem. Namesto da bi vozilo počasi ustavilo, se je vklopil ABS in odpustil zavore. S sprednjim delom sem celo skočil na pločnik. To se dogajalo pri hitrosti manjši od 5 Km/uro, tik pred ustavitvijo vozila.
Odšel sem v Lenart pooblaščencu. ABS je delikatna zadeva in moram avto popoldan pustiti tam, da oni natančno pregledajo. Dali so nadomestni avto, da sem lahko odšel domov.
Naslednji dan je bilo gotovo in sem lahko prevzel avto. Vprašal sem kaj je bilo narobe?
"Neka napaka je bila v računalniku. Smo jo zbrisali in se to več ne bo dogajalo"
bonk.gif

Čez par dni se zadeva ponovila. Sem bilna servisu v Murski Soboti po nakupu nekih filtrov in omenim težavo z ABS.
"Naš elektrikar je slučajno prost. Zapeljite notri in bo on takoj pogledal".
Elektrikar je dvignil avto z dvigalom, ročno zavrtel desno in levo kolo ter pokazal s prstom zobati obroč na polosi.
"Zobati obroč je zlomljen. Prihaja do zamika signala na ABS senzorju, kar računalnik zazna kot blokado kolesa. Zato se vklopi po nepotrebnem"
Prilagam sliko ABS zobnika na polosi (zlomljen).

fu6-227-27.jpg


Rezervnega zobnika niso imeli na zalogi, zato sem odšel domov. Poklical sem v Lenart kje so to že popravljali in pojasnil kaj je narobe.
Tukaj se je začelo komplicirati. Odgovor je bil, da se sam zobnik (stane 8€ na amazonu) ne da dobiti in oni to menjavljejo v sklopu z celo polosjo. Trdili so da je teh modelov vozil malo prodanih v SLO (Accent) in da se uvozniku ne izplača. Nisem dovolil menjavo kompleta polosi in so s težko muko odgovorili, da so najdli samo obročke in jih tudi naročili.
Na dogovorjeni datum pripeljem na servis. Demontirajo polos. Vzamejo novi ABS zobnik in ugotovijo da ne paše na polos. Bil je manjšega premera
shocked-1.gif
"Mi smo pravega naročili za sprednjo os. Na AvtoTrade so nam poslali napačneg, oziroma za zadnjo os"
Kot da tega niso mogli preveriti preden so me poklicali
bonk.gif

"Mi vam sestavimo polos nazaj, da se lahko odpeljete domov. ABS bo pač deaktiviran, dokler ne dobimo prave dele" OK, sem se odpeljal domov brez ABS-ja.
Čez par dni so dobili prave dele in zamenjajo najprej na levi polosi. "Na desni polosi je zobnik rahlo načet in priporočamo zamenjavo, dokler je vozilo tukaj" Ajde, pa naj zamenjajo
evil.gif

Čez nekaj časa pokličejo, da je prišlo do težave "Polos (skupaj s homokinetskim zglobom) nismo mogli dobiti ven, zato se je pri tem toliko poškodovala da je zanič. Vendar mi imamo rešitev. Prodamo vam rabljeno polos po zelo ugodni ceni, na katero še damo garancijo leto dni" Drugo mi ni preostalo. Menjava zobničkov, ki stanejo po osem Eur, me je na koncu stala slabih 200€.
Zakaj so poškodovali polos?. Konec polosi je zarjavel v pestu kolesa in so uporabili macolo, tolkli po navoju da so jo zbili ven. Pri tem so toliko poškodovali navoj polosi, da ni bilo možno priviti matico. Slika navoja..

d9-230-30.jpg


Takrat sem s tem servisom zaključil.
Po nekaj mesecih je na tej strani odpovedal kolesni ležaj zaradi pooblaščenčevega maltretiranja z macolo. Zamenjal pri kozolčarju
tongue-1.gif
 

joejoe

Pripravnik
30. dec 2007
812
1
16
Dober servis je tisti, ki mu lahko zaupam. Pika. Ena taka ogrooomna pika. Cliota sem zato vozil v Idrijo, Mazde pa nikoli več ne bom peljal na Interclass, ampak jo vozim k enmu modelu v Medvode, ki mu zaupam.

Je dovolj ena napaka? Odvisno od obnašanja. Sam sem patološko nezaupljiv do serviserjev, poznam cene kosov, ker sem delal v tej branži, pa veliko sem avtomobile sam šraufal.

Zaupanja pa ne znam čisto definirat. Nekak želim videt mehanika, ki bo moj avto šraufal. Službenega vozim na velik servis. Tam sicer lahko zaupam sprejemniku, ampak serviser je še vedno lahko jebiveter prve klase.

Sicer pa minimalni pogoji:
- naredit vse, kar je bilo naročeno
- skrbno pregledat vse ostalo
- če je potrebno še karkoli nenaročenega naredit, telefonski klic (no ja, razen za malenkosti)
- v nulo specificiran račun
- če gre v motor 4,3 litra olja, naj bo [cenzura] na računu 4,3 litre, ne pet litrov (ja, Franci na Interclasu, če to bereš, tebe imam v mislih)
- vem, da servis ne more in ne sme delat zastonj, zaupanje sem pripravljen plačat.
- ko odklopiš akumulator, nazaj nastavit šipe (to moram mojga mojstra še naučit
smile-1.gif
)
- pranje? Če se zmenimo, obvezno, če se ne, potem super, hvala!

Jap, zoprna tema, zelooo neoprijemljiva. Tema za diplomo, bi rekel temu
smile-1.gif


EDIT: dodal moja pričakovanja
 
Nazadnje urejeno:

matofill

Guru
18. sep 2008
3.673
732
113
Tole z polosjo bi ta pravi rešili če ne drugače z dremlom. Ko je matica enkrat gor se tako ali tako ne more odviti , tako, da stran od pocarjev !