Fitnes
Prehrana in moja kritika fitnes industrije 

tar sem 16 let, z športom se ukvarjam od devetega leta starosti. Treniral sem nogomet in atletiko, zadnjih nekaj let pa se se posvetil vadbi z lastno težo ti. 'funkcionalna vadba' in zadnje leto tudi fitnesu oz. vadbi z utežmi. Prve dve leti svojega treninga sem poskušal izoblikovati telo doma, v praku... Prebral sem veliko revij o športni prehrani, športnih dodatkih napisanih s strani raznih fitnes gurujev, ampak kljub temu nisem dobil praktično nikakršnih rezultatov, dokler nisem dojel, da vsi slavni fitnes guruji uporabljajo anabolične steroide oz. so le del velike fitnes industrije, ki je dobra le v eni stvari... prodajanju sranja.
Takrat (pri približno štirinajstih letih) sem se odločil, da raziščem stvari sam, ker se na razne revije enostavno nisem več mogel zanašati. Ugotovil sem marsikatero stvar in dobil odgovor na marsikatero vprašanje potrjeno z raziskavami. Npr. kako pridobiti misično maso kot naraven bodybuilder/atlet, kaj je glaven razlog, da izgubimo odvečno telesno težo (to sta glavni dve stvari poleg mnogih drugih).
Naprimer v fitnes industriji vam bojo za izgubo odvečni kiligramov, takoj poskušali prodati razne fat burnerje, ki so totalno neuporabni. Za pridobivanje misične mase, vam bodo takoj želeli podturiti kakšen mass gainer, beljakovine v prahu itd. Ne povejo vam pa osnov, ki bi jih moral poznati vsak amaterski športnik, atlet, profesionalni športnik itd.
Skratka v naslednjem odstavku, bom poskušal vsem, ki vas zanima objasniti, kaj je glavni faktor izgube odvečne telsne teže (za to ne portebujete nikakršnih fat burnerjev, fitnes čokoladic in podobnega sranja, na katerem ste verjetno zapravili že celo premoženje).
Izguba telesne teže je odvisna le od ene stvari in namreč razmerja med dnevnimi pokurjenimi kalorijami (na to lahko vplivate z dnevnimi aktivnostmi) in dnevnimi zaužitimi kalorijami(na to lahko vplivate s prehrano). Tako je to je vse, od kje kalorije pridejo nima tudi nobene veze (narejena, je bila študija, kjer je skupina posameznikov izgubila težo tako, da so vsak dan jedli 100% le McDonalds. Ker so bili z zaužitimi kalorijami pod pokurjenimi so izgubili odvečno telesno težo. Za tak prost način prehranjevanja se uporablja kratica IIFYM – If It Fits Your Macros) čisto preprosto kajne, kadar ni v igri raznih drekačev, ki bi vas radi oželi do kosti. Najlažji način je torej, da si zadate nek vsakodnevni kalorični, osebno predlagam, da svojo telesno težo v kilogramih pomnožite s 30 in dobili boste približno število kalorij, ki jih dnevno portebujete za vzdrževanje svoje telsne teže. Če želite telesno težo izgubiti od številke odštejte med 300-500 kalorij [kcal] in nato pri vsakem zaužitem obroku pregladate prehransko tabelo, stehtate zaužito količino in si jo zapomnite oz. zapišete. Sam priporočam spletno stran myfitnesspal.com, ki vam bo pomagala poiskati razna živila, izdelke in jih zapisati v tabelo za tisti dan. (Vsako telo je različno, zato je pomembno dnevno tehtanje, da ugotovite ali jeste premalo, oz. še vedno preveč. Idealna mera za izgubo telsne teže je 0.5kg/teden. Če izgubljate manj kot to svoje kalorije zmanjšajte za dodatnih 50-100. Če pa izgubljate več kot to svoje dnevne kalorije povečajte za 50-100.)
Pridobivanje telesne teže je odvisna od večih faktorjev. Za naravnega športnika, ki ne uporablja steroidov ali tem podobnim drog, je za pridobivanje mišic glavni faktor moč in prav nič drugega. Če vam uspe, da postanete močnejši, pomeni da bo vaše telo zgradilo mišico. Vsak teden, bi si morali zapisovati zapiske koliko kilaže po koliko ponovite in setov ste dvignili in vsak teden bi morali podirati rekorde prejšnjih tednov. Ko ste začetnik bo to zelo lahek in hiter postopek, po nekaj letih treniranja pa se vse skupaj upočasni. Močnejši lahko postanete na več načinov; krajšanje počitka med serijami, izvajane težjih vaj (to se nanaša na trening z lastno težo) ampak glavna stvar na katero bi se morali fokusirati največ je dvigovanje večje kilaže na isti vaji prejšnji teden oz. trening (isti trening izvajajte največ 2-3 na teden, saj mišice potrebujejo med 36-48 ur za popolno regeneracijo. Prav tako pa je pogoj za pridobivanje moči prav tako prehrana in namreč kot pri hujšanju za pridobivanje mišice glavno vlogo igra razmerje med dnevnimi pokurjenimi kalorijami in dnevnimi zaužitimi kalorijami (čas zaužitih kalorij nima nobene veze, lahko jeste zjutraj ali pa tik pred spanjem, to je le še en popularen mit). Prav tako kot pri izgubi telesne teže. Kot pri hujšanju svojo telesno težo v kilogramih pomnožite z 30 in številu kalorij, ki ste ga dobili dodajte med 200-400 kalorij [kcal]. Več kalorij kot dodate, hitrejše boste uspeli graditi mišico oz. hitreje boste postajali močnejši. (Tudi tukaj obstaja meja, preko katere je iti nesmiselno. Če dodate preveč kalorij se bodo odvečne kalorije spremenile le v telesno maščobo. Pomembno je, da najdete ravnovesje, ki je ponavadi med 200-400 kcal nad vašimi dnevnimi pokurjenimi kalorijami). Kot pri hujšanju se je tudi tu potrebno zavedati, da je vsako telo drugačno in zato, se je potrebno tehtati vsak dan in ugotoviti točno število dnevnih kalorij, ki jih pokurimo, da lahko temu primerno optimiziramo prehrano.
Makro živila:
Beljakovine igrajo seveda pri vsem, tem pomembno vlogo, saj za izgradnjo mišic potrebujemo beljakovine, kot pa jih seveda tudi za hujšanje, saj ne želimo, da izgubljamo mišično maso namesto špeha. Ciljajte,da pojeste od 1g-1.5g na kg telsne teže beljakovin dnevno (tudi tukaj naletimo na še eno fitnes industrijsko tržno nišo, ki je postala zelo popularna v zadnjem stoletju). Vsaka prodajalec oz. fitnes guru vam bo poskušal prodati razne beljakovine v prahu itd. (ne me razumeti narobe, beljakovine v prahu 'proteini' so super dodatek, če ga znate uporabljati, le stvar je v temu, da ni nujno potreben). Razni fitne prodajalci vam nebodo nikoli povedali, da je ena 30g merica po vsebnosti beljakovin popolno enaka 150g piščančjega fileja, ali pa npr. trem kokošjim jajcem. (1g beljakovin = 4 kcal).
Ogljikovi hidrati (OH), so pogosto zanemarjeni, zato ker jih naše telo ne potrebuje za preživetje, kar pa še ne pomeni, da jih ne potrebuje za boljše delovanje. OH so primaren vir energije našega telesa in jih potrebujemo, zato, da se počutimo bolj žive, polne energije ipd, kar nam omogoča, da naredimo boljši trening, kot bi ga sicer. Obstajajo razni miti o OH, kot npr., da jih ne smemo jesti pred spanjem, saj se bodo čudežno pretvorili v špeh, kar sploh ne drži, če so naše dnevne kalorije na mestu, nima veze kdaj pojemo določeno živilo, enako velja za OH. Pred, po, med treningom... na koncu pridemo vsi na enak zaključek. Pojesti bi jih morali toliko kot nam še za njih ostane prostora v naših dnevnih zadanih kalorijah. (1g OH = 4kcal).
Maščobe so pomembne za proizvodnjo hormonov in zdravje telesa nasploh. Pojesti bi jih morali med 0.7-1g na kg telesne teže dnevno. (1g maščob = 4kcal).
V prehrani je za povedati še marsikaj, vendar to so osnove. Ker ne želim, da bi ta objava bila še daljša bom vse skupaj pustil kot je in druge teme o prehrani, kot so npr. sladkor, vlaknine, sol... pustil za drugič. Upam da sem komu pomagal, če ne drugega sem se pa vsaj izpovedal, svojo zgodbo in kar me moti oz. sovražim v tej fitnes industriji. Lep pozdrav Klemen. :D

Avtor
  Komentar
Alvarez
amater
vpisano dne 05.07.17 ob 23:11
Podjetje za svoje potrebe Potrebujete posojila med zlasti v sili, za projekt, za nakup, osebno posojilo...Si zaljubljen, da Banka ali prepovedana bančništvo...nudimo posojila osebnih online na kratko -, srednje-in dolgoročno. Mesečna plačila in cene so fiksne in se razlikujejo glede na vrsto, količino in čas trajanja posojila. Razpoložljivost znesek posojila v 72 urah od podpisa pogodbe po sprejemu vaše prijave. Ni skritih klavzul. Diskretnost zagotovljena, je preprost, ne preveč dokazila, da zagotovi, hitro in 100% garancijo. Prosimo, kontaktirajte me za več informacij Čakajo, da se glasi od vas Kontakt: alvarezzzpe@gmail.com Neposreden stik z whatssap: +33644673495
Registriran od: 05.07.2017 . Sporočil: 1
 

Komentiranje omogočeno samo prijavljenim uporabnikom.
uporabnik:

geslo:




nov uporabnik
© Alter.Si spletna skupnost | Pogoji sodelovanja | Nastavitve pišškotkov | Kontakt | 2007-2017 | Vse pravice pridržane