Zloraba kreditne kartice

pocast

Majstr
13. maj 2014
1.821
125
63
Kako pa je sicer z temi transkacijami?
A so to zavarovane zadeve, mislim kdo krije izgubo?


NPR: Nepridiprav je pojedel pico za moj denar, gostincu plačal, jaz dovolj hitro urgiram in javim na banko. Kjer reklamirajo znesek in mi povrnejo kupnino.
Kdo tukaj pušne, kake zavarovalnice?
 

Success

Fizikalc
5. sep 2010
392
31
28
Zanimivo.. Jaz zares veliko uporabljam spletne trgovine, tudi tuje in neznane, pa se mi kaj takega še ni zgodilo.. Ampak nikoli ne veš, morda se mi zgodi danes ob 21. uri :) Res pa je, da nakup opravljam le v https trgovinah, kjer so podatki šifrirani + da je plačilni sistem s kartico širše znan.

Ampak na spletu dandanes nisi tako ali tako popolnoma varen.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.239
4.180
113
Kako pa je sicer z temi transkacijami?
A so to zavarovane zadeve, mislim kdo krije izgubo?


NPR: Nepridiprav je pojedel pico za moj denar, gostincu plačal, jaz dovolj hitro urgiram in javim na banko. Kjer reklamirajo znesek in mi povrnejo kupnino.
Kdo tukaj pušne, kake zavarovalnice?
Večinoma to niso "živi" nakupi, spletne trgovine laufajo.

Zanimivo.. Jaz zares veliko uporabljam spletne trgovine, tudi tuje in neznane, pa se mi kaj takega še ni zgodilo.. Ampak nikoli ne veš, morda se mi zgodi danes ob 21. uri :) Res pa je, da nakup opravljam le v https trgovinah, kjer so podatki šifrirani + da je plačilni sistem s kartico širše znan.

Ampak na spletu dandanes nisi tako ali tako popolnoma varen.
Meni še nikoli niso kaj "dol pobrali", mi je pa banka ene dvakrat preventivno menjala kartico, ker so vdrli v neke online trgovine, kjer sem sam kupoval.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.076
371
83
::1/128
Sploh je fajn, ko kartico vpišeš na booking, potem pa na licu mesta ponudnik namesitive ročno preveri če je prava kartica, tako da pogleda številko v clear textu na svojem zaslonu…. To se mi je sicer zgodilo samo enkrat, ampak že s tem ko kartico posredujejo naprej ponudniku namestitve, je potem vse odvisno še od ponudnika, kako zadevo shendla in če mu morda enkrat kasneje te številke ukradejo.

Sicer na srečo še nisem imel zlorabe, so pa za razne one-time nakupe super Revolutove disposable kartice, kjer za vsako transakcijo dobiš novo šteilko kartice. Ko enkrat plačaš, je številka neuporabna za nadaljno (zlo)rabo in to je to. Škoda ker ni več ponudnikov tega, recimo sam bi najrajši videl na kakšnem Curveu, da lahko potem vežeš na katerokoli kartico. Pa recimo da si skreiraš ločeno virtualno kartico za vsak subscription service in omejiš merchanta/mesečni znesek (nekaj podobnega sem sicer počel na Revolutu ampak ne ravno za vsak service ločeno).
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85

CLIO15

Guru
1. nov 2007
8.749
1.351
113
Meni je pa samo lopovski rent a car na Mallorci.
Samo smo dobili nazaj.
Kot kaže se jim splača pol vsakega malo za 24 eur opizdit.
 

ales85

Majstr
9. nov 2007
1.544
293
83
Res pa je, da nakup opravljam le v https trgovinah, kjer so podatki šifrirani
Samo ob prenosu. Ko pa so podatki enkrat tam... pa moliš v vsakem primeru :) Najboljše je, če se uporablja varen gateway, da nimajo lastne implementacije. Ampak si zopet odvisen od tega gateway-a. Je pa res da, ker je gateway namenska zadeva, se načeloma bolje potrudi za varnost.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
8.260
437
83
Kako pa je sicer z temi transkacijami?
A so to zavarovane zadeve, mislim kdo krije izgubo?


NPR: Nepridiprav je pojedel pico za moj denar, gostincu plačal, jaz dovolj hitro urgiram in javim na banko. Kjer reklamirajo znesek in mi povrnejo kupnino.
Kdo tukaj pušne, kake zavarovalnice?

Ščiti te zakon. ZPlaSSIED. Če me spomin ne vara si tudi v najslabšem primeru odgovoren samo do zneska 50 EUR. Vse kar je čez, krije banka. Je pa pomembno, da si s kartico ravnal varno. No, vmes sem že našel, ker sem rabil za eno drugo zadevo.

137. člen

(uporabnikova odgovornost za neodobrene plačilne transakcije)

(1) Uporabnik lahko krije izgubo zneskov iz drugega in tretjega odstavka prejšnjega člena, če je tako dogovorjeno z okvirno pogodbo, vendar do največ 50 eurov, če je izvršitev neodobrenih plačilnih transakcij, zaradi katerih je izguba nastala, posledica uporabe:

1. ukradenega ali izgubljenega plačilnega instrumenta ali

2. zlorabe plačilnega instrumenta.

(2) Prejšnji odstavek se ne uporablja, če:

1. izgube, kraje ali zlorabe plačilnega instrumenta ni bilo mogoče odkriti pred izvedbo plačila, razen če je plačnik sam ravnal goljufivo ali s prevaro, ali

2. je izguba posledica dejanj ali neukrepanja zaposlenih, zastopnikov ali podružnic ponudnika plačilnih storitev ali zunanjih izvajalcev.

(3) Uporabnik krije celotno izgubo zneskov iz drugega in tretjega odstavka prejšnjega člena, če je izvršitev neodobrene plačilne transakcije posledica uporabnikove prevare ali goljufije, ali če uporabnik naklepno ali zaradi hude malomarnosti ni izpolnil ene ali več obveznosti v zvezi s plačilnim instrumentom v skladu s 132. členom tega zakona. V teh primerih se omejitev kritja izgube iz prvega odstavka tega člena ne uporablja.

(4) Kadar plačnikov ponudnik plačilnih storitev ne zahteva močne avtentikacije strank, plačnik nosi finančne posledice le, če je plačnik ravnal goljufivo ali s prevaro. Če prejemnik plačila ali njegov ponudnik plačilnih storitev zavrne močno avtentikacijo strank, povrne finančno škodo, povzročeno plačnikovemu ponudniku plačilnih storitev.

(5) Ne glede na prvi do četrti odstavek tega člena ponudnik plačilnih storitev uporabniku povrne celotno izgubo zneskov iz drugega in tretjega odstavka prejšnjega člena, če ponudnik plačilnih storitev ni zagotovil sredstev za obveščanje o izgubljenem, ukradenem ali zlorabljenem plačilnem instrumentu v skladu z 2. točko prvega odstavka 133. člena tega zakona. Ponudnik plačilnih storitev se razbremeni odgovornosti po tem odstavku le, če je škoda posledica uporabnikove prevare ali goljufije.

(6) Ne glede na prvi do četrti odstavek tega člena mora ponudnik plačilnih storitev povrniti uporabniku celotno izgubo zneskov iz drugega in tretjega odstavka prejšnjega člena, ki nastane po tem, ko je uporabnik v skladu s 132. členom tega zakona obvestil ponudnika plačilnih storitev, da je bil plačilni instrument izgubljen, ukraden ali zlorabljen. Ponudnik plačilnih storitev se razbremeni odgovornosti po tem odstavku le, če je škoda posledica uporabnikovega goljufivega ravnanja ali prevare.

(7) Ponudnik plačilnih storitev in uporabnik, ki ni potrošnik, se lahko dogovorita, da se ta člen deloma ali v celoti ne uporablja.

138. člen

(izključitev odgovornosti za neodobrene plačilne transakcije z elektronskim denarjem)

(1) Ne glede na določbe 136. in 137. člena tega zakona plačnikov ponudnik plačilnih storitev ne odgovarja plačniku za izvršitev neodobrene plačilne transakcije z elektronskim denarjem, če plačnikov ponudnik plačilnih storitev ne more blokirati plačnikovega plačilnega računa, na katerem je shranjen plačnikov elektronski denar, ali blokirati plačnikovega plačilnega instrumenta za uporabo elektronskega denarja.

(2) Oprostitev odgovornosti iz prejšnjega odstavka se uporablja za plačilne račune, na katerih je shranjen elektronski denar, oziroma za plačilne instrumente za uporabo elektronskega denarja, pri katerih vrednost izdanega elektronskega denarja ne presega 150 eurov.
 

kwa1

Pripravnik
12. jul 2013
345
20
18
Pozdravljeni!

Včeraj zvečer med gledanjem televizije začnejo švigati sms o opravljenih transkacijah z mojo kreditno kartico. Vse tujina. Večina transakcij je bila zavrnjenih ali storniranih.

Seveda mi ni bilo nič jasno, zato sem klical na številko na zadnji strani kartice in povprašal operaterko. Preverila je in rekla da se res vršijo transkacije. Kartico sva nemudoma preklicala.
Rekla je, naj danes preko svoje banke uredim, da stornirajo transkacije, ki so šle čez.

Čez noč so sms-i o zavrnjenih transakcijah še kar prihajali, čeprav je kartica blokirana.


Predvsem me zanima kako pri hudiču se je to zgodilo. Kreditno uporabljam približno 1-2 na leto. Imam jo za rentacar ali pa plačilo kakega bookinga. Po internetu (sploh tujina) ne kupujem...je pa res da se je to zgodilo, ko sem telefon ugasnil in ponovno prižgal (ker je tako sam predlagal)...kaka podobna izkušnja, kako je z storno transakcij, ki so šle čez? Ob osmih seveda pokličem na banko...
No še en primer...identičen, ki je morda povezan....dogajlo se je nekje v tem času...

Tudi meni so sneli Viso, po parih dneh vnosa v Booking. Nekdo je opravil nakup na Aazon US za 49 EUR...dobil sem SMS...kartico sem blokiral in dobil novo....

Pred tem sem imel registrirano MC...čez dva tedna so začel letet SMSji kot nori...transakcija za 550 eur....zavrnjena....ni bilo stanja...v naslednji sekundi 1 cent....odobreno....na brzino sem odprl NLB Pay kartico lokiral...dobil spet SMS o zavrnjeni transakciji 500 EUR....naslednji dan še nekajkrat zavrnjen 1 cent....zahteva za transakcijo iz povsod....Amerika, Španija....zdaj je nekaj časa mir....

Da omenim tudi meni je telefon nekam čudno delal na momente...sam od sebe se resetirar....na momente zamrznil....enkrat se sam sprožil resetirsl in postavil v čudnem jeziku...tudi ko sem ga sam dal na tovarniške nastavitve je na momente trokiral...na to sem trznil po tem ko sem to preblal....prej ne...

Telefon je Samsung Note 10 redno posodabljan....

Če mi ga bojo na servisu flešal OK drugače gre v smeti...
 
Nazadnje urejeno:

pocast

Majstr
13. maj 2014
1.821
125
63
Jp...zgleda je neki na temu. Slišal že od parih.
Čeprav na banki jim ni bilo jasno kako jim je to ratal.

Kakor koli, po mesecu od transakcij, so mi celoten znesek trgali iz trr. Naslednji dan sem dal na banki zahtevek za reklamacijo, odobrena je bila v 2 dneh. Ta mesec naj bi bilo nakazano
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marburg

kwa1

Pripravnik
12. jul 2013
345
20
18
Jp...zgleda je neki na temu. Slišal že od parih.
Čeprav na banki jim ni bilo jasno kako jim je to ratal.

Kakor koli, po mesecu od transakcij, so mi celoten znesek trgali iz trr. Naslednji dan sem dal na banki zahtevek za reklamacijo, odobrena je bila v 2 dneh. Ta mesec naj bi bilo nakazano
Meni NLB tudi nič komplikacij... Vrnjeno v v dveh dneh po vloženi reklamacijo....

Še vedno pa ne vem a je telefon Al kaj drugega shema o..
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.239
4.180
113
Naj dodam, da sem prejšnji teden od banke dobil povrnjen ves denar :cheer:
Da ne boš preveč presenečen, ker čez kak mesec ali dva boš dobil še eno obvestilo: sporočamo vam, da je trgovec priznal in nam vrnil denar in s tem zaključujemo vašo reklamacijo - pač nekaj takega. Me zanima kaj bi bilo če ne bi priznal.
 

KarEn

Fizikalc
27. jan 2008
1.872
81
48
Ene 3 leta nazaj so imeli vmesni sw na Oneplus uradni spletni strani, so posneli enih 60.000 kreditnih baje, tudi mojo službeno, ker sem z njo kupil telefon. Eno nedeljo dobim sms ker so kupovali letalske karte v avstralijo pri Qantasu, wtf... blokiral, dal ugovor na obračun in to je bil closure. Me pa ful zanima kateri Einstein je šel letalsko karto na svoje ime kupit... ne moreš rečt da si se zmotil..., transakcija sledljiva do imena, pa na letalu težko rečemo da ne preverijo identitete potnika. Ta del je misterij...
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
8.841
1.454
113
Da ne boš preveč presenečen, ker čez kak mesec ali dva boš dobil še eno obvestilo: sporočamo vam, da je trgovec priznal in nam vrnil denar in s tem zaključujemo vašo reklamacijo - pač nekaj takega. Me zanima kaj bi bilo če ne bi priznal.

Glih briga me trgovec. Jaz imam denar nazaj :)

Letalska karta je na ime.
In se pri karti identificiraš z dokumentom. Koliko podatkov se tako zbere, kajneda #mirsi. Si sploh pomislil na to?
A ja,. Ti zaradi tega NE letiš z letali. Škoda, lahko bi doživel letalsko nesrečo. Koliko veliko ljudi bi osrečil okoli sebe.