Vezava akumulatorjev

TMJ

Fizikalc
4. jul 2013
1.584
8
38
imam 4 kom. 12V 12Ah akumulatorjev in sem ugotovil da spravim vse 4 v e-scoter. (original sta samo dva zaporedno vezana torej 24V)
Kako jih vezati da bo več moči?

hvala
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.369
4.367
113
49
Na sončni strani ALP
Takole?

1535544426951.png
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Po dva zaporedno, da dobiš 24V. Potem pa vsak tak "dvojni komplet" vzporedno.
EDIT: tako kot je Zgaga narisal
 

TMJ

Fizikalc
4. jul 2013
1.584
8
38
kako bi pa tole izgledalo če bi jih zaporedno vezal in spustil na elektromotor 48V 12Ah?
Torej bo pri tej ZGAGINI vezavi imel več moči bo tudi kaj težjega potegnil v malo klančino (jaz-100kg)
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Nič več moči le dalje delovanje. Pri 48V pa bi verjetno do skurjenja motorja (če ne prenese 48V) bolj vlekel.
 

TMJ

Fizikalc
4. jul 2013
1.584
8
38
na motorju vidim sam podatek 2500 RPM in 300W.
se bom probal malo poigrati...prvo 3 akumulotarje zaporedno....36V pol pa še 4 da bo imel TURBO hahaha
 
5. avg 2011
1.041
185
63
Okolica Ormoža
na motorju vidim sam podatek 2500 RPM in 300W.
se bom probal malo poigrati...prvo 3 akumulotarje zaporedno....36V pol pa še 4 da bo imel TURBO hahaha
Mogoče boš skuril motor, če ga boš napajal s 50% višjo napetostjo kot je predvidena. Meni se zdi, da bi vseeno bilo dobro upoštevati nasvet Zgage in vezati kombinacijo vzporedne in zaporedne povezave.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.352
8.716
113
na motorju vidim sam podatek 2500 RPM in 300W.
se bom probal malo poigrati...prvo 3 akumulotarje zaporedno....36V pol pa še 4 da bo imel TURBO hahaha
Ne špilej se. Skuru boš zadevo. Če rabiš domet, zveži po zgagino, če ne rabiš, imej zalogo aku. Niso večni.
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.369
4.367
113
49
Na sončni strani ALP
Zato pa je potrebno je pravilno vzdrževanje baterij. V kolikor v skladišču zaradi samopraznjenja pade napetost na celici pod določeno vrednost, le-ta shodi. Lahko v kratek stik ali v "odprte spojke". Zadeva je še samo za reciklažo....
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Motor in še prej regulator boš skuril ker najbrž ni narejeno za več kot 24V. Čeprav vsaj pri e-kolesih velikokrat podpirajo večje območje napetosti (recimo med 24 in 36V), dvomim pa da obstajajo taki ki so od 24-48V.

Če boš menjal svinčeve baterije za kvalitetne oz. če daš še vzporedno vezavo na 24V boš itak dobil precej boljše karakteristike napetosti pod obremenitvijo in posledično več toka = moči ki gre skozi motor. Tebi ko daš gas do konca pade napetost na nekvalitetnem akumulatorju na 10V ali manj, tako da potem namesto 300W moči da od sebe realno 150-200W moči.

Še bolje kot svinčeve baterije je da se odločiš za litijonske, te imajo celice z nazivno voltažo 3.2-3.6V in so tako v kombinacijah recimo 4S (za LiFeO4) ki je ekvivalent 12.8V nazivne ki jo ima svinčeva dejansko precej "močnejše". Litionske baterije namreč imajo precej manjši padec napetosti med obremenitvijo (zdržijo precej večje tokove), so lažje in posledično bo skuter bolje potegnil pa še življenska doba je nekajkrat večja. Slabost je da so dražje/drage in da rabiš (večinoma) drugačen polnilnik. Dobiš jih sicer tudi v obliki blokov za 12V svinčev ekvivalent, recimo tole (20AH je najmanj kar ponujajo, ne vem če ti dimenzijsko ustreza).