Tesla MODEL 3

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
O joj, namesto 400 kVA je samo 350 kVA, ja konec sveta. Nekaterim bi bilo najbolje, da vse ostane tako kot je, saj se imamo vsi fino, le kje je problem.

Kot počasi kuhane žabe.
 
  • Všeč mi je
  • Haha
Reactions: Ginginova in sad

sad

Guru
24. avg 2007
20.461
9.154
113
O joj, namesto 400 kVA je samo 350 kVA, ja konec sveta. Nekaterim bi bilo najbolje, da vse ostane tako kot je, saj se imamo vsi fino, le kje je problem.

Kot počasi kuhane žabe.
Ka te je 10%, pa 25% (300).
Ka te je al avto spravi skupaj 150km ali pa 110. Statistična napaka pač :).
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.765
595
113
EU
Ne vem za koga je 40 km dnevno dovolj? Za ljubljančane? Kaj pa tista masa vozil, ki se dnevno peljejo iz vseh smeri v Ljubljano in dnevno zabijejo AC in obvoznico? Ti rabijo najmanj 50 km samo za v eno smer, rajši več.
 

roCkY

Majstr
2. sep 2007
2.453
335
83
Američani se gredo to že kaka tri leta bolj intenzivno na bolj enostaven način. V gorivu imajo 7% bioetanola. Celoten agro sektor je srečen in v zadnji dekati postavljeni obrati za pridobivanje bioetanola seveda tudi. Ostali ne jambrajo več pretirano kolker spremljam. V začetku je bilo nekaj negodovanja, ker ima gorivo po povečanju vsebnosti bioetanola nekaj nižjo energtsko gostoto.
V EU pa se poskuša nekaj komplicirat in delat birokracijo pomembno in zapravljat proračunski denar za zbalirano meglo - brezvezne projekte.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gavran

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Saj na srečo se to v EU ne bo dogajalo.
Imamo enormne količine že okoljsko degradiranih površin, kjer se to lahko brez problema gradi.
Hiše, stanovanjski bloki, proizvodne hale, šole, vrtci, državne ustanove, v principu na skoraj vse obstoječe stavbe se to da postavljat.
Enako drži za manjše veterne elektrarne. Na vsaki dovolj visoki stolpnici konstantno piha in lahko postaviš nekaj "zrako-mlatov" in dobivaš kWh noter počasi in zanesljivo. Ne rabiš postavljat samo enormnih samostojnih veternic. Tudi cene "manjših" veternic skupaj z inverterji zanje konstantno padajo.
Kumulativno se pa vsi ti viri skupaj seštevajo in imajo multiplikativni učinek.
Nikoli se vse ne stavi samo na en vir električne energije.
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.018
833
113
:valjamse:
Tak nedolžen stavek, zadaj pa verjetno MIA naložbe.
To je isto, kot da bi jaz rekel, da ni panike, kupim vikend pod Triglavom 20km od zadnje razrite ceste. In bo top, samo še občina potegne cesto, vodovod in elektriko do te lokacije in bo zmaga.
Ok, da ne nabijamo brez veze pa tvojga lulcka vecava za bv (mas kar mas, nic ti ne pomaga), a greva stavit, da bo strom porihtan, ko bo treba? Ij da se bomo vozil z elektricnimi avti. Vemo, da nabijas in pametujes kjer le lahko, dej no clovk, vsi neumni, sam ti si pametn al kaj? Sploh pa, kje sem rekel, da se bomo vsi kar naenkrat, k ze neki s takimi operirate? Slo bo zmerno, eni bomo na stromu, drugi boste vedno na dizlu ne? Vozil se bomo pa vsi, brez skrbi.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.148
4.593
113
Saj na srečo se to v EU ne bo dogajalo.
Ti verjetno še nisi izza ovinka pogledal, da pišeš stvari, ki enostavno ne držijo? Imaš polja celic v Nemčiji na prav krasni kmetijski zemlji, prav tako je nekaj takih projektov v Sloveniji. Tam ne bo hrana nikoli več rasla.
Energetske rastline na njivi so precej čistejša možnost. Nekatere lahko za hrano uporabiš takoj, še tisto sezono. Sicer pa na polju lahko hrana raste naslednjo sezono, če je realna potreba. In se ne meče stran, kar se v Sloveniji na veliko dogaja, ker kmetje ne morejo prodati.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.834
1.061
113
www.adriamedia.si
Če se prav spomnim, je cifra, potrebna za posodobitev omrežja, ki bi zmoglo prehod vseh vozil na elektriko pri nas, nekje 20 mrd evrov. Tako da bo težko to ceneje kot Teš6 z vsemi podkupninami vred.
Mislim, da je bilo rečeno 4 na račun EV. Ker večji problem je višanje porabe nasploh, tudi zaradi TČ.

In dokler bo pri nas 1 mio EV, bo še traaaaajalo. Tudi za omrežje porihtat. Poleg tega te ocene ne vključujejo vpliva novih tehnologij (smart home, agfregacija, aktivni odjemalci, V2G, energetske skupnosti in seveda nižanja porabe oz. počasnejša rast zaradi učinkovitejših naprav).
Ker bodimo relani: samo čistejši avti, kurišča ali kaj drugega ne bo dovolj. Poraba energije (kakršnekoli) pač ne more rasti v nedogled.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mosseero

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.834
1.061
113
www.adriamedia.si
Ok, ali če imamo 400 kVA transformtor, ali ta ni sposoben furat 400 kVA? Priznam da se ne spoznam, se transforamtor pregreje, če dela na max?

V naselju 200 hiš in 2x400 kVA transformatorja. Torej ima vsaka hiša v trenutku na voljo 4 kW, če to goni vsak 24h je kapacitete za 96 kWh na hišo na dan. Za bolj plastično predstavo to je 350 € na mesec za elektriko.

Zakaj je tako? Zato ker imamo špice v porabi (tipično zvečer) drugič pa skoraj nič porabe (ponoči). Če v to enačbo daš baterijske hranilnike kot buffer, si rešil praktično ves problem omrežja in transformatorjev. Cena baterijskih hranilnikov pada pod 100 €/kWh, do the math.
V zadnjem delu si malo kiksnil, 100€ na kWh še nekaj časa ne bo. Vsaj ne za hišno uporabo.
Sicer pa je to to. Na ta način se razbremeni omrežje in to je ceneje, kot omrežje na nevemkakovisoke konice načrtovat.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Tole je real deal, blizu moje trditve:

Skeptiki bodo morali pač še malo počakat, da neka renomirana firma tole zapakira v svojo embalažo in da na polico kot konkurenčen produkt. BMS je za LFP celice tud nekaj zelo na easy in poceni. Ostala elektronika pa jasno še nekaj nanese zraven, ampak iz dneva dan je ceneje.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.823
723
113
www.jernej.org
Težave, ki jih je imela Tesla v M3 SR+ dokazujejo ravno nasprotno... da je BMS za LFP celice bolj kompliciran. Je pa res, da ne bi smelo to preveč dvigniti stroškov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Tam ni kriv BMS, ampak termalni nadzor celic za optimalno delovanje (za hitro polnjenje morajo biti LFP celice na višji temperaturi).
 

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.838
595
113
Tole sicer samo delno paše v to temo ampak vseeno bolj kot 90% postov v njej...

Kitajci na polno štancajo rack-e s prizmatičnimi LiFePo4 celicami:

H1a16bb57ffa2482582e33806313c38ceX.jpg


Cena v USA (za rebrendane v Gyll) je 1500$ za 48V 100Ah (5,1kWh). To nanese cca 290$/kWh za praktično plug in play izdelek. (Rabiš še inverter).

 
Nazadnje urejeno:

sad

Guru
24. avg 2007
20.461
9.154
113
Tole je real deal, blizu moje trditve:

Skeptiki bodo morali pač še malo počakat, da neka renomirana firma tole zapakira v svojo embalažo in da na polico kot konkurenčen produkt. BMS je za LFP celice tud nekaj zelo na easy in poceni. Ostala elektronika pa jasno še nekaj nanese zraven, ampak iz dneva dan je ceneje.
Preberi si malo reviewe spodaj. Napihnjene baterije, itd.
Pa tole se splača pogledat:

Že 10 let nazaj sem se naučil, da se baterij ne kupuje od noname kitajcev. Pač nimam ravno želje, da mi kaj zgori. Ko bodo renomirane znamke to ponudile na trg, bo pa cena verjetno vsaj enkrat, če ne še večkrat višja.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.823
723
113
www.jernej.org
Tam ni kriv BMS, ampak termalni nadzor celic za optimalno delovanje (za hitro polnjenje morajo biti LFP celice na višji temperaturi).
BMS je bil kriv, da se je ljudem avto ugašal pri 10-20% in nehal polniti pri 90%. LFP namreč nima linearnega poteka napetosti glede na preostalo kapaciteto... poleg tega pa napetost še niha glede na temperaturo. Vse to precej zakomplicira logiko BMS-a, da ugotovi, v kakšnem stanju je baterija.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Preberi si malo reviewe spodaj. Napihnjene baterije, itd.
Pa tole se splača pogledat:

Že 10 let nazaj sem se naučil, da se baterij ne kupuje od noname kitajcev. Pač nimam ravno želje, da mi kaj zgori. Ko bodo renomirane znamke to ponudile na trg, bo pa cena verjetno vsaj enkrat, če ne še večkrat višja.

Ta video nima nobene veze s tem kar sem jaz linkal. Pa tudi moj namen ni to da greš na Aliexpress in kupiš te baterije, ampak to kar je danes na Kitajskem bo jutri pri nas, seveda po ustreznih verifikacijah in garanciji evropskih firm. Če v Evropi tega nihče ne bo sposoben bodo Kitajci pokupili naše firme in oni plasirali baterije na naš trg pod evropskim imenom. Ampak sem optimist in upam da se to ne bo zgodilo.