Simpl vprašanje glede avtomatika..

MUC

Fizikalc
4. sep 2007
1.710
99
48
Imam prvega avtomatika in me zanima, če je bolje pri rdeči luči pustiti menjalnik v D in držati bremzo ali za ta čas prestaviti v N? In po potrebi zraven še (elektronsko) ročno.

Na Start/Stop se bom tudi težko navadil oz. ga vedno, ko prižgem avto takoj ugasnem. Če je to stalno prižiganje/ugašanje motorja pametna stvar naj me pa tudi koklja brcne.. Obremenjuje motor, akumulator in po moje prej porabi več goriva, kot pa manj.

Hvala
smile-1.gif
 

MiHa88

Pripravnik
13. apr 2008
729
4
18
Nikoli ne prestavljam v N, start stop sem tako naštudiral da ga nadziram s pritiskom zavore(razmerje moči) uporabim zelo zelo redko.

Da bi dajal v N in še ročno? Nevem sicer kakšen avto imaš ampak pri mojem imam možnost avtomatske ročne zavore na način, da se ob ustavitvi aktivira in pri dodajanju plina sama spusti.

Če boš probaval bodi v avtu pripet meni drugače ne spusti sam zavore zaradi varnosti
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Pri klasičnem avtomatiko ko prestaviš v N (oz. bilokateri vozni režim) se aktivirajo hidravlični vklopniki in zapore. To so nekakšni kovinski obroči ki s trenjem hipno preusmerijo navor na ustrezni zobniški sistem. Skratka vsakič ko zamenjaš položj ročice se ti menjalnik "obrabi" na delu ki ni ravno namenjen večji obrabi.

Če stojiš v D na zavori se ti samo "meša" olje v pretvorniku navora. Načeloma težko rečemo da se pretvornik navora kaj obrablja, malo več se greje (olje) in to je tudi vse. Je pa jasno za tole aktivnost na pretvorniku navora potrebna energija in avto b v D kuril več kot v N. Glede na to da oemnjaš brezvesnost s&s sistema, je tudi ta poraba zanemaljiva.

S stališča obrabe klasičnega avtomatika torej bolje pusti v D.

Pri sodobnih dual clutch sistemih mislim da menjalnik itak preklop v nek "ler" režim ko zazna pogoje, tako da sklopke se ne "smodijo" ampak so lepo odmaknjene in ne povzročajo nepotrebnega trenja. Sicer pri dual cluth itak "idle" navor ni ne vem kaj oz. za razliko od klasičnega avtomata manj vleče že po defaultu.
 

MUC

Fizikalc
4. sep 2007
1.710
99
48
Hvala vsem za odgovore, torej puščam v D in je to to
smile-1.gif

Avto je Volvo XC60, ne vem če ima dual cluctch ali kaj drugega..

lp!
 

dufus

Fizikalc
13. okt 2007
1.927
60
48
a je geartronic al powershift?
a xc60 tut nima auto hold? ena od dveh stvari, ki jih pogresam pri mojem..
 

tomi

Guru
1. sep 2007
17.915
9.059
113
39
MB
kupiš si avtomatika zaradi udobja, zdaj pa si narediš 100 dodatnih problemov
grin1.gif
samo vozi pa uživaj
 

B81

22. jul 2007
34.258
8.809
113
Zato pa si vzel avtomat da mas manj dela
smile-1.gif


Elektronska rocna pa je tako, bolje izklopit, preden speljes. Pri vklopljeni ploscice drzijo disk in ko dodas plin, se obrablja oboje z diskom brez potrebe.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.218
3.369
113
Ja pa ja.
Pri Golfu vedno avtoHold vklopljen in ene ploščice vzdržijo cca 90 000 km.
Eh brezveze.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Tudi pri C5 enako, mi na kraj pameti ne pade da avtomatično ročno ali pa hill hold izklopim.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.344
1.716
113
Citat:
Uporabnik CLIO15 pravi:
Ja pa ja.
Pri Golfu vedno avtoHold vklopljen in ene ploščice vzdržijo cca 90 000 km.
Eh brezveze.

Enako. Le da sem pri 120.000, pa še nisem rabil menjat ploščic.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.356
1.350
113
Pusti ves čas v D.

Če je autostop butasto narejen pa poštudiraj, kako bi se ga dalo izklopiti za vedno, če ne gre s testerjem se za nekatere avte na Ebayju dobi hardverski modul, ki mu ne dovoli, da bi se aktiviral.

Še to: pri avtomatiku se *nikoli* ne pritiska gasa, ko avto stoji na mestu (vseeno, če je v D ali N).
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.101
3.395
113
Če je dual clutch (ne vem, kako je pri klasiki) se navadi, da vsakič, ko parkiraš in daš v P, "potegneš" še (električno) ročno zavoro.
Če je na parkirišču, in običajno je, kaj naklona, da cela teža avta ne "visi" na enem "štiftu".
Enako, ko ustavljaš se mora avto POVSEM USTAVITI predno daš v P - spet zaradi "štifta", ki ni namenjen ustavljanju avta. Ker, če se ta "štift" odlomi/izrabi, ja to je pa jajc.
Sicer pa samo v D in vozi. Če ti je nadležno na semaforjih ves čas stati na zavori pa uporabi "avto hold".

Disclaimer:
165 kkm v DSG Passatu brez problema - seveda servisiram po planu - zamenjava olja v menjalniku na vsakih 60 kkm.
Si ne predstavljam, da bi šel kdaj spet nazaj na ročnega.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mpm

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.309
1.327
113
Zakaj bi pri avtomatiku kdo pogrešal avto hold? Spustiš bremzo in avto se premakne brez da dodaš gas. Al so vsi ti novodobni roboti tolko neumni, da se ne premaknejo dokler ne daš gasa in se celo na hribu premaknejo nazaj?
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
730
296
63
Zamenjal si avto hold s hill hold.
Avto hold poskrbi, da ko čakaš pred semaforjem, ne rabiš držat noge na zavori. Ponavadi se aktivira z močnejšim pritiskom na pedal zavore.