Reciklaža električnih vozil

Ogo

Majstr
28. jul 2007
5.248
215
63
Recikliraš po slovensko - vržeš v prvi graben, saj tam je itak že na stotine svinčenih 12V akumulatorjev iz avtomobilov. :p
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
4.480
121
63
Preddpisi so jasni: proizvajalec/uvoznik/prodajalec. To je tudi eden od razlogov, da so EV dražji od ICE.
Praviš da lastnik pokliče VW Slovenija: "razbitina EV v jarku ob A2" in to je to?


Recikliraš po slovensko - vržeš v prvi graben, saj tam je itak že na stotine svinčenih 12V akumulatorjev iz avtomobilov. :p
nakladaš
iztrošeni svinčeni akumulatorji imajo vrednost
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Floki

Majstr
6. sep 2007
5.493
384
83
Kaj ta prodaja ključ za 12 jurjev :evil:, v bistvu je bolje ko zagori baterija da pustiš da zadeva zgori do konca pa ne rabiš se ubadat s tem kdo bo kaj recikliral. Pa še ceneje bo.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
4.480
121
63
Andrej Leban bere Alter :evil:

Živ komaj ušel iz gorečega avta, ki ga zdaj noče nihče reciklirati

Avtor Andrej Leban 17. December 2019, ob 5:51

Kdo je v tej temi malce nakladal?
Če (ko) se bo zgodilo v Sloveniji ...

Po Sloveniji vozi okoli sto tesel s slovenskimi registracijami in še vsaj 1.500 drugih baterijskih avtov. Trend prodaje električnih avtov je v skokovitem porastu, saj bo v naslednjih nekaj mesecih pri nas več proizvajalcev začelo prodajati nove modele baterijskih avtov v nižjih in srednjih razredih (Volkswagen, Opel, Peugeot ...).

Na ministrstvu za okolje so v odgovorih na naša vprašanja, kako smo pri nas pripravljeni na takšne primere, opozorili, da gre pri nesrečah, ko pogori baterija z električnim avtom vred, za "izredne dogodke". Pri njih je treba z analizo najprej ugotoviti, "kaj oziroma kakšni odpadki so kot produkt gorenja nastali in za takšne odpadke zagotoviti ustrezno ravnanje."

"Subjekti, ki razgrajujejo izrabljena vozila, v skladu z zahtevami predpisov izrabljeno vozilo razstavijo in iz njega odstranijo nevarne snovi in dele. Nato za vse odvzete materiale in snovi zagotovijo oddajo ustreznim predelovalcem in kadar predelava ni možna odstranjevalcem odpadkov. Predelavo odpadnih snovi in materialov iz izrabljnih vozil, ki se na izvaja v Sloveniji morajo zagotoviti v drugih državah EU," opozarjajo na ministrstvu.

"Zaradi specifike proizvoda ni mogoče pričakovati, da bi sam izvajalec razgradnje lahko ustrezno poskrbel za recikliranje takšne baterije, še manj za v požaru poškodovano ali uničeno baterijo. Tudi za to verjetno v primeru ki ga navajate, kot edino možno rešitev, omenjajo prevzem pogorele baterije s strani proizvajalca," so zapisali na ministrstvu v dneh, ko se še ni vedelo, da Teslini tehniki sploh ne bodo mogli prevzeti baterije.

Na okolijskem ministrstvu, ki ga vodi minister Simon Zajc, se sicer zavedajo, da električna vozila zaradi svoje specifičnosti odpirajo veliko novih vprašanj glede trenutno uveljavljene zakonodajo EU o ravnanju z nevarnimi odpadki. Kot navajajo, se postavljajo vprašanja glede zagotovitve ustrezne reciklaže, vplivu baterijh na cilj o cilju po 95-odstotni reciklaži avta, glede razširjene odgovornosti proizvajalca in tudi glede t. i. druge življenjske dobe odsluženih baterij, ki bi sicer lahko kasneje po izgradnji iz avta služile kot vir energije za druge namene, a česa takšnega trenutna EU zakonodaja sploh še ne dovoljuje. Ena od zelo perečih težav, s katerimi se mora soočiti Evropa, pa je po mnenju našega ministrstva prav varnostni vidik glede samovžiga in zahtevnega gašenja.

"Zaradi navedenega je Evropska komisija začela s postopkom za ustrezne spremembe Direktive 2006/66/EU o baterijah in akumulatorjih ter odpadnih baterijah in akumulatorjih."