Pirotehnični zategovalniki na VWju

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Na avtih z začetka 90ih let se je sprožen voznikov (verjetno samo voznikov, ker avto ni imel airbaga za sopotnika) zategovalnik po trku prepoznalo tako, da je bilo ohišje gumba PRESS gumb za odklop varnostnega pasu kakšne 2, 3 cm nižji od sovoznikovega.

Kako se to vidi na VWjih od leta 2000 naprej? Ti imajo vsi voznikov + sopotnikov airbag in verjetno bi se sprožila oba, ohišje PRESS knofa pa bi bil pri obeh na enaki višini, in se to ne bi več enostavno videlo :)

Verjetno se bi morala višina varnostnega pasu tudi s sproženim zategovalnikom še vedno dati nastavljati na teh avtih?

Se da na testerju videti napako sproženem zategovalnikih?

Se pirotehnični zategovalnik varnostnega pasu sproži tudi pri trku od zadaj?


Hvala vsem za pomoč!
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.370
302
83
Na avtih z začetka 90ih let se je sprožen voznikov (verjetno samo voznikov, ker avto ni imel airbaga za sopotnika) zategovalnik po trku prepoznalo tako, da je bilo ohišje gumba PRESS gumb za odklop varnostnega pasu kakšne 2, 3 cm nižji od sovoznikovega.

Kako se to vidi na VWjih od leta 2000 naprej? Ti imajo vsi voznikov + sopotnikov airbag in verjetno bi se sprožila oba, ohišje PRESS knofa pa bi bil pri obeh na enaki višini, in se to ne bi več enostavno videlo :)

Verjetno se bi morala višina varnostnega pasu tudi s sproženim zategovalnikom še vedno dati nastavljati na teh avtih?

Se da na testerju videti napako sproženem zategovalnikih?

Se pirotehnični zategovalnik varnostnega pasu sproži tudi pri trku od zadaj?


Hvala vsem za pomoč!
ne razumem vprašanja?kaj kako se vidi?
stranski in voznikov nimata direktne povezave med seboj, je tudi razlika, ali ima voznikov enostopenjsko ali dvostopenjsko proženje (lahko tudi pri istem letniku recimo audi a3 2004 letnik, različen konektor, različno navitje)
na sproženem zategovalniku nimaš kaj nastavljat, višine namreč. Večina VAG ima zategovalnik vgrajen v sami roli pasu in ne na sponki
seveda se da videti napako, ponavadi ob proženju tudi konektor prebrika, tako da je stalno v kratkem stiku po trku
od zadaj se sproži, če vozilo vsebuje senzorje tudi zadaj (višji rang vozil) ali zadaj na bokih, ali pa če glavni ECU zazna dovolj velik pojemek (vgrajen senzor v samem ECU airbaga)

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_251_d1.pdf

stran 12 naprej
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_261.pdf

pa še malo novejši dekovček (ti sprašuješ za nekaj, kar je dejansko zgodovina):
https://procarmanuals.com/vag-ssp-9...-occupant-protection-and-infotainment-system/
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Iz 25 let starih bemflov sem bil navajen, da se je dalo videti sprožen zategovalnik pasu tako, da se je nosilec sponke PRESS po sprožitvi znižal za kakšna 2 cm. In pri 20 let starih bemflih (ki so pa že imeli mrežico za zaznavanje sopotnikove riti na sovoznikovem sedežu) si to razliko enostavo videl (pod pogojem da je bil v času trka spredaj v avtu samo voznik), ker je bil voznikov PRESS knof 2 cm nižji od sovoznikovega.

Vprašanje pa imam glede VWja letnik 2002 (ki ima samo 2 airbaga), na katerem zafrkava višina nastavitve voznikovega pasu (v mislih imam gumb na vrhu B stebrička, ki je nehal delati čez noč): ali je to lahko znak, da je bil nekoč v preteklosti sprožen zategovalnik voznikovega pasu?

Oz., če odprem ohišje B stebrička, kako bi se dalo prepoznati sprožen zategovalnik? Kje je rola pasu z zategovalnikom, na dnu B stebrička?


Tnx!
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.370
302
83
Iz 25 let starih bemflov sem bil navajen, da se je dalo videti sprožen zategovalnik pasu tako, da se je nosilec sponke PRESS po sprožitvi znižal za kakšna 2 cm. In pri 20 let starih bemflih (ki so pa že imeli mrežico za zaznavanje sopotnikove riti na sovoznikovem sedežu) si to razliko enostavo videl (pod pogojem da je bil v času trka spredaj v avtu samo voznik), ker je bil voznikov PRESS knof 2 cm nižji od sovoznikovega.

Vprašanje pa imam glede VWja letnik 2002 (ki ima samo 2 airbaga), na katerem zafrkava višina nastavitve voznikovega pasu (v mislih imam gumb na vrhu B stebrička, ki je nehal delati čez noč): ali je to lahko znak, da je bil nekoč v preteklosti sprožen zategovalnik voznikovega pasu?

Oz., če odprem ohišje B stebrička, kako bi se dalo prepoznati sprožen zategovalnik? Kje je rola pasu z zategovalnikom, na dnu B stebrička?


Tnx!
si pogledal SSPje, pripopane zgoraj?
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.370
302
83
zgoraj imaš v plastični blendi povezavo z gumbom za premikanje, najbrž je kaj staknjeno
Ponavadi deluje tudi po sprožitvi
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Super, iz linkov je torej jasno, da sta zategovalnika na dnu B stebričkov.

Hvala!
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Še to, če pride komu prav: v navodilih za letnik 2002 je eksplicitno navedeno, da se zategovalnik na nepripetem pasu ne bo sprožil (kar je tudi logično).
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.769
626
113
Še to, če pride komu prav: v navodilih za letnik 2002 je eksplicitno navedeno, da se zategovalnik na nepripetem pasu ne bo sprožil (kar je tudi logično).

Logika ni vedno merilo, sploh ko gre za varnost. Kaj če zataji senzor, ki ugotavlja ali je pas pripet ali ne?

Boljše sprožiti ne-pripet pas, kot pa ne-sprožiti pripetega...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.370
302
83
na audiju a6 4f to ne drži, sem videl vozilo, ki je imelo nepripet pas zategnjen
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Sranje...

Moja logika bi bila, da se je to zgodilo, ker je v casu trka svetila lucka za airbag... No, mozno pa je tudi, da je na tem letniku logika prozenja zategovalnikov drugace narejena...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Logika ni vedno merilo, sploh ko gre za varnost. Kaj če zataji senzor, ki ugotavlja ali je pas pripet ali ne?

Boljše sprožiti ne-pripet pas, kot pa ne-sprožiti pripetega...

Philips: logika je obicajno binarna. V primeru, kot sem ga navedel iz navodil to pomeni:
a) v pomnilniku ni shranjene napake na airbag sistemu:
-sprozijo se zategovalniki pasov, ki so zaznani kot pripeti.
-ostali se ne sprozijo.
b) v pomnilniku je shranjena napaka na airbag sistemu:
-sprozijo se vsi zategovalci.

To je vse.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.769
626
113
Ne razumeš kaj želim povedati.

Pogojno vklapljanje varnostnih sistemov je slaba praksa, saj imaš problem kadar pogoj ne ustreza dejanski situaciji. Kaj če zataji senzor pripetosti? Kaj če airbag sistem ne zazna napake čeprav je le-ta prisotna?

Varnostni sistemi morajo biti robustni in delovati tudi če vse ostalo odpove. Ti sistemi se prožijo v ekstremnih pogojih (nesreča), kjer je velika verjetnost, da je obnašanje ostalih sistemov vse prej kot normalno.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Nima veze: sistem mora delovati po neki logiki, tako se pač ta svet vrti. (Če bi čebula ne imela če bi bila bula :D)

Na primer: da se sprožijo zategovalci/airbagi mora sistem zaznati ustrezno velik pojemek. In če ga ne zazna, se ne bodo sprožili, pa če vsi potniki umrejo. Drugače ne gre, ni kaj dosti filozofirati. Preprosto: sistem je (naj bi bil) zasnovan dovolj robustno, da se predpostavlja, da bo vedno (če ima avto kontakt in sistem el. napajanje) deloval.

In če je nekdo zasnoval sistem tako, da hoče poceniti popravilo avta, ki je bil zaleten, je pač logiko napisal tako, da se zategovalnik ne bo sprožil, če sistem ne zazna pripetega pasu. Zopet, predpostavimo, da je sistem narejen ustrezno robustno. S tem ni nič narobe, zakonodaja, ki bi zahtevala sprožitev vseh airbagov ob nesreči ne obstaja.

In ja, saj se strinjam, da vedno več pogojev in senzorjev manjša zanesljivost sistema, ampak prinese pa svoje prednosti (cenejše popravilo razbitega avta in morda bi sprožen airbag nepripetega človeka z gotovostjo ubil). Prav gotovo sistemi delujejo tako, da v robnih pogojih (npr. ob zabeleženi napaki airbag sistema) ob nesreči sprožijo vse airbage.

Iz prve roke povem za soseda, ki mu je en priletel v škarje na Ipsilonu, on pa je imel fuč mrežico v sovoznikovem zicu (kar je verjetno 1000x manj zanesljiva komponenta kot stikalo v PRESS gumbu), in mu je svetila lampica za airbag že več mesecev. Kaj je naredila logika ob nesreči? Bila je napisana tako, da je zaradi napake v sistemu poskusila sprožiti vse airbage. Sprožila sta se oba zategovalca in vseh 6 airbagov. Bodi brez skrbi, da so ti sistemi zasnovani zelo robustno.